E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vicious_e36
    replied
    Kiitoksia vinkeistä!

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Painelaakerin kun vaihdat niin samalla menee helpolla se Haarukan Pusla sinne "vapaaseen" päähän.
    Pääakselin Stefan voi vaihtaa jos on vuotanut.

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Voikohan johtua kytkimen huonosta ilmauksesta kun n. Kuukauden seisomisen jälkeen laitettiin auto käyntiin niin työsylkän kohilta vaihde vapaalla kuuluu samanlaista vinkunaa kun hihna vinkuisi. Kytkin pohjassa ja vaihde päällä ei kuulu mitään ja siinä vapaalla renklatessa kytkinpoljinta niin hiljenee ja vinkuu riippuen polkimen asennosta. Sylkässä ja letkussa tuntuu värinää silloin kun vinkunaa kuuluu. Autona 325nv ja zf laatikko ja uusi työsylkkä vaihdettu ennen seisontaa ja silloin toimi moitteitta.

    E. Löytykin youtubesta sama ääni ja siinähän se syykin ilmeisesti selvisi; painelaakeri. https://youtu.be/5ef-G6jNXPQ onkohan siellä muutakin jo vaihdettavaa kuin pelkkä painelaakeri
    Samalla kun laatikko on poissa, tarkastamisen arvosia kohteita, kampiakselin stefa, vauhtipyörä,kytkinlevy.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Voikohan johtua kytkimen huonosta ilmauksesta kun n. Kuukauden seisomisen jälkeen laitettiin auto käyntiin niin työsylkän kohilta vaihde vapaalla kuuluu samanlaista vinkunaa kun hihna vinkuisi. Kytkin pohjassa ja vaihde päällä ei kuulu mitään ja siinä vapaalla renklatessa kytkinpoljinta niin hiljenee ja vinkuu riippuen polkimen asennosta. Sylkässä ja letkussa tuntuu värinää silloin kun vinkunaa kuuluu. Autona 325nv ja zf laatikko ja uusi työsylkkä vaihdettu ennen seisontaa ja silloin toimi moitteitta.

    E. Löytykin youtubesta sama ääni ja siinähän se syykin ilmeisesti selvisi; painelaakeri. https://youtu.be/5ef-G6jNXPQ onkohan siellä muutakin jo vaihdettavaa kuin pelkkä painelaakeri
    Last edited by Vicious_e36; 28-11-2021, 17:14.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Ohessa kuva vehkeestä. Moottorin halkaisija 60mm, siipipyörän halkaisija 150mm ja siipipyörän leveys 72mm. Olisi hienoa jos voisit mitata omastasi. Kiitos jo etukäteen!
    Originally posted by jr66 View Post
    Kuvassa on erittäin paljon behrin näk. tuo pää ja sanoisin että behr, siemensin mitat 59, 76 ja 149. Omassa bmw-logo ja 1393386 ja teksti siemens. Tuo pää erinäköinen ja piuhat punainen ja ruskea, liitin varmaankin sama.
    Tulevaisuuden googlailijoille tiedoksi, että jr66 oli oikeassa, nämä mitat todellakin olivat Behr-tyyppisen puhaltimen mitat.
    Last edited by bmw323it; 28-11-2021, 13:05.

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    E36 328 kaksoismassa / täydellinen kytkin paketti hakusessa. Onko tuo autodocin Valeonfullpack DMF paketti toimiva? Vähän kahden välillä laittaisiko kovan ja kevyemmän vauhtipyörän, mutta taitaa tuo kaksoismassallinen olla mukavampi ajella?

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Kuvassa on erittäin paljon behrin näk. tuo pää ja sanoisin että behr, siemensin mitat 59, 76 ja 149. Omassa bmw-logo ja 1393386 ja teksti siemens. Tuo pää erinäköinen ja piuhat punainen ja ruskea, liitin varmaankin sama.
    Kiitos!

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Ohessa kuva vehkeestä. Moottorin halkaisija 60mm, siipipyörän halkaisija 150mm ja siipipyörän leveys 72mm. Olisi hienoa jos voisit mitata omastasi. Kiitos jo etukäteen!
    Kuvassa on erittäin paljon behrin näk. tuo pää ja sanoisin että behr, siemensin mitat 59, 76 ja 149. Omassa bmw-logo ja 1393386 ja teksti siemens. Tuo pää erinäköinen ja piuhat punainen ja ruskea, liitin varmaankin sama.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Onko kuvaa ? Mittaa moottorin halkaisija, behr on pienempi kuin siemens, minulla pitäisi olla 1 käytetty siemens joka ei käynyt behrin tilalle niin voi verrata. Aeromotorsin myymästä ko. mallista en tiedä.
    Ohessa kuva vehkeestä. Moottorin halkaisija 60mm, siipipyörän halkaisija 150mm ja siipipyörän leveys 72mm. Olisi hienoa jos voisit mitata omastasi. Kiitos jo etukäteen!
    Attached Files

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Juu, vanha on purettu pois. Se kyllä pyörii pienilläkin nopeuksilla, mutta pitää karmeaa ääntä, koska laakerit ovat näköjään aivan hajalla. Akselissa ainakin millin klappi.

    Mistähän tuon tunnistaisi?

    Aeromotorsilla on kyllä yksi puhallin jonka väitetään käyvän kumman tahansa mallin paikalle.
    Onko kuvaa ? Mittaa moottorin halkaisija, behr on pienempi kuin siemens, minulla pitäisi olla 1 käytetty siemens joka ei käynyt behrin tilalle niin voi verrata. Aeromotorsin myymästä ko. mallista en tiedä.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Väitän että on Behr, omassa ex -94:ssä oli. Onko vanha purettu pois ja onko vika varmasti puhaltimessa eli ei pyöri edes täysillä l. nelosella ? Voi tosin olla myös Siemens, näissä ei toisinaan ole mitään logiikkaa että mikä on missä mallissa.
    Juu, vanha on purettu pois. Se kyllä pyörii pienilläkin nopeuksilla, mutta pitää karmeaa ääntä, koska laakerit ovat näköjään aivan hajalla. Akselissa ainakin millin klappi.

    Mistähän tuon tunnistaisi?

    Aeromotorsilla on kyllä yksi puhallin jonka väitetään käyvän kumman tahansa mallin paikalle.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Tyttären 316i:stä hajosi lämmityslaitteen puhallin. Realoem antaa kaksi vaihtoehtoa, Behr tai Siemens, samoin varaosaliikkeet. Autosta irroitetussa osassa kuitenkin lukee Bosch ja numerosarja joka ei täsmää kumpaankaan osaan Realoemissa.

    Onko noissa puhaltimissa eroa, ja kumpi tuohon nyt kävisi, Behr- vai Siemens-tyyppinen?

    Edit: auto on '94 316i ilman ilmastointia.

    Edit: vanhassa puhaltimessa lukee Bosch 0 130 063 072
    Väitän että on Behr, omassa ex -94:ssä oli. Onko vanha purettu pois ja onko vika varmasti puhaltimessa eli ei pyöri edes täysillä l. nelosella ? Voi tosin olla myös Siemens, näissä ei toisinaan ole mitään logiikkaa että mikä on missä mallissa.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Tyttären 316i:stä hajosi lämmityslaitteen puhallin. Realoem antaa kaksi vaihtoehtoa, Behr tai Siemens, samoin varaosaliikkeet. Autosta irroitetussa osassa kuitenkin lukee Bosch ja numerosarja joka ei täsmää kumpaankaan osaan Realoemissa.

    Onko noissa puhaltimissa eroa, ja kumpi tuohon nyt kävisi, Behr- vai Siemens-tyyppinen?

    Edit: auto on '94 316i ilman ilmastointia.

    Edit: vanhassa puhaltimessa lukee Bosch 0 130 063 072
    Last edited by bmw323it; 20-11-2021, 19:10.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Jesse93 View Post
    Enskerran kun jättää käynnistymättä niin penkki ylös ja lyö tankin päälle niin saattaa käynnistyä jos pumppu menossa. Ite ottaisin koko paketin eli kuvan ylemmän setin mutta laadukkaampaa kun ridexi, pääsee helpommalla vaihtamalla koko yksikön.
    yep, onhan se kokonainen paketti helpompi/varmempi, koska vikaa voi olla jo +20v vanhoissa johdoissakin paketin mukana tulevan "kannen" ja pumpun välilläkin.
    penkin alta päälle lyömällä vaikuttanee herkemmin niihin johtoihinkin, mutta e39 kanssa sain kuolleen pumpun pyörimään tankin pohjaan räikällä napauttaen.

    aeromotorsilta tais VDO:n koko paketti olla alle 160e, joka lienee hyvin liki oem laatua. pelkkänä pumppuna esim. pierburg alle 100e samast paikast.

    mutuna veikkaillut, että niiden johtojen kestoon saattais vaikuttaa bensan laatu ja määrä tankissa(e10:ppiä aina bensavalolla vs e5 tankki yleens väh. 1/2 täynnä):think.

    Leave a comment:


  • Jesse93
    replied
    Originally posted by Sasu908 View Post
    Niin eli nuo molemmat on pumppuja? Luulin ensin että tuo alempi on suodatin Eli tuo alemman mallinen on parempi valinta? Onko muuten tietoa/kokemusta miten nopeasti tuo nyt levii kun eilen ekaa kertaa teki noin? Osan vois kyllä heti tänään tilata jos löydän jonkun hyvän tarvikeosan.
    Enskerran kun jättää käynnistymättä niin penkki ylös ja lyö tankin päälle niin saattaa käynnistyä jos pumppu menossa. Ite ottaisin koko paketin eli kuvan ylemmän setin mutta laadukkaampaa kun ridexi, pääsee helpommalla vaihtamalla koko yksikön.

    Leave a comment:

Working...
X