Voiko tuota joutua koodaamaan? Nopeus tai kulutusnäytöt ei toimi. Range tuntuu päivittyvän vain harvakseltaan mutta lukema vaikuttaisi paikkansapitävältä ainakin "sinne päin". Tosin en ole paljoa ehtinyt vielä ajella.
8 nappisesta 18 nappiseen. Joistain netin jutuista on löytynyt maininta koodauksesta bmw-liikkeessä. Piuhat on laitettu oikean värisiin johtoihin (ajotietokoneen valkoinen liitin vrt. mittariston liittimiin menevien piuhojen värit) ja kolvattu. Ero tuohon pelicanpartsin ohjeeseen oli että mittariston sinisen liittimen pinni 10 oli tyhjä ja valkoisen liittimen pinni 21 oli varattu. Kun ohjeessa sanottiin että olisi ollut toisin päin. Ajotietokoneen johtosarjan mukainen väri valko/musta täsmäsi kuitenkin ohjeen mukaisesti.
Turhat piuhat jätin vetämättä (vilkkuviiksi, zke ajonesto? ilmeisesti ei ole 93 mallissa semmoista)
Check control antaa koodeja washer fluid low (ilmeisesti anturi rikki), low beam failure (ajovalot toimii) sekä takavaloista ja rekisterikilven valoista. Liekkö huonoja kontakteja jossain. Takavalojen pohja tuntuu olevan hieman herkkä, lamput syttyy/sammuu kun niitä heiluttelee.
Onko ulkolämpömittarin anturin johdot valmiina vai pitääkö johdot vetää itse? Tuota anturia ei taida olla kun oli 8 nappinen ajotietokone.
Löysinpä tällaisen hienon ohjeen myös kuvineen:
Tuossa on sama kun mulla noitten mittariston valkoisen ja sinisen liittimen piuhojen suhteen verraten pelican partsin ohjeeseen.
8 nappisesta 18 nappiseen. Joistain netin jutuista on löytynyt maininta koodauksesta bmw-liikkeessä. Piuhat on laitettu oikean värisiin johtoihin (ajotietokoneen valkoinen liitin vrt. mittariston liittimiin menevien piuhojen värit) ja kolvattu. Ero tuohon pelicanpartsin ohjeeseen oli että mittariston sinisen liittimen pinni 10 oli tyhjä ja valkoisen liittimen pinni 21 oli varattu. Kun ohjeessa sanottiin että olisi ollut toisin päin. Ajotietokoneen johtosarjan mukainen väri valko/musta täsmäsi kuitenkin ohjeen mukaisesti.
Turhat piuhat jätin vetämättä (vilkkuviiksi, zke ajonesto? ilmeisesti ei ole 93 mallissa semmoista)
Check control antaa koodeja washer fluid low (ilmeisesti anturi rikki), low beam failure (ajovalot toimii) sekä takavaloista ja rekisterikilven valoista. Liekkö huonoja kontakteja jossain. Takavalojen pohja tuntuu olevan hieman herkkä, lamput syttyy/sammuu kun niitä heiluttelee.
Onko ulkolämpömittarin anturin johdot valmiina vai pitääkö johdot vetää itse? Tuota anturia ei taida olla kun oli 8 nappinen ajotietokone.
Löysinpä tällaisen hienon ohjeen myös kuvineen:
Tuossa on sama kun mulla noitten mittariston valkoisen ja sinisen liittimen piuhojen suhteen verraten pelican partsin ohjeeseen.
Comment