Todennäköisesti takatukivarren etupusla(t) on antautunut ja tukivarsi osuu koriin rankemmassa ajossa aiheuttaen kolinan.
Toinen mikä kannattaa kanssa tarkistaa on iskarin yläpäät.
Iskarin yläpäät kunnossa. Pitääpä käskeä tarkistamaan tuo varsinkin kun auto menee alustantarkistukseen ensikuun alussa
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Hei, tässä on tullu oltua mersumies pari vuotta, nyt pitää siirtyä diisselistä bensaan ja kysynkin kiikarissa olevasta autosta että:
Mitä eroa on 323 ja 325 moottoreilla? Olen menossa katsomaan 323:sta. Mistä tuo parinkymmenen hepan ero johtuu? Ja onko se tehon vähyys aikaansaanut paremman kestävyyden 323:sessa, kannessa etenkin? Vähän olen vierastanut tuota 323 nimenomaan tuon pienemmän tehon mutta samankokoisen koneen takia...
Hei, tässä on tullu oltua mersumies pari vuotta, nyt pitää siirtyä diisselistä bensaan ja kysynkin kiikarissa olevasta autosta että:
Mitä eroa on 323 ja 325 moottoreilla? Olen menossa katsomaan 323:sta. Mistä tuo parinkymmenen hepan ero johtuu? Ja onko se tehon vähyys aikaansaanut paremman kestävyyden 323:sessa, kannessa etenkin? Vähän olen vierastanut tuota 323 nimenomaan tuon pienemmän tehon mutta samankokoisen koneen takia...
323i:ssa on uudempi alumiinilohkoinen m52 entisen rautalohko m50:n sijaan.
m52 on vääntävämpi varsinkin pienillä kierroksilla, tähän vaikuttaa myös ahtaampi imusarja vaikka kansien kanavat ovat molemmissa samankokoiset.
Tuo 170hp on tehtaan ilmoittama, todellisuudessa eroa ei ole noin paljoa. Molemmat kiihtyy jne. suunnilleen samalla tavalla.
m50/52 kansia ei riko teho, vaan viat jäähdytysjärjestelmässä, yleensä vesipumpun hajoaminen.
Moi!
Minun e36 320i coupessa on ongelma. Ollut jo pitkään sellainen, että välillä (käynnistettäessä, kiihdytettäessä tms, normaalisti melko harvoin kylläkin) syttyy vaihteiston varoitusvalo, keltainen rattaan kuva, ja laatikko ei käytä kuin 4 ja 5 -vaihteita, lähtenyt normaalisti auton sammuttamalla pois. Nykyään tuo varoitusvalo palaakin yhtäkkiä kokoajan, eikä lähde pois vaikka auton sammuttaisi ja akunkengät irrottaisi ja liikkuu vain 4 ja 5 vaihteen turvin. Mikä vikana? Onko laatikko sökö, laatikon ohjainboksi sökö vai mitä?
Onko tietoa, onko hankalaa vaihtaa autoon manuaalilaatikko?
Itellä on pyyhkijöiden kanssa semmoinen ropleema , että jäävät ''dtm'' luukkin eli pysähtyy pystyyn. Kaikki asennot pelaa tihkua myöten.Vaihdettu on pyyhkijöiden rele , mutta mitään muutosta ei ollut. Moottorin rajakytkintä täsä epäillyt. :think Tai sitten pyyhkimien vivosto päässyt pyörähtään. Lähteeköhän pyyhkijät pyyhkimään jotain ihan muuta kuin lasia jos otan moottorista vivuston kiinnitysmutterin auki ja säädän pyyhkijän siihen ''oikeaan'' asentoon eli lasin ala reunaan:think
Moi!
Minun e36 320i coupessa on ongelma. Ollut jo pitkään sellainen, että välillä (käynnistettäessä, kiihdytettäessä tms, normaalisti melko harvoin kylläkin) syttyy vaihteiston varoitusvalo, keltainen rattaan kuva, ja laatikko ei käytä kuin 4 ja 5 -vaihteita, lähtenyt normaalisti auton sammuttamalla pois. Nykyään tuo varoitusvalo palaakin yhtäkkiä kokoajan, eikä lähde pois vaikka auton sammuttaisi ja akunkengät irrottaisi ja liikkuu vain 4 ja 5 vaihteen turvin. Mikä vikana? Onko laatikko sökö, laatikon ohjainboksi sökö vai mitä?
Onko tietoa, onko hankalaa vaihtaa autoon manuaalilaatikko?
Moi!
Minun e36 320i coupessa on ongelma. Ollut jo pitkään sellainen, että välillä (käynnistettäessä, kiihdytettäessä tms, normaalisti melko harvoin kylläkin) syttyy vaihteiston varoitusvalo, keltainen rattaan kuva, ja laatikko ei käytä kuin 4 ja 5 -vaihteita, lähtenyt normaalisti auton sammuttamalla pois. Nykyään tuo varoitusvalo palaakin yhtäkkiä kokoajan, eikä lähde pois vaikka auton sammuttaisi ja akunkengät irrottaisi ja liikkuu vain 4 ja 5 vaihteen turvin. Mikä vikana? Onko laatikko sökö, laatikon ohjainboksi sökö vai mitä?
Onko tietoa, onko hankalaa vaihtaa autoon manuaalilaatikko?
No kannattaisiko laatikon ohjaukselta lukea vikakoodit jotta tietäisi mikä siellä mättää? Voi olla hyvinkin joku yksinkertainen anturivika esim nopeussignaaleista tai kepin asennosta. Jos kerta toimii muuten mekaanisesti eikä pidä ylimääräisiä ääniä.
Ei tommosen takia kannata lähteä muuttamaan sentään manuaaliksi
Mistähän näkis antureiden kuten kampiakselin ja tämmösten vastusarvot uutena. Olis tarvetta vähä mittailla kun tyhjäkäynnille on ilmestyny pientä humppaamista. Mistään en ole löytäny että mistä porukat ne kahtoo?? Autona siis e36 318is.
Mistähän näkis antureiden kuten kampiakselin ja tämmösten vastusarvot uutena. Olis tarvetta vähä mittailla kun tyhjäkäynnille on ilmestyny pientä humppaamista. Mistään en ole löytäny että mistä porukat ne kahtoo?? Autona siis e36 318is.
Esim. korjausmanuaaleista. Tuskin tosin löytyy alfamerin tmv. opuksista mutta esim Bentleyn kirjat on asiallisia
Pääosin nuo anturit on hiukan päälle kilo-ohmin yleensä mutta jos satunnaista pätkimistä tapahtuu niin ei siitä kyllä resistanssimittauksella tuu yhtään viisaammaks.
Sensijaan parempi tapa on mitata signaaliamuotoa oskilloskoopilla ja tarkkailla onko siinä katkoksia kun auto käy.
EDIT: Ja toki voi myös tutkia moottorinohjaukselta livedataa ja katsoa pätkiikö esim kierrostieto tai muu.
Moro. onkos nuissa e36 6pyttysissä ilmamäärämittari vai ilmamassa?:think kun itsellä on 318is turbo joka rakennettiin vasta eikä ole alkanu pelaamaan omalla ilmamäärämittarilla, lähtee vetämään vasta yläkierroksilla. ja pystyykö tuohon asentamaan ilmamassamittarin jollain konstilla? jos jollain on kokemuksia is:än turbotuksesta ni saa neuvoa!
Moro. onkos nuissa e36 6pyttysissä ilmamäärämittari vai ilmamassa?:think kun itsellä on 318is turbo joka rakennettiin vasta eikä ole alkanu pelaamaan omalla ilmamäärämittarilla, lähtee vetämään vasta yläkierroksilla. ja pystyykö tuohon asentamaan ilmamassamittarin jollain konstilla? jos jollain on kokemuksia is:än turbotuksesta ni saa neuvoa!
Ilmamassamittareita käytetään mutta järkevin ja helpoin olisi varmaan tuossa tapauksessa korvata alkuperäinen moottorinohjaus jollakin säädettävällä esim Megasquirt. Tuossa mittaus perustuu imusarjan paineeseen perusasetuksilla ja voi heittää putkessa olevat mittarit kuikkaan
Comment