E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by Topi08 View Post
    E36 325i. Jäärata-autoksi tulossa, Mistä saisi järkevästi lyhyt välitteisen perän?. vakio 3.15?.
    3.7/3.9 voisi olla passeli?, Ehdotuksia?
    Tekemällä koska valmiita ei tahdo olla, tosin 325 automaatissa on 3.73.

    Leave a comment:


  • Topi08
    replied
    E36 325i. Jäärata-autoksi tulossa, Mistä saisi järkevästi lyhyt välitteisen perän?. vakio 3.15?.
    3.7/3.9 voisi olla passeli?, Ehdotuksia?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Vastaan tänään tuohon #533 tarvii sitä tietoa joku tai ei.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by _ville View Post
    Ei ole toukan ja coupen cardaanit sinällään erilaisia. Takapätkät ovat samanlaiset molemmissa laatikosta huolimatta, mutta Getrag vs Zf etupätkät ovat erilaiset.
    Tämä riittää, kiitos! laatikko menee tosiaan vaihtoon

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Olikos m50b25nv coupen ja m52b28 toukan kardaaneissa tosiaan vaan etupää eroa ja menee koko pötkö bolt on laatikon vaihdon yhteydessä?
    Ei ole toukan ja coupen cardaanit sinällään erilaisia. Takapätkät ovat samanlaiset molemmissa laatikosta huolimatta, mutta Getrag vs Zf etupätkät ovat erilaiset.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Olikos m50b25nv coupen ja m52b28 toukan kardaaneissa tosiaan vaan etupää eroa ja menee koko pötkö bolt on laatikon vaihdon yhteydessä?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by alppiE39 View Post
    Morjesta aattelin tulla täältä vielä kysäsemään ennenku alan etukajareita iskemään kiinni.

    Eli tosiaan auto tullut mulle sillai että etu jalkatilan kajarikotelot tyhjiä. Johtoina harmaa ja harmaa/punainen. Molempiin kans yhdistetty ohkasempi johto josta toine sini/ruskea, toinen sini/musta.

    Englannin foorumeilta löysin että harmaa ois plussa, mutta sitte harmaa/musta ois miinus. Mulla ei tosiaan tota harmaa/mustaa oo joten oiskohan harmaa/puna sitte miinus tässä tapauksessa?
    Kerron illemmalla kun olen kotona jos ei kukaan vastaa ennen, nyt ei ole kirjaa käsillä.

    Jaaha, tämähän unohtui komeasti, vastaus tulee tänään tarvit tai et.
    Last edited by jr66; 17-10-2021, 21:38.

    Leave a comment:


  • alppiE39
    replied
    Morjesta aattelin tulla täältä vielä kysäsemään ennenku alan etukajareita iskemään kiinni.

    Eli tosiaan auto tullut mulle sillai että etu jalkatilan kajarikotelot tyhjiä. Johtoina harmaa ja harmaa/punainen. Molempiin kans yhdistetty ohkasempi johto josta toine sini/ruskea, toinen sini/musta.

    Englannin foorumeilta löysin että harmaa ois plussa, mutta sitte harmaa/musta ois miinus. Mulla ei tosiaan tota harmaa/mustaa oo joten oiskohan harmaa/puna sitte miinus tässä tapauksessa?

    Leave a comment:


  • atn
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Siis oliko siellä koneessa kuitenkin puristukset paikoillaan vaikka venttiilinjousi oli poikki? Enpä vastaavaan ole heti törmännyt.

    Kyllä se näin oli. Puristukset mitattiin kylmänä ja kuumana ja ei ollut mitään selittävää eroa arvoissa -> parissa terveessä pytyssä oli huonommat arvot kuin tuossa jossa vika oli.


    jousi oli poikki toiseksi ylimmän "kierteen" kohdalta ja se oli pysynyt paikoillaan ja venttiilihän itsessään liikkui ihan ok.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by atn View Post
    Tämäkin lähti toimimaan kaikilla pytyillä mutta vaati koneen aukaisun että vika selvisi. Avattiin venttiilikoppa ja alettiin painelemaan nostimia yksi kerrallaan -> 5:n yksi pakopuolen nostin meni aivan lötkönä alas -> venttiilinjousi poikki. Uusi jousi paikoilleen ja nyt rokkaa
    Siis oliko siellä koneessa kuitenkin puristukset paikoillaan vaikka venttiilinjousi oli poikki? Enpä vastaavaan ole heti törmännyt.

    Leave a comment:


  • atn
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Melkein tuolla voi sanoa että ei ole mekaaninen vika jos on puristusta ja jos kipinäkin löytyy niin eihän sieltä voi puuttua kuin polttoainetta.
    Originally posted by atn View Post
    toista ecua testattu ja sillä on täysin sama tilanne. Hetken käynnistyksen jälkeen käy ok ja sitten menee 5 pytty pimeäksi.

    jos kampuran tunnistin on rikki niin tuleeko siitä mitään vikakoodia ja voiko se tuommoisen ongelman aiheuttaa?

    Viimeisimmän ajon jälkeen on vain lamdan lämmityksestä vikokoodit ei muuta.

    onko sitten vaan 5:en suuttimelle menevä johtosarja rikki. Alkaa olla aika epätoivoinen olo jo tämän kanssa.
    Tämäkin lähti toimimaan kaikilla pytyillä mutta vaati koneen aukaisun että vika selvisi. Avattiin venttiilikoppa ja alettiin painelemaan nostimia yksi kerrallaan -> 5:n yksi pakopuolen nostin meni aivan lötkönä alas -> venttiilinjousi poikki. Uusi jousi paikoilleen ja nyt rokkaa

    Leave a comment:


  • Rikke_
    replied
    Onkos täällä ketään laitellut tarvike sport/kuppijakkaroita E36 sedaniin? Mites ootte turvavyöt toteuttanut kun tuossa on vyöt alkuperäisenä penkeissä kiinni?
    En aio vielä laittaa nelipistevöitä koska olis tarkoitus kaarittaa koppa myöhemmin ja siihen asti ajattelin käyttää noita alkuperäisiä kolmipistevvöitä...

    Leave a comment:


  • Sasu908
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Merkkiliikkeen tiskiltä. Mitään avainta jos ei ole, ei ole mitään vaihtoehtoakaan, ellet kaikkia lukkoja lähtis vaihtelee, mut vaivalloisempaa/kalliimmaks se tulee ku uus avain marmorilta.
    Joo pistin kyselyä ni vaan 76e maksaa napiton avain
    Last edited by Sasu908; 17-09-2021, 17:23.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Sasu908 View Post
    Saako jostain teetätettyä E36 vm.96 avaimen pelkällä rekisteritunnuksella? Löysin vanhan threadin, mut oisko jollain tuoretta tietoa? Paljonkohan maksaisi sellanen normi minkä ei tarvis keskualukitusta aukasta? Kävi silleen ettei nyt ole avainta autoon ja ovet tietysti lukossa.
    Merkkiliikkeen tiskiltä. Mitään avainta jos ei ole, ei ole mitään vaihtoehtoakaan, ellet kaikkia lukkoja lähtis vaihtelee, mut vaivalloisempaa/kalliimmaks se tulee ku uus avain marmorilta.

    Leave a comment:


  • Sasu908
    replied
    Saako jostain teetätettyä E36 vm.96 avaimen pelkällä rekisteritunnuksella? Löysin vanhan threadin, mut oisko jollain tuoretta tietoa? Paljonkohan maksaisi sellanen normi minkä ei tarvis keskualukitusta aukasta? Kävi silleen ettei nyt ole avainta autoon ja ovet tietysti lukossa.

    Leave a comment:

Working...
X