E36 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmw323it
    replied
    Originally posted by Boomster View Post
    Otetaas askel takaisinpäin... Kardaanissa tosiaan klappia tuollainen n. 1/8 kierros ja tuntuisi ihankuin olisi laatikon päästä?
    Ja tämä vapaalla. Heti kun lyö pykälän sisään ja kokeilee taas kardaanista niin on tiukka... Mutta renkaasta kun ottaa kiinni ja kääntää niin todella pieni väkys tuntuu olevan ja kardaanin naputus kuuluu. Ei tuollaisia pikku välyksiä varmaan kokonaan pois saa?
    Syy vieläkin hukassa että mikä ihme tosiaan päästää sen pienen pamauksen kun vaikka pykälä päällä vähän vetoa, himmaat vähän ja polkaiset niin tömähdys käy. Ei aina kylläkään. Sama ääni tulee kun peruutat ja lähdet seuraavaksi eteenpäin.
    kardaanintuki laakeri on hyvin kiinni ja näyttää ehjältä, samoin "limppu",takapään puslat ei ole myöskään löysällä.
    Hetkinen, jos sulla on vaihde vapaalla ja auto pyörillään, niin eikös se kardaanista tuntuva välys silloin ole vetopyörästössä? Välys katoaa siis vaihdepäällä, koska laatikko sitoo kardaanin.

    Jos kardaanista pyöritettäessä välys on 1/8 kierrosta, niin pyörästä koetettaessahan sen kaiketi pitääkin välityssuhteen verran pienempi, kai?

    Veikkaan välystä perässä. Oireileekos se muuten?

    Leave a comment:


  • Boomster
    replied
    Otetaas askel takaisinpäin... Kardaanissa tosiaan klappia tuollainen n. 1/8 kierros ja tuntuisi ihankuin olisi laatikon päästä?
    Ja tämä vapaalla. Heti kun lyö pykälän sisään ja kokeilee taas kardaanista niin on tiukka... Mutta renkaasta kun ottaa kiinni ja kääntää niin todella pieni väkys tuntuu olevan ja kardaanin naputus kuuluu. Ei tuollaisia pikku välyksiä varmaan kokonaan pois saa?
    Syy vieläkin hukassa että mikä ihme tosiaan päästää sen pienen pamauksen kun vaikka pykälä päällä vähän vetoa, himmaat vähän ja polkaiset niin tömähdys käy. Ei aina kylläkään. Sama ääni tulee kun peruutat ja lähdet seuraavaksi eteenpäin.
    kardaanintuki laakeri on hyvin kiinni ja näyttää ehjältä, samoin "limppu",takapään puslat ei ole myöskään löysällä.

    Leave a comment:


  • Iltsu
    replied
    Originally posted by katiska View Post
    aivan käsittämätön vinkuminen ja kitinä lähtee jarruista. Ikkuna auki ajaessa käy korviin se vinkuminen
    Originally posted by toNmbbA View Post
    Palat vaihtoon. täällä ainakin vinkui kun oli halpis palat ja palat olivat sellaiset tasareunaiset |____| sitten tilalle tuli halpis palat mutta viistolla reunalla \____/ ja loppui vinkuminen.
    Tai sitten viila käteen ja reunat viistoon niin voipi loppua kitinä.

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Käykö vanos m50b20 moottorin johtosarja jos tilalle vaihtaa vanos m50b25 ? Käykö ecun liittimet jne?

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kuulostaa aika tutulta. Muuten vaikuttaa kaikki pelaavan ja bensaakin tulee. Mutta pumpussa ilmeisesti siivet irronnu akselista, niin ei saa kehitettyä tarpeeksi painetta, että pysyis käynnissä. -> uus bensapumppu.

    Bensapumpun surinan voi todeta vain nostamalla sen tankista ja starttaamalla sen jälkeen. Tankin sisällä sitä surinaa ei kuule.
    Ok! Onko noista motonetin tarvikepumpuista kokemuksia? Sellainen olisi lpr:n motonetissa hyllyssä niin pääsisi jo tänään hakemaan auton mökiltä pois, mikäli se nyt pumpussa on vika.

    Ainakin tuossa sigun compaktissa kuulee selvästi kuinka pumppu surahtaa kun kääntää sytytysvirrat päälle.

    Edit: Bochs pumppu tilattu.
    Last edited by Tomba87; 22-06-2015, 09:25.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    325i jätti tielle kesken ajon. Bensapumppua koputeltu ja se ei sano mitään. Oisko se nyt menny vai bensapumpun rele? Ollaan mökillä ni ei oo yleismittaria ei mitään tietenkään..

    Edit: tosiaan siis bensapumppu ei surise ollenkaan. Kun sitä starttaili niin välillä hörähti ja kävi vaivallosesti muutaman sekunnin.

    Edit2: Koitin toisella releellä ja hyppylangalla ei vaikutusta.
    Kuulostaa aika tutulta. Muuten vaikuttaa kaikki pelaavan ja bensaakin tulee. Mutta pumpussa ilmeisesti siivet irronnu akselista, niin ei saa kehitettyä tarpeeksi painetta, että pysyis käynnissä. -> uus bensapumppu.

    Bensapumpun surinan voi todeta vain nostamalla sen tankista ja starttaamalla sen jälkeen. Tankin sisällä sitä surinaa ei kuule.

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    325i jätti tielle kesken ajon. Bensapumppua koputeltu ja se ei sano mitään. Oisko se nyt menny vai bensapumpun rele? Ollaan mökillä ni ei oo yleismittaria ei mitään tietenkään..

    Edit: tosiaan siis bensapumppu ei surise ollenkaan. Kun sitä starttaili niin välillä hörähti ja kävi vaivallosesti muutaman sekunnin.

    Edit2: Koitin toisella releellä ja hyppylangalla ei vaikutusta.
    Last edited by Tomba87; 21-06-2015, 18:41.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by transformer View Post
    Onko normaalia, että kun laittaa sisäilmankierron päälle niin ilmastointi menee päälle? Jotenkin oudolta vaan tuntuu kun lähtee kompura mukaan pyörimään ja työntää raikasta ilmaa sisälle.. :think
    Kyllä se niin tekkee.

    Leave a comment:


  • transformer
    replied
    Onko normaalia, että kun laittaa sisäilmankierron päälle niin ilmastointi menee päälle? Jotenkin oudolta vaan tuntuu kun lähtee kompura mukaan pyörimään ja työntää raikasta ilmaa sisälle.. :think

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by katiska View Post
    Tuli tuossa uusittua 328 e36 etujarrulevyt ja palat. Levyt oli nämä http://www.finnautomobile.net/tuotteet.html?id=314/739 ja palat lähimmästä varaosaliikkeestä jotkut muutaman euron tarvikepalat. Parit ensi kilometrit oli kaikki hyvin mutta nykyään jarruttaessa aivan käsittämätön vinkuminen ja kitinä lähtee jarruista. Ikkuna auki ajaessa käy korviin se vinkuminen. Kumpiahan tuossa lähtisi syyttämään levyjä vai paloja? Kai nuo jotku halppis levytkin on kun tuohon hintaan sai uritetut ja reijitetyt? Ihmetyttää se että myös kaveri vaihtoi samoihin aikoihin samanlaiset tarvikepalat omaan e36:seen mutta vakiolevyille eikä minkäänlaisia kitinöitä ole päästellyt.:think
    Palat vaihtoon. täällä ainakin vinkui kun oli halpis palat ja palat olivat sellaiset tasareunaiset |____| sitten tilalle tuli halpis palat mutta viistolla reunalla \____/ ja loppui vinkuminen.

    Ja siis ensimmäiset halpis palat ostettu motonetistä, seuraavat samaan hintaan fixus liikkeestä. Fixuksen palat näytti jo päälle päin paljon laadukkaammilta.

    Leave a comment:


  • katiska
    replied
    Tuli tuossa uusittua 328 e36 etujarrulevyt ja palat. Levyt oli nämä http://www.finnautomobile.net/tuotteet.html?id=314/739 ja palat lähimmästä varaosaliikkeestä jotkut muutaman euron tarvikepalat. Parit ensi kilometrit oli kaikki hyvin mutta nykyään jarruttaessa aivan käsittämätön vinkuminen ja kitinä lähtee jarruista. Ikkuna auki ajaessa käy korviin se vinkuminen. Kumpiahan tuossa lähtisi syyttämään levyjä vai paloja? Kai nuo jotku halppis levytkin on kun tuohon hintaan sai uritetut ja reijitetyt? Ihmetyttää se että myös kaveri vaihtoi samoihin aikoihin samanlaiset tarvikepalat omaan e36:seen mutta vakiolevyille eikä minkäänlaisia kitinöitä ole päästellyt.:think

    Leave a comment:


  • hartge e46
    replied
    Originally posted by hartge e46 View Post
    e36 316i m43 olis tulos tutkittavaksi. oireet olleet seuraavat:
    -nostaa lämpöjä ajaessa, mutta ei tyhjäkäynnillä
    -alaletkussa eikä yläletkussa ole painetta
    -nestepinta pysynyt samana
    -ei puske ainakaan tyhjäkäynnillä lämmintä koppiin
    -ei pöllytä putkesta nestettä

    mistä kannattaa lähtee vikaa etsimään?
    Uus vesipumppu ja termari laitettii ja johan alko puskee höyryä putkesta. Oli niitä ennemminki katottu kun punasta liimaa oli laitettu. Viikon se toimi ostohetkestä. Antaako kaverin niellä tappio vai
    onko yksityiseltä myyjältä mahista saada jotai takas?

    Leave a comment:


  • blueorange
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    Tourinkiin pitäisi vetarit huoltaa ja samalla tietenkin vaihtuisi laakerit näppärästi. Onko syytä ostaa OEM osa vai ajaako smidin myymät tarvikkeet asiansa?
    Tarkotatko poskilaakereita? Vetoniveliä ei ainakaan taida saada mistään. Kysyin smiidiltäkin puhelimitse niin sano et joo on hyllyssä. Sieltä tuli suojakumit,klemmarit ja rasva. Ne on edelleen hyllyssä kun nivelet oli niin paskana ettei paljoo rasvat auttanu. Mulla on käyttämättömänä siis 1kpl ulko ja sisä korjaussarja. Eli kumit,lemmarit ja raswa. edit 188 peräsen

    Leave a comment:


  • Boomster
    replied
    Totta... Täytynee ottaa illemmalla realoem auki ja vähän tutkia...
    Kiitoksia mik@:lle vastauksista ja jusseja.

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Ainakin vetoakselin laipat taitaa olla erillaiset?

    Leave a comment:

Working...
X