ajotyylistä riippuen 4-6kilsaa menee että alkaa tulla lämmintä. kuumaa alkaa tulla kun ajelee reilut 7 kilsaa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 ilmaus
Collapse
X
-
Pitäisi tuohon omaan kehonsiirtimeen termostaatti vaihtaa, kysessä siis 325TDs -97 M51D25 pannulla. Onko siinäkin tuo ilmaaminen yhtä työläs homma, siinähän ei paisari ole kiinni syylärissä? Tietäisi varata riittävästi aikaa ko. homman suorittamiseen kunnolla..
EDIT: Eipä tuon ilmaaminen vaatinut muuta, kuin kaataa paisari täyteen ja kone käyntiin...Last edited by Jokinen74; 03-12-2011, 11:50.BMW 530d -01
Comment
-
-
jelppiä vähän
Moro! Elikkäs mulla on tollane -94 320i ja rupes temppuilemaa tos pari päivää sitten. Yht äkkiä lopetti lämpimän ilman puhaltamisen auton sisätilaan( puhallin toimii kyllä muuten, mutta vain kylmää tulee). Ja eilen sitten rupes kiehumaa vedet yli. Pystyi ajamaan n.1-3km kunnes taas lämmöt nousi ja vedet tuli yli. Aina sammutin auton ja lisäiltiin sitten jäähytysnestettä sinne. Oisko kellään havaintoa mitä kannattais ite tehä, jos on jotai tehtävis, sil ei huoltoo raaskis viedä? Lueskelin noita topicceja ja kokeilin tossa ilmata tota jäähytysjärjestelmää silleen et avasin sen ilmausruuvin ja paisarin korkin ja lisäilin vettä sinne ja katoin vaa ku kuplat tuli ulos, sit iskin ne kiinni, kone käyntii ja hyvi hyrräs ja välil jopa tuli lämmintä ilmaa sisälle ja lämmötkää ei noussu yli puolen välin, mut silti meinas ruveta kiehumaa taas. Ja aina ku mulla kiehu noi vedet yli ni ne tuli sielt ilmausruuvin korkin välistä?????
Comment
-
-
Originally posted by bandana View PostMoro! Elikkäs mulla on tollane -94 320i ja rupes temppuilemaa tos pari päivää sitten. Yht äkkiä lopetti lämpimän ilman puhaltamisen auton sisätilaan( puhallin toimii kyllä muuten, mutta vain kylmää tulee). Ja eilen sitten rupes kiehumaa vedet yli. Pystyi ajamaan n.1-3km kunnes taas lämmöt nousi ja vedet tuli yli. Aina sammutin auton ja lisäiltiin sitten jäähytysnestettä sinne. Oisko kellään havaintoa mitä kannattais ite tehä, jos on jotai tehtävis, sil ei huoltoo raaskis viedä? Lueskelin noita topicceja ja kokeilin tossa ilmata tota jäähytysjärjestelmää silleen et avasin sen ilmausruuvin ja paisarin korkin ja lisäilin vettä sinne ja katoin vaa ku kuplat tuli ulos, sit iskin ne kiinni, kone käyntii ja hyvi hyrräs ja välil jopa tuli lämmintä ilmaa sisälle ja lämmötkää ei noussu yli puolen välin, mut silti meinas ruveta kiehumaa taas. Ja aina ku mulla kiehu noi vedet yli ni ne tuli sielt ilmausruuvin korkin välistä?????
Comment
-
-
Vesipumppu ja termari vaihtoon, jäähdyttimen kunnollinen huuhtelu ja lopuksi oikein tehty ilmaus, niillä usein selviää. Jäähdyttimen korkki ja ilmausruuvit kannattaa samalla vaihtaa jos epäilyttää niiden tiiveys.
Mikäli ongelmat jatkuu niin silloin alkaa kallistua kansipahvin vaihdon puolelle :thinkEi riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Kuten yllä, onko tietoa milloin vesipumppu viimeksi vaihdettu?
Jos pumppu on kunnossa niin tarkastamaan onko pakokaasua jäähdytysjärjestelmässä.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Kaasuläpän termostaatin asentamisen jälkeen jälleen toimi pullopatentti ilmauksessaPuristelin ensin auto sammuksissa enimmät kuplat pois ja sitten auto käynnissä noin 50min eikä lämmöt edes noussu yli puolivälin. Loppuunsa aika rankka homma yksinään kun tekee
E39 540iA M-Sport Imolarot II
E36 323i touring
Volvo V70 2.4D mk3
Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
Honda Civic 1.4 4d ES
Chevy Caprice Classic
ex:
E32 730iA
E39 528i Calypsorot metallic
E36 325i x2
Comment
-
-
Yksinkertainen kysymys E36 ilmauksesta:
Jos sisälle puhaltaa hyvin kuumaa ilmaa ja moottorin lämpötila ei nouse normaalin yläpuolelle niin voiko tällöin olla varma ettei järjestelmään ole jäänyt ilmaa? Onko kuuman ilman tulo kabiiniin varma merkki että ilmaus on onnistunut?
Auto siis E36 325i M50B25 koneella.
Comment
-
-
Originally posted by Löwen View PostEiköhän se onnistunut ole jos tyhjäkäynnilläkin puhaltaa kuumaa ja lämmöt pysyvät jämptisti keskellä.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by ///Jone View PostOmassa neula mittarin viivan verran yli keskeltä, mutta pitäskö se tuo Kl:län termarin tilalle vaihtaa oem:think, vai normaalia?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by ///Jone View PostOmassa neula mittarin viivan verran yli keskeltä, mutta pitäskö se tuo Kl:län termarin tilalle vaihtaa oem:think, vai normaalia?Originally posted by Haju69 View PostSamoin itsellä. En aio vaihtaa muuta kun tuolla ainakin tunkee lämmintä sisuksiin.MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
-
Aihetta sivuten
tuo oma kulkine puhaltaa tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla hieman haaleampaa, kun sitten polkaisee vähä kierroksia, niin alkaa tulla kunnolla kuumaa. Autossa taitaa olla 92c termari ku menee lämpömittari viisarin paksuuden verran yli keskeltä.
Kysymys siis, että onko tämä ominaisuus vai onko vesipumppu jo tullut tiensä päähän?
autona e36 328iA -95 (M52B28)
Mitenkä muilla?
Comment
-
Comment