Hei mulla on BMW 320i e36 ja siinä on etuvaloumpiot lyhyiden valojen kohdalta sulaneet (ilmeisesti tyyppivika), niin mista saisi halvimmalla nuo uuden umpiot? Pitääkö koko setti uusia vai pystyykö pelkästään lyhyiden valojen umpion vaihtamaan?
Hei mulla on BMW 320i e36 ja siinä on etuvaloumpiot lyhyiden valojen kohdalta sulaneet (ilmeisesti tyyppivika), niin mista saisi halvimmalla nuo uuden umpiot? Pitääkö koko setti uusia vai pystyykö pelkästään lyhyiden valojen umpion vaihtamaan?
Mikäköhän mahtaa olla vikana, kun monesti bemmiä startatessa starttimoottori ei pyöritä vaan kuuluu ikäänkuin "suhahdus" (kuin jokin pyörähtäisi). Tämän jälkeen kun käyttää virtoja pois ja yrittää uudestaan niin moottori starttaa yleensä normaalisti. Auto on 316i -93. Startti on käytetty irti ja puhdistettu. Olisiko solenoidissa vika?
Auto on vaan -97 vuosimallia, joten ei taida nuo sopia... Eli se pitää siis koko valot uusia, ei voi vain noita lampun edessä olevia pyöreitä umpioita.
Auto on vaan -97 vuosimallia, joten ei taida nuo sopia... Eli se pitää siis koko valot uusia, ei voi vain noita lampun edessä olevia pyöreitä umpioita.
Minkä valmistajat tuikut siellä on? KL-varaosilta löytynee ainakin joihinkin (Bosch / ZKW) uutta lasia ja muovilinssiä, jos ei välttämättä halua vaihtaa koko umpiota uuteen.
On tuolla piritekillä myös -97 sopivaa umpioo tarjolla.
Jokos sattuis paikalle joku joka on irrottanut e36:sta manuaalisen ilmastoinnin (ihkr) säätöpaneelin? Irrotin obc:n ja muuta romua mutta ei näyttäis mahtuvan pois. Pitääkö tosiaan purkaa kojetaulu?
Sen takia olen sitä irrottamassa kun apukuskin säädin on mykkä, molempien puolien lämpötila säätyy kuskin potikasta.
Alfamerin korjausopuksen mukaan OBC ja se kotelo alta pois ja sitten mahtuu ulos. Se vaijeri ja johdot on aika lyhkäsiä, että ne pitää hyvissä ajoin irroittaa.
Mikäköhän mahtaa olla vikana, kun monesti bemmiä startatessa starttimoottori ei pyöritä vaan kuuluu ikäänkuin "suhahdus" (kuin jokin pyörähtäisi). Tämän jälkeen kun käyttää virtoja pois ja yrittää uudestaan niin moottori starttaa yleensä normaalisti. Auto on 316i -93. Startti on käytetty irti ja puhdistettu. Olisiko solenoidissa vika?
Taitaapi olla se solenoidi syynä. Välillä ei vedä bendixiä kehälle ja ratas pyörähtää tyhjää ja "suhahtaa"...
Kuinkas tuo aiempi kysymykseni? Sopiiko siimenssin imm bossilaisen kanssa ristiin??
BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaol
Ongelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Pitääkö e36 maskipelti ja konepellin reuna istua ihan suorassa linjassa keskenään vai onko normaalia että maspelti on pari milliä sisässä konepellin reunaan?
Galluppia pystyyn, miten on?
Pitääkö e36 maskipelti ja konepellin reuna istua ihan suorassa linjassa keskenään vai onko normaalia että maspelti on pari milliä sisässä konepellin reunaan?
Galluppia pystyyn, miten on?
Mulla on maskipelti ainaki sisemmässä. Eli konepelli tulee hiukan pidemmälle. Täytyy kattoo uuella maskipellillä ku vaihan sen mahd. pian ku entinen on läpimätä. Autona vielä e36 cupee, jos merkitystä.
Olisko antaa vinkkejä ikkunoiden liukupalojen vaihtoon. Yritin katsella mekanismia ku ovipahvi oli irti, mutta en keksinyt mitään järkevää. Samoin mittariston sähköliittimet, miten irtoaa. En ahtauden takia nähnyt sinne taakse, eikä viitsisi paskoa mitään? Kiitos.
Olisko antaa vinkkejä ikkunoiden liukupalojen vaihtoon. Yritin katsella mekanismia ku ovipahvi oli irti, mutta en keksinyt mitään järkevää. Samoin mittariston sähköliittimet, miten irtoaa. En ahtauden takia nähnyt sinne taakse, eikä viitsisi paskoa mitään? Kiitos.
Se tulee vetämällä se nuppi poies niistä liukupaloista, ja uus menee painamalla, mutta siirrät siitä uudesta sen metalliklemmarin poies että menee vaivatta paikalleen. Ja sitte kärkipiheillä painat sen klemmarin siihen takas paikalleen, ku se nuppi on sielä liukupalassa. Kaikki tapahtuu ikkunamekanismin ollessa paikallaan, joudut vähä nosteleen ikkunaa että saat uuden/vanhan poies niistä raoista. Kyllä onnistut jos minäkin.
Ja jos autossas on OBC, niin irroita se, niin tajuat miten mittaristosta lähtee ne liittimet.
Se tulee vetämällä se nuppi poies niistä liukupaloista, ja uus menee painamalla, mutta siirrät siitä uudesta sen metalliklemmarin poies että menee vaivatta paikalleen. Ja sitte kärkipiheillä painat sen klemmarin siihen takas paikalleen, ku se nuppi on sielä liukupalassa. Kaikki tapahtuu ikkunamekanismin ollessa paikallaan, joudut vähä nosteleen ikkunaa että saat uuden/vanhan poies niistä raoista. Kyllä onnistut jos minäkin.
Ja jos autossas on OBC, niin irroita se, niin tajuat miten mittaristosta lähtee ne liittimet.
Ei kannata mielestäni ottaa niitä sokkia irti,paljon helpompaa ja nopeampaa kun antaa ne olla vaan paikoillaan ja puristaa kevyesti ne pallot paikoilleen.. Eikä tarvi tällöin ettiä niitä sokkia kokoajan sieltä ovipeltien sisältä..
Ei kannata mielestäni ottaa niitä sokkia irti,paljon helpompaa ja nopeampaa kun antaa ne olla vaan paikoillaan ja puristaa kevyesti ne pallot paikoilleen.. Eikä tarvi tällöin ettiä niitä sokkia kokoajan sieltä ovipeltien sisältä..
En tiedä mitä sokkia sulla oli, mutta mulla ne ainaki pysy siinä kiinni silti vaikka siitä kolon ympäriltä veti vähä poies..
Comment