E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Kansi tai pahvivika. Tai ilmaus kuitenkin vähän niin ja näin :think Laitan privalla sulle toisenlaisen ohjeen kun täällä ei palstatila riitä siitä tuleville kommenteille.

    Leave a comment:


  • kukkakeppi
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Ei oo muita ilmausruuveja. Tuosta pullopatentti ilmauksesta muistan joskus lukeneeni, että ilmausruuvikin on jätetty aukaisematta ilmauksen yhteydessä.
    Joo siis ollut tuo ilmausruuvi kiinni pullopatentilla ilmatessa. Kun kuplat lakanneet tulemasta, ruiskulla ylimääräiset nesteet pois ja korkki kiinni. Paineen kerryttyä ilmausruuvia auki, jolloin on tullut ulos pelkkää nestettä. Koko operaation ajan puhallin täysillä ja keula tunkilla ilmassa.

    Kyllä tämä nyt jo menee mystiseksi. Kestää ottaa kieroksia sen 2000 taajama-ajossa, mutta heti kun antaa enemmän kenkää niin lämmöt lähtevät hiljalleen nousemaan punaista kohti

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by kukkakeppi View Post
    Kestää aika hyvin samassa tasossa, laskee aivan maltillisesti kierroksia lisätessä, mutta pinta palautuu sitten kierrosten laskettua. Siis sitä ilmausruuvia mikä on paisarin korkin vieressä on availtu. Pelkkää nestettä pulppuaa (ei kai näissä muita ilmausruuveja olekkaan?).
    Ei oo muita ilmausruuveja. Tuosta pullopatentti ilmauksesta muistan joskus lukeneeni, että ilmausruuvikin on jätetty aukaisematta ilmauksen yhteydessä.

    Leave a comment:


  • kukkakeppi
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Tyhjeneekö paisari yhtään vai onko se tiukasti samassa tasossa koko ajan? Onko ilmausruuvia aukaistu kertaakaan syyläristä?
    Kestää aika hyvin samassa tasossa, laskee aivan maltillisesti kierroksia lisätessä, mutta pinta palautuu sitten kierrosten laskettua. Siis sitä ilmausruuvia mikä on paisarin korkin vieressä on availtu. Pelkkää nestettä pulppuaa (ei kai näissä muita ilmausruuveja olekkaan?).

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by kukkakeppi View Post
    Joo, elikkäs huuhtelin koneen ja syylärin vedellä, hyvin virtasi läpi kummastakin. Mutta edelleen sama ongelma, lämmöt karkaa käsistä. Sisälle puskee kuumaa ilmaa (~50°C ir-mittarilla). Alavesiletku pysyy kylmänä.
    Voiko ilmalukko jossain aiheuttaa vastaavia oireita? Ja millähän siitä sitten pääsisi eroon, kaikki mahdolliset ilmausniksit alkaa olla jo käytetty
    Tyhjeneekö paisari yhtään vai onko se tiukasti samassa tasossa koko ajan? Onko ilmausruuvia aukaistu kertaakaan syyläristä?

    Leave a comment:


  • kukkakeppi
    replied
    Joo, elikkäs huuhtelin koneen ja syylärin vedellä, hyvin virtasi läpi kummastakin. Mutta edelleen sama ongelma, lämmöt karkaa käsistä. Sisälle puskee kuumaa ilmaa (~50°C ir-mittarilla). Alavesiletku pysyy kylmänä.
    Voiko ilmalukko jossain aiheuttaa vastaavia oireita? Ja millähän siitä sitten pääsisi eroon, kaikki mahdolliset ilmausniksit alkaa olla jo käytetty

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by kukkakeppi View Post
    Joo mutta tosissaan alavesiletku pysyy täysin kylmänä lämpöjen kuitenkin lähestyessä punaista. Tyhjäkäynnillä lämmöt kestää kurissa kun huudattaa lämmitintä täysillä, sen jos kytkee pois niin lämmöt karkaavat melko nopeasti.

    Tuota puutarhaletku huljuttelua täytynee kokeilla
    Olisiko mahdollista että siellä on ilmaa järjestelmässä?
    Ei se näissä oikein kierrä lämppärillekkään jos jos pumppu ei pelaa.

    Koita tosiaan tuota huuhteluakin.

    Leave a comment:


  • kukkakeppi
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Kohtuullisen joo. Tällä säällä se ei kovin lämmin ole jos autossa on jokin flekti paikoillaan.
    Joo mutta tosissaan alavesiletku pysyy täysin kylmänä lämpöjen kuitenkin lähestyessä punaista. Tyhjäkäynnillä lämmöt kestää kurissa kun huudattaa lämmitintä täysillä, sen jos kytkee pois niin lämmöt karkaavat melko nopeasti.

    Tuota puutarhaletku huljuttelua täytynee kokeilla

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Eikö alavesiletkun pidäkin pysyä kylmänä kun siellä kiertää jäähtynyt neste?
    Kohtuullisen joo. Tällä säällä se ei kovin lämmin ole jos autossa on jokin flekti paikoillaan.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by kukkakeppi View Post
    Tervehdys!
    Nyt on pientä probleemaa m43b16:n jäähdytysjärjestelmän kanssa.
    Eli alunperin oli tilanne seuraavanlainen. Pakkasella kone ei lämmennyt oikein kunnolla käyntilämpötilaan, joten arvelin termostaatin menneen. Tämä piti paikkaansa, toinen kannakkeista oli poikki, jolloin termari oli kokoajan auki.
    Noh, uusi termari paikoilleen, nesteet sisään ja ilmaamaan (hemin ohjeilla). Tästä ne ongelmat sitten alkoivat. Sisälle puhaltaa kuumaa oikein mukavasti, mutta ajaessa moottorin lämpötila alkaa tasaisesti nousemaan edeten punaiselle asti jos ajoa jatkaa. Alavesiletku pysyy kylmänä. Yritin ilmausta tuntitolkulla, ei vaikutusta. Eli vesi kiertää lämmityslaitteeseen, mutta ei syylärille. Kokeilin ottaa termarin pois (jos uusi olisikin ollut jumissa), mutta vesi ei kiertänyt vieläkään. Vesipumpunkin jo ennätin vaihtamaan (vanhakin oli näköjään ehjä), ei vaikutusta.

    Mikä voisi olla siis vikana?
    Originally posted by jr66 View Post
    Olikos se nyt niin että ilman termaria vesi kiertää väärin eli viimeiseksi syylärissä tai ei ollenkaan :think Olisiko syyläri tukossa sisältä ? Kokeile toisella termarilla. Onko auto uusi tuttavuus vai pidempiaikainen ajopeli ?
    Originally posted by kukkakeppi View Post
    Aikaisemmin siis vesi kiersi (moottori jäähtyi) sillä rikkinäisellä kokoajan auki olevalla termarilla. Nyt ei enää kierrä silläkään. Ei tietoa miten vesi kiersi ennen, ei tullut kiinnitettyä sen suurempaa huomiota. Ja joo, auto ollu pari kuukautta, tämmöinen takaveto talveksi ruoska, huoltohistoriasta ei mitään tietoa. Vanha vesipumppu oli kuitenkin metallisiivillä eli on sitä ehkä jos huollettukin.
    Miten tuon syylärin mahdollisen tukoksen voisi havaita? Jos puristelee letkuja niin virtauksen kyllä tuntee toisessa letkussa :think
    Originally posted by Jesse93 View Post
    Ylä ja alavesiletku irti ja huuhtele järjestelmä puutarhaletkulla ja molempii suuntiin esimerkiksi
    Eikö alavesiletkun pidäkin pysyä kylmänä kun siellä kiertää jäähtynyt neste?

    Leave a comment:


  • Jesse93
    replied
    Ylä ja alavesiletku irti ja huuhtele järjestelmä puutarhaletkulla ja molempii suuntiin esimerkiksi

    Leave a comment:


  • kukkakeppi
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Olikos se nyt niin että ilman termaria vesi kiertää väärin eli viimeiseksi syylärissä tai ei ollenkaan :think Olisiko syyläri tukossa sisältä ? Kokeile toisella termarilla. Onko auto uusi tuttavuus vai pidempiaikainen ajopeli ?
    Aikaisemmin siis vesi kiersi (moottori jäähtyi) sillä rikkinäisellä kokoajan auki olevalla termarilla. Nyt ei enää kierrä silläkään. Ei tietoa miten vesi kiersi ennen, ei tullut kiinnitettyä sen suurempaa huomiota. Ja joo, auto ollu pari kuukautta, tämmöinen takaveto talveksi ruoska, huoltohistoriasta ei mitään tietoa. Vanha vesipumppu oli kuitenkin metallisiivillä eli on sitä ehkä jos huollettukin.
    Miten tuon syylärin mahdollisen tukoksen voisi havaita? Jos puristelee letkuja niin virtauksen kyllä tuntee toisessa letkussa :think

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Olikos se nyt niin että ilman termaria vesi kiertää väärin eli viimeiseksi syylärissä tai ei ollenkaan :think Olisiko syyläri tukossa sisältä ? Kokeile toisella termarilla. Onko auto uusi tuttavuus vai pidempiaikainen ajopeli ?

    Leave a comment:


  • kukkakeppi
    replied
    Tervehdys!
    Nyt on pientä probleemaa m43b16:n jäähdytysjärjestelmän kanssa.
    Eli alunperin oli tilanne seuraavanlainen. Pakkasella kone ei lämmennyt oikein kunnolla käyntilämpötilaan, joten arvelin termostaatin menneen. Tämä piti paikkaansa, toinen kannakkeista oli poikki, jolloin termari oli kokoajan auki.
    Noh, uusi termari paikoilleen, nesteet sisään ja ilmaamaan (hemin ohjeilla). Tästä ne ongelmat sitten alkoivat. Sisälle puhaltaa kuumaa oikein mukavasti, mutta ajaessa moottorin lämpötila alkaa tasaisesti nousemaan edeten punaiselle asti jos ajoa jatkaa. Alavesiletku pysyy kylmänä. Yritin ilmausta tuntitolkulla, ei vaikutusta. Eli vesi kiertää lämmityslaitteeseen, mutta ei syylärille. Kokeilin ottaa termarin pois (jos uusi olisikin ollut jumissa), mutta vesi ei kiertänyt vieläkään. Vesipumpunkin jo ennätin vaihtamaan (vanhakin oli näköjään ehjä), ei vaikutusta.

    Mikä voisi olla siis vikana?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by airovaurio View Post
    Morjesta. Olisiko e36 perän shimmaukseen ohjeita ja välysten ohjearvoja kellään tiedossa?

    Leave a comment:

Working...
X