no onhan se ny jo kumma jos alipainetäyttäjälläkää ei tee mitään,on ne merkillisen ihmeellisiä noi ilmausruuvit tuntuu kun näitä viimesiä juttuja lukenu et omaski konees tainnu jo letkut vaihella paikkaa...
no onhan se ny jo kumma jos alipainetäyttäjälläkää ei tee mitään,on ne merkillisen ihmeellisiä noi ilmausruuvit tuntuu kun näitä viimesiä juttuja lukenu et omaski konees tainnu jo letkut vaihella paikkaa...
Siis tekee mutta pitää ymmärtää tuosta jäähdytysjärjestelmästä sen verran että ymmärtää että se ilmaruuvi on siinä syylärin päällä tarkoituksessa, eli koska alavesiletku lähtee syylärin ylälaidasta juuri tuon ilmauksen takia nesteen pitää syylärissä kiertää alakautta alavesiletkulle, ihan sama täytetäänkö järjestelmä alipaineella tai ylipaineella syylärin ylälaitaan alavesiletkun puolelle jää ilmaa jos sitä ei päästetä ruuvin kautta pois.
Perinteisellä luonnollisella kierrolla olevassa ilma tulee aina syylärin ylälaitaan ja pääsee korkista pois eikä järjestelmä kaipaa syyläriin ilmaruuvia ja alipaineella ilmaus korkin kautta onnistuu ongelmitta.
Ihan sama käyttääkö siihen ilmaamiseen maan vetovoimaa vai erillistä alipaineistajaa, kummassakin tapauksessa oleelllista on se että ilma tulee nestekierron korkeimmasta kohdasta eli siitä ilmaruuvista. Ilmaa M52 jostain muualta alipaineistajallakin ja systeemiin jää ilmaa.
M50/M52 on ihan naurettavan helppo ilmata kun tekee sen oikein eli päästämällä ilmat ilmaruuvista pois, paljon vaikeampaa saada luonnollisella kierrolla olevasta systeemistä ilmat pois termarin pienen reiän kautta.
Eli paisarin korkin kautta imemällä systeemi ei ilmaannu täysin, toki jos käytetään kovaa alipainetta niin paljoa ilmaa ei jää mutta kaikkea ei voi saada pois korkin kautta imemällä.
Jaa. Tähän asti jok'ikisestä autosta on tullut imaisemalla paisarinkorkista niin ilmat kuin nesteetkin ulos koik yhes koos. Eikä tunnu vaikuttavan lämppärin vesiventtiilin asentokaan. Sen jälkeen letkut on kasassa ja systeemissä jotain ehkä alle 0,1 kehää painetta. Täytön jälkeen ei ole tarvinnut yhtään lisäillä. Onko sulla päinvastaisia kokemuksia?
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Biltemassa oli 65€. Laadusta en tiedä. No , se vuotaa tai ei
Mac tools teki noita ainakin joskus.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Syylärin korkin vieressä, siihen tulee alavesiletku kiinni, ylävesiletku eli termarilta tuleva letku menee syylärin toiselle puolelle noin puoleen väliin, aavistus suunniteltukin jäähdytysjärjestelmää eli koko syylärin jäähdytyspinta-ala on käytössä vasta termarin ollessa reilusti auki.
Useammin kyllä laitan ihan ilmausruuvi auki ne vedet sisälle, menee helpommin tietysti, mutta tarkoitus oli osoittaa että kyllä sinne litkut saa avaamattakin sitä.
Vähän hämää, eli sanot että vesi kiertää koneelta syylarille sitä apparinpuoleista letkua ja ilmausruuvin vierestä lähtevästä letkusta koneelle? Miten sitten ylemmäksi syylariin kiinnittyvä letku (sanotaan yleensä ylävesiletkuksi) on kuuma ja alemmaksi kiinnittyvä kylmä? Kun kone on käyntilämmöissään?
P.S. tuolla bilteman laitteella voi testata myös pitävyyden, senkun antaa olla alipaineet sisällä hetken ja katsoo onko vähentynyt lukema.
Useammin kyllä laitan ihan ilmausruuvi auki ne vedet sisälle, menee helpommin tietysti, mutta tarkoitus oli osoittaa että kyllä sinne litkut saa avaamattakin sitä.
Vähän hämää, eli sanot että vesi kiertää koneelta syylarille sitä apparinpuoleista letkua ja ilmausruuvin vierestä lähtevästä letkusta koneelle? Miten sitten ylemmäksi syylariin kiinnittyvä letku (sanotaan yleensä ylävesiletkuksi) on kuuma ja alemmaksi kiinnittyvä kylmä? Kun kone on käyntilämmöissään?
P.S. tuolla bilteman laitteella voi testata myös pitävyyden, senkun antaa olla alipaineet sisällä hetken ja katsoo onko vähentynyt lukema.
naukkis onnistunut niin kätevästi ilmaamaan et nestekkin kiertää eripäin ku muilla
tota bilteman värkkiä tekis mieli ihan mielenkiinnosta kokeilla...
naukkis onnistunut niin kätevästi ilmaamaan et nestekkin kiertää eripäin ku muilla
tota bilteman värkkiä tekis mieli ihan mielenkiinnosta kokeilla...
Jäähdytysjärjestelmän täyttölaite on siitä kätevä että siinä ei tarvita
-kylmää konetta
-tuntia aikaa
-kavereita avuksi lypsämään letkuja
-teippaamista
-leikeltyä limupulloa
-lämpömittarin vahtaamista
Johan sen nimim. Velho totesi vuonna 2006 ekalla sivulla
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Vähän hämää, eli sanot että vesi kiertää koneelta syylarille sitä apparinpuoleista letkua ja ilmausruuvin vierestä lähtevästä letkusta koneelle? Miten sitten ylemmäksi syylariin kiinnittyvä letku (sanotaan yleensä ylävesiletkuksi) on kuuma ja alemmaksi kiinnittyvä kylmä? Kun kone on käyntilämmöissään?
Termari on siinä apparinpuoleisen letkun lähdössä, eli äkkiseltään tulee vaikutelma että ko. kone käyttää käänteistä kiertoa mutta onhan tietysti mahdollista että neste kiertää luonnollisesti ja termostaatti on pistetty ohjaamaan kylmän nesteen paluuta koneeseen.
Jaa. Tähän asti jok'ikisestä autosta on tullut imaisemalla paisarinkorkista niin ilmat kuin nesteetkin ulos koik yhes koos. Eikä tunnu vaikuttavan lämppärin vesiventtiilin asentokaan. Sen jälkeen letkut on kasassa ja systeemissä jotain ehkä alle 0,1 kehää painetta. Täytön jälkeen ei ole tarvinnut yhtään lisäillä. Onko sulla päinvastaisia kokemuksia?
Kylläpäs on siisti ja asiallinen tapa ilmata moottori, tokihan sinne ei paljoa ilmaa jää jos vedetään 0,1:een paineet, mutta käytä järjestelmään paineet ja avaa ilmaruuvia niin sieltä pihahtaa ilmaa pihalle. Ja ei järjestelmään tietenkään tarvitse mitään lisätä jos ei ilmaa sieltä pois päästä, onhan se ilmaamaton järjestelmäkin paisarista täysi vaikka moottorissa ei nestettä olekaan.
Ja melkoinen ilmausinsinööri joka vetää älyttömät alipaineet jäähdytysjärjestelmään, rakenteita ei ole tehty kestämään kovia alipaineita.....
Comment