Miten muilla m50 lämpiää 15 asteen pakkasessa ? Täällä hitaasti verrattuna pösön 3 l. kutoseen ja sisään tulee lämmintä paljon huonommin, termari on tosin jo ostettu... Ei ole liian kuuma vaikka lämpömittari olisi puolessa välissä, n. 10 pakkanen tuntuisi olevan raja tässä asiassa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jr66 View PostMiten muilla m50 lämpiää 15 asteen pakkasessa ? Täällä hitaasti verrattuna pösön 3 l. kutoseen ja sisään tulee lämmintä paljon huonommin, termari on tosin jo ostettu... Ei ole liian kuuma vaikka lämpömittari olisi puolessa välissä, n. 10 pakkanen tuntuisi olevan raja tässä asiassa.
Lohkolämppäristä auto käymään, röökin verran tyhjäkäyntiä ja silti noin 5 kilometriä sai mennä ennenkuin edes lämmöt normaalissa.
Ajoviima ja jos itse pitää lämmöt puhaltimelta tapissa, vaikuttaa aika paljon omien kokemuksien mukaan auton lämpenemiseen.
Kaupunki pyörittelyssä kyllä lämpeni suhteellisen nopeasti.sigpic
E82 n55
Comment
-
-
Kuulostaa aika normaalilta. Vaikka kaikki lämmitykseen/vesikiertoon liittyvät on mulla uutta, niin hitaahkosti lämpeää ja sisään tuleva ilma ei mitenkään erityisen kuumaa ole jos pakkasta on tuo -15 esim. Kyllä sillä tarkenee ja lasit pysyy sulana, mutta muihin autoihin verrattuna aika heikko suoritus. Sit vasta tulee kunnolla kuumaa sisälle, jos vähän lapsettaa ja käy vaikka jossain tyhjällä parkkipaikalla antamassa kunnolla kenkää.
TU-koneinen e39 on aivan eri maata. Se lämpeää nopeaa ja sisälle tulee kuumaa kelillä kuin kelilläkin. Siinä toki moottorin vesikierto on erilainen ja lisäksi on vielä sähköinen kiertovesipumppu. Ja noissa TU koneissa on muutenkin panostettu moottorinohjauksenkin osalta koneen nopeaan lämpeämiseen.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Peräkontin lukosta vissiin hajonnut jotain kun ei mene enää kinni. Vissiinki jääny jtn väliin kun koitettu laitaa kiinni. Alakohdasta oon koittanut säätää mutta ei auta. Ylhäällä oleva lukitus ei lukitu ni tietäiskö joku mikä sieltä ois menny rikki? Wd ei auta mitään, joten jotain sieltä on nyt varmaan hajonnu. Räjäytyskuvan mukaan ei oo mitään joustakaan mikä ois menny :thinkFreude am Fahren
Comment
-
-
E36 lämmitystä voisi tehostaa kiertovesipumpulla niinkuin E39 jne.
Yhteen autoon oli tarkoitus koittaa.
Tai sitten laittaa talveksi S-moottorisen, kyllä riittää lämmintä.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostKuulostaa aika normaalilta. Vaikka kaikki lämmitykseen/vesikiertoon liittyvät on mulla uutta, niin hitaahkosti lämpeää ja sisään tuleva ilma ei mitenkään erityisen kuumaa ole jos pakkasta on tuo -15 esim. Kyllä sillä tarkenee ja lasit pysyy sulana, mutta muihin autoihin verrattuna aika heikko suoritus.
Syyläri, korkki ja termari menossa vaihtoon joka tapauksessa, vesiventtiili (alkup) ja pumppu (graf, merteil) uusittu n. 3 v. sitten.
No, Kia Sportage bensa -04 ja Rellun Kangoo diesel myös -04 ma. illalla 4-7 pakkasta niin heikko suoritus lämppärin osalta, mikä helvetti ns. nykyautoja vaivaa
Hankittava taas e21 niin riittää lämmintä.
Comment
-
-
Juu sama oli tällä ton sigun e36 kanssa talvi käytössä. Hidahko lämpenemää.
Ny tuo e34 tds niin 5min niin lämmin kiva talviauto.
Tollasessa vanhassa kun on niin paljon hukkalämpöä ja energiaa niin lämpenee varmaa siks hyvin.
Uusissa alkaa olee hyötysuhteet niin kovat et eliminoidaan kaikki ylimääränen energia hyötykäyttöön paitsi lämpemisee :thinkE36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostKenno ja vesiventtiili myös ? Todellakin, premium-merkiltä () suorastaan surkea suoritus...
Syyläri, korkki ja termari menossa vaihtoon joka tapauksessa, vesiventtiili (alkup) ja pumppu (graf, merteil) uusittu n. 3 v. sitten.
No, Kia Sportage bensa -04 ja Rellun Kangoo diesel myös -04 ma. illalla 4-7 pakkasta niin heikko suoritus lämppärin osalta, mikä helvetti ns. nykyautoja vaivaa
Hankittava taas e21 niin riittää lämmintä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Mulla ei mene kaukosäätimestä kuljettajan eikä taka-oikea ovi lukkoon eikä auki (E36 Sedan). Kuljettajan ovi aukeaa ja lukkiutuu kuitenkin avaimenreiästä kääntämällä. Voiko vika olla "actuatorissa" (sori en tiedä termiä suomeksi) vai oiskohan kuitenkin sulake tai mädäntyneet johdot? Muutama päivä sitten tuo ovi tuntui joskus aukeavan myös kakella mutta nyt ei tunnu enää koskaan toimivan mikä ehkä viittaisi kosketushäiriöön.'95 E36 328i Sedan
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostVesiventtiili on uusi, mutta kenno on orggis. Sillä kylläkään ei oo mitenkään älyttömästi kilsoja takana (~170tkm). Kyllähän tuolla tarkenee, mutta muissa autoissa tulee lämpöä enemmän. Sama ongelma oli vanhalla 2 litrasella koneella 10 vuotta sitten jo sekä nykyisellä 2.8:llä. Selvästi ongelma on, että kennolle ei tahdo oikein vesi kiertää kun kierroksia antaessa alkaa tulla lämmintä kunnolla. Jännä että e39:ssä on se sähköinen kiertovesipumppu mutta näistä se on jätetty pois. Ja oliko peräti 4-koneisissakin e36:ssä se pumppu :think Mun m43 koneisella tuli kyllä paremmin lämpöä sisälle, vaikka siinä oli kaikki orggista lukuunottamatta vesipumppua ja termaria. Tai sit niissä vesi kiertää paremmin kennolle.
Ainakaan 318is ei ollut kiertovesipumppua ja tuli lämmintä.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostSittenhän se pitää asentaa, siispä hakuun. Em. e39 pumppu varmaankin ?Last edited by zener; 08-12-2016, 09:25.
Comment
-
Comment