Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16413
    • Asikkala

    Originally posted by Kissvesala View Post
    Part 41511884163 (DOOR BRAKE) was found on the following vehicles:
    E30 318i Coupe, M10, AUTO (1084) : FRONT DOOR-HINGE/DOOR BRAKE
    E30 318i Coupe, M10, MANUAL (1074) : FRONT DOOR-HINGE/DOOR BRAKE
    E30 318i Sedan, M10, AUTO (1384) : FRONT DOOR-HINGE/DOOR BRAKE
    E30 318i Sedan, M10, MANUAL (1374) : FRONT DOOR-HINGE/DOOR BRAKE
    E30 318i Sedan, M42, MANUAL (AJ93) : FRONT DOOR-HINGE/DOOR BRAKE
    E30 318is Coupe, M42, MANUAL (AF93) : FRONT DOOR-HINGE/DOOR BRAKE
    E30 325e Coupe, M20, AUTO (1264) : FRONT DOOR-HINGE/DOOR BRAKE
    E30 325e Coupe, M20, MANUAL (1254) : FRONT DOOR-HINGE/DOOR BRAKE
    E30 325e Sedan, M20, AUTO (1564) : FRONT DOOR-HINGE/DOOR BRAKE
    E30 325e Sedan, M20, MANUAL (1554) : FRONT DOOR-HINGE/DOOR BRAKE
    E30 325i Coupe, M20, AUTO (1123) : FRONT DOOR-HINGE/DOOR BRAKE
    E30 325i Coupe, M20, MANUAL (1113) : FRONT DOOR-HINGE/DOOR BRAKE
    E30 325i Sedan, M20, AUTO (1423) : FRONT DOOR-HINGE/DOOR BRAKE
    E30 325i Sedan, M20, MANUAL (1413) : FRONT DOOR-HINGE/DOOR BRAKE
    E30 325ix Coupe, M20, AUTO (1203) : FRONT DOOR-HINGE/DOOR BRAKE
    E30 325ix Coupe, M20, MANUAL (1293) : FRONT DOOR-HINGE/DOOR BRAKE
    E30 325ix Sedan, M20, AUTO (1503) : FRONT DOOR-HINGE/DOOR BRAKE
    E30 325ix Sedan, M20, MANUAL (1593) : FRONT DOOR-HINGE/DOOR BRAKE
    E30 M3 Coupe, S14, MANUAL (1003) : FRONT DOOR-HINGE/DOOR BRAKE
    E30 318i Convertible, M42, MANUAL (BA73) : FRONT DOOR-HINGE/DOOR BRAKE
    E30 325i Convertible, M20, AUTO (BB23) : FRONT DOOR-HINGE/DOOR BRAKE
    E30 325i Convertible, M20, MANUAL (BB13) : FRONT DOOR-HINGE/DOOR BRAKE

    kyllä se kaikissa pitäs sama olla niinku hokasitkin
    Juu, ja kun laittaa rastin myös euro models- ruutuun niin tulee kaikki mallit, nyt esim. 316i, 320i ja 323i puuttuu...

    Comment

    • Jarsse
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1519
      • Kymenlaakso

      onko kellään hajua saako abs-johtosarjaa tilattua marmorilta vielä uutena?
      E91 325xi vm07
      E60 530xd vm06 stage X

      Comment

      • N54
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2012
        • 526
        • Satakunta

        Tuoreena hankintana -86 320i m20b20 L-jet koneella ja kysymys liittyy tyhjäkäyntiin lämpinä. Eli lämpinä kierrokset tyhjäkäynnillä tasaisesti n.600 rpm tai vähän alle. Käy muuten ihan nätisti ja toimii ajossa nätisti mutta kun autossa istuu esim. liikennevaloissa niin kone "hytkyttää" hieman autoa. Kun antaa kaasua siten että kierrokset Alfamerin oppaan mukaiset 800 rpm niin ei enää heiluta autoa. Eli voinko lisätä kierroksia siitä kaasuläpän ruuvista, vai onko autossa joku vika josta johtuen kierrokset alhaiset? Miten L-jetin tyhjäkäyntikierroksia säädetään oikeaoppisesti?

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by N54 View Post
          Tuoreena hankintana -86 320i m20b20 L-jet koneella ja kysymys liittyy tyhjäkäyntiin lämpinä. Eli lämpinä kierrokset tyhjäkäynnillä tasaisesti n.600 rpm tai vähän alle. Käy muuten ihan nätisti ja toimii ajossa nätisti mutta kun autossa istuu esim. liikennevaloissa niin kone "hytkyttää" hieman autoa. Kun antaa kaasua siten että kierrokset Alfamerin oppaan mukaiset 800 rpm niin ei enää heiluta autoa. Eli voinko lisätä kierroksia siitä kaasuläpän ruuvista, vai onko autossa joku vika josta johtuen kierrokset alhaiset? Miten L-jetin tyhjäkäyntikierroksia säädetään oikeaoppisesti?
          Tyhjäkäyntiä ei säädetä kaasuläpältä. L-Jetissä säätö tapahtuu imusarjan kyljestä olevasta "piipusta" (osoittaa tulipeltiä kohden vaakasuorasti). Tuon piipun sisällä on tasakantainen ruuvi, jota auki kiertämällä ilman läpvirtaava määrä kasvaa---> tyhjäkäynti nousee ja päinvastoin.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • N54
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2012
            • 526
            • Satakunta

            Kiitokset T3:lle asiantuntemuksesta, pitääkin kokeilla säätää kun pääsee taas auton luo.

            Kuinkahan "harvinainen"? on lisävarustelistalta löytyvä S330 Sportpaket? Sisältää siis M-alustan, 14" alut, Shadowlinen, nahkasporttiratin, spoilerit eteen ja taakse sekä sävylasit ja hienon koristeraidan kyljessä.

            Comment

            • smpovers
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2372
              • Tammela

              Originally posted by smpovers View Post
              Mites tuo airbag ratti revitään irti ettei pamahtais feissille tai syty valo palaan? Varoaika?
              Vilkun palautus ei toimi niin pitäis sitä päästä tutkimaan....
              Aiheeseen jatkoa...
              Ratti käytetty irti ja todennäköisesti vilkkuviiksessä vikaa. Sehän on erilainen airbag mallissa ja niitä tuskin kovin helpolla löytyy.
              Saako normimallin viiksee mitenkää sopiin paikalleen vai sopisiko jostain muusta mallista?
              Tai sit pitää vaan hyväksyä vika ja antaa olla
              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
              BMW 330d touring e46 -05
              Ford Cortina Mk2 1600 -70
              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

              Comment

              • Tonzza95
                Bimmer Rookie
                • Aug 2013
                • 49
                • Forssa

                Joo ton tankin huohotuksen kanssa tarttis vielä apua.

                Eli vaihettiin tossa bensatankki, kaveri otti letkut irti ja laitto takas, kuulemma samanlailla mutta ittee kyllä vähän epäilyttää.

                Tässä on tuo uudemman mallin tankki, eli ei ole tota väliputkee tankin välissä.

                Eli mitenkä näiden letkujen kuuluis mennä, itsellä nyt näin:

                1. letku tankin katosta (sisempi paikka) bemsapumpulle --> siitä jonkun pienen mötikän (en tiedä nimee) kautta sisimmälle bensaputkelle

                2. letku lähtee tankin katosta (ulompi paikka) uloimmalla bensaputkelle

                3. letku tankin seinämästä --> keskimmäiselle bensaputkelle

                Ja tässä vielä miten nuo letkut on laitettu tankin päällä: http://aijaa.com/zBqHrU
                Last edited by Tonzza95; 02-03-2014, 23:02.

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  Originally posted by smpovers View Post
                  Aiheeseen jatkoa...
                  Ratti käytetty irti ja todennäköisesti vilkkuviiksessä vikaa. Sehän on erilainen airbag mallissa ja niitä tuskin kovin helpolla löytyy.
                  Saako normimallin viiksee mitenkää sopiin paikalleen vai sopisiko jostain muusta mallista?
                  Tai sit pitää vaan hyväksyä vika ja antaa olla
                  Kyllä, vilkkuviiksi ja pyyhkijöitten viiksi ovat erilaisia normiratilla oleviin verrattuna. Airbag-ratti tulee pari senttiä lähemmäs kuljettajaa, kuin normiratilla oleva, joten viiksetkin on taivutettu jyrkemmälle kulmalle, jotta olisivat rattiin nähden oikealla etäisyydellä. Normimallin viiksen voi toki laittaa ja se toimii ihan ok, mutta viiksi jää silloin liian kauas ja viiksestä tulee helposti näpsäytettyä ohi, kun on liian kaukana. Helpoin korjaustapa on vaihtaa toimiva airbagillisen viiksi. Löytyy tuollaisia viiksiä muutama kappale ja laitoinkin asiasta privaa
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • SanMiguel
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 1035
                    • Kirkkonummi

                    Osaako joku sanoa löytyykö jostain e30 taka-akselille tarvittavia mittoja suoraksi toteamiselle, tukivarsille samoiten ja samalla kiinnostaisi tommosen korin takapään mitat.. Ongelma on se että molemmat takarenkaat harittaa silmin nähden reilusti ja apukuskin puolella viellä enemmän kun toisella puolella.

                    Nykäsin äsken tuon koko paketin lattialle josko siinä olis ollu jotain silmillä tai normaalilla rullamitalla havaittavia heittoja mutta hyvin hankala mitattava tuo on kun perän kiinnityspultit ei ole keskilinjaan nähden symmetrisiä.. :think

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by SanMiguel View Post
                      Osaako joku sanoa löytyykö jostain e30 taka-akselille tarvittavia mittoja suoraksi toteamiselle, tukivarsille samoiten ja samalla kiinnostaisi tommosen korin takapään mitat.. Ongelma on se että molemmat takarenkaat harittaa silmin nähden reilusti ja apukuskin puolella viellä enemmän kun toisella puolella.

                      Nykäsin äsken tuon koko paketin lattialle josko siinä olis ollu jotain silmillä tai normaalilla rullamitalla havaittavia heittoja mutta hyvin hankala mitattava tuo on kun perän kiinnityspultit ei ole keskilinjaan nähden symmetrisiä.. :think
                      Mitä korin takaosan mittoja oot vailla?

                      Jos sulla on taka-akselisto lattialla niin kulmista vois saada jotain tolkkua digitaalisella kulmamittarilla. Juuri tähän tarkoitukseen hankin moisen, oli 30€ posteineen. Kun kattoo vaan että molemmat nurkat on samassa kulkukorkeudessa ja takakelkka vaaterissa niin luulis onnistuvan. Pyörät ei saa olla yhtään konkelissa ja vanteen heitto pitää saada kompensoitua.
                      Takakelkka normaaliasennossa, saa katottua cambereita. Sitte pyöräyttää koko pakettia 90 astetta niin saa auraukset selville. Silmällä kattominen on äärimmäisen epäluotettava konsti kulmien arviointiin, nimim. kokemusta on.
                      Last edited by petrolhead; 02-03-2014, 13:24. Reason: typo
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • SanMiguel
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 1035
                        • Kirkkonummi

                        Tuolla auton alla makaillessa vaikuttaa että taka-akselin kiinnitys pisteet on oikeilla paikoillaan. Tai lähinnä kaikki mitat täsmää puolin ja toisin vaikka mihin mittaa.

                        Irroitin akselin renkaita irrottamatta eli seisoo nyt renkailla lattialla ja akselin ka perämurikan alla on tunkki alimmassa asennossa eli koko paketin korkeus on aika lähellä e30 vakio mittoja (isoista puslista lattiaan mitattuna)
                        Renkaiden keskiurasta mitattuna haritusta on suht reilusti. Etu puolelta mitta on aika tarkalleen 3,5cm isompi kuin takapuolelta mitattuna.

                        Tuossa perän "kehdossa" on päällä kaksi reikää jotka näyttää olevan keskilinjan mukaisesti ja siihen otetut mitat isoilta puslilta heittää 4mm (oikealla puolella enemmän) joka taas selittäisi tuon älyttömän harituksen oikealla puolella. Suoraan ylhäältä katsottuna taas näyttäisi että oikean tukivarren kiinnitys oikealla puolella olisi hieman edempänä vertaamalla vasempaan.

                        Eli tämän kaiken pitkän ja sekavan selostuksen jälkeen alan olemaan hyvin vakuuttunut siitä että poikkipalkin joutuu etsimään jostain. Kulmien säädöt tulee kuitenkin tehtyä mutta mielummin varmasti suoraan palkkiin

                        Comment

                        • SanMiguel
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 1035
                          • Kirkkonummi

                          Ja jatkona viellä sen verran että noi taka-akselin oikeat mitat jostain löytyisi niin helpottaisi kummasti. Ja lähinnä tuon poikkipalkin.

                          Tarkoitus on kesällä yrittää päästä kovaa suoraan. oishan se aavistuksen turvallisempaa ja mukavampaakin jos auto menisi myös suoraan eikä madon tavalla reunasta reunaan

                          Comment

                          • Garash
                            BTCF Member
                            • Nov 2009
                            • 524
                            • Joensuu

                            Minkähän takia etujarrut ei ilmaannu? Ei tule painetta ollenkaan, takajarrut ilmaantuu normaalisti. Kyseessä e21 tehostin josta tappia lyhennetty ja e30 jarrusylinteri:think
                            E30 325iA
                            F31 320xd

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Originally posted by Garash View Post
                              Minkähän takia etujarrut ei ilmaannu? Ei tule painetta ollenkaan, takajarrut ilmaantuu normaalisti. Kyseessä e21 tehostin josta tappia lyhennetty ja e30 jarrusylinteri:think
                              Pääsylinteri rikki?

                              Onko ABS jarrut? Joskus voi olla uskomattoman vaikeaa saada tulemaan hydrauliyksiköstä neste läpi.
                              Olli.

                              Comment

                              • Garash
                                BTCF Member
                                • Nov 2009
                                • 524
                                • Joensuu

                                Originally posted by Rocla View Post
                                Pääsylinteri rikki?

                                Onko ABS jarrut? Joskus voi olla uskomattoman vaikeaa saada tulemaan hydrauliyksiköstä neste läpi.
                                Kokeiltu myös toisella sylinterillä niin ei eroa, ei ole abseja. Ja on polettu poljinta ihan vee itutukseen asti. Pitäskö tuntua sormeen paine sylinterissä kun polkee jarrua? Takajarrujen putken kohdalla tuntuu mutta etusissa ei muuta kun erittäin pieni imu. Mie romahan.
                                E30 325iA
                                F31 320xd

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎