E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T3
    replied
    Originally posted by kunaripeski View Post
    Pitäs termari uusia Coupeen niin oliko Behr ns. OEM-laatu vai pitääkö ihan marmorilta hakea osa?


    Motonetissä esim. Wahler merkkisiä termareita, onko niistä kellään kokemusta kannataako ees harkita?


    KL-varaosat ja Schmiedmann taisi olla alkuperäisosille toimittajia, onko verkosta tilattaessa mikä pulju luotettava ja hyvä?
    Wahler on alkuperäisen termostaatin valmistaja. KL-varaosat ja Schmiedmann toimittavat toki alkuperäisiäkin varaosia, mutta ainakin jälkimmäinen on kunnostautunut ihan luokattoman tarvikepaskan myynnissäkin.

    Leave a comment:


  • kunaripeski
    replied
    Mikä termostaatti ja mistä

    Pitäs termari uusia Coupeen niin oliko Behr ns. OEM-laatu vai pitääkö ihan marmorilta hakea osa?


    Motonetissä esim. Wahler merkkisiä termareita, onko niistä kellään kokemusta kannataako ees harkita?


    KL-varaosat ja Schmiedmann taisi olla alkuperäisosille toimittajia, onko verkosta tilattaessa mikä pulju luotettava ja hyvä?


    Scmiedmanilla näyttäs olevan vaihtoehto-osana sellainen valmistaja kuin Swag ja puolet halvempi hinta mitä alkuperäisellä......
    Last edited by kunaripeski; 01-02-2020, 21:07.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    Onko cabriossa ja coupessa samat kontinluukut?
    Ei ole.

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Onko cabriossa ja coupessa samat kontinluukut?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Jep. Jos sen haluaa kestävän pidempään, niin rosterista se pitää tehdä. Maalit sun muut pölisee aina pois/palaa.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Ei siellä mikään pysy. Se sinkki palaa pois jos ja kun annat sille autolles runtua. Yhden kerran maalasin jollain kiukaan hormimaalilla oman putken ja oli hilseilly pois muutamassa viikossa kun tuli käytyä vähän radalla tykittämässä. Sittemmin antanu olla vaan. Korkeintaan saumoihin hyvä putsaus jos hitsattu ja niihin kuumankestoa kun on sinkit jo poltettu pois

    Leave a comment:


  • >bemari<
    replied
    Putkiston maalaus, eli motonetin sinkitystä tehty piippu tarvis jonkun suojan suomen kelejä vastaan. Onko näihin ihan muutakin omaa maalia kun black satin joka taitaa enemmän olla pakosarjoille? saisi siis kestää tosissaan kiveniskua ja suojata saumat yms ruosteelta. Horna maalia joku suositteli mutta sekin kuulemma saattaa lähteä hileenä pois.?

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Laitoithan/laitathan uudet kumit kiinnityspulttien alle ?
    Juu kaikki tiivisteet uutta ja OEM.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    No joo, sillon kun auton ostin joskus 10 vuotta sitten niin ensimmäisen vaihdon kiristyksen yhteydessä venakoppa halkes siitä vanoksen kohdalta

    Täytyy laitella ajan kanssa niin ei tuu sössittyä
    Laitoithan/laitathan uudet kumit kiinnityspulttien alle ?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Tuohon sigun muoviiin vaihdoin joskus ehkä 7 vuotta sitten nuo venakopan tiivisteet, en laittanut liimaa. Eikä kyllä vuodakaan.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Ensin keskeltä ja siitä vaiheittain järjestyksessä päätyjä kohden. Jos kiristät ensin päädyistä, koppa jää keskeltä ylös ja vuotaa suuremmalla todennäköisyydellä. Itse en mitään liimatököttejä laittaisi.
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Niin että ne puolien lähellä olevat pultit kiristää eka. Mikä voi kyllä olla fataali virhe ainakin muovisen venakopan kanssa
    No joo, sillon kun auton ostin joskus 10 vuotta sitten niin ensimmäisen vaihdon kiristyksen yhteydessä venakoppa halkes siitä vanoksen kohdalta

    Täytyy laitella ajan kanssa niin ei tuu sössittyä

    Leave a comment:


  • Jesse93
    replied
    Keskeltä ulospäin siksakkia kiristäen ja liimaa tosiaan ei muualle kun ohjeessa näytetyt paikat pikku nokare
    Edit olipa hidas

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Niin että ne puolien lähellä olevat pultit kiristää eka. Mikä voi kyllä olla fataali virhe ainakin muovisen venakopan kanssa

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    M52B25 venakopan tiivisteen vaihto-ohje: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...th-lid/B1uxNMC

    Ajattelin kokeilla tehdä tuon ohjeen mukaan kun taas tiputtaa pakosarjan päälle öljyä. Laitoin liimaakin viimeksi. Joku meni siis perssiilleen tai sitten se muovikoppa on kiero.

    Viimeinen kohta aiheuttaa kuitenkin hämmennystä:
    Hand-tighten all cover bolts without preload. Tighten cap nuts crosswise from inside to outside.

    Miten tuo kiristysjärjestys nyt siis menee (inside to outside)? :think
    Ensin keskeltä ja siitä vaiheittain järjestyksessä päätyjä kohden. Jos kiristät ensin päädyistä, koppa jää keskeltä ylös ja vuotaa suuremmalla todennäköisyydellä. Itse en mitään liimatököttejä laittaisi.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    M52B25 venakopan tiivisteen vaihto-ohje: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...th-lid/B1uxNMC

    Ajattelin kokeilla tehdä tuon ohjeen mukaan kun taas tiputtaa pakosarjan päälle öljyä. Laitoin liimaakin viimeksi. Joku meni siis perssiilleen tai sitten se muovikoppa on kiero.

    Viimeinen kohta aiheuttaa kuitenkin hämmennystä:
    Hand-tighten all cover bolts without preload. Tighten cap nuts crosswise from inside to outside.

    Miten tuo kiristysjärjestys nyt siis menee (inside to outside)? :think

    Leave a comment:

Working...
X