Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    Originally posted by blueorange View Post
    Kyllä päästin siitä muovisesta ristipääkannalla olevasta myös.Haynesin kirja sanoo että myös lohkon proppu auki ilmattaessa jos kone on ollut auki.
    No nyt olet katsonut jonkun väärän koneen ilmausohjeita. M52TU:ssa ja muissa uudemmissa bemarin koneissa on vesikierto kannesta lohkoon ja lohkon propun aukaisu ilmattaessa auttaa jos lohko on kuiva(useimmissa on sähköinen kiertovesipumppu minkä ansiosta lohkon proppuun ei yleensä tarvitse koskea) mutta M40/M52/M50 on normaalilla kierrolla lohkosta kanteen ja mitään tarvetta availla lohkon vesiproppua nesteitä lisätessä ei ole, ilma tulee lohkosta kannentiivisteessä olevista rei-istä helposti pois lukuunottamatta sitä teoreettista tilannetta että kannentiivisteen reiät on paskoittuneet tukkoon.

    Ja tosiaan se lohkon proppu auki et kyllä onnistu ilmauksessa, tarkoitus on saada nestettä sinne lohkon pohjalle samalla päästäen ylös nouseva ilma pois siitä koneen nestekierron korkeimmassa kohdassa sijaitsevasta ilmaruuvista pois.

    Ja jos joku moottori on vaikea ilmattava niin ei siihen silti tarvitse tunteja aikaa uhrata vaan ne ilmat voi päästää pois termarin kotelosta/lämppärin letkusta mistä vain sopivasta paikasta. M20/M40/M50/M52 ja mitkä nyt tuota samaa jäähdytysnestekiertoa käyttävätkään eivät tarvii ikinä mitään kikkailuja, jos niihin ei saa nesteitä menemään suosiolla niin tekee jotain väärin ja kannattaa pyytää apua joltain joka asian osaa ennenkuin polttaa kannentiivisteen tms.

    Ja ylivoimaisesti paras ilmausohje on e30 tehtaan workshop manualissa tuohon kun se on tiedotus samalla tuosta muutetusta jäähdytysnestekierrosta eli on selitetty miksi ilmaruuvi pitää aukaista nesteitä laitettaessa ja miten systeemi ilmaa itsensä loppuun, uudemmissa manuskoissa on vain ilmausohje joka sisältää sen yhden kuvan ja pari lausetta ja joka on selvästi liian yksinkertainen toimintaohje että sitä uskallettaisiin käyttää.
    Last edited by naukkis; 30-04-2014, 00:43.

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      .....
      Last edited by peto2; 30-04-2014, 01:31.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • mikkokivia
        Newbiemmer
        • May 2014
        • 2
        • Helsinki

        Ilmaus

        Tuli avuton tunne kun olin tänään ilmaamassa bemaria tolla Hemin tavalla, oli kaikki viimesenpäälle laitettu valmiiks kunnes aloin miettimään että mistä letkusta alan oikeen lypsäämään? Ala-vesiletkua on kai tarkoitus puristella mutta mikä sen näistä oikeen on? (1, 2, 3):





        Nii ja autossa on ongelmana se että syö nesteitä (2dl/50km) ja lämmöt nousee jos menee moottoritielle. Normaali ajossa lämmöt pysyy alhaalla.
        Autona toimii Bmw 325 -94 (m50 kone)
        Last edited by mikkokivia; 02-05-2014, 16:16.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by mikkokivia View Post
          Tuli avuton tunne kun olin tänään ilmaamassa bemaria tolla Hemin tavalla, oli kaikki viimesenpäälle laitettu valmiiks kunnes aloin miettimään että mistä letkusta alan oikeen lypsäämään? Ala-vesiletkua on kai tarkoitus puristella mutta mikä sen näistä oikeen on? (1, 2, 3):





          Nii ja autossa on ongelmana se että syö nesteitä (2dl/50km) ja lämmöt nousee jos menee moottoritielle. Normaali ajossa lämmöt pysyy alhaalla.
          Autona toimii Bmw 325 -94 (m50 kone)
          Sulla on vesipumppu paskana. Alavesiletku on nimensä mukaan se joka on alempana (1)
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • mikkokivia
            Newbiemmer
            • May 2014
            • 2
            • Helsinki

            Originally posted by peto2 View Post
            Sulla on vesipumppu paskana. Alavesiletku on nimensä mukaan se joka on alempana (1)

            Mistä päätellen vesipumppu paskana? Nesteen häviämisestäkö?

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by mikkokivia View Post
              Mistä päätellen vesipumppu paskana? Nesteen häviämisestäkö?
              Se ja lämpöjen nousu jos enemmän polkee.. Vesipumpussa on muovinen siipi joka irtoaa/hajoaa. Monesti pyörii kyllä pienillä kierroksilla mutta isoilla kierroksilla veden virtausvastus kasvaa sen verran että siipi alkaa luistamaan akselin päällä -> vesi ei virtaa tarpeeksi = lämmöt ylös.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Kylli-Täti
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2012
                • 499
                • Tampere

                Originally posted by peto2 View Post
                Se ja lämpöjen nousu jos enemmän polkee.. Vesipumpussa on muovinen siipi joka irtoaa/hajoaa. Monesti pyörii kyllä pienillä kierroksilla mutta isoilla kierroksilla veden virtausvastus kasvaa sen verran että siipi alkaa luistamaan akselin päällä -> vesi ei virtaa tarpeeksi = lämmöt ylös.
                Tai sitten flekti ei pyöri. Itellä nousi lämmöt just motariajossa kun sähköflektin sulake oli poksahtanu. Luulin eka et ois alkanu vuotaan enemmänkin, kun paisarin alta pikkasen valutteli. Anturi oli vesiletkussa ja flekti siis kävi vaan jos lämmöt nous tarpeeks, paitsi just sillon. Ei noussu motarilla enää lämmöt kun sulakkeen vaihto ja syyläri/paisarikin meni vaihtoon sit. Ihan vaan vinkkinä siis et näinkin voi käydä ja näin oireilee

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8262
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by Hevonen View Post
                  Tai sitten flekti ei pyöri. Itellä nousi lämmöt just motariajossa kun sähköflektin sulake oli poksahtanu. Luulin eka et ois alkanu vuotaan enemmänkin, kun paisarin alta pikkasen valutteli. Anturi oli vesiletkussa ja flekti siis kävi vaan jos lämmöt nous tarpeeks, paitsi just sillon. Ei noussu motarilla enää lämmöt kun sulakkeen vaihto ja syyläri/paisarikin meni vaihtoon sit. Ihan vaan vinkkinä siis et näinkin voi käydä ja näin oireilee
                  Motariajossa riittää pelkkä ajoviimakin. Jos ilmastointia ei käytä niin sähköflekti ei käynnisty käytännössä koskaan
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by peto2 View Post
                    Jos ilmastointia ei käytä niin sähköflekti ei käynnisty käytännössä koskaan
                    Eikä sittenkään kuin hetkellisesti taajamassa/paikallaan.

                    Comment

                    • Kylli-Täti
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2012
                      • 499
                      • Tampere

                      Originally posted by peto2 View Post
                      Motariajossa riittää pelkkä ajoviimakin. Jos ilmastointia ei käytä niin sähköflekti ei käynnisty käytännössä koskaan
                      Niinhän itsekin luulin, mutta kyllä se vaan kävi.

                      Comment

                      • Jaszka
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2011
                        • 92
                        • Maapallo

                        Noniin nyt tuli koitettua uudestaan ilmaista. Nyt ei pinta enään nouse vaan pysyi aika lailla kalt kohalla ja lämmintä ilmaa tuli sisälle, mutta jonku vartin päästä oli pukannu nestettä ulos jostakin alhaalta? Ilmausruuvia hiukan raotin, niin tuli aikamoisella paineella nestettä. Ei kyllä ennen noin isol paineella tullu, vaan sillee kuplien vähäsen. Alavesiletku oli muuten aika kovaksi mennyt. Tuleekohan nestettä ulos ilmausruuvin välistä vaikka se on kiinni? Sen takia "pohjapanssari" märkänä? Mitä tehä?
                        E36 osaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=253393

                        Comment

                        • Jaszka
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2011
                          • 92
                          • Maapallo

                          Vikalukija B100 ei näytä mitään. Paluuletkun klemmarin vaihoin järeämpään malliin ja kiristin hiukan nestetasoanturia, mutta ei auttanut. Kellään neuvoa? Sikäli erikoinen tilanne?, että kuumaa ilmaa tulee sisälle eli sen perusteella ilmaistu? (ainakin jotenkin?) silti nestettä pukkaa ulos. Ei sitä kyllä liikaa ole laskelmieni mukaan pitäs olla 6-9L.
                          Last edited by Jaszka; 05-05-2014, 13:54.
                          E36 osaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=253393

                          Comment

                          • blueorange
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2010
                            • 404
                            • suomi

                            Originally posted by Jaszka View Post
                            Noniin nyt tuli koitettua uudestaan ilmaista. Nyt ei pinta enään nouse vaan pysyi aika lailla kalt kohalla ja lämmintä ilmaa tuli sisälle, mutta jonku vartin päästä oli pukannu nestettä ulos jostakin alhaalta? Ilmausruuvia hiukan raotin, niin tuli aikamoisella paineella nestettä. Ei kyllä ennen noin isol paineella tullu, vaan sillee kuplien vähäsen. Alavesiletku oli muuten aika kovaksi mennyt. Tuleekohan nestettä ulos ilmausruuvin välistä vaikka se on kiinni? Sen takia "pohjapanssari" märkänä? Mitä tehä?
                            Ei sieltä kyllä pitäs nestettä tulla kun ilmausruuvi on kiinni.Bimmerissähän on aika kova korkki 2 bar että rasittaa kaikkia juttuja jäähdytysjärjestelmässä.Mulla kun meni kannentiiviste paskaks jarrupenkki vedon aikana niin sylinteripaine pullautti syylärin"jalkapallon"muotoseks ja pääty halkes

                            Comment

                            • jonis93
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2013
                              • 1111
                              • Vantaa

                              On kyllä nyt niin montaa eri keinoa tarjolla et tiiä mitä pitäis tehä?

                              Oiskpha ketään järvenpään suunnalla olevaa ketä kerkesi jossain kohtaa tulla vähä kaveriks jeesii? eilen hyvinkää cruisingissa antautu alavesi(?) Letkun klemmari ja tuli nesteet kentälle, huomenna ku kioskit auki et saa uuden klemmarin siihe niin olis kanssa ilmaus edessä kun meinaa lämpöjen kanssa olla ongelmia jos vauhti alle 60km/h..
                              Audi A7
                              EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16445
                                • Asikkala

                                Originally posted by jonis93 View Post
                                meinaa lämpöjen kanssa olla ongelmia jos vauhti alle 60km/h..
                                Visko paskana ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎