Originally posted by Mann
View Post
e36 ilmaus
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Haju69 View Posteipä ole koskaan tarvinnut mitään kummia patentteja tehdä. Ei nyt vaan ole sattunut vielä semmoista bmw 6 syl konetta vastaan jossa ois ollu ongelmia ilmaamisessa. Tuntuu siltä että se on jostain syystä saatu kuulostamaan uskomattoman vaikealta ja sitten siihen on kehitetty mitä ihmeellisimpiä teorioita ja taktiikoita. Ja en ole tarvinnut koskaan teippailla pulloja kiinni mihinkään. Onhan nuo silti ilmattu ilman ylimääräisiä perkeleitä. Moukan tuuria vissiin.
Joo ja yllättävän monella on ollut ongelmia BMW:n kaikkien mallien ilmauksessa, mutta ainoa ongelma mihin itse olen niissä huomannut on ollut että joko ei ole tiedetty koko ilmaruuvista mitään tai sitä ei ole osattu ottaa tyhjän järjestelmän täytössä pois kuten service manualissa neuvotaan, pelkkä ilmaruuvin löysääminen ei tuossa täyttövaiheessa riitä.
Leave a comment:
-
-
eipä ole koskaan tarvinnut mitään kummia patentteja tehdä. Ei nyt vaan ole sattunut vielä semmoista bmw 6 syl konetta vastaan jossa ois ollu ongelmia ilmaamisessa. Tuntuu siltä että se on jostain syystä saatu kuulostamaan uskomattoman vaikealta ja sitten siihen on kehitetty mitä ihmeellisimpiä teorioita ja taktiikoita. Ja en ole tarvinnut koskaan teippailla pulloja kiinni mihinkään. Onhan nuo silti ilmattu ilman ylimääräisiä perkeleitä. Moukan tuuria vissiin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mann View PostHaluisinpa nähdä miten ilmaat kutoskoneen ilman koneen käynnistämistä ja pelkän ilmausruuvin avaamalla
Omien kokemusten mukaan esim. M50B25 on kyllä vaikeimpia ilmattavia mitä on tullut vastaan eikä todellakaan mene nesteet kuin itsestään, tai sit en vaan osaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mann View PostHaluisinpa nähdä miten ilmaat kutoskoneen ilman koneen käynnistämistä ja pelkän ilmausruuvin avaamalla
Omien kokemusten mukaan esim. M50B25 on kyllä vaikeimpia ilmattavia mitä on tullut vastaan eikä todellakaan mene nesteet kuin itsestään, tai sit en vaan osaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naukkis View PostEli ilmataan ensin ja vasta sitten kone käyntiin, e36:eenhan nesteet menevät melkein itsestään kun vain älyää aukaista sen ilmaruuvin täyttäessä.
Omien kokemusten mukaan esim. M50B25 on kyllä vaikeimpia ilmattavia mitä on tullut vastaan eikä todellakaan mene nesteet kuin itsestään, tai sit en vaan osaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by viltsu123 View Postmahtaako bimmerissäni olla kansi halki?
kun ilmasin jäähdytysjärjestelmää tolla pullo tyylillä, kun kone oli käyny puolituntia tyhjeni melkeen kaikki nesteet koneesta.
ennemmin kun yritin ilmata ilman mitään patentteja tuli paisarin korkin kautta samalla lailla nesteet pihalle...
vai voisko johtua pelkästään huonosta vesipumpusta?
Eli ikinä ei pidä kuumaan koneeseen yrittääkään saada nesteitä sisään, ihan ensimmäisiä perusasioita moottorin ilmauksessa.
Leave a comment:
-
-
bimmeri 318
mahtaako bimmerissäni olla kansi halki?
kun ilmasin jäähdytysjärjestelmää tolla pullo tyylillä, kun kone oli käyny puolituntia tyhjeni melkeen kaikki nesteet koneesta.
ennemmin kun yritin ilmata ilman mitään patentteja tuli paisarin korkin kautta samalla lailla nesteet pihalle...
vai voisko johtua pelkästään huonosta vesipumpusta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by asis View PostMonikos asteinen termostaatti sinne pitää laittaa?
Leave a comment:
-
-
Mikä vesipumppu tuonne nyt kannattaa tilata ja mistä? Ennen oli että ehdottomasti metallisiipinen vesipumppu, mutta nykysin kaikki tuntuu jauhavan, että ei missään nimessä metallisiipistä vaan muovinen
Shiedmannin vesipumpun kanssa ilmeisesti lämmöt alkaa nousemaan tyhjäkäynnillä ja hitaassa ajossa..? Näin ainakin jostain luvin. Tuleekos kl-varaosista toimiva vesipumppu?
Monikos asteinen termostaatti sinne pitää laittaa?´
M50B25 on kone.Last edited by asis; 19-07-2012, 11:42.
Leave a comment:
-
-
Miten muute pitäiskö ton alavesiletkun lämmitä minkä verran? Autona E36 325i -94 elikkä M50B25 koneella.
Ilmaus suoritettu limupullolla ohjeitten mukaan ja enää ei saa millään meneen lisää nesteitä. Puhaltaa hyttiin kuumaa myös tyhjäkäynnillä ja lämmöt pysyy mittarin mukaan keskellä niinkuin pitääkin. Ainoa asia mikä vähän epäilyttää onko ilmaus onnistunut, kun alavesiletku (se mitä puristellaan ilmauksessa) ei lämpene ajonaikana mun mielestä ollenkaan:think
Tiedän kyllä, ettei sen kuulukaan lämmetä niin paljon kuin ylävesiletkun, mutta luulisi että edes vähän...
Leave a comment:
-
-
Kiitoksia tosta ruuvarin lämmitys vinkistä, toimii hienostisain vaihdettua vesipumpun ja termostaatin pienen taistelun jälkeen
kiitoksia hemille ilmaus ohjeista toimii kuin unelma, nyt tulee hyttiin lämmintä ilmaa eikä lämmöt nouse paikalla ollessa
Leave a comment:
-
-
E39-m52-termarikoteloissa on ainakin ilmausruuvi. Tiedä sitten onko siitä hyötyä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Axum View PostIdeoita miten ilmataan M50+M535i syyläri+facelift paisuntasäiliö E30 korissa?
Keula ylös mutta syylärin vesiletkuista ei ainakaan pysty puristelemaan kun niissä on "spiraalit" sisällä. :think
EDIT: missä on M50:ssä ilmausruuvi? syylärissä?
Leave a comment:
-
Leave a comment: