memebuy23buy

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Mann View Post
    Haluisinpa nähdä miten ilmaat kutoskoneen ilman koneen käynnistämistä ja pelkän ilmausruuvin avaamalla

    Omien kokemusten mukaan esim. M50B25 on kyllä vaikeimpia ilmattavia mitä on tullut vastaan eikä todellakaan mene nesteet kuin itsestään, tai sit en vaan osaa
    Alipainelaitteilla täyttämällä ei tarvii availla ilmausruuvia eikä käynnistää moottoria.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    eipä ole koskaan tarvinnut mitään kummia patentteja tehdä. Ei nyt vaan ole sattunut vielä semmoista bmw 6 syl konetta vastaan jossa ois ollu ongelmia ilmaamisessa. Tuntuu siltä että se on jostain syystä saatu kuulostamaan uskomattoman vaikealta ja sitten siihen on kehitetty mitä ihmeellisimpiä teorioita ja taktiikoita. Ja en ole tarvinnut koskaan teippailla pulloja kiinni mihinkään. Onhan nuo silti ilmattu ilman ylimääräisiä perkeleitä. Moukan tuuria vissiin.
    Joskus tuli kyllä mieleen että jonkun erimerkkisen foorumin sisäpiirin vitsi on annettu bemaristeille ilmausvinkeiksi ja naurettu räkäisesti oikein huolella perään kun mokoma on hyvin uponnut, näissä foorumin "ilmausvinkeissä" kun ei ole ollut mitään järkeä eikä varsinkaan mitään viitettä BMW:n service manualin aivan selkeään ilmausohjeeseen.

    Joo ja yllättävän monella on ollut ongelmia BMW:n kaikkien mallien ilmauksessa, mutta ainoa ongelma mihin itse olen niissä huomannut on ollut että joko ei ole tiedetty koko ilmaruuvista mitään tai sitä ei ole osattu ottaa tyhjän järjestelmän täytössä pois kuten service manualissa neuvotaan, pelkkä ilmaruuvin löysääminen ei tuossa täyttövaiheessa riitä.

    Leave a comment:


  • jad
    replied
    eipä ole koskaan tarvinnut mitään kummia patentteja tehdä. Ei nyt vaan ole sattunut vielä semmoista bmw 6 syl konetta vastaan jossa ois ollu ongelmia ilmaamisessa. Tuntuu siltä että se on jostain syystä saatu kuulostamaan uskomattoman vaikealta ja sitten siihen on kehitetty mitä ihmeellisimpiä teorioita ja taktiikoita. Ja en ole tarvinnut koskaan teippailla pulloja kiinni mihinkään. Onhan nuo silti ilmattu ilman ylimääräisiä perkeleitä. Moukan tuuria vissiin.
    Samaa minäkin olen ihmetellyt, jotenkin kun tämän onnen osuman saisi vaikka ohjattua esim Lottoon :think

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Mann View Post
    Haluisinpa nähdä miten ilmaat kutoskoneen ilman koneen käynnistämistä ja pelkän ilmausruuvin avaamalla

    Omien kokemusten mukaan esim. M50B25 on kyllä vaikeimpia ilmattavia mitä on tullut vastaan eikä todellakaan mene nesteet kuin itsestään, tai sit en vaan osaa
    eipä ole koskaan tarvinnut mitään kummia patentteja tehdä. Ei nyt vaan ole sattunut vielä semmoista bmw 6 syl konetta vastaan jossa ois ollu ongelmia ilmaamisessa. Tuntuu siltä että se on jostain syystä saatu kuulostamaan uskomattoman vaikealta ja sitten siihen on kehitetty mitä ihmeellisimpiä teorioita ja taktiikoita. Ja en ole tarvinnut koskaan teippailla pulloja kiinni mihinkään. Onhan nuo silti ilmattu ilman ylimääräisiä perkeleitä. Moukan tuuria vissiin.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Mann View Post
    Haluisinpa nähdä miten ilmaat kutoskoneen ilman koneen käynnistämistä ja pelkän ilmausruuvin avaamalla

    Omien kokemusten mukaan esim. M50B25 on kyllä vaikeimpia ilmattavia mitä on tullut vastaan eikä todellakaan mene nesteet kuin itsestään, tai sit en vaan osaa
    Siinä ilmauksessahan on tärkeintä että koneeseen saa sen verran nestettä että vesipumppu lähtee sitä kierrättämään, loppuhan ilmaantuu ihan itsekseen jos syylärissä on hukkareikä kuten ainakin M52B25-koneisessa E36:ssa. Sen hukkareiän kautta saa nähtävästi koko koneenkin ilmattua tunkkaamalla keulan ylös, teippaamalla pullon paisarin korkkiin ja armottomalla tuskailulla koskematta siihen ilmaruuviin mutta BMW:n service manualin mukaan tehty ilmaus on käytännössä nesteiden kaataminen koneeseen ja se on siinä. Eli ilmaruuvi pois ja nestettä syyläriin niin paljon kuin menee, eli ei suinkaan ylärajaan vaan täyteen. Ahaa efektin ilmauksessa epäonnistuneille tuottaa toinen järjestys eli paisari täyteen ja sen jälkeen ilmaruuvi irti jolloin suurinpiirtein koko syylärillinen nestettä valahtaa samantien koneeseen...... Ja jos ei mene niin melkein jotain on vialla, kaikissa tapauksissa joita itse olen ilmaillut ja antanut puhelimen välitykselläkin ilmausohjeita ne nesteet on menneet suosiolla sisään ilman mitään ylimääräisiä temppuiluja, ainoa ongelma ilmauksessa on ollut ilmaruuvin unohtaminen tai käyttäminen aivan toisin kuin BMW:n service manualissa on selostettu.

    Leave a comment:


  • Mann
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Eli ilmataan ensin ja vasta sitten kone käyntiin, e36:eenhan nesteet menevät melkein itsestään kun vain älyää aukaista sen ilmaruuvin täyttäessä.
    Haluisinpa nähdä miten ilmaat kutoskoneen ilman koneen käynnistämistä ja pelkän ilmausruuvin avaamalla

    Omien kokemusten mukaan esim. M50B25 on kyllä vaikeimpia ilmattavia mitä on tullut vastaan eikä todellakaan mene nesteet kuin itsestään, tai sit en vaan osaa

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by viltsu123 View Post
    mahtaako bimmerissäni olla kansi halki?
    kun ilmasin jäähdytysjärjestelmää tolla pullo tyylillä, kun kone oli käyny puolituntia tyhjeni melkeen kaikki nesteet koneesta.
    ennemmin kun yritin ilmata ilman mitään patentteja tuli paisarin korkin kautta samalla lailla nesteet pihalle...

    vai voisko johtua pelkästään huonosta vesipumpusta?
    Siis ei ilmatessa ikinä missään tilanteessa pidä käyttää moottoria puolta tuntia, jos siellä koneessa ei ole vettä kansi kuumenee ja veden lopulta päästessä koneeseen se kansi (huonolla tuurilla) halkeaa nopean jäähtymisen takia. Eli ilmataan ensin ja vasta sitten kone käyntiin, e36:eenhan nesteet menevät melkein itsestään kun vain älyää aukaista sen ilmaruuvin täyttäessä.

    Eli ikinä ei pidä kuumaan koneeseen yrittääkään saada nesteitä sisään, ihan ensimmäisiä perusasioita moottorin ilmauksessa.

    Leave a comment:


  • viltsu123
    replied
    bimmeri 318

    mahtaako bimmerissäni olla kansi halki?
    kun ilmasin jäähdytysjärjestelmää tolla pullo tyylillä, kun kone oli käyny puolituntia tyhjeni melkeen kaikki nesteet koneesta.
    ennemmin kun yritin ilmata ilman mitään patentteja tuli paisarin korkin kautta samalla lailla nesteet pihalle...

    vai voisko johtua pelkästään huonosta vesipumpusta?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Monikos asteinen termostaatti sinne pitää laittaa?

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Mikä vesipumppu tuonne nyt kannattaa tilata ja mistä? Ennen oli että ehdottomasti metallisiipinen vesipumppu, mutta nykysin kaikki tuntuu jauhavan, että ei missään nimessä metallisiipistä vaan muovinen

    Shiedmannin vesipumpun kanssa ilmeisesti lämmöt alkaa nousemaan tyhjäkäynnillä ja hitaassa ajossa..? Näin ainakin jostain luvin. Tuleekos kl-varaosista toimiva vesipumppu?

    Monikos asteinen termostaatti sinne pitää laittaa?´

    M50B25 on kone.
    Last edited by asis; 19-07-2012, 11:42.

    Leave a comment:


  • Ricoooo
    replied
    Kiitoksia hyvistä ohjeista ilmauksen kans jelppas hyvin!

    Leave a comment:


  • Mann
    replied
    Miten muute pitäiskö ton alavesiletkun lämmitä minkä verran? Autona E36 325i -94 elikkä M50B25 koneella.

    Ilmaus suoritettu limupullolla ohjeitten mukaan ja enää ei saa millään meneen lisää nesteitä. Puhaltaa hyttiin kuumaa myös tyhjäkäynnillä ja lämmöt pysyy mittarin mukaan keskellä niinkuin pitääkin. Ainoa asia mikä vähän epäilyttää onko ilmaus onnistunut, kun alavesiletku (se mitä puristellaan ilmauksessa) ei lämpene ajonaikana mun mielestä ollenkaan:think

    Tiedän kyllä, ettei sen kuulukaan lämmetä niin paljon kuin ylävesiletkun, mutta luulisi että edes vähän...

    Leave a comment:


  • Reiliseppo
    replied
    Kiitoksia tosta ruuvarin lämmitys vinkistä, toimii hienosti sain vaihdettua vesipumpun ja termostaatin pienen taistelun jälkeen kiitoksia hemille ilmaus ohjeista toimii kuin unelma, nyt tulee hyttiin lämmintä ilmaa eikä lämmöt nouse paikalla ollessa

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    E39-m52-termarikoteloissa on ainakin ilmausruuvi. Tiedä sitten onko siitä hyötyä.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Axum View Post
    Ideoita miten ilmataan M50+M535i syyläri+facelift paisuntasäiliö E30 korissa?

    Keula ylös mutta syylärin vesiletkuista ei ainakaan pysty puristelemaan kun niissä on "spiraalit" sisällä. :think

    EDIT: missä on M50:ssä ilmausruuvi? syylärissä?
    Syylärissähän se. On myös mahdollista laittaa olikohan M52 termarin kotelo jossa on sitten mahdollisesti ilmausruuvi. Mutta kaikissa M52 koteloissa tuota ei ole. Itsellä on uudemmasta koneesta termarin kotelo ja siinä on ilmaus ruuvi.

    Leave a comment:

Working...
X