Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikkeri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 805
    • Suomi

    Taas ihmetyttää että mitä mä oon tehnyt väärin, kun en noiden vessojen ilmaukseen saa menemään muutamaa minuuttia kauemmin. Pl. lämmityskäyttö ja nesteen lisäys.

    M51, M52 ja M30 olleet vain koekaniineina.
    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
    TDS osaa.

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by Mikkeri View Post
      Taas ihmetyttää että mitä mä oon tehnyt väärin, kun en noiden vessojen ilmaukseen saa menemään muutamaa minuuttia kauemmin. Pl. lämmityskäyttö ja nesteen lisäys.

      M51, M52 ja M30 olleet vain koekaniineina.
      tapoja on monia..
      [ ] Hyvin.
      [ ] Huonosti.
      [x] Ei lainkaan.

      tuotahan se tarkoittaa jos perästäpäin joutuu nestettä lisäilemään.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Mikkeri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 805
        • Suomi

        Anteeksi suuri mahtitietäjä.
        Korjaan, nestepinnan tarkistus.
        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
        TDS osaa.

        Comment

        • Radar
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 120
          • Schrick-Region

          BMW:n ohjeet toimii

          Autona e36 1996 automaatti-ilmastointi, m52b28.

          Syylärin vaihto piti suorittaa [vanhasta meni yläletkun kohtaava muoviputki poikki ja vuosi sieltä] ja sen jälkeen täytyi toki lisäillä nestettä.

          Suoritin homman BMW:n omilla ohjeilla, joita myös naukkis täällä neuvoo. Auto ei ollut rampeilla eikä muutenkaan ylämäessä, pikemminkin päinvastoin.

          Lämpöä tulee kabiiniin eikä muitakaan ongelmia ole ilmennyt, eli neste kiertää järjestelmässä ilmeisen hyvin. BMW:n ohjeen mukaan autossa saattaa olla kiertovesipumppu tjsp ja se saattoi helpottaa hommaa.

          Voi toki olla että jos autosta poistetaan kaikki jäähynesteet niin silloin ongelmia saattaa ilmetä tätä "virallista" ohjetta noudatettaessa.

          En nyt muista paljonko m52b28:n jäähynestetilavuus on, mutta kyllä minullakin sitä kertyi astiaan ehkä 6-8 litraa. Paluuletkusta pääsi valumaan aika paljon tavaraa, kun loppui kädet ja työkalut kesken.

          Parkkipaikka remontit über alles

          Comment

          • Mikkeri
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2011
            • 805
            • Suomi

            Originally posted by Radar View Post
            Autona e36 1996 automaatti-ilmastointi, m52b28.

            Syylärin vaihto piti suorittaa [vanhasta meni yläletkun kohtaava muoviputki poikki ja vuosi sieltä] ja sen jälkeen täytyi toki lisäillä nestettä.

            Suoritin homman BMW:n omilla ohjeilla, joita myös naukkis täällä neuvoo. Auto ei ollut rampeilla eikä muutenkaan ylämäessä, pikemminkin päinvastoin.

            Lämpöä tulee kabiiniin eikä muitakaan ongelmia ole ilmennyt, eli neste kiertää järjestelmässä ilmeisen hyvin. BMW:n ohjeen mukaan autossa saattaa olla kiertovesipumppu tjsp ja se saattoi helpottaa hommaa.

            Voi toki olla että jos autosta poistetaan kaikki jäähynesteet niin silloin ongelmia saattaa ilmetä tätä "virallista" ohjetta noudatettaessa.

            En nyt muista paljonko m52b28:n jäähynestetilavuus on, mutta kyllä minullakin sitä kertyi astiaan ehkä 6-8 litraa. Paluuletkusta pääsi valumaan aika paljon tavaraa, kun loppui kädet ja työkalut kesken.

            Parkkipaikka remontit über alles
            Nyt sun kannattaa olla tosi varovainen kun et käyttänyt pulloja tai muitakaan patentteja siinä hommassa. Se varmaan räjähtää kappaleiksi ensimmäiseen ohitukseen tai jotain. Muijakin lähtee ja koira kuolee tuon seurauksena.
            TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
            TDS osaa.

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by Mikkeri View Post
              Anteeksi suuri mahtitietäjä.
              Korjaan, nestepinnan tarkistus.
              ei tarvii olla pahoillaan, kunhan otat opiksesi.

              Originally posted by Radar View Post
              Autona e36 1996 automaatti-ilmastointi, m52b28.

              Syylärin vaihto piti suorittaa [vanhasta meni yläletkun kohtaava muoviputki poikki ja vuosi sieltä] ja sen jälkeen täytyi toki lisäillä nestettä.

              Suoritin homman BMW:n omilla ohjeilla, joita myös naukkis täällä neuvoo. Auto ei ollut rampeilla eikä muutenkaan ylämäessä, pikemminkin päinvastoin.

              Lämpöä tulee kabiiniin eikä muitakaan ongelmia ole ilmennyt, eli neste kiertää järjestelmässä ilmeisen hyvin. BMW:n ohjeen mukaan autossa saattaa olla kiertovesipumppu tjsp ja se saattoi helpottaa hommaa.

              Voi toki olla että jos autosta poistetaan kaikki jäähynesteet niin silloin ongelmia saattaa ilmetä tätä "virallista" ohjetta noudatettaessa.

              En nyt muista paljonko m52b28:n jäähynestetilavuus on, mutta kyllä minullakin sitä kertyi astiaan ehkä 6-8 litraa. Paluuletkusta pääsi valumaan aika paljon tavaraa, kun loppui kädet ja työkalut kesken.

              Parkkipaikka remontit über alles
              Itsehän postasin bmw:n ohjeen (e36 M50 koskevan osuuden) kokonaisuudessaan tähän topikkiin. naukkis vaan jättää mainitsematta 2/3 osaa ko. ohjeesta ja korvaa sen fraasilla "nämä ilmaa itsensä".

              Kyllä nämä hommat vaan tahtoo olla sellaisia että parempi tehdä kunnolla. palanut pahvi ottaa jonkin verran enenmmän päähän kuin menetetty 30min. Kukin tavallaan :think
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Mikkeri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2011
                • 805
                • Suomi

                Liittyykö siihen ohjeeseen limupullot ja puolentunnin lypsämiset?
                TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                TDS osaa.

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8262
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by Mikkeri View Post
                  Liittyykö siihen ohjeeseen limupullot ja puolentunnin lypsämiset?
                  Ei liity mutta bmw ohjeistuksen mukaan myös 1l/1000km öljynkulutus on normaalia.

                  Voi olla että sinä uskot tuonkin vähääkään kyseenalaistamatta mutta itselläni vaatimustaso on hiukan korkeammalla. Ei joka asiassa kannata mennä siitä missä aita on matalin.
                  Last edited by peto2; 06-09-2013, 01:00.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8262
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    tupla
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Mikkeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 805
                      • Suomi

                      Ööö... Uskon minkä?

                      Mä vaan noi vessat oon täyttänyt sillä nesteellä ja ajellut ilman ongelmia.

                      Jos noi vessat syö litran tonnille tehtaan mukaan, on se vain käsien pesemistä vastuusta. Kyllähän sun suurena tietäjänä toi pitäis tietää.
                      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                      TDS osaa.

                      Comment

                      • TserehBros
                        Newbiemmer
                        • Jan 2013
                        • 9
                        • Helsinki

                        Nyt tarvittais apua. Jos on jotain merkitystä niin koneena on m50b20.

                        Eli auto alkoi keittää, niin ekana päätettiin vaihtaa termarin, se vaihdettua ja ilmaukset väliin jätettyä keittämiset tietenkin jatkui, kokeiltiin tänään ilmata tolla pullopatentilla useemman kerran, joka kerran kävi niin, että kun kuplia ei enään tullut sammutettiin auto ja noin minuutin kuluttua termarin puolelta kuului kova ääni ja alkoi nestettä imemään ihan kunnolla, kun taas pistettiin käyntiin ja alettiin ilmaamaan, kuplia vaan tuli, sitten taas sammutettiin, ja minuutin kuluttua imi lisää. Tämä siis ihmetyttää eniten.

                        Kun irroitin termarin, sen takaa ei tullut yhtään nesteitä, onko ok?

                        Ja kun ilmasin, niin kun pullo oli täytetty ja termari aukesi, nesteen pinta pullossa alkoi jatkuvasti nousta ja laskea n.10cm, onko ok?

                        Huomenna yritän vielä nostaa auton keulaa todella korkeelle, ottaa nesteet ulos alavesiletkusta, avaa ilmausruuvin ja kaataa pullon kautta nesteitä niin kauan kunnes ilmausaukosta tulee nesteitä ulos, sitten ruuvi kiinni ja jatkaa lypsäämällä.

                        Comment

                        • Löwen
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 387
                          • Finnland

                          Kyllä pitää tulla nestettä jos irrotat termarin. Minkä takia et kattonu vesipumpun kuntoa? Siellä voi olla muovisiipinenkin pumppu, joka voi olla paikoin jo lohkeillutkin. Jos olet varma että vesipumppu on kunnossa, niin älä ota niitä nesteitä sieltä suotta enää ulos, vaan pumppailet auto sammuksissa sen mitä menee ja sitten kone käynnissä jatkat ilmausta. Ilmatessa kabiinin lämmönsäätö napit täysille, keula ylös ja pulloa käyttäen. Toisinsanoen teet täysin tuon Hemin alotuspostauksen mukaan, niin varmasti ilmaantuu.
                          Last edited by Löwen; 08-09-2013, 14:09.
                          MB E220CDI '10 Braun

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by TserehBros View Post
                            Nyt tarvittais apua. Jos on jotain merkitystä niin koneena on m50b20.

                            Eli auto alkoi keittää, niin ekana päätettiin vaihtaa termarin, se vaihdettua ja ilmaukset väliin jätettyä keittämiset tietenkin jatkui, kokeiltiin tänään ilmata tolla pullopatentilla useemman kerran, joka kerran kävi niin, että kun kuplia ei enään tullut sammutettiin auto ja noin minuutin kuluttua termarin puolelta kuului kova ääni ja alkoi nestettä imemään ihan kunnolla, kun taas pistettiin käyntiin ja alettiin ilmaamaan, kuplia vaan tuli, sitten taas sammutettiin, ja minuutin kuluttua imi lisää. Tämä siis ihmetyttää eniten.

                            Kun irroitin termarin, sen takaa ei tullut yhtään nesteitä, onko ok?

                            Ja kun ilmasin, niin kun pullo oli täytetty ja termari aukesi, nesteen pinta pullossa alkoi jatkuvasti nousta ja laskea n.10cm, onko ok?

                            Huomenna yritän vielä nostaa auton keulaa todella korkeelle, ottaa nesteet ulos alavesiletkusta, avaa ilmausruuvin ja kaataa pullon kautta nesteitä niin kauan kunnes ilmausaukosta tulee nesteitä ulos, sitten ruuvi kiinni ja jatkaa lypsäämällä.
                            Originally posted by Löwen View Post
                            Kyllä pitää tulla nestettä jos irrotat termarin. Minkä takia et kattonu vesipumpun kuntoa? Siellä voi olla muovisiipinenkin pumppu, joka voi olla paikoin jo lohkeillutkin. Jos olet varma että vesipumppu on kunnossa, niin älä ota niitä nesteitä sieltä suotta enää ulos, vaan pumppailet auto sammuksissa sen mitä menee ja sitten kone käynnissä jatkat ilmausta. Ilmatessa kabiinin lämmönsäätö napit täysille, keula ylös ja pulloa käyttäen. Toisinsanoen teet täysin tuon Hemin alotuspostauksen mukaan, niin varmasti ilmaantuu.
                            jep, munkin korvaan kuulostaisi vesipumppuvialta enemmänkin :think
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • TserehBros
                              Newbiemmer
                              • Jan 2013
                              • 9
                              • Helsinki

                              Ei korjautunu ongelma tälläkään kertaa.

                              Ja lämmityksestä tulee vain vähän lämmintä ilmaa, niin eikö se oo nyt aika varmasti ilmakupla jossain?

                              Comment

                              • Spiddu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 3563
                                • Nla

                                Originally posted by TserehBros View Post
                                Ei korjautunu ongelma tälläkään kertaa.

                                Ja lämmityksestä tulee vain vähän lämmintä ilmaa, niin eikö se oo nyt aika varmasti ilmakupla jossain?
                                ei vaan aika varmasti vesipumppu paskana.
                                BMW F30 330e 2017

                                Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                                e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎