Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BiltemaMotorWork
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2013
    • 460
    • Joensuu

    Originally posted by jonis93 View Post
    On kyllä nyt niin montaa eri keinoa tarjolla et tiiä mitä pitäis tehä?

    Oiskpha ketään järvenpään suunnalla olevaa ketä kerkesi jossain kohtaa tulla vähä kaveriks jeesii? eilen hyvinkää cruisingissa antautu alavesi(?) Letkun klemmari ja tuli nesteet kentälle, huomenna ku kioskit auki et saa uuden klemmarin siihe niin olis kanssa ilmaus edessä kun meinaa lämpöjen kanssa olla ongelmia jos vauhti alle 60km/h..
    Mikäs kiuas sulla on?

    Comment

    • jonis93
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2013
      • 1111
      • Vantaa

      Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
      Mikäs kiuas sulla on?
      M50B20 pata tosa oia
      Audi A7
      EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

      Comment

      • BiltemaMotorWork
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2013
        • 460
        • Joensuu

        Originally posted by jonis93 View Post
        M50B20 pata tosa oia
        Tuolla post #1 ohjeen mukaan saa hyvin ilmattua järjestelmän.

        Comment

        • ^^RoVeR^^
          Newbiemmer
          • Jun 2014
          • 7
          • juva

          ekaa kertaa eläessää äske ilmasin e34 missä on m20b20 kone ja ei siihen kyl mitää pullo virityksiä tarvinnu.

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16355
            • Leppävirta

            Originally posted by ^^RoVeR^^ View Post
            ekaa kertaa eläessää äske ilmasin e34 missä on m20b20 kone ja ei siihen kyl mitää pullo virityksiä tarvinnu.
            Liittyykö tämä jotenkin E36:n ilmaamiseen?:think
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • naukkis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1222
              • Jyväskylä

              Originally posted by Haju69 View Post
              Liittyykö tämä jotenkin E36:n ilmaamiseen?:think
              Tasan sama jäähdytysjärjestelmä ja nestekierto, ja samoin menee nesteeet sisään ongelmitta jos vain noudattaa tehtaan ohjeita.....

              Comment

              • Dice13
                Bimmer Rookie
                • Mar 2014
                • 40
                • Porvoo

                tulipahan tehtyä kansiremppa tuossa ja ilmailtua lopuksi ohjeitten mukaan lypsytekniikalla, mietin vain paljonko tonne tota nestettä menee kun bmw ilmoittaa että 11litraa menis m50b25 koneeseen automaatti-ilmastoinnilla mutta kaikki tuo määrä meni ja tuntuis että lisääkin menis? oon repiny webaston pois ja ohittanu letkut niin senkin takia tuo määrä pitäis olla jokusen desin pienempi?

                Comment

                • Make H.
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1278
                  • Kokkola

                  Originally posted by Dice13 View Post
                  tulipahan tehtyä kansiremppa tuossa ja ilmailtua lopuksi ohjeitten mukaan lypsytekniikalla, mietin vain paljonko tonne tota nestettä menee kun bmw ilmoittaa että 11litraa menis m50b25 koneeseen automaatti-ilmastoinnilla mutta kaikki tuo määrä meni ja tuntuis että lisääkin menis? oon repiny webaston pois ja ohittanu letkut niin senkin takia tuo määrä pitäis olla jokusen desin pienempi?
                  Anna mennä niin paljo ku menee, niin paljohan sinne pitää kuitenki laittaa että on tarpeeks paisarista katottuna eikä ohjekirjasta?

                  Comment

                  • Dice13
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2014
                    • 40
                    • Porvoo

                    Originally posted by Make H. View Post
                    Anna mennä niin paljo ku menee, niin paljohan sinne pitää kuitenki laittaa että on tarpeeks paisarista katottuna eikä ohjekirjasta?
                    kyllä se paisari melko piripintaan asti on mutta lypsetään ny lisää sitte... välttämättö uudestaan kansiremppaa jaksais taas tehä

                    Comment

                    • Make H.
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1278
                      • Kokkola

                      Originally posted by Dice13 View Post
                      kyllä se paisari melko piripintaan asti on mutta lypsetään ny lisää sitte... välttämättö uudestaan kansiremppaa jaksais taas tehä
                      Joo ilmaruuvi vaan irti ja kippo alle ja vähä kierroksia koneelle välillä niin rupee ilmat poistuun

                      Comment

                      • Juhqi
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2013
                        • 46
                        • Turku

                        Näkyykö muille ongelmitta tuo Hemin ensimmäinen postaus? Mulla näkyy pirusti numeroita ja muita merkkejä tekstin seassa. Kuvatkaan ei tietenkään enään näy.

                        Tästä e36:ten ilmauksesta kun näyttää olevan jonkin verran epätietoisuutta

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16445
                          • Asikkala

                          Originally posted by Juhqi View Post
                          Näkyykö muille ongelmitta tuo Hemin ensimmäinen postaus? Mulla näkyy pirusti numeroita ja muita merkkejä tekstin seassa. Kuvatkaan ei tietenkään enään näy.
                          Ei näy, samaa siansaksaa on.

                          Comment

                          • BiltemaMotorWork
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2013
                            • 460
                            • Joensuu

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Ei näy, samaa siansaksaa on.
                            Näköjään kirjaimet ä ja ö sekoittaneet pakkaa. :think

                            Comment

                            • Playpig
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 888
                              • Iisalmi

                              15 sekuntia notepaddia ja tässäpä olisi luettavaa tekstiä:

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Tästä e36:ten ilmauksesta kun näyttää olevan jonkin verran epätietoisuutta, niin laitetaan nyt ohjeet miten se kuuluu tehdä jokainen kerta kun litrakin nestettä joudutaan koneeseen lisäämään. Ilman erityistä ilmaamista tiedossa kun useimmiten on kylmää puhaltava lämmityslaite, lämpöjen heittely/saahaaminen ja pahimmillaan jatkuva keittämiskierre. Myös turhia kansiremontteja on näytetty tehdyn vain siksi että ilmausta ei ole tehty tai osattu tehdä. Näyttää nimittäin siltä että aika monesta varsinkin m50 2.5l koneen kansista löytyy pieniä hiusmurtumia jotka kuitenkaan eivät ole näiden keittämiskierteessä olevien koneiden varsinainen vika, vaan vain ilmaamattomuus. Eli näitä murtumia löytyy kansista/moottoreista jotka eivät mitenkään kärsi keittelyongelmista.
                              No, homma alkaa niin että varataan kylmä/ajamaton auto, vähintään TUNTI aikaa ja ämpäriin valmiiksi 50%/50% sekoitettua vesi/pakkasnestesekoitusta se kympin ämpärillinen. Tämän jälkeen katsotaan jokin paikka/luiska jossa auton keula on selkeästi perää korkeammalla ja vielä varmuuden vuoksi nostetaan vaikka tunkilla hieman lisää. Seuraavaksi 1.5l pepsipullo(siis se missä on se kaulusrengas/sopii bemarin syyläriin kuin tehtynä eikä kaadu/"nuljahda"), josta veistetään pohja irti. Syyläristä korkki irti ja pullo syyläriin pakkaus tai jeesusteipillä huolellisesti kiinni=tiiviisti kiinni.
                              Nyt lähdetään VAROVASTI liruttamaan vettä koneeseen kunnes pinta nousee syylärin senttiä/kahta vajaa ylätasoon. Kone käymään, lämmityslaite kuumalle ja täysille. Tyhjäkäynnillä sen verran että lämpömittari alkaa liikkumaan. 10-20 lujaa puristusta/"lypsyä" alavesiletkusta, jonka jälkeen täytetään pullo lähes täyteen ja jatketaan alavesiletkun "lypsämistä":



                              Koneen annetaan käydä tyhjäkäynnillä samalla kun alavesiletkun voimakasta puristelua jatketaan. Eli niin että parin sekunnin voimakas puristus ja vapautus. Pari kaveria on hyvä olla "projektissa" mukana, ettei poweri lopu kesken kaiken. Jäähdytysnestettä koko ajan sitä mukaa lisää kun pinta vajoaa...ja sehän vajoaa. Eli vaikka uskon puute välillä ilman tulemisen loppumiseen väsähtäisikin, niin ei muutakuin puristelua ja vielä lisää puristelua niin kauan kuin yksikin ilmakupla pullossa näkyy:



                              Hommaan menee helposti reilustikkin puolisen tuntia, mikäli kone on vesipumpun tai/ja termarin vaihdossa päässyt lirumaan tyhjäksi. Ilman poistumisen huomaa tietenkin siitäkin kun kabiini alkaa muistuttamaan saunaa samalla kun aina välillä tarkistetään että lämpömittari ei missään vaiheessa nouse sitä viivanvälin verran korkeammalle kuin puoliväliasteikko. Kun pieniäkään ilmakuplia ei ole enään tullut n.5:een minuuttiin, sammuta kone hetkeksi. Jos jotain pulputusta alkaa kuulumaan käynnistä heti uudelleen ja jatka puristelua. Jos mitään ei kuulu 2-3:een minuuttiin, lyö kone käymään ja ryntäytä muutaman kerran kierrokset 3-4000rpm:ään. Jos tämän jälkeen ei kuplia enään tule niin `Voilaa... Homma on siinä ja lämpö tai kansiongelmia ei ole eikä tule.
                              Että näin.
                              Tämä toimii myös muiden m50 koneisten kanssa, eli myös e34 ja m52 e39 9/98 asti.
                              Nyt: E39 530DA Touring -98

                              ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16355
                                • Leppävirta

                                Originally posted by Juhqi View Post
                                Näkyykö muille ongelmitta tuo Hemin ensimmäinen postaus? Mulla näkyy pirusti numeroita ja muita merkkejä tekstin seassa. Kuvatkaan ei tietenkään enään näy.
                                Originally posted by jr66 View Post
                                Ei näy, samaa siansaksaa on.
                                Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                                Näköjään kirjaimet ä ja ö sekoittaneet pakkaa. :think
                                Originally posted by Playpig View Post
                                15 sekuntia notepaddia ja tässäpä olisi luettavaa tekstiä:
                                Korjattu nyt tuonne aloituspostaukseen.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎