Originally posted by blueorange
View Post
Ja tosiaan se lohkon proppu auki et kyllä onnistu ilmauksessa, tarkoitus on saada nestettä sinne lohkon pohjalle samalla päästäen ylös nouseva ilma pois siitä koneen nestekierron korkeimmassa kohdassa sijaitsevasta ilmaruuvista pois.
Ja jos joku moottori on vaikea ilmattava niin ei siihen silti tarvitse tunteja aikaa uhrata vaan ne ilmat voi päästää pois termarin kotelosta/lämppärin letkusta mistä vain sopivasta paikasta. M20/M40/M50/M52 ja mitkä nyt tuota samaa jäähdytysnestekiertoa käyttävätkään eivät tarvii ikinä mitään kikkailuja, jos niihin ei saa nesteitä menemään suosiolla niin tekee jotain väärin ja kannattaa pyytää apua joltain joka asian osaa ennenkuin polttaa kannentiivisteen tms.
Ja ylivoimaisesti paras ilmausohje on e30 tehtaan workshop manualissa tuohon kun se on tiedotus samalla tuosta muutetusta jäähdytysnestekierrosta eli on selitetty miksi ilmaruuvi pitää aukaista nesteitä laitettaessa ja miten systeemi ilmaa itsensä loppuun, uudemmissa manuskoissa on vain ilmausohje joka sisältää sen yhden kuvan ja pari lausetta ja joka on selvästi liian yksinkertainen toimintaohje että sitä uskallettaisiin käyttää.
Comment