Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • däädää
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 756
    • Tornio

    Originally posted by Supa View Post
    Todennäköisesti takatukivarren etupusla(t) on antautunut ja tukivarsi osuu koriin rankemmassa ajossa aiheuttaen kolinan.
    Toinen mikä kannattaa kanssa tarkistaa on iskarin yläpäät.
    Iskarin yläpäät kunnossa. Pitääpä käskeä tarkistamaan tuo varsinkin kun auto menee alustantarkistukseen ensikuun alussa

    Comment

    • ///MJ
      BTCF Member
      • Jan 2004
      • 1869
      • Joensuu

      Mitä tarkoittaa tyyppikilvessä tuo fueller schwarz?
      Last edited by ///MJ; 15-09-2019, 13:45.
      F36 428iA GC M-Sport
      Z3 2.8i Roadster Myytävänä

      M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

      M: E36 328i osia

      M: E39 business cd ja info display

      M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

      Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

      Comment

      • tommi--fi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 1066
        • Riihimäki

        Originally posted by ///MJ View Post
        Mitä tarkoittaa tyyppikilvessä tuo fueller schwarz?


        Mustalle pohjalle siis vedetty?
        Auto tai moottoripyörä Virosta?

        Comment

        • anterotero
          Newbiemmer
          • Sep 2008
          • 7

          Moi

          Hei, tässä on tullu oltua mersumies pari vuotta, nyt pitää siirtyä diisselistä bensaan ja kysynkin kiikarissa olevasta autosta että:

          Mitä eroa on 323 ja 325 moottoreilla? Olen menossa katsomaan 323:sta. Mistä tuo parinkymmenen hepan ero johtuu? Ja onko se tehon vähyys aikaansaanut paremman kestävyyden 323:sessa, kannessa etenkin? Vähän olen vierastanut tuota 323 nimenomaan tuon pienemmän tehon mutta samankokoisen koneen takia...

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            Originally posted by anterotero View Post
            Hei, tässä on tullu oltua mersumies pari vuotta, nyt pitää siirtyä diisselistä bensaan ja kysynkin kiikarissa olevasta autosta että:

            Mitä eroa on 323 ja 325 moottoreilla? Olen menossa katsomaan 323:sta. Mistä tuo parinkymmenen hepan ero johtuu? Ja onko se tehon vähyys aikaansaanut paremman kestävyyden 323:sessa, kannessa etenkin? Vähän olen vierastanut tuota 323 nimenomaan tuon pienemmän tehon mutta samankokoisen koneen takia...
            323i:ssa on uudempi alumiinilohkoinen m52 entisen rautalohko m50:n sijaan.
            m52 on vääntävämpi varsinkin pienillä kierroksilla, tähän vaikuttaa myös ahtaampi imusarja vaikka kansien kanavat ovat molemmissa samankokoiset.
            Tuo 170hp on tehtaan ilmoittama, todellisuudessa eroa ei ole noin paljoa. Molemmat kiihtyy jne. suunnilleen samalla tavalla.

            m50/52 kansia ei riko teho, vaan viat jäähdytysjärjestelmässä, yleensä vesipumpun hajoaminen.
            Last edited by JJT; 12-10-2010, 17:24.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • anterotero
              Newbiemmer
              • Sep 2008
              • 7

              Kiitos!

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                323i on kaikinpuolin uudempi ja parempi kuin 325i.

                Comment

                • ankold
                  Newbiemmer
                  • Oct 2009
                  • 16
                  • turku

                  Moi!
                  Minun e36 320i coupessa on ongelma. Ollut jo pitkään sellainen, että välillä (käynnistettäessä, kiihdytettäessä tms, normaalisti melko harvoin kylläkin) syttyy vaihteiston varoitusvalo, keltainen rattaan kuva, ja laatikko ei käytä kuin 4 ja 5 -vaihteita, lähtenyt normaalisti auton sammuttamalla pois. Nykyään tuo varoitusvalo palaakin yhtäkkiä kokoajan, eikä lähde pois vaikka auton sammuttaisi ja akunkengät irrottaisi ja liikkuu vain 4 ja 5 vaihteen turvin. Mikä vikana? Onko laatikko sökö, laatikon ohjainboksi sökö vai mitä?
                  Onko tietoa, onko hankalaa vaihtaa autoon manuaalilaatikko?

                  Comment

                  • atte.o
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2009
                    • 894
                    • haukipudas

                    Itellä on pyyhkijöiden kanssa semmoinen ropleema , että jäävät ''dtm'' luukkin eli pysähtyy pystyyn. Kaikki asennot pelaa tihkua myöten.Vaihdettu on pyyhkijöiden rele , mutta mitään muutosta ei ollut. Moottorin rajakytkintä täsä epäillyt. :think Tai sitten pyyhkimien vivosto päässyt pyörähtään. Lähteeköhän pyyhkijät pyyhkimään jotain ihan muuta kuin lasia jos otan moottorista vivuston kiinnitysmutterin auki ja säädän pyyhkijän siihen ''oikeaan'' asentoon eli lasin ala reunaan:think
                    E61 M-sport

                    Comment

                    • esa`pentula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2009
                      • 1390
                      • Tampere

                      Originally posted by ankold View Post
                      Moi!
                      Minun e36 320i coupessa on ongelma. Ollut jo pitkään sellainen, että välillä (käynnistettäessä, kiihdytettäessä tms, normaalisti melko harvoin kylläkin) syttyy vaihteiston varoitusvalo, keltainen rattaan kuva, ja laatikko ei käytä kuin 4 ja 5 -vaihteita, lähtenyt normaalisti auton sammuttamalla pois. Nykyään tuo varoitusvalo palaakin yhtäkkiä kokoajan, eikä lähde pois vaikka auton sammuttaisi ja akunkengät irrottaisi ja liikkuu vain 4 ja 5 vaihteen turvin. Mikä vikana? Onko laatikko sökö, laatikon ohjainboksi sökö vai mitä?
                      Onko tietoa, onko hankalaa vaihtaa autoon manuaalilaatikko?
                      nakkasin privaa

                      edit: ja on hankala vaihtaa manuaaliksi.
                      Last edited by esa`pentula; 13-10-2010, 22:59.

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by ankold View Post
                        Moi!
                        Minun e36 320i coupessa on ongelma. Ollut jo pitkään sellainen, että välillä (käynnistettäessä, kiihdytettäessä tms, normaalisti melko harvoin kylläkin) syttyy vaihteiston varoitusvalo, keltainen rattaan kuva, ja laatikko ei käytä kuin 4 ja 5 -vaihteita, lähtenyt normaalisti auton sammuttamalla pois. Nykyään tuo varoitusvalo palaakin yhtäkkiä kokoajan, eikä lähde pois vaikka auton sammuttaisi ja akunkengät irrottaisi ja liikkuu vain 4 ja 5 vaihteen turvin. Mikä vikana? Onko laatikko sökö, laatikon ohjainboksi sökö vai mitä?
                        Onko tietoa, onko hankalaa vaihtaa autoon manuaalilaatikko?
                        No kannattaisiko laatikon ohjaukselta lukea vikakoodit jotta tietäisi mikä siellä mättää? Voi olla hyvinkin joku yksinkertainen anturivika esim nopeussignaaleista tai kepin asennosta. Jos kerta toimii muuten mekaanisesti eikä pidä ylimääräisiä ääniä.
                        Ei tommosen takia kannata lähteä muuttamaan sentään manuaaliksi
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • -olsku-
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2010
                          • 112
                          • Kuopio

                          antureiden vastusarvot

                          Mistähän näkis antureiden kuten kampiakselin ja tämmösten vastusarvot uutena. Olis tarvetta vähä mittailla kun tyhjäkäynnille on ilmestyny pientä humppaamista. Mistään en ole löytäny että mistä porukat ne kahtoo?? Autona siis e36 318is.
                          E34 540i ///M
                          E36 328i
                          E46 320d

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by -olsku- View Post
                            Mistähän näkis antureiden kuten kampiakselin ja tämmösten vastusarvot uutena. Olis tarvetta vähä mittailla kun tyhjäkäynnille on ilmestyny pientä humppaamista. Mistään en ole löytäny että mistä porukat ne kahtoo?? Autona siis e36 318is.
                            Esim. korjausmanuaaleista. Tuskin tosin löytyy alfamerin tmv. opuksista mutta esim Bentleyn kirjat on asiallisia
                            Pääosin nuo anturit on hiukan päälle kilo-ohmin yleensä mutta jos satunnaista pätkimistä tapahtuu niin ei siitä kyllä resistanssimittauksella tuu yhtään viisaammaks.
                            Sensijaan parempi tapa on mitata signaaliamuotoa oskilloskoopilla ja tarkkailla onko siinä katkoksia kun auto käy.

                            EDIT: Ja toki voi myös tutkia moottorinohjaukselta livedataa ja katsoa pätkiikö esim kierrostieto tai muu.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Turhajohtaja
                              Newbiemmer
                              • Oct 2008
                              • 10
                              • Ranua

                              Moro. onkos nuissa e36 6pyttysissä ilmamäärämittari vai ilmamassa?:think kun itsellä on 318is turbo joka rakennettiin vasta eikä ole alkanu pelaamaan omalla ilmamäärämittarilla, lähtee vetämään vasta yläkierroksilla. ja pystyykö tuohon asentamaan ilmamassamittarin jollain konstilla? jos jollain on kokemuksia is:än turbotuksesta ni saa neuvoa!

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by Turhajohtaja View Post
                                Moro. onkos nuissa e36 6pyttysissä ilmamäärämittari vai ilmamassa?:think kun itsellä on 318is turbo joka rakennettiin vasta eikä ole alkanu pelaamaan omalla ilmamäärämittarilla, lähtee vetämään vasta yläkierroksilla. ja pystyykö tuohon asentamaan ilmamassamittarin jollain konstilla? jos jollain on kokemuksia is:än turbotuksesta ni saa neuvoa!
                                Ilmamassamittareita käytetään mutta järkevin ja helpoin olisi varmaan tuossa tapauksessa korvata alkuperäinen moottorinohjaus jollakin säädettävällä esim Megasquirt. Tuossa mittaus perustuu imusarjan paineeseen perusasetuksilla ja voi heittää putkessa olevat mittarit kuikkaan
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎