Originally posted by naukkis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 ilmaus
Collapse
X
-
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Originally posted by peto2 View PostSiinä tapauksessa, sinunkin kannattaisi se ohje lukea, opastat nimittäin jotain aivan päinvastaista.
Sitten ilmaruuvi ja korkki kiinni ja käyntiin ja tarkistetaan että nestepinta ei laske haluttua alemmaksi.
Ja se ilmaantuu noin, yhtään tapausta en ole nähnyt jossa olisi ollut edes pientä vaikeutta nesteiden sisään saamisessa poisluettuna nämä tapaukset joissa ei tiedetä koko ilmaruuvin olemassaolosta ja ne jotka eivät osaa täyttää paisaria täyteen.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostSiis se ohje on: Kone sammuksissa ilmaruuvi pois, nestettä paisariin niin kauan kunnes ilmaruuvista tulee pelkkää nestettä ulos eli siis kaadetaan pönttö korkkia myöten täyteen.
Sitten ilmaruuvi ja korkki kiinni ja käyntiin ja tarkistetaan että nestepinta ei laske haluttua alemmaksi.
Ja se ilmaantuu noin, yhtään tapausta en ole nähnyt jossa olisi ollut edes pientä vaikeutta nesteiden sisään saamisessa poisluettuna nämä tapaukset joissa ei tiedetä koko ilmaruuvin olemassaolosta ja ne jotka eivät osaa täyttää paisaria täyteen.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Naukkiksella on aina hyvät neuvot!Joka foorumilla!Mulla oli kone auki ja sen jälkeen nesteitä laittaessa lohkon roppu auki.sieltä tuli nesteet.proppu kiinni ja hissukseen kaatelemaan lisää niin n.7 litraa sinne meni.Paisari piripinnassa ja ruuvit ynnä korkit kiinni.koneet käymään ja laskihan se puoleen väliin.Sit heitin lenkin niin pinta ei laske mihinkään.Kierroksia annoin ym.Ei tule lämmintä tyhjäkäynnillä!Muistaakseni 9,5 litraa sanoo Haynesin kirja nestetilavuudesta.Keula ylös ja se pullopatentti paisariin sain vielä vajaan 2 litraa lisää kunnes reilun puolen tunnin lypsämisen jälkeen sormet oli ihan muussina ja lopetin siihen.
Samaa metodia olen käyttänyt nykyään isolla alusyylärillä ja erillisellä paisarilla.
Ihme homma kun ooppelin miehet sanoo kutoskoneista ihan samaa ettei tahdo ilmaantua?.
Comment
-
-
Sanotaas taas että niitä ilmaamis tapoja on varmasti yhtä monta kuin tekijöitäkin.
Tapoja on myös oikeita ja vääriä.
Ja sanotaas taas sekin etten ole itse koskaan mitään pullopatentteja tarvinnut, mutta ilman ihmeellisempiä ongelmia ilmaus on suoritettu onnistuneesti loppuun. M50/M52 koneisissa..LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Ja sitten miksi on alusyyläri niin alkup. pullahti paskaksi kun sylinteripaineet pääsi jäähdytysjärjestelmään ja kansiremontin jälkeen motonetistä ostettu tarvike vuoti heti uutena sieltä paisarin juuresta jo ennen paineistusta.Paska kauppaan takasin ja saman hintainen ISO hitsatuilla päädyillä oleva tilalle.Vähän joutu tekeen toitä että sai paikalleen.Aluhitsaus taitoa ym.
Tossa videon rata-ajossa meinaa siltikin lämmöt nousta kun on imevä n.1/3 syylärin kokonen flekti.Nykyään on kesällä myös 3/4 kokonen puhaltava eikä erikoiskoetta ajettaessa nouse liikaa.
Edit:Vaihdelaatikko oli myös niin kuuma että vieläkin on muisto käsivarressa
Ja vielä: Saahan tohon bolt-on alysyyläriäkin omalla paisarilla niinkuin originaalissa mutta hinta on yli 400€ kalliimpi kun toi griffinin perusLast edited by blueorange; 27-04-2014, 18:08.
Comment
-
-
Ilmaaminen sujui todella hyvin pullo systeemillä puoli vuotta sitten. Tässä lyhyt videokooste.-E90 335i 2008
Comment
-
-
Originally posted by blueorange View PostNaukkiksella on aina hyvät neuvot!Joka foorumilla!Mulla oli kone auki ja sen jälkeen nesteitä laittaessa lohkon roppu auki.sieltä tuli nesteet.proppu kiinni ja hissukseen kaatelemaan lisää niin n.7 litraa sinne meni.Paisari piripinnassa ja ruuvit ynnä korkit kiinni.koneet käymään ja laskihan se puoleen väliin.Sit heitin lenkin niin pinta ei laske mihinkään.Kierroksia annoin ym.Ei tule lämmintä tyhjäkäynnillä!Muistaakseni 9,5 litraa sanoo Haynesin kirja nestetilavuudesta.Keula ylös ja se pullopatentti paisariin sain vielä vajaan 2 litraa lisää kunnes reilun puolen tunnin lypsämisen jälkeen sormet oli ihan muussina ja lopetin siihen.
Miksi sinne jäi niin paljon ilmaa on sitten toinen kysymys, epäilisin reiluhkoa paskakerääntymää kannentiivisteen seutuvilla jonka takia osa lohkosta jäi täyttymättä ekalla täyttökerralla, vanhoissa koneissa on aina vikamahdollisuutensa.
Ja tuo sun ilmaus ei sentään mennyt ihan totaaliperseelleen vaan moottoriin sentään meni nestettä. Yleisin tilanne kuitenkin on että sitä yritetään epätoivoisesti ilmailla ilmaruuvia aukomatta tai nesteen pinnan liian alas jättämällä tilanteessa jossa koneessa ei ole yhtään vettä.....Last edited by naukkis; 28-04-2014, 22:01.
Comment
-
-
Originally posted by Jaszka View PostNoniin nyt laiton lisää nestettä koneen ollessa sammuksissa, kunnes ilmausruuvista tuli nestettä. Ruuvi ja korkki kiini ja kone pääle. Nestetaso ei kylläkään asettunut kalt viivan kohdalle vaan nousi täyteen kunnes korkin välistä alko virtaamaan. Misä vika?
Comment
-
-
Originally posted by jukkae View PostMutta harvinaista näissä kumminkin. Pitää todellakin käyttää ihan kuivana. 95% näihin tehdyistä kansirempoista on ns turhia.
Comment
-
-
Originally posted by blueorange View PostNaukkiksella on aina hyvät neuvot!Joka foorumilla!Mulla oli kone auki ja sen jälkeen nesteitä laittaessa lohkon roppu auki.sieltä tuli nesteet.proppu kiinni ja hissukseen kaatelemaan lisää niin n.7 litraa sinne meni.Paisari piripinnassa ja ruuvit ynnä korkit kiinni.koneet käymään ja laskihan se puoleen väliin
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostNo niin ja nyt tuli sitten mieleen kun tuosta lohkon proppua availit että kait siis osasit päästää ilmat ilmaruuvista pois joka on siis se muovinen ruuvi syylärissä ylävesiletkun lähdössä? Se lohkon proppu on nesteiden pois laskua ei ilmausta varten.
Comment
-
Comment