Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • blueorange
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2010
    • 404
    • suomi

    Mainospuheet on tietysti aina otettava vähän varauksella mutta Evans nesteistä sanotaan,että eivät juuri laajene,joten varsinkin bemarissa joissa on 2 bar korkki käy lämppärin kennon ja varmaan muovipaska syylärin päälle.

    Eipä siinä. En ole semmoista kokeilemassa,kun pärjänny hyvin punasella glykolilla. Kenno vähän vuotaa jalkotilaan vaikka 1,2 bar korkki. Täytyy joskus selvittää et vuotaako ne O-renkaat vai kenno puhki. Oisin vaan halunnu tietää kokemuksia.

    Evanssia ei tarvis vaihtaa koskaan.

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1824
      • N/A

      Originally posted by blueorange View Post
      Mainospuheet on tietysti aina otettava vähän varauksella mutta Evans nesteistä sanotaan,että eivät juuri laajene,
      Höpötystä Ei kai vedettömän etuja perustella laajenemattomuudella vaan korkeammalla kiehumispisteellä. Ja hankala olisikin, koska veden lämpölaajemiskerroin on nesteiden joukossa pienemmästä päästä.
      joten varsinkin bemarissa joissa on 2 bar korkki käy lämppärin kennon ja varmaan muovipaska syylärin päälle.
      Jos nyt sitten kuitenkin kysymys olisi laajenemisesta tai laajenemattomuudesta, niin miten pienempi laajeneminen aiheuttaisi ongelmia?
      Eipä siinä. En ole semmoista kokeilemassa,kun pärjänny hyvin punasella glykolilla. Kenno vähän vuotaa jalkotilaan vaikka 1,2 bar korkki. Täytyy joskus selvittää et vuotaako ne O-renkaat vai kenno puhki. Oisin vaan halunnu tietää kokemuksia.
      Jos järjestelmä vuotaa niin turha siinä on nesteitä ja korkkeja vaihdella.
      Evanssia ei tarvis vaihtaa koskaan.
      Nänhän ne sanoo. Tosin EVANS-litkut maksavat 10 kertaa enemmän kuin perinteinen jäähdytysneste, joten hyöty jää auton seuraaville omistajille.
      Nyt:
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • blueorange
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2010
        • 404
        • suomi

        Originally posted by bmw323it View Post
        Höpötystä Ei kai vedettömän etuja perustella laajenemattomuudella vaan korkeammalla kiehumispisteellä. Ja hankala olisikin, koska veden lämpölaajemiskerroin on nesteiden joukossa pienemmästä päästä.

        Jos nyt sitten kuitenkin kysymys olisi laajenemisesta tai laajenemattomuudesta, niin miten pienempi laajeneminen aiheuttaisi ongelmia?

        Jos järjestelmä vuotaa niin turha siinä on nesteitä ja korkkeja vaihdella.

        Nänhän ne sanoo. Tosin EVANS-litkut maksavat 10 kertaa enemmän kuin perinteinen jäähdytysneste, joten hyöty jää auton seuraaville omistajille.
        Tuo lämpölaajenemiskerroin veden osalta ei pidä sitten alkuunkaan paikkansa. En tiedä mitä ainetta nuo vedettömät nesteet on?

        Niinkuin sanoin että en ole vedettömiä nesteitä laittamassa. Eikä niillä vuotavia järjestelmiä korjata eikä pidäkkään.

        En tiedä onko höpötystä Evanssien mainospuheet vai sun puheet. Vai molemmat???

        Bemarissa on aika kovat paineet niin varmaan rasittaa jäähdytysjärjestelmää. Tosin korkinhan voi vaihtaa pienemmällä paineella avautuvaksi.

        Mulla on 2" paksu ja niin leveä alusyyläri kuin aisojen väliin mahtuu. Melkein kennon kokoinen puhaltava ja pienempi imevä flekti. Kerran oli sponsorikyyditys n. 32 asteen lämmössä ja ajoin n. 2 tuntia putkeen niin alko lämmöt huiteleen siinä 110. Lopussa joutu kääntämään täydet lämmöt hyttiin. Vichyä meni pätkän molemmissa päissä ja illalla maistu olut hyvälle

        Comment

        • blueorange
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2010
          • 404
          • suomi

          Ja vaikka se evanssi laajenisi yhtä paljon kuin vesi niin kestää vitusti enemmän lämpöö kiehumatta niin sen korkin vois vaihtaa vaikka 0,5 bar.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16445
            • Asikkala

            Originally posted by blueorange View Post
            Ja vaikka se evanssi laajenisi yhtä paljon kuin vesi niin kestää vitusti enemmän lämpöö kiehumatta niin sen korkin vois vaihtaa vaikka 0,5 bar.
            Vaihda ennemmin se vuotava kenno.

            Comment

            • Vicious_e36
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2015
              • 842
              • Hämeenlinna

              Todella hyvät ohjeet Hemi:llä ilmaukseen. Onnistu kerralla, kiitos!

              Pienenä huomautuksena että kannattaa laittaa limupullon kierteisiin esim. Sähköteippiä sen verran että tulee jo sillä tiiviiksi ja siihen tueksi/varmuudeksi se koko pullon kaula teipillä paisariin niinkun Hemi:n ohjeissa olikin riittää tosin pelkkä kierteiden teippaus mutta ei siitä mitään haittaakaan ole.
              e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

              ex:
              e36 328i ’95 Touring,
              e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
              e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
              e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
              e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
              e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
              e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
              e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
              e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

              Comment

              • duunari76
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2005
                • 292

                No kokeilinpa minäkin sitten tätä pullokikkaa...tosin se pepsipullon muoto on tainnut vuosien varrella muuttua, kun ei se todellakaan istu mitenkään napakasti paikoillaan, ja liitos jäi ilmastointiteippien kanssakin hiukan vuotavaksi.

                No kaatelin ensin pullon puoliväliin asti nestettä, ja äkkiähän se alkoi katoamaan. Lypsin sitä vänkärinpuolelta syylärin alanurkkaan tulevaa letkua, eli se meni ilmeisesti oikein? Välillä kävin käyttämässä kierroksia ja lisäilin nestettä. Varmaan sellasen lähemmäs puolituntia sähläsin tuossa, ja otin lopuksi muutaman sentin nestettä pois, että saa syylärin korkin kiinni.

                Kun sitä letkua puristelee, niin pitäiskö pullossa olevan nesteen pinnan liikkua "tasaisesti" ylös-alas? Mulla se tekee sellaisen pulpahduksen, että siitä ei kyllä ota selvää, onko siinä ilmaa seassa. Muuten siihen nesteen pintaan ei kyllä mun mielestä tule enää ilmakuplia.

                Ja kuuluuko tuon letkun olla normaalisti kova jos auton moottori on kylmä, vai vasta kun lämpenee?

                Comment

                • Kojontti
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2014
                  • 204
                  • Puolanka

                  Originally posted by duunari76 View Post

                  Ja kuuluuko tuon letkun olla normaalisti kova jos auton moottori on kylmä, vai vasta kun lämpenee?
                  Vasta kun lämpenee. Jos epäilet että olisi kansivika niin sammuta paisarin korkki kiinni ja kokeile parin minuutin päästä, jos vuotaa niin on löysä puristaa kahden minuutin jälkeen. Korkki auki ei ole kova milloinkaan.
                  ex-E46 330 XD

                  Comment

                  • bmw323it
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1824
                    • N/A

                    Originally posted by duunari76 View Post
                    Varmaan sellasen lähemmäs puolituntia sähläsin tuossa
                    Kokeilepa ensi kerralla ihan tehtaan ohjeella niin säästät tuonkin ajan muihin hommiin
                    Nyt:
                    BMW 530e (g30)
                    BMW 335i (e90)
                    BMW 323iC (e36)
                    BMW 850i (e31)
                    Golf GTE
                    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                    Comment

                    • naukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1222
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by bmw323it View Post
                      Kokeilepa ensi kerralla ihan tehtaan ohjeella niin säästät tuonkin ajan muihin hommiin
                      Juu ja saisi varmasti nestettäkin koneeseen.

                      Joku vois mieluusti laittaa sen tehtaan ohjeen faqqiin, tosin sehän on niin vaikeaselkoinen kuin ilmaruuvi auki ja nestettä koneeseen.

                      Comment

                      • BiltemaMotorWork
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2013
                        • 460
                        • Joensuu

                        Originally posted by naukkis View Post
                        Joku vois mieluusti laittaa sen tehtaan ohjeen faqqiin, tosin sehän on niin vaikeaselkoinen kuin ilmaruuvi auki ja nestettä koneeseen.
                        Toimiiko tämä oikeasti vai onko edelleen ikuinen paskamyrsky kumpi on parempi tapa?

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16355
                          • Leppävirta

                          Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                          Toimiiko tämä oikeasti vai onko edelleen ikuinen paskamyrsky kumpi on parempi tapa?
                          Toimii.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                            Toimiiko tämä oikeasti vai onko edelleen ikuinen paskamyrsky kumpi on parempi tapa?
                            Jos on kärsivällisyyttä liruttaa nestettä TODELLA hitaasti paisariin ja kiertovesipumppu toimii.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16445
                              • Asikkala

                              Originally posted by peto2 View Post
                              Jos on kärsivällisyyttä liruttaa nestettä TODELLA hitaasti paisariin ja kiertovesipumppu toimii.
                              Mikä kiertovesipumppu ?

                              Comment

                              • Busch
                                BTCF Member
                                • Sep 2011
                                • 271
                                • Seinäjoki/Lapua

                                Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                                Toimiiko tämä oikeasti vai onko edelleen ikuinen paskamyrsky kumpi on parempi tapa?
                                Parempi tuo tehtaan tapa on tehdä tuo ilmaus kun lähteä jollain pullolla kikkailemaan.

                                Originally posted by peto2 View Post
                                Jos on kärsivällisyyttä liruttaa nestettä TODELLA hitaasti paisariin ja kiertovesipumppu toimii.
                                Varmaan tarkoitetaan vesiventtiiliä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎