Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Noita pultteja ei kannata kiristää tunkattuna tai muuten pääsee aika pian uudelleen puslaremonttiin.

    Comment

    • puliukk0
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 71
      • Helsinki

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Noita pultteja ei kannata kiristää tunkattuna tai muuten pääsee aika pian uudelleen puslaremonttiin.
      Puslista puheenollen, strongflexin punaset on varmaan sopivan sporttiset käyttikseen mikä välillä kokee ratapäiviä?

      Ilmeisesti lähelle powerflexin violetteja?

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by puliukk0 View Post
        Puslista puheenollen, strongflexin punaset on varmaan sopivan sporttiset käyttikseen mikä välillä kokee ratapäiviä?

        Ilmeisesti lähelle powerflexin violetteja?
        Ainakin E34:ssä ihan katuliikenteeseen käypäiset nuo punaiset. Ainakin paremmat kuin nitkahtaneet alkuperäiset.

        Comment

        • Vartiomies
          Bimmer Rookie
          • Jan 2017
          • 125
          • Jyväskylä

          Tuli cabrioon vaihdettua katon nosto/lasku moottori kun edellisessä oli häikkää niin nyt ei tuo katon resetointi tahdo onnistua vaikka kokeilin sen 3 eri kertaan.

          Joillain kerroilla kattoluukku nousee ja katto alkaa nousta kotelosta ja nousee tosi hitaasti ja sit jämähtää ihan kuin moottori ei jaksaisi nostaa kattoa kotelosta. Manuaalisestikkin kun nostan kattoa kotelosta niin on jäykempi nostaa pois jos vertaa siihen kun edellinen moottori oli paikallaan. Vaikka manuaalisesti tuolla ei pitäisi olla vaikutusta kun moottorit ei vielä ole kytketty kun rattaat pääsee liikkuu vapaasti.

          Onkohan katto talven aikana jotenkin jäykistynyt ja kuinka kireällä työntötankojen kiinnitysruuvien kuuluu olla kun ennen uuden moottorin asennsuta ne heiluivat hiukan.

          Sain yhden kerran katon toimimaan siihen asti että se nosti katon kotelosta hitaasti kyllä mutta ihan ylös asti, mutta kattokoteloa ei laskenut alas.

          Onko kenties siinä vaiheessa kun olen uuden moottorin laittanut paikalleen niin voinut käydä jtn että olisiko moottori pitänyt "ajaa" tietttyyn asentoon ennen työntötankojen kiinnitystä. Tosin moottori pitää olla irti jotta ne voi asentaa paikalleen. Tuskin merkitystä:think

          Toinen minkä huomasin että kun auto seissyt talven aikana ja käyttänyt sen kerran käynnissä ja nyt vaihdoin öljyt ja pistin käyntiin niin sellainen nakuttava ääni tullut mitä ei ollut viime syksynä. Annoin olla käynnissä yli 5min kun kokeilin tuota kattoa samalla niin nakuttava ääni ei hävinnyt? Mikähä mahtaa olla syynä?

          Tuon nakuttavan äänen voi nyt jossai korjaamolla viimeistään korjaa jos jtn osia pitää vaihtaa mutta toi katto olisi mukava korjata kotona...

          Varmaa kattoa pitäisi manuaalisesti liikutella koteloon ja takas pystyyn jotta saisi takas sitä liikkuvuutta? :think ja sit vaan useammin resetoida kattoa?
          Wrapped e36 cabriolet

          Comment

          • jaakr
            Newbiemmer
            • Jul 2014
            • 13
            • -

            Originally posted by Vartiomies View Post
            Toinen minkä huomasin että kun auto seissyt talven aikana ja käyttänyt sen kerran käynnissä ja nyt vaihdoin öljyt ja pistin käyntiin niin sellainen nakuttava ääni tullut mitä ei ollut viime syksynä. Annoin olla käynnissä yli 5min kun kokeilin tuota kattoa samalla niin nakuttava ääni ei hävinnyt? Mikähä mahtaa olla syynä?
            Itellä sama nostimien naputus kuului kans kun käynnistelin autoo talviteloilta. Huohotinventtiilin ja putkien vaihto auttoi tuohon. Tulpan koloistakin löyty pikkusen öljyä ja luulen tuon tukkoisen huohotinjärjestelmän olevan syyllinen myös siihen. Kopan tiivisteet toki meni myös vaihtoon.



            Nuo osat 1, 2, 3, ja 6 vaihoin. Sparetolta tämä febi bilsteinin paketti oli hyvä ainakin omaan autoon: https://spareto.com/products/100135-...lve-air-intake

            Ostin eka jonkin halpis paska JP group tms. merkkisen venttiilin, niin meno muuttu vain huonommaksi. Rupes kuulumaan niitä chewbacca-ääniä, kun öljytikkua tai korkkia raotti, eli se kalvo oli vissiin valmiina jo paskana siitä venttiilistä. Offtopiccina sen verran, että näköjään mitään vähäpätöisemmältäkään tuntuvaa osaa ei voi tilata halpismallina, kun joka kerta jotain ongelmia niiden kanssa. Toleranssit mitoissa vähintään perseellään.

            Imuputkista löyty lisäksi pikku vekki ja ne meni vaihtoon, ei ainakaan huonontunu käynti. Kannattaa varmaan nekin tarkistaa (irrottaa ja katsoa lampun kanssa tarkasti vääntelemällä jne) kun tuntuvat olevan varsinkin vanhemmiten melko haurasta materiaalia. Nämä moottorit ei kyllä näköjään hyväksy minkäänlaista pienintäkään ja harmittomimman tuntoista vuotoa.

            Tietty jotain forte puhistustakin voi kokeilla ja saattaa auttaa sekin, jos ei vika ole huohottimessa, mutta tuo oli kuitenkin itelläni syypää.
            Last edited by jaakr; 30-03-2019, 18:06.

            Comment

            • jaakr
              Newbiemmer
              • Jul 2014
              • 13
              • -

              Originally posted by Muurahainen View Post
              Noita pultteja ei kannata kiristää tunkattuna tai muuten pääsee aika pian uudelleen puslaremonttiin.

              Ai, no sitten olen varmaan ymmärtänyt jotain väärin. Luulisi vain, että sinne puslan kumiosaan tulee turhaa kiertorasitusta, jos ne kirii renkaan roikkuessa ala-asennossa.


              Edittiä. Taisin käsittää väärin mitä tarkoitit
              Last edited by jaakr; 30-03-2019, 19:59.

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11112
                • Oulu

                Originally posted by jaakr View Post
                Ai, no sitten olen varmaan ymmärtänyt jotain väärin. Luulisi vain, että sinne puslan kumiosaan tulee turhaa kiertorasitusta, jos ne kirii renkaan roikkuessa ala-asennossa.
                Juu tulee ja se hajottaa ne ennenaikaisesti.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Vartiomies
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2017
                  • 125
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by jaakr View Post
                  Itellä sama nostimien naputus kuului kans kun käynnistelin autoo talviteloilta. Huohotinventtiilin ja putkien vaihto auttoi tuohon. Tulpan koloistakin löyty pikkusen öljyä ja luulen tuon tukkoisen huohotinjärjestelmän olevan syyllinen myös siihen. Kopan tiivisteet toki meni myös vaihtoon.



                  Nuo osat 1, 2, 3, ja 6 vaihoin. Sparetolta tämä febi bilsteinin paketti oli hyvä ainakin omaan autoon: https://spareto.com/products/100135-...lve-air-intake

                  Ostin eka jonkin halpis paska JP group tms. merkkisen venttiilin, niin meno muuttu vain huonommaksi. Rupes kuulumaan niitä chewbacca-ääniä, kun öljytikkua tai korkkia raotti, eli se kalvo oli vissiin valmiina jo paskana siitä venttiilistä. Offtopiccina sen verran, että näköjään mitään vähäpätöisemmältäkään tuntuvaa osaa ei voi tilata halpismallina, kun joka kerta jotain ongelmia niiden kanssa. Toleranssit mitoissa vähintään perseellään.

                  Imuputkista löyty lisäksi pikku vekki ja ne meni vaihtoon, ei ainakaan huonontunu käynti. Kannattaa varmaan nekin tarkistaa (irrottaa ja katsoa lampun kanssa tarkasti vääntelemällä jne) kun tuntuvat olevan varsinkin vanhemmiten melko haurasta materiaalia. Nämä moottorit ei kyllä näköjään hyväksy minkäänlaista pienintäkään ja harmittomimman tuntoista vuotoa.

                  Tietty jotain forte puhistustakin voi kokeilla ja saattaa auttaa sekin, jos ei vika ole huohottimessa, mutta tuo oli kuitenkin itelläni syypää.
                  Täytyypä tarkistaa nuo huohotinventtiilit yms. Venakopan tiivisteen vaihdoin viime talvena mutta nyt tarkisitn sitä ni märkää tuntu olevan pakosarjan puolelta ja sieltä valuttaa jostain öljyä pakosarja päälle joka sitten käryää ajon aikana. Oli jo viime talvena ja sen johdosta vaihdoin venakopan tiivisteen mutta ei auttanut. Liekkö vuotaa jostain muualta :think Suht lyhytikäinen oli tämä venakopan tiiviste kun yhden kesän kesti tai sitten asennus tapahtui väärin... Täytyy varmaan vaihtaa se uusiks ja samallahan tulee katsottua noi tulpat onko niissä öljyä. Ne tuli myös vaihdettua viime talvena.

                  Imuputken maffilta vaihdoin nyt talvella kun löyty vekki jonka myötä hc arvo oli katsastuksessa korkea ja ei leimaa.
                  Wrapped e36 cabriolet

                  Comment

                  • jaakr
                    Newbiemmer
                    • Jul 2014
                    • 13
                    • -

                    Originally posted by Vartiomies View Post
                    Täytyypä tarkistaa nuo huohotinventtiilit yms. Venakopan tiivisteen vaihdoin viime talvena mutta nyt tarkisitn sitä ni märkää tuntu olevan pakosarjan puolelta ja sieltä valuttaa jostain öljyä pakosarja päälle joka sitten käryää ajon aikana. Oli jo viime talvena ja sen johdosta vaihdoin venakopan tiivisteen mutta ei auttanut. Liekkö vuotaa jostain muualta :think Suht lyhytikäinen oli tämä venakopan tiiviste kun yhden kesän kesti tai sitten asennus tapahtui väärin... Täytyy varmaan vaihtaa se uusiks ja samallahan tulee katsottua noi tulpat onko niissä öljyä. Ne tuli myös vaihdettua viime talvena.

                    Imuputken maffilta vaihdoin nyt talvella kun löyty vekki jonka myötä hc arvo oli katsastuksessa korkea ja ei leimaa.
                    Käryhommat tuttuja itelläkin. Huohotin kun on tukossa, niin se öljy tursuaa ja pursuaa sieltä kopan tiivisteiden läpi vaikka ois uusi tiiviste. Uutta huohotinta (kannattaa suosiolla ostaa tuo koko paketti, missä letkut ja tiivisteet) vaan kehiin, eikä mitään ihan halpismerkkiä tosiaan kannata ostaa. Ite vetelin vielä bräkleenillä ja liinalla ne loput öljyjämät pakosarjan päältä ja lohkon ympäriltä.

                    Endoskoopin ostin kans ebaystä, niin sillä pystyy aika hyvin kahtelemaan tuonki moottorin ympäriisä. Yksi paikka mistä tuntu myös vuotavan öljyä pakosarjalle on lohkon takana, siellä ahtaassa tilassa palopellin ja moottorin välissä. Aika keskellä lohkoa ehkä 10-15 cm yläosasta kuusiokolo ruuvi, mistä tuntu vähän tihkuvan öljyä. Mikähän lie ruuvi. Kannattaa se varulta kiristellä tai ainaki vähän kokeilla jollain rätillä onko vuotoja tullu. Veemäinen paikka, mutta kyllä se normaalilla kuusiokoloavaimella (oisko ollu joku 5-6 mm avain?) onnistu. Vähän enempi on kädelle tilaa, jos venakopan suojukset on irrotettuna. Otin myös ne hyttiin menevät 2 kpl kumiset raitisilmaputket(?) hetkeksi pois tieltä. Oli muuten täynnä neki putket kaikennäköstä neulasta ja lehteä.
                    Last edited by jaakr; 30-03-2019, 20:05.

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Vartiomies View Post
                      Täytyypä tarkistaa nuo huohotinventtiilit yms. Venakopan tiivisteen vaihdoin viime talvena mutta nyt tarkisitn sitä ni märkää tuntu olevan pakosarjan puolelta ja sieltä valuttaa jostain öljyä pakosarja päälle joka sitten käryää ajon aikana. Oli jo viime talvena ja sen johdosta vaihdoin venakopan tiivisteen mutta ei auttanut. Liekkö vuotaa jostain muualta :think Suht lyhytikäinen oli tämä venakopan tiiviste kun yhden kesän kesti tai sitten asennus tapahtui väärin... Täytyy varmaan vaihtaa se uusiks ja samallahan tulee katsottua noi tulpat onko niissä öljyä. Ne tuli myös vaihdettua viime talvena.

                      Imuputken maffilta vaihdoin nyt talvella kun löyty vekki jonka myötä hc arvo oli katsastuksessa korkea ja ei leimaa.
                      Vaihdoitko myös ne kumiprikat pulttien alle? Jos et niin sen takia vuotaa taas.

                      Prikkojahan on 15kpl M5X koneessa jos joku miettii montako pitää hankkia.

                      Comment

                      • Vartiomies
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2017
                        • 125
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Vaihdoitko myös ne kumiprikat pulttien alle? Jos et niin sen takia vuotaa taas.

                        Prikkojahan on 15kpl M5X koneessa jos joku miettii montako pitää hankkia.
                        Kyllä vaihdoin
                        Wrapped e36 cabriolet

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          M3 typ210 perän etukannakkeen puslan numeroa kellään?
                          Tuo joka on osassa 12
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16453
                            • Asikkala

                            Originally posted by JJT View Post
                            M3 typ210 perän etukannakkeen puslan numeroa kellään?
                            Tuo joka on osassa 12
                            http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0528


                            E: niin eihän tuossa pelkkää puslaa ole...
                            Last edited by jr66; 31-03-2019, 18:46.

                            Comment

                            • bmw323it
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1827
                              • N/A

                              Originally posted by JJT View Post
                              M3 typ210 perän etukannakkeen puslan numeroa kellään?
                              Tuo joka on osassa 12
                              http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0528
                              EBaystä löytyy pelkkää puslaa tuon osan 12 numerolla ainakin powerflexin tekemänä.
                              Nyt:
                              BMW 530e (g30)
                              BMW 335i (e90)
                              BMW 323iC (e36)
                              BMW 850i (e31)
                              Golf GTE
                              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                              Comment

                              • Vartiomies
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2017
                                • 125
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by jaakr View Post
                                Itellä sama nostimien naputus kuului kans kun käynnistelin autoo talviteloilta. Huohotinventtiilin ja putkien vaihto auttoi tuohon. Tulpan koloistakin löyty pikkusen öljyä ja luulen tuon tukkoisen huohotinjärjestelmän olevan syyllinen myös siihen. Kopan tiivisteet toki meni myös vaihtoon.



                                Nuo osat 1, 2, 3, ja 6 vaihoin. Sparetolta tämä febi bilsteinin paketti oli hyvä ainakin omaan autoon: https://spareto.com/products/100135-...lve-air-intake

                                Ostin eka jonkin halpis paska JP group tms. merkkisen venttiilin, niin meno muuttu vain huonommaksi. Rupes kuulumaan niitä chewbacca-ääniä, kun öljytikkua tai korkkia raotti, eli se kalvo oli vissiin valmiina jo paskana siitä venttiilistä. Offtopiccina sen verran, että näköjään mitään vähäpätöisemmältäkään tuntuvaa osaa ei voi tilata halpismallina, kun joka kerta jotain ongelmia niiden kanssa. Toleranssit mitoissa vähintään perseellään.

                                Imuputkista löyty lisäksi pikku vekki ja ne meni vaihtoon, ei ainakaan huonontunu käynti. Kannattaa varmaan nekin tarkistaa (irrottaa ja katsoa lampun kanssa tarkasti vääntelemällä jne) kun tuntuvat olevan varsinkin vanhemmiten melko haurasta materiaalia. Nämä moottorit ei kyllä näköjään hyväksy minkäänlaista pienintäkään ja harmittomimman tuntoista vuotoa.

                                Tietty jotain forte puhistustakin voi kokeilla ja saattaa auttaa sekin, jos ei vika ole huohottimessa, mutta tuo oli kuitenkin itelläni syypää.
                                Tarkistelin tuota huohotinjärjestelmää niin ei sieltä löytynyt sellaista. Venakopalta lähti putki jossa oli 1 pienempi putki joka meni imusarjalle ja toinen isompi suoraan imuputkelle joka menee kaasuläpälle. :think
                                Wrapped e36 cabriolet

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎