Ilmasin e36 325 cupeeni hemin neuvoin jäi vaan kaivelemaan että mistä johtuu että alavesiletku ei lämpene nimeksikään vaikka sisälle puheltaa kuumaa,lämmöt mittarissa ok uus syylari&termari ja ilma kuplia ei tullut enää järjestelmästä???
Minäkin katselin tänään tuota rohmuani vähän tarkemmin ja tosiaan siinäkin on syylärin alavesiletku ihan kylmä ajon jälkeen ja lämmötkin aina viisarin verran yli keskiviivan. Alavesietkua puristelemalla tuntuu siltä, että jotain ilmakuplia siellä liikkuu...
Mitenkähän tuo ilmaus siis tapahtuu tuossa m51d25 koneessa? Ilmeisesti se pullo laitetaan paisariin kiinni, kun eihän siinä syylärissä mitään korkkia näytä olevan? :think
Ilmasin e36 325 cupeeni hemin neuvoin jäi vaan kaivelemaan että mistä johtuu että alavesiletku ei lämpene nimeksikään vaikka sisälle puheltaa kuumaa,lämmöt mittarissa ok uus syylari&termari ja ilma kuplia ei tullut enää järjestelmästä???
Sen jäähdyttimen tehtävähän on jäähdyttää, alavesiletkussahan kulkee se jäähdyttimessä jäähtynyt vesi
Eikä siellä alavesiletkussa kaiken aikaa se vesi kierrä läpi.Kesähelteillä sekin voi olla jo kuumempi,mutta näillä keleillä ei termari paljoa laske kerralla vettä kiertoon.
Itselläkin jotain vaivaa tuntuu jääneen nesteiden vaihdon jälkeen putoo moottoritiellä ajaessa lämpömittari nollille ja sit taas hiljempaa ajaessa nousee siihen karvan yli normaaliin. Siksi lähdin lueskelemaan tätä viestiketjua. Todisaisiko asiasta perillä olevat toisin kun epäilen, että saisin paremmin unenpäästä kiinni.
Tyhjäkäynnillä käyttäminen keula pystyssä, tunnista toiseen, vaan laittaa vähän arveluttamaan.
Missähän moottoriöljyt mahtaa olla tuollasessa asennossa? Aika pitkä on tuo öljypohjakin, josson kansikin.
Muistan poikasena kun Isä läksytti, ettei saa jättää autoo käymään mäkeen jos jää kuuta ihaileen illalla, kun lainasin faijan mersua.
Autona E36 325i -91, moottorina kai M50B25, kai siksi että aloin epäileen kun lueskelin näitä tekniikanvaihtojen sävyttämiä juttuja, että mikähän kone mahtaa tuossakin mun harrastuksessa oikein olla. Kyselinkin tuossa jo yksityisviestillä eräältä foorumin jäseneltä jotta sattuuko muistamaan heidän seuduillaan tän auton olleen. Ei kai se mitenkään kiellettyä ole näin julkisestikkaan kysästä, että onko tietoa EXX-426 rekkarin tunnustavan auton seikkailuista Suomessa, ei niin montaakaan vuotta vielä!
(Pitänee kehittää jokin allekirjoitus tähän)
_____________________________________________ BMW 325i E36 vm -91, ei vähp, mutta vielä vapaa
Itselläkin jotain vaivaa tuntuu jääneen nesteiden vaihdon jälkeen putoo moottoritiellä ajaessa lämpömittari nollille ja sit taas hiljempaa ajaessa nousee siihen karvan yli normaaliin. Siksi lähdin lueskelemaan tätä viestiketjua. Todisaisiko asiasta perillä olevat toisin kun epäilen, että saisin paremmin unenpäästä kiinni.
Tyhjäkäynnillä käyttäminen keula pystyssä, tunnista toiseen, vaan laittaa vähän arveluttamaan.
Missähän moottoriöljyt mahtaa olla tuollasessa asennossa? Aika pitkä on tuo öljypohjakin, josson kansikin.
Muistan poikasena kun Isä läksytti, ettei saa jättää autoo käymään mäkeen jos jää kuuta ihaileen illalla, kun lainasin faijan mersua.
Autona E36 325i -91, moottorina kai M50B25, kai siksi että aloin epäileen kun lueskelin näitä tekniikanvaihtojen sävyttämiä juttuja, että mikähän kone mahtaa tuossakin mun harrastuksessa oikein olla. Kyselinkin tuossa jo yksityisviestillä eräältä foorumin jäseneltä jotta sattuuko muistamaan heidän seuduillaan tän auton olleen. Ei kai se mitenkään kiellettyä ole näin julkisestikkaan kysästä, että onko tietoa EXX-426 rekkarin tunnustavan auton seikkailuista Suomessa, ei niin montaakaan vuotta vielä!
Vaihdoin autooni 325 -93 jäähdytinnesteet tuon hemin ohjeen mukaan. Ulos tuli n. 7.5-8 litraa??? Järjestelmähän on yli 10l???? Tyhjäsin siis lohkon propusta ja paisuntasäiliön propusta. koitin siinä avata myös virrat päällä ilmastoinnin jonkun venttiilin eikä lorautellut enempää pihalle. No, takasin sain ainakin tuon 8l ja kokeilin pumppailla lisää hemin pullon kanssa, mutta ylivuodostahan nuo kaikki nesteet tuli pihalle. Kai siinä kupliakin tuli, mutta kummaa, kun tuosta ylivuodosta ei kerrota mitään.
Kuinka voi ilmailla tunninkin verran jos kaikki nesteet tulee parissa minuutissa pihalle ylivuodon kautta? pitääkö oikeasti olla sangoittain jäähdytinnestettä vai tukkia vaan tuo ylivuoto?
Kuinkas kun lopettelin tuon homman ilmailtuani tarpeeksi ja silti kun puristelee alavesiletkua, niin kuuluu jostain lorinaa eli ilmakuplien liikettä. Onko vaarallista vai saako järjestelmää ollenkaan täysin ilmattomaksi?
Ilmasin e36 325 cupeeni hemin neuvoin jäi vaan kaivelemaan että mistä johtuu että alavesiletku ei lämpene nimeksikään vaikka sisälle puheltaa kuumaa,lämmöt mittarissa ok uus syylari&termari ja ilma kuplia ei tullut enää järjestelmästä???
Minäkin katselin tänään tuota rohmuani vähän tarkemmin ja tosiaan siinäkin on syylärin alavesiletku ihan kylmä ajon jälkeen ja lämmötkin aina viisarin verran yli keskiviivan. Alavesietkua puristelemalla tuntuu siltä, että jotain ilmakuplia siellä liikkuu...
Mitenkähän tuo ilmaus siis tapahtuu tuossa m51d25 koneessa? Ilmeisesti se pullo laitetaan paisariin kiinni, kun eihän siinä syylärissä mitään korkkia näytä olevan? :think
Mites tota, tää pulloilmaus lienee välttämätön kuusimukisten kanssa, ja ketjussa mainitun mukaisesti toimiva myös nelimukisten kanssa, mutta nyt kysymys kuuluukin: onko se välttämätön nelimukisissa koneissa? Onko niissä, kuten nyt vaikka tossa mun Zetassa, samanlaisia ilmaantumisongelmia kuin kuusisylinterisissä?
Ei muuten, mutta la:na pitäisi asentaa se lohkolämmitin, joten järjestelmän ilmaaminen tulee ajankohtaiseksi ensimmäistä kertaa.
Comment