Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16328
    • Leppävirta

    Originally posted by huusko View Post
    Morjens! Oltiin menossa tänään katsomaan e36:sta 328:ia vm1998. Myyjä kuitenkin ilmotti viime tingassa, että hänellä oli jääny autoon valot päälle ja akku tyhjentynyt kokonaan. Auto ei kuitenkaan ollut lähtenyt käyntiin täydellä akullakaan tämän jälkeen. Eli onko autossa joku ajonestojärjestelmä sit kytkeytyny päälle niinku myyjä sano(tuntui kyllä itsekkin olevan asiasta hämillään) vai onko tollanen ollenkaan mahdollista, et ei koko rotjake lähe tulille ku virrat käy nollissa?:think
    Kuulostaa ihan sille että myyjä tullut katumapäälle. Eikä haluakaan myydä autoa. Tai sitten on jokin muu vika. En tosin voi tietää varmaksi. En minä ainakaan ole tavannut vielä sellaista että jos auto saa "jälleen" virtaa niin ei käynnisty.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • danitshka
      Newbiemmer
      • Sep 2009
      • 25
      • Vantaa

      huomasin tossa aamulla kun lähdin töihin päin surffailemaan kun check control rupesi herjaamaan "check coolant level" ja sieltä tosiaan oli haihtunut/tippunut nestettä niin mitä mieltä porukka on niistä esim crc:n jäähdyttimen paikkausaineista jos se sitten tänään tarkemmin katsoessa osoittautuu vuotavan itse jäähdyttinestä? Onnistuuko sillä korjaamaan pienen vuodon vai pitääkö nyt sitten laittaa pillit purkkiin ja hommaa jostain uusi jäähdytin?

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16328
        • Leppävirta

        Originally posted by nuuki View Post
        "Retrofit kit, steering angle stop" nimen antaa ainakin varaosanumero 32 11 1 140 479
        Ei ole minun listassa tuollaista.

        Mutta entä jos on nämä

        277 LT/ALY WHEELS DOUBLE SPOKE STYLING

        337 M SPORTS PACKAGE

        Eli alkuperäinen M-sport varustelu niin kuuluuko nuo listan mukaan olevat aluvanteet silloin olla 17" vai tarkoittaako ne jotain muuta. Eikös kaikki "M-vanteet" ole 17"?

        Eli jos autossa on ollut jo uutena 17" vanteet niin miksi ei ole mainintaa niistä rajoittimista vai mitä mitä..? Vai onko ne välttämättä olleet 17" vanteet..? :think

        Ei tuolla "lähimmällä" BMW huoltamolla tienneet näistä rajoittimista mitään eikä osanneet etsiäkään niitä kun viimeksi nosturilla kävin.

        Eli en tiedä onko siellä sellaiset. Katsooko katsuri ne sitten..?

        Edit: Kysytäänpäs näin että kun laitan nuo 17" M-styling 22 vanteet alle talveksi niin ottaako ne mihinkään kiinni jos niitä rajoittimia ei ole? Renkaat taisi olla 225/40 tai 45.
        Last edited by Haju69; 09-10-2010, 13:35.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • manzneri
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 551
          • Kesälahti

          Originally posted by Shifter View Post
          Te jotka olette muutoskatsastaneet korkeusäädettävän alustan, niin lukeeko teillä rekisteriotteessa nimenomaan korkeussäädettävä alustasarja ja sitten ne etäisyydet navasta kaariin?

          Itelläni on merkattu pelkkä alustasarja ja etäisyydet 337 ja 290. Meinaan mennä leimalle korkeussäädettävällä johon laitan nuo samat korkeudet. Onko kuinka tuhoon tuomittu yritys :think

          Tietty kannattas muutoskatsastaa tuo korkeussäädettävä mutta tuv laput on tällä erää sopivasti hukassa...

          Ja toinen juttu samaan asiaan liittyen noista vakiorengas mitoista; että saako sen vakiorengas koko 17" otteeseen pelkästään sanomalla vai pitääkö nimenomaan tehdä sekin muutoskatsastuksen kautta ja 17 tuuman pyörät alla?

          nimim. ikinä ennen autoa käyttäny leimalla
          Täytyy tarkistaa otteesta mutta mun mielestä mulla lukee pelkästään että "autoon on asennettu alustasarja." ja sitten on eturenkaan ja takarenkaan navankorkeudet eriteltynä siinä ja lopussa sitten että vaihdettujen osien määrä olikohan nyt 1%

          Kyseessä kv variant 1 alustasatsi.

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6693
            • .......

            Originally posted by danitshka View Post
            huomasin tossa aamulla kun lähdin töihin päin surffailemaan kun check control rupesi herjaamaan "check coolant level" ja sieltä tosiaan oli haihtunut/tippunut nestettä niin mitä mieltä porukka on niistä esim crc:n jäähdyttimen paikkausaineista jos se sitten tänään tarkemmin katsoessa osoittautuu vuotavan itse jäähdyttinestä? Onnistuuko sillä korjaamaan pienen vuodon vai pitääkö nyt sitten laittaa pillit purkkiin ja hommaa jostain uusi jäähdytin?
            Mistä kohti se vuotaa? Yleensä paisuntasäiliön tiivisteistä, helppo vaihtaa.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • JaHu85
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 607
              • vaasa

              Originally posted by Shifter View Post
              Te jotka olette muutoskatsastaneet korkeusäädettävän alustan, niin lukeeko teillä rekisteriotteessa nimenomaan korkeussäädettävä alustasarja ja sitten ne etäisyydet navasta kaariin?

              Itelläni on merkattu pelkkä alustasarja ja etäisyydet 337 ja 290. Meinaan mennä leimalle korkeussäädettävällä johon laitan nuo samat korkeudet. Onko kuinka tuhoon tuomittu yritys :think

              Tietty kannattas muutoskatsastaa tuo korkeussäädettävä mutta tuv laput on tällä erää sopivasti hukassa...

              Ja toinen juttu samaan asiaan liittyen noista vakiorengas mitoista; että saako sen vakiorengas koko 17" otteeseen pelkästään sanomalla vai pitääkö nimenomaan tehdä sekin muutoskatsastuksen kautta ja 17 tuuman pyörät alla?

              nimim. ikinä ennen autoa käyttäny leimalla

              Mulla lukee myös pelkkä alustasarja vaikka on korkeussäädettävä alusta paikalla. Ja mitat eteen ja taakse on merkattu otteeseen. Muutos prosentteja2.
              E30 318i M43 -88

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16328
                • Leppävirta

                Niille jotka niitä kumimattoja himoittee. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205958
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Shifter
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2009
                  • 538
                  • Keski-Suomi. Pihtipudas

                  Originally posted by JaHu85 View Post
                  Mulla lukee myös pelkkä alustasarja vaikka on korkeussäädettävä alusta paikalla. Ja mitat eteen ja taakse on merkattu otteeseen. Muutos prosentteja2.
                  Okei. Eli pitäs olla periaatteessa läpihuuto juttu. Jos alkaa inssi kysymään, niin alustahan oli sama kun viime katsastuksessakin, vaikka näyttäiskin uudelta

                  Thanks!
                  G4 -00

                  Entiset ajokit:
                  e36 328i Coupé -95
                  e36 316i Sedan -98

                  Comment

                  • huusko
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2010
                    • 59
                    • Kajaani

                    Originally posted by Haju69 View Post
                    Kuulostaa ihan sille että myyjä tullut katumapäälle. Eikä haluakaan myydä autoa. Tai sitten on jokin muu vika. En tosin voi tietää varmaksi. En minä ainakaan ole tavannut vielä sellaista että jos auto saa "jälleen" virtaa niin ei käynnisty.
                    Tuota kyllä ihmeteltiin itekki tosiaan, että miten se muka ei enää käynnisty ku saa taas virtaa. Toisaalta tuskin se on katumapäällekkään tullut, koska kyseli vielä että ollaanko kiinnostuneita autosta, kun käyttää sen huollossa. Liekkö sit joku muu vika tullut vai onko tuo mahollista, mene ja tiedä

                    Comment

                    • slowrider
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2007
                      • 254
                      • Salo

                      pystyykö nokka-akselin kulumista todeta ihan silmämääräisesti? siis tuleeko siihen ajan kanssa ihan näkyvää kulumaa tms?

                      M40 hihnanvaihto menossa ja ajattelin että voisiko tuon nokan kuntoa samalla jotenkin tutkia kotikonstein.
                      BMW S1000RR
                      Nordic Superbike #2

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16328
                        • Leppävirta

                        Originally posted by slowrider View Post
                        pystyykö nokka-akselin kulumista todeta ihan silmämääräisesti? siis tuleeko siihen ajan kanssa ihan näkyvää kulumaa tms?

                        M40 hihnanvaihto menossa ja ajattelin että voisiko tuon nokan kuntoa samalla jotenkin tutkia kotikonstein.
                        Esimerkiksi mulla M30B34 motissa meni nokka pilalle ihan voitelun puutteesta. Huomasi kyllä selvästi, ihan selkeät urat oli.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by slowrider View Post
                          pystyykö nokka-akselin kulumista todeta ihan silmämääräisesti? siis tuleeko siihen ajan kanssa ihan näkyvää kulumaa tms?

                          M40 hihnanvaihto menossa ja ajattelin että voisiko tuon nokan kuntoa samalla jotenkin tutkia kotikonstein.
                          Jotkut remmit alkaa sylkemään purua hihnakoppaan (OK tätä harvemmin näkee ja silloin on rivahdus enää satojen km päässä)
                          Pieniäkään pykimiä ei saisi selkäpuolella olla. Taivuttelemalla hammaspuolelta näkee onko halkeamia. Ei kai siihen mitään ihmeellisiä konsteja ole. Ja aika kuivattaa/kovettaa remmin vaikkei kilometrejä kertyisikään.
                          Kulumaa.. No selkäpuolelta tekstit häviää ja rullat tekee jälkiä mutta ei kai hammaspuolelle.

                          En osaa selittää miten nokan kuntoa voi silmämääräisesti tutkia mutta kyllä kunnossa olevan/kuluneen melko luotettavasti erottaa :think.
                          Last edited by petrolhead; 09-10-2010, 16:41.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Arde92
                            BTCF Member
                            • Aug 2010
                            • 1328
                            • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                            Originally posted by Arde92 View Post
                            Tilannehan on sillai outo, että. Se konepellin tappi on lukossa kiinni. ja vaijeri meni aivan sieltä juuresta poikki, joten sitä ei saa vedettyä vaijerista auki.

                            Luin jostain että olis joku ruuvattava kohta joka avaa lukon? missäköhän mahtaisi olla?
                            Auttakaa nyt miestä hädässä! ettei tartte koko keulaa purkaa että saa sen tapin lukosta pois
                            E39 M5 Titansilber<------
                            F11 530D Spacegray
                            E36 323i M-sport Med Hölsteri
                            Ex :E61 525D Lci Carboni
                            Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                            Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                            Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                            Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                            Comment

                            • slowrider
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2007
                              • 254
                              • Salo

                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Jotkut remmit alkaa sylkemään purua hihnakoppaan (OK tätä harvemmin näkee ja silloin on rivahdus enää satojen km päässä)
                              Pieniäkään pykimiä ei saisi selkäpuolella olla. Taivuttelemalla hammaspuolelta näkee onko halkeamia. Ei kai siihen mitään ihmeellisiä konsteja ole. Ja aika kuivattaa/kovettaa remmin vaikkei kilometrejä kertyisikään.
                              Kulumaa.. No selkäpuolelta tekstit häviää ja rullat tekee jälkiä mutta ei kai hammaspuolelle.

                              En osaa selittää miten nokan kuntoa voi silmämääräisesti tutkia mutta kyllä kunnossa olevan/kuluneen melko luotettavasti erottaa :think.

                              Remmi kyllä näyttää aika kuluneelta, eli sen nyt vaihan ainakin. pitää koittaa tutkia tuota nokkaa tarkemmin. käyhän toi kone miten sattuu, mutta jokapaikkahan tossa on rempallaan, ei takuulla viimiseen 100tkm ole tehty yhtään mitään huoltoja.. Pitää nyt oikein 400tkm kunniaksi vähän elvyttää
                              BMW S1000RR
                              Nordic Superbike #2

                              Comment

                              • Ozzy #69#
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2006
                                • 1641
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by Shifter View Post
                                Te jotka olette muutoskatsastaneet korkeusäädettävän alustan, niin lukeeko teillä rekisteriotteessa nimenomaan korkeussäädettävä alustasarja ja sitten ne etäisyydet navasta kaariin?

                                Itelläni on merkattu pelkkä alustasarja ja etäisyydet 337 ja 290. Meinaan mennä leimalle korkeussäädettävällä johon laitan nuo samat korkeudet. Onko kuinka tuhoon tuomittu yritys :think

                                Tietty kannattas muutoskatsastaa tuo korkeussäädettävä mutta tuv laput on tällä erää sopivasti hukassa...

                                Ja toinen juttu samaan asiaan liittyen noista vakiorengas mitoista; että saako sen vakiorengas koko 17" otteeseen pelkästään sanomalla vai pitääkö nimenomaan tehdä sekin muutoskatsastuksen kautta ja 17 tuuman pyörät alla?

                                nimim. ikinä ennen autoa käyttäny leimalla


                                Jos on jo alustasarja muutoskatsastettu, niin en kyllä sitä enää toista kertaa muutoskatsastaisi vaikka alusta vaihtuisikin.
                                Mulla vaihtu H&R:n cupkit KW v1:een ex coupessa, enkä enää toista kertaa muutoskatsastanut, aivan turhaa rahastusta. Katsuri ei ainakaan sanonut yhtään mitään, eihän se tiedä minkä merkkinen alustasarja sielä kuuluu olla...
                                G20 330e M-Sport sunset orange

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎