Originally posted by kukkakeppi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Muurahainen View PostVirtaahan se vesi jäähdyttimenkin läpi?
Tässä vielä senverran tuli testailtua, että kun koneen iskee kylmänä tulille ja antaa käydä tyhjäkäyntiä, niin tällöin jonkinlaista kiertoa näyttää tapahtuvan. Syyläri lämpeää tasaisemmin, ja alavesiletkukin lämpeää yhtä lämpimäksi kuin ylävesileletku (luonnollista kun termari ei ole paikallaan). Mutta kun lähdetään ajamaan, tuntuu kierto häviävän totaalisesti. Lämmöt karkaavat tasaista vauhtia, alavesiletku on jääkylmä (termarikoteloa lukuunottamatta) ja ylävesiletku tulikuuma. Samoin syyläri yläosastaan tulikuuma ja alhaalta aivan kylm:think
Comment
-
-
Originally posted by _ville View PostEttei vain pyörisi vesipumpun siivikko akselissaan. Eli siis teoriassa tyhjäkäynnillä siivikko pyörisi ainakin auttavasti, mutta kierroksilla alkaisi luistamaan akseliin nähden. Ehkä hieman kaukaa haettua, mutta kannattaa tarkastaa.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostJos on niitä muovisiipisiä minkä epäilin joskus hajonneen niin hyvä vaihtoehto. Onko tästä ollut vesipumppu irti tai tietoa mikä siellä on ?
-termostaatti (ei tällä hetkellä paikalla sen eliminoimiseksi)
-vesipumppu
-syyläri
-paisarin korkki
-ylä/alavesiletku
-laippa kannen takaa
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOlen joskus kyllä nähnyt metallisiipisenkin pumpun missä siivikko pyöri akselillaan. En kyllä nyt muista missä laitteessa tuo oli ei välttämättä edes bmw ja luulisi että uusi pumppu ei ihan noin paha ole.
Onhan siellä hihna pakoillaan ja siivapyörässä pultit
Pumppukin tuntuisi kyllä sinänsä pelaavan, ilmausvaiheessa kun on pullo paisarin nokassa puolillaan vettä ja nopeasti polkaisee kaasua niin pinta vajoaa letkujen yms laajentuessa ja palaa sitten taas tyhjäkäynnin asetettua.
Comment
-
-
Originally posted by kukkakeppi View PostKyllähän siellä kaikki pitäisi olla paikallaan, tarkistettu kyllä useampaankin kertaan
Pumppukin tuntuisi kyllä sinänsä pelaavan, ilmausvaiheessa kun on pullo paisarin nokassa puolillaan vettä ja nopeasti polkaisee kaasua niin pinta vajoaa letkujen yms laajentuessa ja palaa sitten taas tyhjäkäynnin asetettua.
Alkavat loppua vaihtoehdot mikä tuota vaivaa.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOnhan se varmasti oikeasti liian kuuma ettei olisi jokin anturi / mittari häiriö?
Alkavat loppua vaihtoehdot mikä tuota vaivaa.
Ja ir-mittarillakin mitatessa korkeimmat lukemat ovat noin 105 astetta, lämppärin kun kääntää kylmälle niin lähtee siitä pikkuhiljaa nousemaan.
Comment
-
-
Kaikki kai ne menee, mut e46 sisäpäät kannattaa vaihtaa, koska e46 hammastangossa "huohotus" ilma menee tangon sisällä eikä putkea pitkin ulkopuolelta kuten e36:ssa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by kukkakeppi View PostKyllähän siellä kaikki pitäisi olla paikallaan, tarkistettu kyllä useampaankin kertaan
Pumppukin tuntuisi kyllä sinänsä pelaavan, ilmausvaiheessa kun on pullo paisarin nokassa puolillaan vettä ja nopeasti polkaisee kaasua niin pinta vajoaa letkujen yms laajentuessa ja palaa sitten taas tyhjäkäynnin asetettua.BMW 328i -95, BMW 523i -00
Comment
-
-
Originally posted by Aki T View PostEn tunne kyseistä konetta, mutta onko mahdollista laittaa hihnakierto väärin, jolloin vesipumppu pyöriin väärinpäin eikä näin ollen kierrätä nestettä kuten kuuluu? Toki oot varmaan senkin tarkistanu, kunhan heitin ajatuksen ilmoille.(tein paperille kaavion ennen kuin irroitin sekä otin kuvia)
Comment
-
Comment