Mjoo hämää kun ikinä en ole sellases autoa ollu kyydissä saati että olisin kuullut jossain perävilaisen auton ajavan.
Jatkoa tälle, meneekö 188 perä ihan heittämällä tuollaisen 168 tilalle? Vai meneekö siinä vielä kardaanikin vaihtoon? Ymmärsin myös että 168 perät käy keskenään esim e30,e34 välillä kunhan vaihtaa takakannen...
E36 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mulla kuuluu myös juurikin tuollainen "tump" ääni takaa, mutta muuten en ole sitä kuullut kuin pihasta tielle peruuttaessa. Luulisin että minun tapauksessa ääni lähtee tukivarsien etummaisista puslista. :think Jos perässä selvä välys niin kyllähän se ääni siitä varmaan lähtee.Originally posted by Boomster View PostHöm, kysäistäänpä tätä kautta.
Elikkä tollane silloin tällöin kiihdyttäessä,kaasua himmatessa ja uudestaan varovasti kiihdyttäessä kuuluu todella vaimea tump ääni takaata. Kattelin kardaanin lävitse ja siellä ei tuntunut klappia olevan ja kelkasta/puslista se ääni ei ainakaan lähde, siitä 100% varma mutta veikkaan että perässä ei varmaan kuulu olla klappia/tyhjää ollenkaan?
Ja jollain tietyllä nopeudella kuuluu sisälle todella vaimeata jytkytystä/huminaa.
Vähän haiskahtais siltä että alkaa 168 perä vetelemään viimesiään.
Kyseessä perus 320 sedan
Leave a comment:
-
Höm, kysäistäänpä tätä kautta.
Elikkä tollane silloin tällöin kiihdyttäessä,kaasua himmatessa ja uudestaan varovasti kiihdyttäessä kuuluu todella vaimea tump ääni takaata. Kattelin kardaanin lävitse ja siellä ei tuntunut klappia olevan ja kelkasta/puslista se ääni ei ainakaan lähde, siitä 100% varma mutta veikkaan että perässä ei varmaan kuulu olla klappia/tyhjää ollenkaan?
Ja jollain tietyllä nopeudella kuuluu sisälle todella vaimeata jytkytystä/huminaa.
Vähän haiskahtais siltä että alkaa 168 perä vetelemään viimesiään.
Kyseessä perus 320 sedan
Leave a comment:
-
M3 helmojen tiivisteet on aika suolasen hintaset uutena, saisiko joku mitattua paikallaan olevasta helmasta tiivisteen paksuuden. Helman yläpinnassa peltihelmaa vasten oleva musta nauha.
Leave a comment:
-
E36 touring missä ilmeisesti alunperin vahvistin(?) Mistään kajarista ei kuulu inahdustakaan, vahvistinta ei löydy ja mankan piuhasarjaan tulee joku liitin mille ei löydy enää ainakaa paikkaa (Kuvassa oikealla vaihdekepin vieressä) ja toinen joku johto.. (Vihreä oikeassa reunassa)
Voiko ne liittyä jotenki ko. onkelmaan?
Leave a comment:
-
Skf tai fag merkkiset laakerit tarvikkeena, niin kestää kyllä. Myös koyo on kestäny, mut juuri e36:ssa ei siitä jokemuksia.
Leave a comment:
-
Melkeinpä löisin oem laakerit. Kuullut muutamista hajonneista tarvikkeista pienillä kilometreillä. Riippuu toki minkä merkkiset ne tarvikkeet on koska niissäkin aika valtavia eroja.
Leave a comment:
-
Tourinkiin pitäisi vetarit huoltaa ja samalla tietenkin vaihtuisi laakerit näppärästi. Onko syytä ostaa OEM osa vai ajaako smidin myymät tarvikkeet asiansa?
Leave a comment:
-
Nestettähän tuossa on selvästi liian vähän, ja jos kerran nestepinta ei tuostaan vaju, niin entäs jos auto vain kärsii nesteen vähyydestä...Originally posted by hartge e46 View Poste36 316i m43 olis tulos tutkittavaksi. oireet olleet seuraavat:
-nostaa lämpöjä ajaessa, mutta ei tyhjäkäynnillä
-alaletkussa eikä yläletkussa ole painetta
-nestepinta pysynyt samana
-ei puske ainakaan tyhjäkäynnillä lämmintä koppiin
-ei pöllytä putkesta nestettä
mistä kannattaa lähtee vikaa etsimään?
Leave a comment:
-
e36 316i m43 olis tulos tutkittavaksi. oireet olleet seuraavat:
-nostaa lämpöjä ajaessa, mutta ei tyhjäkäynnillä
-alaletkussa eikä yläletkussa ole painetta
-nestepinta pysynyt samana
-ei puske ainakaan tyhjäkäynnillä lämmintä koppiin
-ei pöllytä putkesta nestettä
mistä kannattaa lähtee vikaa etsimään?
Leave a comment:
-
Osaako joku sanoo passaako e34 vakkarin johtosarja e36:een? Ainakin osa osista käy ristiin..
Leave a comment:
-
Vähän kaivattas apuja m50 lämpötila-antureiden kanssa... Taaimmainen anturi taitaa olla paskana, kun antaa 7.5 kOhm arvon ja harmaa antaa sen 2.4 kOhmia. Eikö normaali arvo noille lämpötila-antureille oo joku 1.5-2.5kOhmia n. 20C lämmössä ? Taaimmainen anturi on musta ja etummainen (jakopään puoleinen) harmaa ja toisen antureille tulevista johoista on musta ja toinen sininen ja johot yltää antureihi molemmin päin, joten onko väliä kumminpäin on? Täältä foorumilta lueskelin et toisen anturin olla pitäis olla ruskee ja toisen musta joten ei kukaan sattus tietää minkäväriset anturit pitää olla ja kumpi johto tulee kummanväriselle anturille:thinkLast edited by onavez; 15-06-2015, 18:58.
Leave a comment:
-
Korjattu. Vika oli lambdassa.Originally posted by kmn View PostNo niin, tämmönen vähän mielenkiintoisempi vika.. E36 M50 ja kulutus on ihan älyttömän korkea! En nyt puhu mistään 10l/100km kulutuksista, vaan esim. 120km matka motarilla otti 30 litraa! Auto kulkee E85 polttoaineella, on säädetty siihen ja toimikin hyvin, kunnes noin 800km jälkeen ongelmia ilmeni. Normaali kulutus tuolle motariajolle olisi E85:llä noin 15-17l/100km.
Kuvittelin ongelman johtuvan ilmenneestä bensavuodosta, joten vaihdoin yhden vuotavan letkun ja laitoin uudet liittimet. Nyt tänään kuitenkin huomasin, että auto röpeltää välillä ja vei 50km matkalla melkein 15 litraa bensaa!! Jos auto seisoo lämpimänä parkissa esim. 10min, on ajaminen tuon jälkeen hetken aivan mahdotonta! Nykii ja röpeltää niin helvetisti, kunnes taas tasottuu about minuutin taistelun jälkeen. Tuon jälkeen jatkuu satunnaisena pätkimisenä ja röpeltämisenä ja syö tosiaan bensaa niin helvetisti.
Vedot on kyllä talleessa ja mitään ulkopuolisia vuotoja ei enää bensalinjastossa ole! Mistä lähteä etsimään ongelmaa? Imuvuotoja ei ole, IMM näyttää toimivan ihan oikein, enkä usko, että pelkästä rikkonaisesta lambdasta johtuen kulutus voi tuplaantua?? :think
Leave a comment:
-
Ei ole mitään koodattavaa takaluukussa. Veikkaan että johdotuksessa vikaa. Tarkista vielä. Jos siellä kaikki ok niin GM-moduuli (Body Control Module) sökö, poltettu luukkua asennettaessa? Oliko akku irti?Originally posted by aplari View PostTuli tuossa takakontin luukku vaihdettua bemariin toisesta, vaihdon jälkeen ei enää s-lasit, kattoluukku tai keskuslukko toimi, valot toimivat normaalisti ja ajotietokone ei herjaa mitään, sulakkeet ehjät ja johdot ok, onkos noissa koodattu jo noita kontin tunnistimia tai moottoreita :think. Auto 325 vm 92, uus kontin luukku tuli 328 vm95:tä, vika tuli heti luukun vaihdon jälkeen!
EDIT: taisi toi GM-moduuli tulla vasta -94?Last edited by antti79; 14-06-2015, 08:50.
Leave a comment:
Leave a comment: