Noita pultteja ei kannata kiristää tunkattuna tai muuten pääsee aika pian uudelleen puslaremonttiin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Muurahainen View PostNoita pultteja ei kannata kiristää tunkattuna tai muuten pääsee aika pian uudelleen puslaremonttiin.
Ilmeisesti lähelle powerflexin violetteja?
Comment
-
-
Originally posted by puliukk0 View PostPuslista puheenollen, strongflexin punaset on varmaan sopivan sporttiset käyttikseen mikä välillä kokee ratapäiviä?
Ilmeisesti lähelle powerflexin violetteja?
Comment
-
-
Tuli cabrioon vaihdettua katon nosto/lasku moottori kun edellisessä oli häikkää niin nyt ei tuo katon resetointi tahdo onnistua vaikka kokeilin sen 3 eri kertaan.
Joillain kerroilla kattoluukku nousee ja katto alkaa nousta kotelosta ja nousee tosi hitaasti ja sit jämähtää ihan kuin moottori ei jaksaisi nostaa kattoa kotelosta. Manuaalisestikkin kun nostan kattoa kotelosta niin on jäykempi nostaa pois jos vertaa siihen kun edellinen moottori oli paikallaan. Vaikka manuaalisesti tuolla ei pitäisi olla vaikutusta kun moottorit ei vielä ole kytketty kun rattaat pääsee liikkuu vapaasti.
Onkohan katto talven aikana jotenkin jäykistynyt ja kuinka kireällä työntötankojen kiinnitysruuvien kuuluu olla kun ennen uuden moottorin asennsuta ne heiluivat hiukan.
Sain yhden kerran katon toimimaan siihen asti että se nosti katon kotelosta hitaasti kyllä mutta ihan ylös asti, mutta kattokoteloa ei laskenut alas.
Onko kenties siinä vaiheessa kun olen uuden moottorin laittanut paikalleen niin voinut käydä jtn että olisiko moottori pitänyt "ajaa" tietttyyn asentoon ennen työntötankojen kiinnitystä. Tosin moottori pitää olla irti jotta ne voi asentaa paikalleen. Tuskin merkitystä:think
Toinen minkä huomasin että kun auto seissyt talven aikana ja käyttänyt sen kerran käynnissä ja nyt vaihdoin öljyt ja pistin käyntiin niin sellainen nakuttava ääni tullut mitä ei ollut viime syksynä. Annoin olla käynnissä yli 5min kun kokeilin tuota kattoa samalla niin nakuttava ääni ei hävinnyt? Mikähä mahtaa olla syynä?
Tuon nakuttavan äänen voi nyt jossai korjaamolla viimeistään korjaa jos jtn osia pitää vaihtaa mutta toi katto olisi mukava korjata kotona...
Varmaa kattoa pitäisi manuaalisesti liikutella koteloon ja takas pystyyn jotta saisi takas sitä liikkuvuutta? :think ja sit vaan useammin resetoida kattoa?Wrapped e36 cabriolet
Comment
-
-
Originally posted by Vartiomies View PostToinen minkä huomasin että kun auto seissyt talven aikana ja käyttänyt sen kerran käynnissä ja nyt vaihdoin öljyt ja pistin käyntiin niin sellainen nakuttava ääni tullut mitä ei ollut viime syksynä. Annoin olla käynnissä yli 5min kun kokeilin tuota kattoa samalla niin nakuttava ääni ei hävinnyt? Mikähä mahtaa olla syynä?
Nuo osat 1, 2, 3, ja 6 vaihoin. Sparetolta tämä febi bilsteinin paketti oli hyvä ainakin omaan autoon: https://spareto.com/products/100135-...lve-air-intake
Ostin eka jonkin halpis paska JP group tms. merkkisen venttiilin, niin meno muuttu vain huonommaksi. Rupes kuulumaan niitä chewbacca-ääniä, kun öljytikkua tai korkkia raotti, eli se kalvo oli vissiin valmiina jo paskana siitä venttiilistä. Offtopiccina sen verran, että näköjään mitään vähäpätöisemmältäkään tuntuvaa osaa ei voi tilata halpismallina, kun joka kerta jotain ongelmia niiden kanssa. Toleranssit mitoissa vähintään perseellään.
Imuputkista löyty lisäksi pikku vekki ja ne meni vaihtoon, ei ainakaan huonontunu käynti. Kannattaa varmaan nekin tarkistaa (irrottaa ja katsoa lampun kanssa tarkasti vääntelemällä jne) kun tuntuvat olevan varsinkin vanhemmiten melko haurasta materiaalia. Nämä moottorit ei kyllä näköjään hyväksy minkäänlaista pienintäkään ja harmittomimman tuntoista vuotoa.
Tietty jotain forte puhistustakin voi kokeilla ja saattaa auttaa sekin, jos ei vika ole huohottimessa, mutta tuo oli kuitenkin itelläni syypää.Last edited by jaakr; 30-03-2019, 18:06.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostNoita pultteja ei kannata kiristää tunkattuna tai muuten pääsee aika pian uudelleen puslaremonttiin.
Ai, no sitten olen varmaan ymmärtänyt jotain väärin. Luulisi vain, että sinne puslan kumiosaan tulee turhaa kiertorasitusta, jos ne kirii renkaan roikkuessa ala-asennossa.
Edittiä. Taisin käsittää väärin mitä tarkoititLast edited by jaakr; 30-03-2019, 19:59.
Comment
-
-
Originally posted by jaakr View PostAi, no sitten olen varmaan ymmärtänyt jotain väärin. Luulisi vain, että sinne puslan kumiosaan tulee turhaa kiertorasitusta, jos ne kirii renkaan roikkuessa ala-asennossa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by jaakr View PostItellä sama nostimien naputus kuului kans kun käynnistelin autoo talviteloilta. Huohotinventtiilin ja putkien vaihto auttoi tuohon. Tulpan koloistakin löyty pikkusen öljyä ja luulen tuon tukkoisen huohotinjärjestelmän olevan syyllinen myös siihen. Kopan tiivisteet toki meni myös vaihtoon.
Nuo osat 1, 2, 3, ja 6 vaihoin. Sparetolta tämä febi bilsteinin paketti oli hyvä ainakin omaan autoon: https://spareto.com/products/100135-...lve-air-intake
Ostin eka jonkin halpis paska JP group tms. merkkisen venttiilin, niin meno muuttu vain huonommaksi. Rupes kuulumaan niitä chewbacca-ääniä, kun öljytikkua tai korkkia raotti, eli se kalvo oli vissiin valmiina jo paskana siitä venttiilistä. Offtopiccina sen verran, että näköjään mitään vähäpätöisemmältäkään tuntuvaa osaa ei voi tilata halpismallina, kun joka kerta jotain ongelmia niiden kanssa. Toleranssit mitoissa vähintään perseellään.
Imuputkista löyty lisäksi pikku vekki ja ne meni vaihtoon, ei ainakaan huonontunu käynti. Kannattaa varmaan nekin tarkistaa (irrottaa ja katsoa lampun kanssa tarkasti vääntelemällä jne) kun tuntuvat olevan varsinkin vanhemmiten melko haurasta materiaalia. Nämä moottorit ei kyllä näköjään hyväksy minkäänlaista pienintäkään ja harmittomimman tuntoista vuotoa.
Tietty jotain forte puhistustakin voi kokeilla ja saattaa auttaa sekin, jos ei vika ole huohottimessa, mutta tuo oli kuitenkin itelläni syypää.
Imuputken maffilta vaihdoin nyt talvella kun löyty vekki jonka myötä hc arvo oli katsastuksessa korkea ja ei leimaa.Wrapped e36 cabriolet
Comment
-
-
Originally posted by Vartiomies View PostTäytyypä tarkistaa nuo huohotinventtiilit yms. Venakopan tiivisteen vaihdoin viime talvena mutta nyt tarkisitn sitä ni märkää tuntu olevan pakosarjan puolelta ja sieltä valuttaa jostain öljyä pakosarja päälle joka sitten käryää ajon aikana. Oli jo viime talvena ja sen johdosta vaihdoin venakopan tiivisteen mutta ei auttanut. Liekkö vuotaa jostain muualta :think Suht lyhytikäinen oli tämä venakopan tiiviste kun yhden kesän kesti tai sitten asennus tapahtui väärin... Täytyy varmaan vaihtaa se uusiks ja samallahan tulee katsottua noi tulpat onko niissä öljyä. Ne tuli myös vaihdettua viime talvena.
Imuputken maffilta vaihdoin nyt talvella kun löyty vekki jonka myötä hc arvo oli katsastuksessa korkea ja ei leimaa.
Endoskoopin ostin kans ebaystä, niin sillä pystyy aika hyvin kahtelemaan tuonki moottorin ympäriisä. Yksi paikka mistä tuntu myös vuotavan öljyä pakosarjalle on lohkon takana, siellä ahtaassa tilassa palopellin ja moottorin välissä. Aika keskellä lohkoa ehkä 10-15 cm yläosasta kuusiokolo ruuvi, mistä tuntu vähän tihkuvan öljyä. Mikähän lie ruuvi. Kannattaa se varulta kiristellä tai ainaki vähän kokeilla jollain rätillä onko vuotoja tullu. Veemäinen paikka, mutta kyllä se normaalilla kuusiokoloavaimella (oisko ollu joku 5-6 mm avain?) onnistu. Vähän enempi on kädelle tilaa, jos venakopan suojukset on irrotettuna. Otin myös ne hyttiin menevät 2 kpl kumiset raitisilmaputket(?) hetkeksi pois tieltä. Oli muuten täynnä neki putket kaikennäköstä neulasta ja lehteä.Last edited by jaakr; 30-03-2019, 20:05.
Comment
-
-
Originally posted by Vartiomies View PostTäytyypä tarkistaa nuo huohotinventtiilit yms. Venakopan tiivisteen vaihdoin viime talvena mutta nyt tarkisitn sitä ni märkää tuntu olevan pakosarjan puolelta ja sieltä valuttaa jostain öljyä pakosarja päälle joka sitten käryää ajon aikana. Oli jo viime talvena ja sen johdosta vaihdoin venakopan tiivisteen mutta ei auttanut. Liekkö vuotaa jostain muualta :think Suht lyhytikäinen oli tämä venakopan tiiviste kun yhden kesän kesti tai sitten asennus tapahtui väärin... Täytyy varmaan vaihtaa se uusiks ja samallahan tulee katsottua noi tulpat onko niissä öljyä. Ne tuli myös vaihdettua viime talvena.
Imuputken maffilta vaihdoin nyt talvella kun löyty vekki jonka myötä hc arvo oli katsastuksessa korkea ja ei leimaa.
Prikkojahan on 15kpl M5X koneessa jos joku miettii montako pitää hankkia.
Comment
-
-
M3 typ210 perän etukannakkeen puslan numeroa kellään?
Tuo joka on osassa 12
Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostM3 typ210 perän etukannakkeen puslan numeroa kellään?
Tuo joka on osassa 12
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0528
E: niin eihän tuossa pelkkää puslaa ole...Last edited by jr66; 31-03-2019, 18:46.
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostM3 typ210 perän etukannakkeen puslan numeroa kellään?
Tuo joka on osassa 12
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0528Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by jaakr View PostItellä sama nostimien naputus kuului kans kun käynnistelin autoo talviteloilta. Huohotinventtiilin ja putkien vaihto auttoi tuohon. Tulpan koloistakin löyty pikkusen öljyä ja luulen tuon tukkoisen huohotinjärjestelmän olevan syyllinen myös siihen. Kopan tiivisteet toki meni myös vaihtoon.
Nuo osat 1, 2, 3, ja 6 vaihoin. Sparetolta tämä febi bilsteinin paketti oli hyvä ainakin omaan autoon: https://spareto.com/products/100135-...lve-air-intake
Ostin eka jonkin halpis paska JP group tms. merkkisen venttiilin, niin meno muuttu vain huonommaksi. Rupes kuulumaan niitä chewbacca-ääniä, kun öljytikkua tai korkkia raotti, eli se kalvo oli vissiin valmiina jo paskana siitä venttiilistä. Offtopiccina sen verran, että näköjään mitään vähäpätöisemmältäkään tuntuvaa osaa ei voi tilata halpismallina, kun joka kerta jotain ongelmia niiden kanssa. Toleranssit mitoissa vähintään perseellään.
Imuputkista löyty lisäksi pikku vekki ja ne meni vaihtoon, ei ainakaan huonontunu käynti. Kannattaa varmaan nekin tarkistaa (irrottaa ja katsoa lampun kanssa tarkasti vääntelemällä jne) kun tuntuvat olevan varsinkin vanhemmiten melko haurasta materiaalia. Nämä moottorit ei kyllä näköjään hyväksy minkäänlaista pienintäkään ja harmittomimman tuntoista vuotoa.
Tietty jotain forte puhistustakin voi kokeilla ja saattaa auttaa sekin, jos ei vika ole huohottimessa, mutta tuo oli kuitenkin itelläni syypää.Wrapped e36 cabriolet
Comment
-
Comment