Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ajotietokone 11 nappisesta 18 nappiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kapanos
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1394
    • Kirkkonummen Westend

    #46
    Okei, nyt kytketty!

    mutta laitoin takaisin kasaan ja airbag valo palaa/ vilkkuu mittaristossa?

    vain mittaristo oli irti ja vilkun viiksi.. ei bägiin liittyvääkään. Oliko jollain muulla samaa vikaa?

    tuliko teillä myös range (eli tankilillisella pääsee...) heti esille vai tuleeko se vasta muutaman kilometrin jälkeen? itsellä on vain kolme viivaa siinä, ja nyt ei pääse kokeilemaan kun auto palasina
    E30 M50tic -90
    E34 M5 -90
    E91 325d M-sport -07
    Ford F100 -53 LS edition

    Comment

    • JTMD
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 834
      • Helsinki

      #47
      Originally posted by Kapanos View Post
      Okei, nyt kytketty!

      mutta laitoin takaisin kasaan ja airbag valo palaa/ vilkkuu mittaristossa?

      vain mittaristo oli irti ja vilkun viiksi.. ei bägiin liittyvääkään. Oliko jollain muulla samaa vikaa?

      tuliko teillä myös range (eli tankilillisella pääsee...) heti esille vai tuleeko se vasta muutaman kilometrin jälkeen? itsellä on vain kolme viivaa siinä, ja nyt ei pääse kokeilemaan kun auto palasina
      Eli Joka kerta kun Irroitat mittaristosi, ratin tai etupenkit on auton akun navat irroitettava vähintään puoleksi tunniksi ennen työn aloittamista.

      Joudut käymään jossain liikkeessä nollauttamassa tuon bägivalon. Ei lähde pois kuin testerillä.
      -10 e93 325i
      -04 e46 320i
      -92 e31 850i 6speed
      -92 e30 325 cab
      -93 e36 M3
      -91 e36 325

      Comment

      • Kapanos
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1394
        • Kirkkonummen Westend

        #48
        Kiitos tiedosta, penkitkin on kylläkin irti
        E30 M50tic -90
        E34 M5 -90
        E91 325d M-sport -07
        Ford F100 -53 LS edition

        Comment

        • JuhaX
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 191
          • KiSkO/ToiJa

          #49
          Apuva. Tietämättömänä varmistan että jääkö X1070(=mustaliitin) paikat 17 & 18 tyhjäksi siirron myötä( Maa&virta) Tarkoitan,että ne tod. siirretään ettei niistä ns.ryöstetä?:think

          Onko tosta'obc code' valinnasta mitä käytännön hyötyä, mikäli sen kytkee?
          Last edited by JuhaX; 29-02-2008, 19:42. Reason: Tar
          Baijerilainen Mutteri Wiritelmä 325 M-sport
          Käyttikset:
          -Opel astra G vm.2004

          Ex-kulkineet:
          Honda Civic GranPrix 2007, Volvo V40 2,0T, Bashan 300cc, "Mopona" Triumph Daytona vm.2005, Mercedes Benz cosworth 1989, Mercedes Benz 190e sportline vm.1988, Volvo 460 vm.1992
          Citroen Xsara 1,8 vm.1998, Ford Escort vm.1993, Mazda 323 vm.1987




          Comment

          • Kapanos
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1394
            • Kirkkonummen Westend

            #50
            Originally posted by JuhaX View Post
            Apuva. Tietämättömänä varmistan että jääkö X1070(=mustaliitin) paikat 17 & 18 tyhjäksi siirron myötä( Maa&virta) Tarkoitan,että ne tod. siirretään ettei niistä ns.ryöstetä?:think

            Onko tosta'obc code' valinnasta mitä käytännön hyötyä, mikäli sen kytkee?
            ei jää, niistä vain otetaan virta valkoiseen liittimeen.
            E30 M50tic -90
            E34 M5 -90
            E91 325d M-sport -07
            Ford F100 -53 LS edition

            Comment

            • -Tepe-
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 149
              • Liperi

              #51
              Tee se itse valkoinen 18-napainen liitin

              Omassa autossa ajankohtainen tämä muutoshomma 11 -> 18 nappiseen.
              Aikani katselin osaluetteloista että millä numerolla tilata tämä valkoinen 18 napainen liitin, mutta kun osanumerot ei olleet ihan itsestään selviä (ainakin pari vaihtoehtoa) niin päätin modata sen liittimen itse

              Eli kävin purkaamolta E36:sesta sivuleikkureiden kanssa napsimassa muutamat 26-napaiset liittimet johtoinen ja muotoiliin niistä käypäsen 18 napaisen.
              Kuvissa näkyy minkä muotoinen ulkokuoresta piti leikata ja mistä kohdasta ottaa ylimääräistä muovinipukoita pois.
              Liittimen ruskean sisäosan lyhensin niin että 10-13 ja 23-26 navat lähti pois.


              Ja ylimääräiset johdot kannattaa myöskin ottaa liittimestä irti.
              Mielestäni liitin pysyy kyllä paikallaan ilman lukkosalpaakin
              Last edited by -Tepe-; 14-09-2008, 21:02.
              Nyt: E39 530da touring -03 , E36 328i touring -96
              Ex: E30 320i -91 , E21 320/6 -78

              Comment

              • vekkuli
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 1328
                • Liminka

                #52
                Originally posted by -Tepe- View Post
                Omassa autossa ajankohtainen tämä muutoshomma 11 -> 18 nappiseen.
                Aikani katselin osaluetteloista että millä numerolla tilata tämä valkoinen 18 napainen liitin, mutta kun osanumerot ei olleet ihan itsestään selviä (ainakin pari vaihtoehtoa) niin päätin modata sen liittimen itse

                Eli kävin purkaamolta E36:sesta sivuleikkureiden kanssa napsimassa muutamat 26-napaiset liittimet johtoinen ja muotoiliin niistä käypäsen 18 napaisen.
                Kuvissa näkyy minkä muotoinen ulkokuoresta piti leikata ja mistä kohdasta ottaa ylimääräistä muovinipukoita pois.
                Liittimen ruskean sisäosan lyhensin niin että 10-13 ja 23-26 navat lähti pois.

                Ja ylimääräiset johdot kannattaa myöskin ottaa liittimestä irti.
                Mielestäni liitin pysyy kyllä paikallaan ilman lukkosalpaakin
                No oikean liittimenhän oisit saanut kun olisit kävellyt varaosatiskille ja antanut tuon liittimennumeron (X1071) myyjälle. Kyllähän se liitin pysyy tuossa tietsikassa ilman tuota kehystäkin, mutta kukin tavalllaan.
                E93 ///M3
                E60 530dA aka M5
                F11 525dA Xdrive
                Tesla model 3 LR MY22

                Comment

                • -Tepe-
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2004
                  • 149
                  • Liperi

                  #53
                  Originally posted by vekkuli View Post
                  No oikean liittimenhän oisit saanut kun olisit kävellyt varaosatiskille ja antanut tuon liittimennumeron (X1071) myyjälle. Kyllähän se liitin pysyy tuossa tietsikassa ilman tuota kehystäkin, mutta kukin tavalllaan.
                  No olisi varmaan saanutkin, mutta 90 % varmuudella olisi pitänyt tilata (ja erikseen taas hakea).
                  Tuo X1071 EI ole liittimen tilausnumero. Varaosaohjelma antaa ainakin kahta eri vaihtoehtoa 18 napaiselle liitinrungolle.
                  Muiden asioiden takia olin käymässä kaupungissa niin ajattelin että käyn katsomassa on purkaamolla 18 napaista liitintä autoissa kiinni mutta ei löytynyt kuin tuota 26 napaista.Tuossa nyt ei ollut kuin muutaman minuutin askarointi tuon tekemisessä.
                  Nyt: E39 530da touring -03 , E36 328i touring -96
                  Ex: E30 320i -91 , E21 320/6 -78

                  Comment

                  • vekkuli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1328
                    • Liminka

                    #54
                    Originally posted by -Tepe- View Post
                    No olisi varmaan saanutkin, mutta 90 % varmuudella olisi pitänyt tilata (ja erikseen taas hakea).
                    Tuo X1071 EI ole liittimen tilausnumero. Varaosaohjelma antaa ainakin kahta eri vaihtoehtoa 18 napaiselle liitinrungolle.
                    Muiden asioiden takia olin käymässä kaupungissa niin ajattelin että käyn katsomassa on purkaamolla 18 napaista liitintä autoissa kiinni mutta ei löytynyt kuin tuota 26 napaista.Tuossa nyt ei ollut kuin muutaman minuutin askarointi tuon tekemisessä.
                    ...mutta kaikkea ei löydy ETK:sta juurikin tuolla X1071 voi tilata kyseisen liittimen.
                    E93 ///M3
                    E60 530dA aka M5
                    F11 525dA Xdrive
                    Tesla model 3 LR MY22

                    Comment

                    • sc^
                      Newbiemmer
                      • Jun 2007
                      • 25

                      #55
                      ETK:sta? Eläketurvakeskus? Ainakaan mulle toi RealOEM ei näytä kuin yhtä ainoota 18 napasta liitintä koko autossa, se ei ole musta eikä valkoinen, ja sillä on semmonen pitkä varaosanumero eikä mitään tommosia äksäkoodeja. Tai kyl se varmaan lukee siinä liittimessä se x1071

                      Sit ku tonne varaosatiskille on matkaa 40km ni ei viittis ihan huvikseen tilata yhtä liitintä jollain lottonumerolla, paras varmaan tilata ja ostaa 5 lähinnä samannäköstä liitintä ni ainaki joku sopii eikä tuu ylimääräsiä kilometrejä :P

                      -TH

                      Comment

                      • jani73
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 4328
                        • Turku

                        #56
                        Originally posted by JuhaX View Post
                        Onko tosta'obc code' valinnasta mitä käytännön hyötyä, mikäli sen kytkee?
                        Tuskin tästä vastauksesta enää hyötyä ole, mutta tuo Code-toiminto on vähän vastaava kuin siinä transporter-leffassa. Eli autoa ei saa käyntiin ennen kuin antaa obc:lle nelinumeroisen koodin. Startti pyörii kyllä, mutta ei käynnisty.


                        sc, ETK on sama softa jota ne käyttää mm marmoritiskin takana auton osien hakuun.

                        Last edited by jani73; 13-09-2008, 11:53.

                        Comment

                        • sc^
                          Newbiemmer
                          • Jun 2007
                          • 25

                          #57
                          No nyt on itelläkin 18 nappinen tuon alkuperäsen 11 nappisen tilalla kiinni. Toistaseks vedin vaan noi sähköt tohon "valkoselle" liittimelle ni näkee ainakin et toimii yms. Helpostihan tuon liittimen sai itekin sovellettua kun toi nastojen välimatka taitaa olla aika vakio.
                          Jostain vanhasta kopiokoneen johtosarjasta sain itelleni muovattua hyvän, just oikeen kokoseks ku leikkaa ja tippa kuumaliimaa yms kulmaan ni varmasti pysyy paikallaan.

                          Mites toi tota vilkunviiksi ku siitähän tulee vaan yks johto tohon "valkosen" nastaan 4 mut ku siinä vilkun viiksessähän on 2 piuhaa sille napille? Mittaa vaan mittarilla (oli maa tai +12) et kummassa se katkee ja kytkee sen?

                          Comment

                          • -Tepe-
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2004
                            • 149
                            • Liperi

                            #58
                            Originally posted by sc^ View Post
                            No nyt on itelläkin 18 nappinen tuon alkuperäsen 11 nappisen tilalla kiinni. Toistaseks vedin vaan noi sähköt tohon "valkoselle" liittimelle ni näkee ainakin et toimii yms. Helpostihan tuon liittimen sai itekin sovellettua kun toi nastojen välimatka taitaa olla aika vakio.
                            Jostain vanhasta kopiokoneen johtosarjasta sain itelleni muovattua hyvän, just oikeen kokoseks ku leikkaa ja tippa kuumaliimaa yms kulmaan ni varmasti pysyy paikallaan.

                            Mites toi tota vilkunviiksi ku siitähän tulee vaan yks johto tohon "valkosen" nastaan 4 mut ku siinä vilkun viiksessähän on 2 piuhaa sille napille? Mittaa vaan mittarilla (oli maa tai +12) et kummassa se katkee ja kytkee sen?
                            Minäkin tein tuon valkean liittimen itse ja siitä on kuviakin jokunen postaus ylempänä (nyt näkyy taas, servun osoite oli muuttunut).

                            Edittiä, nyt on viiksi kytketty:
                            Viiksen moninapaliittimessä napa 10 (kelta-punainen) on "maata kytkevä" johto ja maadoitus tuleekin automaattisesti eli sitä ei tarvitse muuttaa. Jos löytyy käypänen liitin sinne auton puolen 12 napaiseen liittimeen kohtaan 10 niin tökkää sen paikalleen. Tai katkaisee viiksen johdon ja yhdistää tinakutisteliittimellä johtoon jonka vetää sinne OBC:n 4 napaan.
                            Last edited by -Tepe-; 28-09-2008, 18:48.
                            Nyt: E39 530da touring -03 , E36 328i touring -96
                            Ex: E30 320i -91 , E21 320/6 -78

                            Comment

                            • kani
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 699
                              • Espoo

                              #59
                              Tällaiset osanumerot ja hinnat löytyi saksan foorumilta hilppeisiin:
                              Teilenummer Bezeichnung Menge Preis
                              61 13 0 006 663 Kontaktpins 10x 0,80 Euro
                              61 13 1 383 852 18 pol. Buchse 1x 0,54 Euro
                              61 13 1 392 244 Gehäuse 1x 8,82 Euro
                              61 13 1 383 650 Verschluss 1x 0,28 Euro
                              61 13 1 358 924 Steckkontakt für Sicherungskasten 1x 0.30 Euro
                              Ebay BC Groß ca100-150 Euro.

                              Asennusohje: (saksaksi)
                              E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                              Comment

                              • -Tepe-
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2004
                                • 149
                                • Liperi

                                #60
                                Nyt on viiksi kytketty ja muokkasin kytkentäohjeen tuohon pari postausta ylemmäs. Päätin ostaa uuden viiksen, kun on eri vaihtoehtoja tuossa viiksessä, mutta ilmeisesti erot on vain johdoissa.


                                Onkos kukaan muuten verrannut mittarinopeutta ja OBC:n "salavalikon" näyttämää nopeutta?
                                Tuo oma jälkiasennettu OBC näyttää 6km/h vähemmän kuin nopeusmittari ja nykyisellä rengaskoolla näyttääkin lähes todellista nopeutta jos vertaa GPS/nopeusnäyttötaulut.
                                Nyt: E39 530da touring -03 , E36 328i touring -96
                                Ex: E30 320i -91 , E21 320/6 -78

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎