Kellään hajua mikä mahtaa nyt pemaria ahistaa kun ei lähe käyntiin. Autona siis e36 328 -95. Aamulla lähti heti käyntiin ja toimi normaalisti, töistä lähtiessä ei edes yrittänyt käyntiin. Hinasin auton lähimmälle korjaamolle ja siellä vikakoodeja lukiessa läppärin näytölle ei antanut kuin egr-venttiili vikakoodin. Eikai tuo voi käynnistykseen vaikuttaa? Eikös egr ole pakokaasunkierrätykseen liittyvä venttiili?
Sen verran myös tein että sulakkeet kävin läpi. Pitäskö näissä pensapumpun surinan kuulla selvästi? Takapenkin istuin osan otin pois ja virrat kun laittaa päälle niin ei minkäänlaisia ääniä kuulu.
Kellään hajua mikä mahtaa nyt pemaria ahistaa kun ei lähe käyntiin. Autona siis e36 328 -95. Aamulla lähti heti käyntiin ja toimi normaalisti, töistä lähtiessä ei edes yrittänyt käyntiin. Hinasin auton lähimmälle korjaamolle ja siellä vikakoodeja lukiessa läppärin näytölle ei antanut kuin egr-venttiili vikakoodin. Eikai tuo voi käynnistykseen vaikuttaa? Eikös egr ole pakokaasunkierrätykseen liittyvä venttiili?
Sen verran myös tein että sulakkeet kävin läpi. Pitäskö näissä pensapumpun surinan kuulla selvästi? Takapenkin istuin osan otin pois ja virrat kun laittaa päälle niin ei minkäänlaisia ääniä kuulu.
On korjaamol kovat testerit jos bensakoneesta EGR:n löytää
Kyllä pumpun ääni pitäis kuulua, varsinkin jos penkki on poissa. Bensatukin päässä pitäis olla samanlainen venttiili kuin renkaassakin, kokeile siitä onko systeemissä bensaa/painetta. Ja kyllä, bensapumppu voi sanoa sopimuksen irti etukäteen varoittamatta.
E36:ssa ei ole sitä venttiiliä tukissa, E39/E38 on.
Mulle oli jääny muistikuva et olisin joskus omasta 328:sta mitannut paineet siitä venttiilistä :think Mutta voin muistaa väärinkin ja sekottaa kaverin e46:seen, siinä ainakin oli venttiili. Sori jos meni vikaan.
Mitä nuita kuvia katteli siltä ajalta kun m50 imusarja tuli vaihettua tuohon pemariin niin näkyy suutintukissa olevan samannäköinen venttiili kuin juuri esim renkaassa ja kirkas venttiilinhattukin päällä.
Eli tosiaan pumpun surina pitäs kuulua ilman penkkiä muutenkin kuin korva kiinni pumpun luukussa? Istuin ite kuskinpaikalla ja pään työnsin taakse mutta ei pitänyt pumppu minkäänlaisia ääniä kun väänsi virrat päälle tai starttaili. Voisko se sit olla se pumppu tullu tiensä päähän. Pitää melkein ottaa irti ja antaa vaikka akusta suoraa virtaa sille niin näkee tapahtuuko mitään.
Edit. Toinen mikä tuli mieleen niin auto on pari kertaa mun omistuksen aikana tehnyt sen kun avain ei oo kunnolla ollu virtalukossa ja kääntänyt virtoja päälle niin avain on pyörinyt lukossa tyhjää jonka jälkeen on tehnyt tuota että starttaa kyllä mutta ei yritäkkään. Ilmeisesti sillon menny ajonesto päälle? Tänään kuitenki siis oli avainkin ihan perillä kun starttasin eikä yrittänytkään käynnistyä. Aina kuitenkin saanu käyntiin tuon jälkeen kun lukko pyörähtäny tyhjää kun on käyttäny avainta pois ja ovia lukossa. Kaikenlisäks ajonestohan näkyis vikakoodeissa jos ois häikkää? tai ainakin kaverilla näkyi kun ajonesto temppuili
E36:ssa ei ole sitä venttiiliä tukissa, E39/E38 on.
On uudemmissa e36:ssa. Ainakin m52 ja m43 on ollu. Eikä välttämättä tarvi edes mitata paineita, vaan painaa sitä venttiiliä vähän sisäänpäin. Se kyllä kunnolla suhauttaa bensat silmille jos paineita on
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
mitä nää eriversiot m50b25nv lohkoista on kun joissain lukee tilavuus koko kyljessä ja toisissa ei (niinkuin oma), ja sitten mulla on joku laahain mikä kiristää öljypumpun ketjua kun taas kaverilla ei sitä ole.
mitä nää eriversiot m50b25nv lohkoista on kun joissain lukee tilavuus koko kyljessä ja toisissa ei (niinkuin oma), ja sitten mulla on joku laahain mikä kiristää öljypumpun ketjua kun taas kaverilla ei sitä ole.
Ne on vaan eri versioita. Uudemmissa ei ole öljypumpulle laahainta (todettu turhaksi?) ja tilavuus pitäs olla jokaisen lohkon tyyppikilvessä. Vai onko siinä sit isot kohokirjaimet vielä?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
On uudemmissa e36:ssa. Ainakin m52 ja m43 on ollu. Eikä välttämättä tarvi edes mitata paineita, vaan painaa sitä venttiiliä vähän sisäänpäin. Se kyllä kunnolla suhauttaa bensat silmille jos paineita on
Joo tosiaan tuohon omaan autoon edellinen omistaja vaihdattanut koneen ja ilmeisesti uudempaa m52 kun itellä musta muovipinta venakopassa ja kaverilla vanhempi 328 jossa hopea metallikoppa ja löytyy iteltä tukin päästä se venttiili.
Pitää töiden jälkeen käydä starttailemassa ja kokeilemassa siitä venttiilistä nostaako paineita. Eli ajonesto pitäs näkyä vikakoodina jos se temppuilee? Kaveri meinas että pensapumppu ei silloinkaan toimi jos ajonesto on päällä. Vikakoodeja ei tosiaan muuta tullut läppärin ruutuun kuin että egr venttiili. Onko siihen testeriinkään nyt sitten luottaminem kerta intfreak meinas ettei näissä ole egr?
Pitää töiden jälkeen käydä starttailemassa ja kokeilemassa siitä venttiilistä nostaako paineita. Eli ajonesto pitäs näkyä vikakoodina jos se temppuilee? Kaveri meinas että pensapumppu ei silloinkaan toimi jos ajonesto on päällä. Vikakoodeja ei tosiaan muuta tullut läppärin ruutuun kuin että egr venttiili. Onko siihen testeriinkään nyt sitten luottaminem kerta intfreak meinas ettei näissä ole egr?
Ei oo egr:ää ei Bensapumppu ei inahda, jos ajonesto on päällä, mutta ei se pyöri, jos vaikka kampuran asentoanturi ois rikki. Vikakoodien luvussa ota yhteyttä johonkin paikalliseen harrastajaan, jolla on oikeat lukuvehkeet. Ei tarvitse hinata mihinkään ja muutenkin yleiskorjaamoilla monesti jää monesti koodit lukematta, tai tulkinta on väärä.
ongelmat senkun jatkuu..onko näissä 93vm 325 coupeissa joku ajonesto?meinaan aikasemmin oli ongelmaa että ei ikkunat ja k.lukko toimi..nyt vaihdoin ton zv module version 3 eli joku k.lukon ohjain ja taas ei auto käynnisty ellei ota sulake nro 13 (sisävalot) pois..ja osaako joku sanoa mitä sähkö osia tuossa oven kahvassa on..kun ainakin 3 johtoliitintä siihen menee..ja yksi ilmeisesti sille lukolle..mietin että vaikuttasko se siihen ajonestoon jos on rikki se sähköhärpäke ja ei näin ollen saa tietoa että ovet avataan avaimella?
ongelmat senkun jatkuu..onko näissä 93vm 325 coupeissa joku ajonesto?meinaan aikasemmin oli ongelmaa että ei ikkunat ja k.lukko toimi..nyt vaihdoin ton zv module version 3 eli joku k.lukon ohjain ja taas ei auto käynnisty ellei ota sulake nro 14 (etuikkunat) pois..ja osaako joku sanoa mitä sähkö osia tuossa oven kahvassa on..kun ainakin 3 johtoliitintä siihen menee..ja yksi ilmeisesti sille lukolle..mietin että vaikuttasko se siihen ajonestoon jos on rikki se sähköhärpäke ja ei näin ollen saa tietoa että ovet avataan avaimella?
-93 loppuvuodesta on käyttöön tullut drive away protection system, joka estää käynnistyksen, jos ovet ovat lukossa, tai tässä tapauksessa ei saa tietoa ovien aukaisusta. Tätä voisin veikata.
Ne on vaan eri versioita. Uudemmissa ei ole öljypumpulle laahainta (todettu turhaksi?) ja tilavuus pitäs olla jokaisen lohkon tyyppikilvessä. Vai onko siinä sit isot kohokirjaimet vielä?
Comment