Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 madaltaminen yhdistetty topikit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #61
    Originally posted by iikka View Post
    no passaahan ne, mut 325 on jäykemmät jouset ku se on kumminki painavempi mitä tuo 318.. eli 318 tulee hieman korkeampi mitä tosta 325..
    Tarkennetaan vielä että keula jää ylemmäs moottorin pienemmän painon vuoksi, takajousethan näissä 6-ja 4-sylinteristen jousisatseissa on samoja.
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16460
      • Asikkala

      #62
      Originally posted by Gonzalez View Post
      Tarkennetaan vielä että keula jää ylemmäs moottorin pienemmän painon vuoksi, takajousethan näissä 6-ja 4-sylinteristen jousisatseissa on samoja.
      Onkohan sittenkään... joo, en ole varma asiasta.

      Comment

      • Behemoth
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 562

        #63
        Kuka kertoo nuo mitat kun ei millään haulla tartu puiseen silmään. Ois kiva tietää paljonko nahkahousu on laskenut tuota meikäläisen kotteroa ennen ku alkaa pistään uutta jousta alle.
        E66 730Ld LCI

        ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #64
          Originally posted by Behemoth View Post
          Mitkä ne on vakioalustalla mitat E36:ssa kaaresta keskiöön edessä ja takana (E36 328 kyseessä)?
          Säästömalli vai 4-ovinen? Haulla pitäis löytyä, kun niitä moni mittaili, omanikin tiedot siinä theardissa on.

          Aloittajalle, että kyllä pelkillä jousillakin pärjää, iskareiden vaan pitää olla kunnossa. Jousivoima on isompi ja väsähtäneet iskarit ei jaksa vaimentaa ja ajosta tulee vähemmän nautittavaa.
          ...

          Comment

          • Behemoth
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 562

            #65
            Originally posted by reddewil View Post
            Säästömalli vai 4-ovinen? Haulla pitäis löytyä, kun niitä moni mittaili, omanikin tiedot siinä theardissa on.
            Sedani on tuo mun 328. Oon katellu läpi tuon auton madallus-threadin vaa ei sieltä satu silmään noita mittoja. Moni kyllä kertoo mitat jälkeen madalluksen, mutta eihän nämä madallusetit aina pidä paikkaansa tarkasti, että kuinka paljon madaltavat oikeasti.
            E66 730Ld LCI

            ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

            Comment

            • Ody
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 93
              • Vaasa

              #66
              H&R:n 40/15mm satsi + konin säädettävät = mahtava
              Ostin nuo H&R:n jouset K-L varaosista, 230e toimituskuluineen.
              E36 318is Coupe

              Comment

              • Behemoth
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 562

                #67
                Noniin! Otin mitat tuosta kärrystä ja seuraavaa: edestä (noin-mitat) 310mm, takaa 295mm. Eli ilmeisesti Günther on laskenut tuota kärryä suhteellisen reilusti....80/80???

                edit: joko joku uskaltaa tunnustaa mitkä on alkuperäisillä jousilla mitat kaarista keskiöön?
                Last edited by Behemoth; 10-10-2007, 19:26.
                E66 730Ld LCI

                ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                Comment

                • Rusty
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2002
                  • 183
                  • Kajaani

                  #68
                  Bentleyn manuaali kertoo näin etupäästä "Front Ride Height Specifications"

                  mitta pyöränkaaren keskeltä vanteen alareunaan.

                  vannekoko 318/323/325/328 M3
                  15"
                  tav.alusta 576mm 555mm
                  sport-alusta 561mm 530mm

                  16"
                  tav.alusta 589mm 570mm
                  sport-alusta 574mm 545mm

                  17"
                  tav.alusta 604mm 585mm
                  sport-alusta 589mm 560mm

                  Maksimiero eri puolilla 10mm
                  Maksimipoikkeama arvoista 10mm


                  ja takapäästä "Rear Ride Height Specifications"

                  15"
                  tav.alusta 518mm
                  sport-alusta 507mm

                  16"
                  tav.alusta 531mm
                  sport-alusta 520mm

                  17"
                  tav.alusta 546mm
                  sport-alusta 535mm 540mm

                  Maksimiero eri puolilla 10mm
                  Maksimipoikkeama arvoista 10mm

                  (Mitat kun molemmilla etuistuimilla painoa 68kg, keskellä takapenkkiä 68kg, peräkontissa 21 kg, tankki täynnä = "normal loaded position")
                  Last edited by Rusty; 10-10-2007, 20:40.

                  Comment

                  • Behemoth
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 562

                    #69
                    Jaahans...kiitos tiedoista. Näitten mukaan Günther puottanut kärryäni lievästi 85/85 Ei ihme, että välillä raapasee putkisto maata.
                    E66 730Ld LCI

                    ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                    Comment

                    • kovaluu1
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 299
                      • seinäjoki

                      #70
                      mulla autos m-sport tehtaanalusta ja erittäin hyvä kyyti..mutta mutta..jos jouset vaan vaihtaa niin ilman muuta eibachit...parhaat "pelkästään" jousilla tehtävä tontitus..et varmasti pety

                      Comment

                      • kimi59
                        BTCF Member
                        • May 2008
                        • 8
                        • lohja

                        #71
                        e36 madallus?

                        eli saksan tuliaiseni BMW 325 coupe -94 oli liian matala katsastusmiehille.
                        valot liian alhaalla.ja maavaraakin liian vähän. eli nyt on luultavasti 40/25 weitecin sarja, mikä pitäisi olla iskarien norm.pituus? tossa autossa ne on n.60cm pitkät ainakin edessä, eli millaisia jousia pitäis metsästää et saisi auton korkeemmaksi ja katsastusmihille mieleiseksi??

                        Comment

                        • DannyBoy
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 720

                          #72
                          Originally posted by kimi59 View Post
                          eli saksan tuliaiseni BMW 325 coupe -94 oli liian matala katsastusmiehille.
                          valot liian alhaalla.ja maavaraakin liian vähän. eli nyt on luultavasti 40/25 weitecin sarja, mikä pitäisi olla iskarien norm.pituus? tossa autossa ne on n.60cm pitkät ainakin edessä, eli millaisia jousia pitäis metsästää et saisi auton korkeemmaksi ja katsastusmihille mieleiseksi??
                          40/25 sarjalla auto ei pitäisi olla mitenkään niin tontissa, että ei katsastuksessa kelpais. omasta kiposta löytyy 60/40, ja aika horokki sekin vielä on.
                          Kokovartalokyrpä

                          Nyt ajossa:
                          BMW X5 E45 M-Sport -20
                          BMW X5 Sport package -07
                          EX: Pirusti Pemareita

                          Comment

                          • ileN
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2007
                            • 59
                            • Helsinki

                            #73
                            Mittaa se matka pyöränkeskiostä lokasuojankaareen,
                            se on nimittäin yleisin suure madalluksia arvioidessa.
                            Last edited by ileN; 09-05-2008, 21:54.
                            E36 325 Coupe -92

                            Comment

                            • kimi59
                              BTCF Member
                              • May 2008
                              • 8
                              • lohja

                              #74
                              e36

                              Originally posted by ileN View Post
                              Mittaa se matka pyöränkeskiostä lokasuojankaareen,
                              se on nimittäin yleisin suure madalluksia arvioidessa.

                              eli edessä se on 310mm ja takana 300mm. renkaina 215-40-16.

                              Comment

                              • ileN
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2007
                                • 59
                                • Helsinki

                                #75
                                Jos ei ollut ihan mielettömästi liian matala, siis inssin mielestä, niin lisäät n.1,5 bar paineita per rengas ja uusintakatsastukseen jollekin toiselle konttorille, niin eiköhän leima irtoa.
                                E36 325 Coupe -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎