Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valtsude
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2007
    • 739
    • Jyväskylä

    Itselläkin ollu tuota jäätymisongelmaa joskus. Nyt tuskin siitä kyse kun sitä on kyllä riuhdottu porukalla auki ja kontti joustaa reunoilta, muttei yllätys yllätys keskeltä. Sain herätepiuhan onneks kaivettua sormin kynnyskotelon välistä niin ei enää subi rohise. Enää pitäis vaan saada vaffi ulos kontista. Saiskohan rautasahalla lukon sahattua poikki? Oiskohan se kivasti hollilla siinä alalaidan keskellä ilman mitään liian kovaa rautasahalle...? Lukkoseppäkään ei osannut auttaa kun selitin tilanteen.
    E34

    Comment

    • Ozzy #69#
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1641
      • Pirkanmaa

      Onkos tuollainen alapallonivel paha vaihtaa? Ulompi siis kyseessä.
      Onnistuuko ihan perustyökaluilla tallissa, vai joutuukko sitä viemään auton jonnekkin verstaalle?
      G20 330e M-Sport sunset orange

      Comment

      • Jussi.M
        Bimmer Rookie
        • Oct 2008
        • 85

        Ennemmin vaihtaa koko tukivarren, suosittelen jos ei oo käytössä prässiä.
        ---------------------------------------------
        BMW 316i Compact 1994 "Pörssimopo"

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          Jos ei ole tietoa siitä toisesta tukivarresta niin vaihtaa samoilla lämpösillä molemmat ja PowerFleksit pusliksi
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • GARFFi
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 5540
            • Kankaanpää

            Originally posted by Valtsude View Post
            Ongelma 1: Vahvistin rikki, ääntää pahasti, pitäisi saada irti.

            Ongelma 2: Peräkontti ei aukea, mekanismi jumissa tai jotain. Nappula tuntuu samalta kuin lukossa ollessaan, eikä lukko käänny avaimella.

            Ongelma 3: Menen ottamaan sulaketta irti konehuoneesta, avausvaijeri katkeaa. Saisi työkaluilla auki pellin munuaisen takaa, mutta nehän ovat peräkontissa.

            Ongelma 4: Samoilla vehkeillä saisi soittimen irti.

            Ongelma 5: Kontissa on tarkalleen mitoitettu subikotelo, joten ei pääse käsiksi takapenkin kautta.


            Mitä tässä nyt sitten tekis että saa kontin auki?
            1. Ei mitään tietoa.

            2. Lämmitä avainta sytkällä tjsp. ja työnnä lukkoon.. Älä silti punaiseks, vaan sillee tarpeeks aina kerrallaan. Pitäis sulattaa se, ja sitte jos saat auki nii aseöljyä pesään.

            3. Lukkopihdeillä ite sain konepellin vaijerista vetämällä pellin auki, ja jos ei auennut nii kaveri lukkopeltien kohdalta painelemaan ja ite ryit niin pitäis aueta.

            4. -

            5. -
            MB E220 CDI -10
            Ex.VW T5.1 -11
            Ex. Ford Transit Custom -14
            Ex. VW Passat 2.0FSI -06
            Ex. VW Golf+ -06
            Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
            Ex. Honda CBR900RR -96
            Ex. E36 325i Coupé -94
            Ex. LADA 2105 1200S -89
            Ex. LADA 2107 1300S -87
            Ex. E36 320i -91

            Comment

            • j3cc3
              Bimmer Rookie
              • Feb 2010
              • 89
              • Savonlinna



              saako ton maskipellin käymään suoraan 91.vuosmalliin?
              Eli onko siinä samanlainen kiinnitys kuin vanhemmassa pre-faceliftissä?

              Comment

              • Affen
                Newbiemmer
                • Dec 2009
                • 17
                • Suomi

                Mikäs tuli kun eilen lämpöpuhallin puhalsi vielä nätisti ilmaa, tänään käynnistäessä ei enään puhaltanut yhtään mitään? Kuuluu vaan automaatti-ilmastoinnin nappuloita ronkittaessa pientä "urahtelua?" (En sit tiedä liittyykö asiaan?)

                Eilen tuo oli painepesussa, että olisiko jäätymisellä voinnut olla osuutta asiaan vai onkohan tuosta etuvastus tms mennyt?

                Auto siis E36 323Ci...

                Comment

                • Valtsude
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2007
                  • 739
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by GARFFi View Post
                  1. Ei mitään tietoa.

                  2. Lämmitä avainta sytkällä tjsp. ja työnnä lukkoon.. Älä silti punaiseks, vaan sillee tarpeeks aina kerrallaan. Pitäis sulattaa se, ja sitte jos saat auki nii aseöljyä pesään.

                  3. Lukkopihdeillä ite sain konepellin vaijerista vetämällä pellin auki, ja jos ei auennut nii kaveri lukkopeltien kohdalta painelemaan ja ite ryit niin pitäis aueta.

                  4. -

                  5. -
                  Juu, konepellin oon saanu auki jo, piti hajottaa muovia siitä oikean puolen lukon ympäriltä, että pääs mekanismiin suoraan käsiks. Itse vaijeri oli jotenkin jumissa. Lyhyellä kuusiokoloavaimella mekanismia vääntämällä pomppas.

                  Tuo kontti on vaan vielä mysteeri. Avain ei siis ole koskaan siinä minun aikanani (15.02.2009--->) kääntynyt, toiminut vain keskuslukolla. Jos sitä huomenna yrittäis ähertää suksiluukun kautta ja paskois vaikka hyvän refleksikotelon, ei kai siinä muukaan auta.
                  E34

                  Comment

                  • Ozzy #69#
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 1641
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by Jussi.M View Post
                    Ennemmin vaihtaa koko tukivarren, suosittelen jos ei oo käytössä prässiä.
                    Ei oikein viitsisi kaikkea uusia, kun ei tosiaan tarvitse kuin tuon alapallonivelen.
                    G20 330e M-Sport sunset orange

                    Comment

                    • Jakuza
                      BTCF Member
                      • Nov 2006
                      • 516
                      • Brisbane

                      Originally posted by Ozzy #69# View Post
                      Ei oikein viitsisi kaikkea uusia, kun ei tosiaan tarvitse kuin tuon alapallonivelen.
                      Muutaman kympinhän tossa säästää jos tarvikeosista puhutaan.
                      Ja kyllähän ton pallonivelen saa moskalla paukuteltua alasinta vasten pois ja paikalleenkin, mutta prässi helpottaisi kummasti. Jostain keksit sopivan välikappaleen millä saat lyötyä palloniveltä reunoilta niin kyllä se onnistuu.
                      Itse vaihdoin samaiseen tukivarteen molemmat pallonivelet ja ei se kyllä ihan plug&play ollut. Ja myöhemmin kyllä vitutti, kun tajusin että alatukivarren pallonivelineen olisi saanut lähes samaan hintaan.

                      Comment

                      • 328 e36
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2003
                        • 488
                        • pori

                        Originally posted by Ozzy #69# View Post
                        Ei oikein viitsisi kaikkea uusia, kun ei tosiaan tarvitse kuin tuon alapallonivelen.
                        Pieni vinkki, kun menet ostamaan sitä palloniveltä taikka koko tukivartta, niin pyydä e30 malliin osan, on ihan samoilla mitoilla mutta se ulommainen alapallonivel on vaan paljon kestävämpää mallia e30:ssä , ei ole sellaista muovihärpäkettä siellä pohjassa kuin e36:ssa .. Ja tukivarsi on tarvikkeena siltikin halvempi e30 koppaan kuin e36..
                        e36 320 cabrio.
                        e36 328 coupe.

                        Comment

                        • GARFFi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 5540
                          • Kankaanpää

                          Originally posted by 328 e36 View Post
                          Pieni vinkki, kun menet ostamaan sitä palloniveltä taikka koko tukivartta, niin pyydä e30 malliin osan, on ihan samoilla mitoilla mutta se ulommainen alapallonivel on vaan paljon kestävämpää mallia e30:ssä , ei ole sellaista muovihärpäkettä siellä pohjassa kuin e36:ssa .. Ja tukivarsi on tarvikkeena siltikin halvempi e30 koppaan kuin e36..
                          Tätä täytyy kyllä ite kokeilla. En usko kyllä millään että on bolt-on juttu, mutta kokoajan porukka kertoo kokemuksia nii kai sitä perkele pitää uskoa.
                          MB E220 CDI -10
                          Ex.VW T5.1 -11
                          Ex. Ford Transit Custom -14
                          Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                          Ex. VW Golf+ -06
                          Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                          Ex. Honda CBR900RR -96
                          Ex. E36 325i Coupé -94
                          Ex. LADA 2105 1200S -89
                          Ex. LADA 2107 1300S -87
                          Ex. E36 320i -91

                          Comment

                          • Ozzy #69#
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2006
                            • 1641
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by Jakuza View Post
                            Muutaman kympinhän tossa säästää jos tarvikeosista puhutaan.
                            Ja kyllähän ton pallonivelen saa moskalla paukuteltua alasinta vasten pois ja paikalleenkin, mutta prässi helpottaisi kummasti. Jostain keksit sopivan välikappaleen millä saat lyötyä palloniveltä reunoilta niin kyllä se onnistuu.
                            Itse vaihdoin samaiseen tukivarteen molemmat pallonivelet ja ei se kyllä ihan plug&play ollut. Ja myöhemmin kyllä vitutti, kun tajusin että alatukivarren pallonivelineen olisi saanut lähes samaan hintaan.
                            On tuossa nyt jonkun verran tuota hintaeroa:


                            Pelkän pallonivelen kun saa siihen 20-30€:lla.
                            G20 330e M-Sport sunset orange

                            Comment

                            • Jakuza
                              BTCF Member
                              • Nov 2006
                              • 516
                              • Brisbane

                              Originally posted by Ozzy #69# View Post
                              On tuossa nyt jonkun verran tuota hintaeroa:


                              Pelkän pallonivelen kun saa siihen 20-30€:lla.
                              Jep kyllä. Itte vaihdoin molemmat pallot niin olikohan ne jotain vajaa 60e, ja koko tukivarren olisi saanut sillon varaosaliikkeestä noin 60-70e hintaan. Nämä ei tosin ollut orkkisosia, ja tästä on aikaa jonkin verran.

                              Comment

                              • Spiddu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 3565
                                • Nla

                                Kytkinpolkimessa väljää. Elikkä poljin pääsee liikkumaan sivuttais suunnassa hieman. onko mahdollista kiristää jotenkin?
                                BMW E90 330dA 2007
                                BMW F30 330e 2017

                                Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                                e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎