E36 kysymyksiä ja vastauksia XII
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
 Kansi tai pahvivika. Tai ilmaus kuitenkin vähän niin ja näin :think Laitan privalla sulle toisenlaisen ohjeen kun täällä ei palstatila riitä siitä tuleville kommenteille.
 
- 
	
	
	
	
 Joo siis ollut tuo ilmausruuvi kiinni pullopatentilla ilmatessa. Kun kuplat lakanneet tulemasta, ruiskulla ylimääräiset nesteet pois ja korkki kiinni. Paineen kerryttyä ilmausruuvia auki, jolloin on tullut ulos pelkkää nestettä. Koko operaation ajan puhallin täysillä ja keula tunkilla ilmassa.Originally posted by MikkoJII View PostEi oo muita ilmausruuveja. Tuosta pullopatentti ilmauksesta muistan joskus lukeneeni, että ilmausruuvikin on jätetty aukaisematta ilmauksen yhteydessä.
 
 Kyllä tämä nyt jo menee mystiseksi. Kestää ottaa kieroksia sen 2000 taajama-ajossa, mutta heti kun antaa enemmän kenkää niin lämmöt lähtevät hiljalleen nousemaan punaista kohti
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Ei oo muita ilmausruuveja. Tuosta pullopatentti ilmauksesta muistan joskus lukeneeni, että ilmausruuvikin on jätetty aukaisematta ilmauksen yhteydessä.Originally posted by kukkakeppi View PostKestää aika hyvin samassa tasossa, laskee aivan maltillisesti kierroksia lisätessä, mutta pinta palautuu sitten kierrosten laskettua. Siis sitä ilmausruuvia mikä on paisarin korkin vieressä on availtu. Pelkkää nestettä pulppuaa (ei kai näissä muita ilmausruuveja olekkaan?).
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Kestää aika hyvin samassa tasossa, laskee aivan maltillisesti kierroksia lisätessä, mutta pinta palautuu sitten kierrosten laskettua. Siis sitä ilmausruuvia mikä on paisarin korkin vieressä on availtu. Pelkkää nestettä pulppuaa (ei kai näissä muita ilmausruuveja olekkaan?).Originally posted by MikkoJII View PostTyhjeneekö paisari yhtään vai onko se tiukasti samassa tasossa koko ajan? Onko ilmausruuvia aukaistu kertaakaan syyläristä?
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Tyhjeneekö paisari yhtään vai onko se tiukasti samassa tasossa koko ajan? Onko ilmausruuvia aukaistu kertaakaan syyläristä?Originally posted by kukkakeppi View PostJoo, elikkäs huuhtelin koneen ja syylärin vedellä, hyvin virtasi läpi kummastakin. Mutta edelleen sama ongelma, lämmöt karkaa käsistä. Sisälle puskee kuumaa ilmaa (~50°C ir-mittarilla). Alavesiletku pysyy kylmänä.
 Voiko ilmalukko jossain aiheuttaa vastaavia oireita? Ja millähän siitä sitten pääsisi eroon, kaikki mahdolliset ilmausniksit alkaa olla jo käytetty
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Joo, elikkäs huuhtelin koneen ja syylärin vedellä, hyvin virtasi läpi kummastakin. Mutta edelleen sama ongelma, lämmöt karkaa käsistä. Sisälle puskee kuumaa ilmaa (~50°C ir-mittarilla). Alavesiletku pysyy kylmänä.
 Voiko ilmalukko jossain aiheuttaa vastaavia oireita? Ja millähän siitä sitten pääsisi eroon, kaikki mahdolliset ilmausniksit alkaa olla jo käytetty
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Olisiko mahdollista että siellä on ilmaa järjestelmässä?Originally posted by kukkakeppi View PostJoo mutta tosissaan alavesiletku pysyy täysin kylmänä lämpöjen kuitenkin lähestyessä punaista. Tyhjäkäynnillä lämmöt kestää kurissa kun huudattaa lämmitintä täysillä, sen jos kytkee pois niin lämmöt karkaavat melko nopeasti.
 
 Tuota puutarhaletku huljuttelua täytynee kokeilla
 Ei se näissä oikein kierrä lämppärillekkään jos jos pumppu ei pelaa.
 
 Koita tosiaan tuota huuhteluakin.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Joo mutta tosissaan alavesiletku pysyy täysin kylmänä lämpöjen kuitenkin lähestyessä punaista. Tyhjäkäynnillä lämmöt kestää kurissa kun huudattaa lämmitintä täysillä, sen jos kytkee pois niin lämmöt karkaavat melko nopeasti.Originally posted by Muurahainen View PostKohtuullisen joo. Tällä säällä se ei kovin lämmin ole jos autossa on jokin flekti paikoillaan.
 
 Tuota puutarhaletku huljuttelua täytynee kokeilla
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Kohtuullisen joo. Tällä säällä se ei kovin lämmin ole jos autossa on jokin flekti paikoillaan.Originally posted by MikkoJII View PostEikö alavesiletkun pidäkin pysyä kylmänä kun siellä kiertää jäähtynyt neste?
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Originally posted by kukkakeppi View PostTervehdys!
 Nyt on pientä probleemaa m43b16:n jäähdytysjärjestelmän kanssa.
 Eli alunperin oli tilanne seuraavanlainen. Pakkasella kone ei lämmennyt oikein kunnolla käyntilämpötilaan, joten arvelin termostaatin menneen. Tämä piti paikkaansa, toinen kannakkeista oli poikki, jolloin termari oli kokoajan auki.
 Noh, uusi termari paikoilleen, nesteet sisään ja ilmaamaan (hemin ohjeilla). Tästä ne ongelmat sitten alkoivat. Sisälle puhaltaa kuumaa oikein mukavasti, mutta ajaessa moottorin lämpötila alkaa tasaisesti nousemaan edeten punaiselle asti jos ajoa jatkaa. Alavesiletku pysyy kylmänä. Yritin ilmausta tuntitolkulla, ei vaikutusta. Eli vesi kiertää lämmityslaitteeseen, mutta ei syylärille. Kokeilin ottaa termarin pois (jos uusi olisikin ollut jumissa), mutta vesi ei kiertänyt vieläkään. Vesipumpunkin jo ennätin vaihtamaan (vanhakin oli näköjään ehjä), ei vaikutusta.
 
 Mikä voisi olla siis vikana?Originally posted by jr66 View PostOlikos se nyt niin että ilman termaria vesi kiertää väärin eli viimeiseksi syylärissä tai ei ollenkaan :think Olisiko syyläri tukossa sisältä ? Kokeile toisella termarilla. Onko auto uusi tuttavuus vai pidempiaikainen ajopeli ?Originally posted by kukkakeppi View PostAikaisemmin siis vesi kiersi (moottori jäähtyi) sillä rikkinäisellä kokoajan auki olevalla termarilla. Nyt ei enää kierrä silläkään. Ei tietoa miten vesi kiersi ennen, ei tullut kiinnitettyä sen suurempaa huomiota. Ja joo, auto ollu pari kuukautta, tämmöinen takaveto talveksi ruoska, huoltohistoriasta ei mitään tietoa. Vanha vesipumppu oli kuitenkin metallisiivillä eli on sitä ehkä jos huollettukin.
 Miten tuon syylärin mahdollisen tukoksen voisi havaita? Jos puristelee letkuja niin virtauksen kyllä tuntee toisessa letkussa :thinkEikö alavesiletkun pidäkin pysyä kylmänä kun siellä kiertää jäähtynyt neste?Originally posted by Jesse93 View PostYlä ja alavesiletku irti ja huuhtele järjestelmä puutarhaletkulla ja molempii suuntiin esimerkiksi
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Ylä ja alavesiletku irti ja huuhtele järjestelmä puutarhaletkulla ja molempii suuntiin esimerkiksi
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Aikaisemmin siis vesi kiersi (moottori jäähtyi) sillä rikkinäisellä kokoajan auki olevalla termarilla. Nyt ei enää kierrä silläkään. Ei tietoa miten vesi kiersi ennen, ei tullut kiinnitettyä sen suurempaa huomiota. Ja joo, auto ollu pari kuukautta, tämmöinen takaveto talveksi ruoska, huoltohistoriasta ei mitään tietoa. Vanha vesipumppu oli kuitenkin metallisiivillä eli on sitä ehkä jos huollettukin.Originally posted by jr66 View PostOlikos se nyt niin että ilman termaria vesi kiertää väärin eli viimeiseksi syylärissä tai ei ollenkaan :think Olisiko syyläri tukossa sisältä ? Kokeile toisella termarilla. Onko auto uusi tuttavuus vai pidempiaikainen ajopeli ?
 Miten tuon syylärin mahdollisen tukoksen voisi havaita? Jos puristelee letkuja niin virtauksen kyllä tuntee toisessa letkussa :think
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Olikos se nyt niin että ilman termaria vesi kiertää väärin eli viimeiseksi syylärissä tai ei ollenkaan :think Olisiko syyläri tukossa sisältä ? Kokeile toisella termarilla. Onko auto uusi tuttavuus vai pidempiaikainen ajopeli ?
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Tervehdys!
 Nyt on pientä probleemaa m43b16:n jäähdytysjärjestelmän kanssa.
 Eli alunperin oli tilanne seuraavanlainen. Pakkasella kone ei lämmennyt oikein kunnolla käyntilämpötilaan, joten arvelin termostaatin menneen. Tämä piti paikkaansa, toinen kannakkeista oli poikki, jolloin termari oli kokoajan auki.
 Noh, uusi termari paikoilleen, nesteet sisään ja ilmaamaan (hemin ohjeilla). Tästä ne ongelmat sitten alkoivat. Sisälle puhaltaa kuumaa oikein mukavasti, mutta ajaessa moottorin lämpötila alkaa tasaisesti nousemaan edeten punaiselle asti jos ajoa jatkaa. Alavesiletku pysyy kylmänä. Yritin ilmausta tuntitolkulla, ei vaikutusta. Eli vesi kiertää lämmityslaitteeseen, mutta ei syylärille. Kokeilin ottaa termarin pois (jos uusi olisikin ollut jumissa), mutta vesi ei kiertänyt vieläkään. Vesipumpunkin jo ennätin vaihtamaan (vanhakin oli näköjään ehjä), ei vaikutusta.
 
 Mikä voisi olla siis vikana?
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Originally posted by airovaurio View PostMorjesta. Olisiko e36 perän shimmaukseen ohjeita ja välysten ohjearvoja kellään tiedossa?
 Leave a comment:
 
	
Leave a comment: