E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • asis
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Tilasin avaimen tehtaalta, auto ei starttaa. Mikähän mahtaa olla syynä?:think
    Selvis. Autoon on joskus joku vaihtanut ecun ja ews boksin, niin eihän se tehtaalta tilattu avain niiden kanssa pelaa.

    Ja tossa kun aiemmin pohdin että pyöriikö startti, jos ajonesto ei anna käynnistää, niin ei ainakaan tässä pyöri.

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Alkoi e36 328 kytkin luistaa ja ajattelin samalla päivittää kaksoismassan kiinteään vauhtipyörään. Tuosta kaksoismassasta kai hitaasti laskevat kierrokset johtuu, muutoin tuo oma vauhtipyörä on kait kunnossa.Onko näihin jotain kohtuu hintaista bolt on settiä saatavilla?

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ecu maadoittaa pa-pumpun releen ohjauksen miinuspuolen eli nastan 86, ews päällä näin ei tapahdu eli pumppu ei pyöri.
    Keskustelua lainaten, niin tästä päätellen kaverin e36 joka oireilee juuri niin, että startti pyörii, mutta poltto-ainetta ei tule ja EWS on poistettu käytöstä, niin vika olisi ecussa?:think

    Antaa vikakoodia 148 Leitungsfehler DWA/EWS eingang

    Autosta sulakkeet katottu, pa-suodatin ja pumppu vaihdettu, kampuran ja nokan anturi vaihdettu ja tarkastettu että EWS tosiaan poistettu. Käynnissä ollessaan sammu ja sit ei oo lähteny enään käyntiin, muuten kuin bräkleenin avulla.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Ecu maadoittaa pa-pumpun releen ohjauksen miinuspuolen eli nastan 86, ews päällä näin ei tapahdu eli pumppu ei pyöri.

    Leave a comment:


  • evilracer
    replied
    Kyllä mä muistelisin että kaverin autossa EWS kenkkuili just siten että startti pyöritti mutta ei käynnistynyt (ja se korjattiin poistamalla EWS), eli jos ei startti inahdakaan niin vika on jossain muualla. Virtalukon pohja, sulakkeet, startin rele :think

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    No nyt kun muistelee, niin joskus kun yritin käynnistää tota kolmekutosta avaimella mistä puuttui koko ajoneston siru, niin startti kyllä taisi pyörittää :think Pitääkö paikkaansa että kolmekutosessa startti pyörittää, vaikka ajonesto ei anna käynnistää? Kyllä jos vika on tosissaan jossain muualla kun uudessa avaimessa, niin on kyllä melkoinen sattuma

    Leave a comment:


  • 330Driver
    replied
    Jos siellä se stratti ei inahdakkaan nii tarkistasin kyllä startin releen ensin. Itellä ennen ewssän poistoa startti kyllä pyöri mutta ews en amtanut auton käynnistyä. Jos kuitenkin luulet että se ews tökkii niin saan sulta kyllä vaikka etänä sen ews:sän siitä ms41sestä pois. Jos ecu vaan on idexi mallinen

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Alunperin siis hävitin ainokaisen avaimen, jossa ajoneston siru oli. Auto siis pelasi loistavasti tätä ennen. Tilasin marmorilta autoon uuden avaimen rekkarilla/runkonumerolla ja startti ei inahdakkaan tällä. Virrat tulee päälle normaalisti. Ilmeisesti nyt ajonesto ei juttele tämän uuden avaimen kanssa, vaikka ilmeisesti pitäisi toimia suoraan.
    muistaakseni/mielestäni se voi sen perus inpallakin tehtävissä olevan syncin ews kanssa vaatia?

    edit: nvm., ollaankin e36 osios, en tiedä päteekö alkuunkaan.

    edit2: tämmöne löyty, eli vahvasti ehkä?
    https://www.turnermotorsport.com/t-faq-ews
    EWS, E36 9/93-12/93 = links the door lock switch to the DME and OBC. If the door was locked with the key (or factory alarm) the car will not start without the doors unlocked with the factory key or entering the code into the OBC. In other words, you can’t smash the window and hot wire the car because the DME has killed the ignition and fuel systems.

    EWS-I, E36 1/94-12/94 = same as above but added a starter immobilization relay and transmission position switch.
    In either of the above systems the DME is passive. It only receives signals from sensors and modules. So the DME is not as tied into the body electronics as much as EWS-II.

    EWS-II, E36 1/95-8/96 = similar to the above but with an electronic key, EWS module (“brain”), and the DME all linked together. The same door lock logic remains. All systems for starting the engine are run through the EWS module (starter relay, starter power, fuel, ignition). The key sends a signal to the EWS module and the module asks for a matching signal from the DME. If the two signals don’t match the EWS module will not start the car. The EWS module also checks for OBC function and transmission park/neutral position.

    EWS-III, E36 9/96-8/99 = revised EWS-II system with added clutch position sensor and revised module and wiring.
    Last edited by aae30; 25-06-2021, 13:52.

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tarkennappas taas että eikö startti pyöri vai eikö vaan käynnisty ?
    Alunperin siis hävitin ainokaisen avaimen, jossa ajoneston siru oli. Auto siis pelasi loistavasti tätä ennen. Tilasin marmorilta autoon uuden avaimen rekkarilla/runkonumerolla ja startti ei inahdakkaan tällä. Virrat tulee päälle normaalisti. Ilmeisesti nyt ajonesto ei juttele tämän uuden avaimen kanssa, vaikka ilmeisesti pitäisi toimia suoraan.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Tilasin avaimen tehtaalta, auto ei starttaa. Mikähän mahtaa olla syynä?:think
    Tarkennappas taas että eikö startti pyöri vai eikö vaan käynnisty ?

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Joutuuko uuden tehtaalta tilatun orkkis avaimen vielä koodaamaan -96 323i, jotta ajonesto toimii ja auto lähtee käyntiin?
    Tilasin avaimen tehtaalta, auto ei starttaa. Mikähän mahtaa olla syynä?:think

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Tämähän kuullostas niinkin helpolta hommalta, et pitää alkaa metsästää romu-autoa, kiitos! sopiiko kaikista malleista coupeen suoraan?
    Ilmeisesti kompostissa on eri, mutta muissa malleissa on oman tietämyksen mukaan sama.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Coupeen ei vaan koukku sovi, samanl. se kai on laittaa kun muihinkin mutta coupe...
    Ei sovi omaan makuun mihinkään, mutta ajattele nyt kuinka hieno fiilis se olisi, kun vetää harraste-autolla jettiä ja tosiaan irroitettava malli tulossa, niin jää hyvin jemmaan

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by _ville View Post
    Purkuautossa ite purin irrotettavan koukun muutamalla kympillä.
    Asennus on pähkinänkuoressaan:
    - puskuri ja törmäysiskarit pois
    - runkopalkkeihin sopivalle kohdalle reiät
    - koukku kii
    - sähköjen asennus (valmiissa sarjassa tulee adapteri takavalolle)
    - puskurin kasaus

    Ei ole paha homma jos pysyy räikkä ja pora kädessä.
    Tämähän kuullostas niinkin helpolta hommalta, et pitää alkaa metsästää romu-autoa, kiitos! sopiiko kaikista malleista coupeen suoraan?

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Millanenkohan homma olisi asentaa peräkoukku e36 coupeen jälkikäteen?:think Näin eilen tossa minttikuntosen e30 minkä perässä jäätävä vene, niin siitä tuli mieleen härski ajatus, että jos vetelis jettiä tuolla e36:lla Saiskohan niitä irrotettavia malleja paikoilleen?
    Purkuautossa ite purin irrotettavan koukun muutamalla kympillä.
    Asennus on pähkinänkuoressaan:
    - puskuri ja törmäysiskarit pois
    - runkopalkkeihin sopivalle kohdalle reiät
    - koukku kii
    - sähköjen asennus (valmiissa sarjassa tulee adapteri takavalolle)
    - puskurin kasaus

    Ei ole paha homma jos pysyy räikkä ja pora kädessä.

    Leave a comment:

Working...
X