Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E36Driver
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 5
    • Finland

    ajotyylistä riippuen 4-6kilsaa menee että alkaa tulla lämmintä. kuumaa alkaa tulla kun ajelee reilut 7 kilsaa
    E36 318i m43

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16463
      • Asikkala

      Originally posted by E36Driver View Post
      ajotyylistä riippuen 4-6kilsaa menee että alkaa tulla lämmintä. kuumaa alkaa tulla kun ajelee reilut 7 kilsaa
      Oli kyse koneen lämmöistä, ei siitä koska tulee lämmintä ilmaa Väittäisin että kaikki on ok.

      Comment

      • E36Driver
        Newbiemmer
        • Oct 2011
        • 5
        • Finland

        joo tais hitaalla käydä... Koneen lämmöt nousee mittarin keskivaiheelle 7-8kilsan ajon jälkeen. Jotenki vaa tuntus että vähän nopeemmin pitäs nousta lämmöt ja aiemmin on minusta noussutkin ennen tuota termarin vaihtoa.
        E36 318i m43

        Comment

        • Jokinen74
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 59
          • Kuhmoinen

          Pitäisi tuohon omaan kehonsiirtimeen termostaatti vaihtaa, kysessä siis 325TDs -97 M51D25 pannulla. Onko siinäkin tuo ilmaaminen yhtä työläs homma, siinähän ei paisari ole kiinni syylärissä? Tietäisi varata riittävästi aikaa ko. homman suorittamiseen kunnolla..

          EDIT: Eipä tuon ilmaaminen vaatinut muuta, kuin kaataa paisari täyteen ja kone käyntiin...
          Last edited by Jokinen74; 03-12-2011, 11:50.
          BMW 530d -01

          Comment

          • bandana
            Newbiemmer
            • Dec 2011
            • 3
            • Lappeenranta

            jelppiä vähän

            Moro! Elikkäs mulla on tollane -94 320i ja rupes temppuilemaa tos pari päivää sitten. Yht äkkiä lopetti lämpimän ilman puhaltamisen auton sisätilaan( puhallin toimii kyllä muuten, mutta vain kylmää tulee). Ja eilen sitten rupes kiehumaa vedet yli. Pystyi ajamaan n.1-3km kunnes taas lämmöt nousi ja vedet tuli yli. Aina sammutin auton ja lisäiltiin sitten jäähytysnestettä sinne. Oisko kellään havaintoa mitä kannattais ite tehä, jos on jotai tehtävis, sil ei huoltoo raaskis viedä? Lueskelin noita topicceja ja kokeilin tossa ilmata tota jäähytysjärjestelmää silleen et avasin sen ilmausruuvin ja paisarin korkin ja lisäilin vettä sinne ja katoin vaa ku kuplat tuli ulos, sit iskin ne kiinni, kone käyntii ja hyvi hyrräs ja välil jopa tuli lämmintä ilmaa sisälle ja lämmötkää ei noussu yli puolen välin, mut silti meinas ruveta kiehumaa taas. Ja aina ku mulla kiehu noi vedet yli ni ne tuli sielt ilmausruuvin korkin välistä?????

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16463
              • Asikkala

              Originally posted by bandana View Post
              Moro! Elikkäs mulla on tollane -94 320i ja rupes temppuilemaa tos pari päivää sitten. Yht äkkiä lopetti lämpimän ilman puhaltamisen auton sisätilaan( puhallin toimii kyllä muuten, mutta vain kylmää tulee). Ja eilen sitten rupes kiehumaa vedet yli. Pystyi ajamaan n.1-3km kunnes taas lämmöt nousi ja vedet tuli yli. Aina sammutin auton ja lisäiltiin sitten jäähytysnestettä sinne. Oisko kellään havaintoa mitä kannattais ite tehä, jos on jotai tehtävis, sil ei huoltoo raaskis viedä? Lueskelin noita topicceja ja kokeilin tossa ilmata tota jäähytysjärjestelmää silleen et avasin sen ilmausruuvin ja paisarin korkin ja lisäilin vettä sinne ja katoin vaa ku kuplat tuli ulos, sit iskin ne kiinni, kone käyntii ja hyvi hyrräs ja välil jopa tuli lämmintä ilmaa sisälle ja lämmötkää ei noussu yli puolen välin, mut silti meinas ruveta kiehumaa taas. Ja aina ku mulla kiehu noi vedet yli ni ne tuli sielt ilmausruuvin korkin välistä?????
              Kansipahvi paskana, ei se muuten itekseen kylmää rupea puhaltamaan ja keittämään vuorotellen.

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                Vesipumppu ja termari vaihtoon, jäähdyttimen kunnollinen huuhtelu ja lopuksi oikein tehty ilmaus, niillä usein selviää. Jäähdyttimen korkki ja ilmausruuvit kannattaa samalla vaihtaa jos epäilyttää niiden tiiveys.

                Mikäli ongelmat jatkuu niin silloin alkaa kallistua kansipahvin vaihdon puolelle :think
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  Kuten yllä, onko tietoa milloin vesipumppu viimeksi vaihdettu?
                  Jos pumppu on kunnossa niin tarkastamaan onko pakokaasua jäähdytysjärjestelmässä.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • asis
                    BTCF Member
                    • Mar 2009
                    • 1138
                    • Joensuu

                    Kaasuläpän termostaatin asentamisen jälkeen jälleen toimi pullopatentti ilmauksessa Puristelin ensin auto sammuksissa enimmät kuplat pois ja sitten auto käynnissä noin 50min eikä lämmöt edes noussu yli puolivälin. Loppuunsa aika rankka homma yksinään kun tekee
                    E39 540iA M-Sport Imolarot II
                    E36 323i touring
                    Volvo V70 2.4D mk3
                    Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                    Honda Civic 1.4 4d ES
                    Chevy Caprice Classic
                    ex:
                    E32 730iA
                    E39 528i Calypsorot metallic
                    E36 325i x2

                    Comment

                    • Mann
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2012
                      • 57
                      • Helsinki

                      Yksinkertainen kysymys E36 ilmauksesta:

                      Jos sisälle puhaltaa hyvin kuumaa ilmaa ja moottorin lämpötila ei nouse normaalin yläpuolelle niin voiko tällöin olla varma ettei järjestelmään ole jäänyt ilmaa? Onko kuuman ilman tulo kabiiniin varma merkki että ilmaus on onnistunut?

                      Auto siis E36 325i M50B25 koneella.

                      Comment

                      • Löwen
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 385
                        • Finnland

                        Eiköhän se onnistunut ole jos tyhjäkäynnilläkin puhaltaa kuumaa ja lämmöt pysyvät jämptisti keskellä.
                        MB E220CDI '10 Braun

                        Comment

                        • ///Jone
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2009
                          • 1281
                          • HKI

                          Originally posted by Löwen View Post
                          Eiköhän se onnistunut ole jos tyhjäkäynnilläkin puhaltaa kuumaa ja lämmöt pysyvät jämptisti keskellä.
                          Omassa neula mittarin viivan verran yli keskeltä, mutta pitäskö se tuo Kl:län termarin tilalle vaihtaa oem:think, vai normaalia?
                          ______________________
                          Nykyinen:
                          Model 3

                          BMW:t vuodesta 2009:
                          i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16361
                            • Leppävirta

                            Originally posted by ///Jone View Post
                            Omassa neula mittarin viivan verran yli keskeltä, mutta pitäskö se tuo Kl:län termarin tilalle vaihtaa oem:think, vai normaalia?
                            Samoin itsellä. En aio vaihtaa muuta kun tuolla ainakin tunkee lämmintä sisuksiin.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • Löwen
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 385
                              • Finnland

                              Originally posted by ///Jone View Post
                              Omassa neula mittarin viivan verran yli keskeltä, mutta pitäskö se tuo Kl:län termarin tilalle vaihtaa oem:think, vai normaalia?
                              Originally posted by Haju69 View Post
                              Samoin itsellä. En aio vaihtaa muuta kun tuolla ainakin tunkee lämmintä sisuksiin.
                              92 CEL termarilla menee viisarin verran yli keskeltä, eli normaalia.
                              MB E220CDI '10 Braun

                              Comment

                              • Ile-78
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2004
                                • 83
                                • Oulu

                                Aihetta sivuten

                                tuo oma kulkine puhaltaa tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla hieman haaleampaa, kun sitten polkaisee vähä kierroksia, niin alkaa tulla kunnolla kuumaa. Autossa taitaa olla 92c termari ku menee lämpömittari viisarin paksuuden verran yli keskeltä.

                                Kysymys siis, että onko tämä ominaisuus vai onko vesipumppu jo tullut tiensä päähän?

                                autona e36 328iA -95 (M52B28)

                                Mitenkä muilla?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎