Itselläkin ollu tuota jäätymisongelmaa joskus. Nyt tuskin siitä kyse kun sitä on kyllä riuhdottu porukalla auki ja kontti joustaa reunoilta, muttei yllätys yllätys keskeltä. Sain herätepiuhan onneks kaivettua sormin kynnyskotelon välistä niin ei enää subi rohise. Enää pitäis vaan saada vaffi ulos kontista. Saiskohan rautasahalla lukon sahattua poikki? Oiskohan se kivasti hollilla siinä alalaidan keskellä ilman mitään liian kovaa rautasahalle...? Lukkoseppäkään ei osannut auttaa kun selitin tilanteen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Valtsude View PostOngelma 1: Vahvistin rikki, ääntää pahasti, pitäisi saada irti.
Ongelma 2: Peräkontti ei aukea, mekanismi jumissa tai jotain. Nappula tuntuu samalta kuin lukossa ollessaan, eikä lukko käänny avaimella.
Ongelma 3: Menen ottamaan sulaketta irti konehuoneesta, avausvaijeri katkeaa. Saisi työkaluilla auki pellin munuaisen takaa, mutta nehän ovat peräkontissa.
Ongelma 4: Samoilla vehkeillä saisi soittimen irti.
Ongelma 5: Kontissa on tarkalleen mitoitettu subikotelo, joten ei pääse käsiksi takapenkin kautta.
Mitä tässä nyt sitten tekis että saa kontin auki?
2. Lämmitä avainta sytkällä tjsp. ja työnnä lukkoon.. Älä silti punaiseks, vaan sillee tarpeeks aina kerrallaan. Pitäis sulattaa se, ja sitte jos saat auki nii aseöljyä pesään.
3. Lukkopihdeillä ite sain konepellin vaijerista vetämällä pellin auki, ja jos ei auennut nii kaveri lukkopeltien kohdalta painelemaan ja ite ryit niin pitäis aueta.
4. -
5. -MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Mikäs tuli kun eilen lämpöpuhallin puhalsi vielä nätisti ilmaa, tänään käynnistäessä ei enään puhaltanut yhtään mitään? Kuuluu vaan automaatti-ilmastoinnin nappuloita ronkittaessa pientä "urahtelua?" (En sit tiedä liittyykö asiaan?)
Eilen tuo oli painepesussa, että olisiko jäätymisellä voinnut olla osuutta asiaan vai onkohan tuosta etuvastus tms mennyt?
Auto siis E36 323Ci...
Comment
-
-
Originally posted by GARFFi View Post1. Ei mitään tietoa.
2. Lämmitä avainta sytkällä tjsp. ja työnnä lukkoon.. Älä silti punaiseks, vaan sillee tarpeeks aina kerrallaan. Pitäis sulattaa se, ja sitte jos saat auki nii aseöljyä pesään.
3. Lukkopihdeillä ite sain konepellin vaijerista vetämällä pellin auki, ja jos ei auennut nii kaveri lukkopeltien kohdalta painelemaan ja ite ryit niin pitäis aueta.
4. -
5. -
Tuo kontti on vaan vielä mysteeri. Avain ei siis ole koskaan siinä minun aikanani (15.02.2009--->) kääntynyt, toiminut vain keskuslukolla. Jos sitä huomenna yrittäis ähertää suksiluukun kautta ja paskois vaikka hyvän refleksikotelon, ei kai siinä muukaan auta.
Comment
-
-
Originally posted by Ozzy #69# View PostEi oikein viitsisi kaikkea uusia, kun ei tosiaan tarvitse kuin tuon alapallonivelen.
Ja kyllähän ton pallonivelen saa moskalla paukuteltua alasinta vasten pois ja paikalleenkin, mutta prässi helpottaisi kummasti. Jostain keksit sopivan välikappaleen millä saat lyötyä palloniveltä reunoilta niin kyllä se onnistuu.
Itse vaihdoin samaiseen tukivarteen molemmat pallonivelet ja ei se kyllä ihan plug&play ollut. Ja myöhemmin kyllä vitutti, kun tajusin että alatukivarren pallonivelineen olisi saanut lähes samaan hintaan.
Comment
-
-
Originally posted by Ozzy #69# View PostEi oikein viitsisi kaikkea uusia, kun ei tosiaan tarvitse kuin tuon alapallonivelen.e36 320 cabrio.
e36 328 coupe.
Comment
-
-
Originally posted by 328 e36 View PostPieni vinkki, kun menet ostamaan sitä palloniveltä taikka koko tukivartta, niin pyydä e30 malliin osan, on ihan samoilla mitoilla mutta se ulommainen alapallonivel on vaan paljon kestävämpää mallia e30:ssä , ei ole sellaista muovihärpäkettä siellä pohjassa kuin e36:ssa .. Ja tukivarsi on tarvikkeena siltikin halvempi e30 koppaan kuin e36..MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Originally posted by Jakuza View PostMuutaman kympinhän tossa säästää jos tarvikeosista puhutaan.
Ja kyllähän ton pallonivelen saa moskalla paukuteltua alasinta vasten pois ja paikalleenkin, mutta prässi helpottaisi kummasti. Jostain keksit sopivan välikappaleen millä saat lyötyä palloniveltä reunoilta niin kyllä se onnistuu.
Itse vaihdoin samaiseen tukivarteen molemmat pallonivelet ja ei se kyllä ihan plug&play ollut. Ja myöhemmin kyllä vitutti, kun tajusin että alatukivarren pallonivelineen olisi saanut lähes samaan hintaan.
Pelkän pallonivelen kun saa siihen 20-30€:lla.G20 330e M-Sport sunset orange
Comment
-
-
Originally posted by Ozzy #69# View Post
Comment
-
Comment