E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sasu908
    replied
    Coupeen pitäis taakse uusia sisempi jarruletku. Sillä puolella on kuitenkin alkuperäinen jarruputki. Vinkkejä/kokemuksia miten selviäis?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Juuri ne. En tiiä:think mutta kiitoksia!
    Korjataan että ei haynesin opas vaan alfamer, kaikki ei sitä arvosta mutta momentit siinä on. Muistaakseni.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Eli lohkoon menevät pultit ? Kiristäkö niitä kukaan momenttiin :think Haynes korjausoppaassa on momentteja runsaasti ja suomeksi.
    Juuri ne. En tiiä:think mutta kiitoksia!

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Onko vaihdelootalle jotain momenttia millä kiristää?:think Mistä muuten porukka kaivelee selville ylipäätään noita momenttilukemia?
    Kolme uggaduggaa

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    325i automaateissa kyllä on käytetty 3,73 välitystä 188-perässä. Sellaisen löytäminen voi pian osoittautua luultua haastavammaksi, koska se on japanianmallin varuste. Väitän yhdenkään 325ia mallin kokemuksella, että perus euromalleissa on sama 3,15 kuin manuaaleissakin.
    No niinpä tietysti.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Onko vaihdelootalle jotain momenttia millä kiristää?:think Mistä muuten porukka kaivelee selville ylipäätään noita momenttilukemia?
    Eli lohkoon menevät pultit ? Kiristäkö niitä kukaan momenttiin :think Haynes korjausoppaassa on momentteja runsaasti ja suomeksi.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tekemällä koska valmiita ei tahdo olla, tosin 325 automaatissa on 3.73.
    325i automaateissa kyllä on käytetty 3,73 välitystä 188-perässä. Sellaisen löytäminen voi pian osoittautua luultua haastavammaksi, koska se on japanianmallin varuste. Väitän yhdenkään 325ia mallin kokemuksella, että perus euromalleissa on sama 3,15 kuin manuaaleissakin.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Onko vaihdelootalle jotain momenttia millä kiristää?:think Mistä muuten porukka kaivelee selville ylipäätään noita momenttilukemia?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Topi08 View Post
    E36 325i. Jäärata-autoksi tulossa, Mistä saisi järkevästi lyhyt välitteisen perän?. vakio 3.15?.
    3.7/3.9 voisi olla passeli?, Ehdotuksia?
    Tekemällä koska valmiita ei tahdo olla, tosin 325 automaatissa on 3.73.

    Leave a comment:


  • Topi08
    replied
    E36 325i. Jäärata-autoksi tulossa, Mistä saisi järkevästi lyhyt välitteisen perän?. vakio 3.15?.
    3.7/3.9 voisi olla passeli?, Ehdotuksia?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Vastaan tänään tuohon #533 tarvii sitä tietoa joku tai ei.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by _ville View Post
    Ei ole toukan ja coupen cardaanit sinällään erilaisia. Takapätkät ovat samanlaiset molemmissa laatikosta huolimatta, mutta Getrag vs Zf etupätkät ovat erilaiset.
    Tämä riittää, kiitos! laatikko menee tosiaan vaihtoon

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Olikos m50b25nv coupen ja m52b28 toukan kardaaneissa tosiaan vaan etupää eroa ja menee koko pötkö bolt on laatikon vaihdon yhteydessä?
    Ei ole toukan ja coupen cardaanit sinällään erilaisia. Takapätkät ovat samanlaiset molemmissa laatikosta huolimatta, mutta Getrag vs Zf etupätkät ovat erilaiset.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Olikos m50b25nv coupen ja m52b28 toukan kardaaneissa tosiaan vaan etupää eroa ja menee koko pötkö bolt on laatikon vaihdon yhteydessä?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by alppiE39 View Post
    Morjesta aattelin tulla täältä vielä kysäsemään ennenku alan etukajareita iskemään kiinni.

    Eli tosiaan auto tullut mulle sillai että etu jalkatilan kajarikotelot tyhjiä. Johtoina harmaa ja harmaa/punainen. Molempiin kans yhdistetty ohkasempi johto josta toine sini/ruskea, toinen sini/musta.

    Englannin foorumeilta löysin että harmaa ois plussa, mutta sitte harmaa/musta ois miinus. Mulla ei tosiaan tota harmaa/mustaa oo joten oiskohan harmaa/puna sitte miinus tässä tapauksessa?
    Kerron illemmalla kun olen kotona jos ei kukaan vastaa ennen, nyt ei ole kirjaa käsillä.

    Jaaha, tämähän unohtui komeasti, vastaus tulee tänään tarvit tai et.
    Last edited by jr66; 17-10-2021, 21:38.

    Leave a comment:

Working...
X