E36 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Electroid
    replied
    Perävälityksen vaihto automaatin perään... (lukollinen vähän lyhyempi välitys esim 325.sen 3.15) tuohon sigun pommiin.

    Tämmöstä vähän haavelin, mutta meneekö laatikko sekaisin välityksen vaihdossa?

    Leave a comment:


  • eety
    replied
    Päivää! Tuleeko M52B28 imuilmanlämpötila-anturiin johtoa? Kun ei löydy piuhaa .

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Iltsu View Post
    Jos homman meinaat tehdä, tee se kunnolla ja laita jäykemmät. Strongflex.eu tilasin itse koko setin taakse, samaa tavaraa kun powerflex mutta halvemmat. Ja perän puslat kanssa, pitää tilata erikseen.
    Noh, ehkä normi katuautoon laittasin kuitenkin uudet OE/Lemförder kumipuslat mieluummin.

    Leave a comment:


  • Iltsu
    replied
    Originally posted by truibeli View Post
    318ti compact on levoton ajettava,takatukivarren isot puslat ainaski näytti olevan melko huonossa kunnossa.
    Kannattaako tuonne hommata vakiot vai jäykemmät puslat ja mistä kannatteisi tilata? Tarkotus ois puottaa koko taka-akseli hässäkkä poisa ja vaihtaa kerralla kaikki uuteen.Samoin etteen ois tarkotus tehä puslaremppa.
    Jos homman meinaat tehdä, tee se kunnolla ja laita jäykemmät. Strongflex.eu tilasin itse koko setin taakse, samaa tavaraa kun powerflex mutta halvemmat. Ja perän puslat kanssa, pitää tilata erikseen.

    Leave a comment:


  • truibeli
    replied
    318ti compact on levoton ajettava,takatukivarren isot puslat ainaski näytti olevan melko huonossa kunnossa.
    Kannattaako tuonne hommata vakiot vai jäykemmät puslat ja mistä kannatteisi tilata? Tarkotus ois puottaa koko taka-akseli hässäkkä poisa ja vaihtaa kerralla kaikki uuteen.Samoin etteen ois tarkotus tehä puslaremppa.

    Leave a comment:


  • Iltsu
    replied
    M42, eli is coupen imusarja otettu kokonaan irti ilman että antureiden paikkoja on merkitty.
    Olisko missään jotain kaaviota jeesaamaan vähän tossa arpomisessa jotta mikä johto menee mihinkin...
    Last edited by Iltsu; 06-06-2015, 22:28.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Jälkiasenteinen ajonesto siis. Erottelet siis sen vaan johtosarjasta, niin pelaa. Ei siis yhdisty moottorinohjaukseen jne. Se voi olla jopa kytketty vain auton johtosarjaan, että kun siirrät moottorin johtosarjan e30:iin, niin se ajonesto ei edes siirry mukana.

    Leave a comment:


  • TSA
    replied
    Käynnistyksenesto e36 kapulamalli

    Moro,

    Tiedän, että tänne on kiellettyä jakaa ohjeita turvalaitteiden ohittamisesta yms, mutta voisiko joku vastata vaikka privalla? Löysin jotain pätkiä täältä, että voisi vaan purkaa pois?

    Eli ostin -92 vuosimallin e36 325, josta tekniikka tarkoitus siirtää omaan e30:seen. Kyseisessä autossa (e36) on tämä "kapulalla kuitattava" käynnistyksenesto boxi, tyyppinumero yms tiedossa, mutten niitä nyt kirjoita tänne, voin sitten jutella privalla, jos joku asiasta tietää ja osaa neuvoa.


    Kiitokset jo etukäteen

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    12 sekuntia oli muistaakseni inspection valolle ja 3 sekuntia oilservicelle. No joka tapauksessa kokeilee kumpaankin. Se aika on todella tarkka, et kattoo vaikka kännykän sekuntikellolla, et tulee oikein.

    Leave a comment:


  • Throttle
    replied
    Originally posted by ekezi- View Post
    Moro! Tuollaista lähtisin kyselemään onko jollain muulla ollut vastaavaa ettei saa huoltovaloja nollattua, on koitettu maadoittaa johdolla ohjeiden mukaisesti ja eilen koitin testerillä mutta aina vaan palaa keltainen ja punainen ledi. Autona siis 95 vuotinen 320i ja manuaali.
    Virrat päälle, johto kohtiin 7 ja 19. +12 sekunniksi kiinni, sitten vedät pois virran ollessa yhä päällä. Tadaa!

    Leave a comment:


  • ekezi-
    replied
    huoltovalot

    Moro! Tuollaista lähtisin kyselemään onko jollain muulla ollut vastaavaa ettei saa huoltovaloja nollattua, on koitettu maadoittaa johdolla ohjeiden mukaisesti ja eilen koitin testerillä mutta aina vaan palaa keltainen ja punainen ledi. Autona siis 95 vuotinen 320i ja manuaali.

    Leave a comment:


  • Micha
    replied
    Bmw 328ci e36 yleistä

    Noniin elikkäs ostin pari päivää sitten ensimmäisen bmw:n, pari kysymystä olisi. Onko vaihdekepissä joku pusla(tms) kun auton ollessa liikkeellä, ja vaihde vapaalla keppi tai joku sen osa hankaa kardaaniin. Hankaus loppuu kun nostaa keppiä kevyesti. Toinen ongelma on keskuslukitus mikä ei ole kaukosäätöinen, joka ei toimi. Sulakkeet katsottu että ovat kunnossa, microkytkimet myös. Kolmas ongelma on mittaristo, ilmeisesti mittaristossa kosketushäiriöt kun välillä bensaviisari/lämpöviisari ei nouse ennenkuin kopauttaa useamman kerran?

    Leave a comment:


  • LordHamwich
    replied
    Originally posted by Tala92 View Post
    Joo siis kyllä mullaki jaksaa ryömittää mut jos yrittää yhtään nopeemmin niin sitten simahtaa. Mietin vaan ku tossa kerran kutoskone etteikö sen pitäs enemmän jaksaa vääntää?
    Kannattaa huomioida ne välityksetkin...

    Leave a comment:


  • antti79
    replied
    Originally posted by Hiittos View Post
    Onko jollain vielä heittää neuvoa?
    Yleismittarilla tutkailin, että molemmat ovet ja ohjausyksikkö saa virtaa (muistaakseni puna-vihreät johdot). Ovien kytkimet tuntuisi myös toimivan, koska kattovalo toimii niinkuin pitääkin.
    Mietin jos servot olisi sanonut sopimuksensa irti, mutta vaikea uskoa että ne olisi mennyt sekö molemmista ovista, että takaluukusta. Vähän tyyris osa muutenkin hommata vain kokeillakseen.
    Jäljelle jää sitten ohjausboksi ja sen signaalipiirit. Mikä olis paras keino näiden testaamiseen? Ohjausboksin takaa ei pääse oikeen mittaileen, signaalit kun taitaa kulkea liittimestä johon ei saa mittaria survottua. Toinen vaihtoehto olisi kattoa A-pilarista, mutta silloin pitäis pitää ovea auki enkä tiedä kuuluuko silloin edes lukitussignaalin kulkea.
    En tiedä joko olet saanut kuntoon? Jos et ole niin ota kuljettajan penkki irti. Tämän jälkeen nosta lattiaverhoilu ylös. Verhoilun alta löytyy maadoitusliittimet keskuslukolle. Ovat tod.näk vuosien saatossa hapettuneet poikki. Korjaa liitokset ja nauti toimivasta keskuslukosta.

    Leave a comment:


  • onavez
    replied
    Originally posted by Tala92 View Post
    Joo siis kyllä mullaki jaksaa ryömittää mut jos yrittää yhtään nopeemmin niin sitten simahtaa. Mietin vaan ku tossa kerran kutoskone etteikö sen pitäs enemmän jaksaa vääntää?
    Ei se 240nm niin hurjan paljoa oo

    Leave a comment:

Working...
X