Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pexx
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 170
    • Keminmaa

    8x18 ET40 ja 9x18 ET35 olisivat vanteiden koot. Mitkä kumet olisivat ns.oikeat noiden päälle?
    Eteen luultavasti 225-40 mutta mikäs taakse kaarien mankelointia en haluaisi tehdä.
    Takaa madallettu 15mm.

    -kiitos-

    Comment

    • Electroid
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 992
      • Jyväskylä

      Laitat myös taakse sen 225/40 renkaan.
      - E36 328iA Touring 4/97 -
      Myynissä:
      - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

      Comment

      • tommi--fi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 1066
        • Riihimäki

        putkistoa ja luistonesto asc

        Onko E36 323, 320 ja 328 malleissa todellakin sama pakosarja?

        BMWfans antaa samalla numerolla pakosarjan M50 ja M52 koneisiin 320 - 328 malleihin, poislukien 325.

        Tarkoituksena olisi vaihtaa 323 sedaniin 328 putkisto. Kuvia katselemalla näyttäisi sopivan kun ostaa koko putkiston pakosarjojen jälkeen.
        Mahtaako 325 putkisto sopia?

        Toinen kysymys liittyen ASC+T toimintaan.
        Ostin tuollaisen 323i:n jossa on luistonesto. Ostaessa luistonesto ei toiminut mutta kotona huomasin että luistoneston kaasuläppään? menevä vaijeri oli pois ohjusristaan. Ja luistonestoa ei saanut päälle, mittaristossa paloi koko ajan luistoneston valo.
        Kun laitoin vaijerin takaisin ohjuriin luistoneston valo sammui ja luistonesto tuntui myös ajossa toimivan. Eli perä pysyi tiessä ja valo vilkkui ahkerasti.
        Kuuluuko tuon vaijerin olla löysällä vai pitäisikö siinä olla pieni jännitys päällä?
        Auto tai moottoripyörä Virosta?

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6693
          • .......

          Originally posted by tommi--fi View Post
          Onko E36 323, 320 ja 328 malleissa todellakin sama pakosarja?

          BMWfans antaa samalla numerolla pakosarjan M50 ja M52 koneisiin 320 - 328 malleihin, poislukien 325.

          Tarkoituksena olisi vaihtaa 323 sedaniin 328 putkisto. Kuvia katselemalla näyttäisi sopivan kun ostaa koko putkiston pakosarjojen jälkeen.
          Mahtaako 325 putkisto sopia?

          Toinen kysymys liittyen ASC+T toimintaan.
          Ostin tuollaisen 323i:n jossa on luistonesto. Ostaessa luistonesto ei toiminut mutta kotona huomasin että luistoneston kaasuläppään? menevä vaijeri oli pois ohjusristaan. Ja luistonestoa ei saanut päälle, mittaristossa paloi koko ajan luistoneston valo.
          Kun laitoin vaijerin takaisin ohjuriin luistoneston valo sammui ja luistonesto tuntui myös ajossa toimivan. Eli perä pysyi tiessä ja valo vilkkui ahkerasti.
          Kuuluuko tuon vaijerin olla löysällä vai pitäisikö siinä olla pieni jännitys päällä?
          Ainakin 328i putkisto pitäisi sopia bolt-on. (paitsi takahelman aukkoa joutuu isontamaan tai vaihtamaan sellaiseen malliin joka on 2 ulostulolle) ja 328i:n putkessa on alipainetoiminen läppä joka vaatii jotain virittelyä vielä.
          Pakko kysyä, että tehoako tällä haetaan?

          ASC:n vaijeri ei pitäis olla jännityksessä, sen verran siis löysällä että se läppä nojaa varmasti rajoittimeensa,ts. pysyy täysin auki.
          Last edited by JJT; 14-03-2010, 13:44.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • esa`pentula
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2009
            • 1390
            • Tampere

            Originally posted by tommi--fi View Post
            Onko E36 323, 320 ja 328 malleissa todellakin sama pakosarja?

            BMWfans antaa samalla numerolla pakosarjan M50 ja M52 koneisiin 320 - 328 malleihin, poislukien 325.??

            Tarkoituksena olisi vaihtaa 323 sedaniin 328 putkisto. Kuvia katselemalla näyttäisi sopivan kun ostaa koko putkiston pakosarjojen jälkeen.
            Mahtaako 325 putkisto sopia?
            poislukien 325?

            tätä samaa olen itse myös tutkaillut. tarkoitus olisi laittaa 320:seen 325:sen putkisto. kuvista ja tutuilta ilmeten on saatu tietoon, että itse putkisto on erilainen, mutta pakosarjat ovat samanlaiset.

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6693
              • .......

              m50 koneissa pakosarjat on valua, m52 koneissa peltiä.
              Ainakin m52 moottorisisssa on kaikissa samat sarjat.

              Samoin 320i m50 ja 325i näyttää olevan samalla numerolla.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • linde
                Newbiemmer
                • May 2006
                • 12

                Originally posted by jr66 View Post
                Ei ole sama, 323i ja m3 on sama kuin 328i kertoo: http://bmwfans.info/parts/catalog/11121703637/ Onko todellakin sama ?
                kiitos tiedosta. pitää katella 328 kansi jostain...

                Comment

                • j3cc3
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2010
                  • 89
                  • Savonlinna

                  Originally posted by jr66 View Post
                  http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...nel_m_technic/ No. 9 on siis porausjigi eikä mikään kiinni jäävä osa.

                  En kyllä saa tosta kuvasta mitään irti, ku ei oo aikasemmin tullu helmoja pahemmin laiteltuu, voisko joka vähä tarkemmi ohjeistaa?

                  Comment

                  • tommi--fi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 1066
                    • Riihimäki

                    Originally posted by JJT View Post
                    Ainakin 328i putkisto pitäisi sopia bolt-on. (paitsi takahelman aukkoa joutuu isontamaan tai vaihtamaan sellaiseen malliin joka on 2 ulostulolle) ja 328i:n putkessa on alipainetoiminen läppä joka vaatii jotain virittelyä vielä.
                    Pakko kysyä, että tehoako tällä haetaan?

                    ASC:n vaijeri ei pitäis olla jännityksessä, sen verran siis löysällä että se läppä nojaa varmasti rajoittimeensa,ts. pysyy täysin auki.
                    Tuskin siitä tehoa, ääniä lähinnä ja näköä.

                    Mahtaako 325 ja 328 putkisto olla muuta eroa kuin tuo 328 takapöntön läppä (joka pysyy auki kun alipaineletku poistetaan) ja 325 putkessa lambdan paikka.

                    ACS:n olettaisin sitten toimivan normaalisti kun se vaijeri tosiaankin on löysällä. Onneksi ei isompaa vikaa ollut.

                    Originally posted by esa`pentula View Post
                    poislukien 325?

                    tätä samaa olen itse myös tutkaillut. tarkoitus olisi laittaa 320:seen 325:sen putkisto. kuvista ja tutuilta ilmeten on saatu tietoon, että itse putkisto on erilainen, mutta pakosarjat ovat samanlaiset.

                    Tästä luettelosta:

                    M50 320 ja kaikki M52 koneiset samalla pakosarjalla.

                    Näköjään vain M50 320 Cabrio tuolla samalla pakosarjalla.
                    Auto tai moottoripyörä Virosta?

                    Comment

                    • -RePe-
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2009
                      • 49
                      • ylivieska

                      Eli ongelmana se että E36 325i ei lataa kuin 11.5 - 11.8 ja silloin tällöin saattaa olla 14.2 laturin on edellinen omistaja viime lokakuussa uusinut kokonaan. Onko mahdollista että hillet tai latausjännitteensäädin on mennyt näin nopeasti paskaksi? Haulla koitin etsiä mutta ei oikeen tärpännyt mikään vaikka oli samoja ongelmia ollut joillakin. Virta siis loppuu yhtäkkiä ajossakin kesken, vaikka ajoon lähtiessä toimii moitteitta ja lataa oikein. Mikähän siis vikana?
                      Vw Passat 1.8i -98
                      Subaru Impreza WRX STi -95

                      Ex:
                      E39 528iA -96
                      E34 535i sedan -90
                      e36 325i Sedan -93

                      Comment

                      • patu25
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 80
                        • Tampere

                        Hei kertokaas kun omassa autossa M50B25TU oli puolen tankillisen verran ollut MAFin liitin irti (kiitos rakkaan pikkuveljen) ja ei toiminut silloin oikein kunnolla, niin onko kerännyt nyt sitten ajon aikana jotain väärää dataa boksiin vai kuinka tuo homma menee? Pitäisikö siis nollata DME ottamalla akun navat irti yhdeksi yöksi?

                        Comment

                        • tommi--fi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2007
                          • 1066
                          • Riihimäki

                          Originally posted by -RePe- View Post
                          Eli ongelmana se että E36 325i ei lataa kuin 11.5 - 11.8 ja silloin tällöin saattaa olla 14.2 laturin on edellinen omistaja viime lokakuussa uusinut kokonaan. Onko mahdollista että hillet tai latausjännitteensäädin on mennyt näin nopeasti paskaksi? Haulla koitin etsiä mutta ei oikeen tärpännyt mikään vaikka oli samoja ongelmia ollut joillakin. Virta siis loppuu yhtäkkiä ajossakin kesken, vaikka ajoon lähtiessä toimii moitteitta ja lataa oikein. Mikähän siis vikana?
                          Tarkista että johdot on kunnolla laturissa kiinni. Moottorin maajohto?
                          Auto tai moottoripyörä Virosta?

                          Comment

                          • Bemu500
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 2992
                            • INvaLA



                            Kyselin päivällä tuolla muuta keskustelua topicissa, mutta laitan nyt tänne. Tuo sulake on nyt lähinnä se ensisijainen että saa tuon hälyn pois käytöstä. Haku ei kovin mairittelevasti tuottanut tulosta. Ite ihmettelin tuota kun se tosiaan alkaa huutaan välillä ihan ajossakin että eikös hälyn pitäs sillon olla ns. pois päältä? :think
                            -Official member of BTCF-Sauna team-


                            e91 325i -06

                            Comment

                            • jumbo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 6602
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by Bemu500 View Post
                              http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...postcount=1290

                              Kyselin päivällä tuolla muuta keskustelua topicissa, mutta laitan nyt tänne. Tuo sulake on nyt lähinnä se ensisijainen että saa tuon hälyn pois käytöstä. Haku ei kovin mairittelevasti tuottanut tulosta. Ite ihmettelin tuota kun se tosiaan alkaa huutaan välillä ihan ajossakin että eikös hälyn pitäs sillon olla ns. pois päältä? :think
                              Ota summerista johto irti jossei sulaketta löydy, sijaitsee oikeassa etukulmassa etuvalon alapuolella. En muista olisiko ollut helpoin päästä käsiksi kun irrottaa sumarin, saattoi olla niin:think
                              M550d

                              Comment

                              • igmas
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2009
                                • 128
                                • Vaasa



                                Koitetaan nyt pistää tänne jos löytys tietoo tästä ongelmasta.

                                Onko perus maadoitus vika, eikö se sillon pitäs olla toisinpäin että sillon kun on kostea niin on ongelma?
                                EXiä.
                                VW Jetta 1.4 1985
                                Honda Civic 1.4 2001
                                E34 518i 1989
                                E36 325i 1992
                                VW Golf III 1.8 1995
                                VW Passat 1.8T 1998
                                e38 735i 1999
                                E38 750i 2001

                                Nyt:
                                Lexus S190 GS450H 2007

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎