Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommi--fi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 1066
    • Riihimäki

    Originally posted by JJT View Post
    Mikäli oikein katoin etm:n kuvasta niin näyttäis olevan hanskalokeron takana, kaiuttimen yläpuollela se keskuslukon boksi:think
    Siinä on ainakin ABS ASC boksi, muita en huomannut, täytyy sitten sekin irrotella.

    Jotain eroavaisuuksiahan näissä on uudemmissa ja vanhemmissa. Eri pinneihin kytketään ohjaus.

    EDIT Ei sieltä ABS boksin takaa mitään löytynyt, peltiä on.




    Lisää EDITiä

    Foorumillakin tuntuu olevan ohjeita mutta kuvia ei löydy ja oma silmä ei löydä.

    EDIToidaan lisää
    Löytyihän se oikea liitin. Eli tuossa alemmassa kuvassa tuo ylin boksi mihin menee kolme liitintä etupuolelle. Keskimmäinen (keltainen) näistä kuuluu keskuslukolle. Täytyy huomenna juottaa johdot paikalleen ja ryöstää taskulampun pistokkeesta sähköt boksille.

    Pitääkö näihin vielä diodeilla tehdä tuplalukitus?

    Tässä vielä linkki mistä selvisi.
    Last edited by tommi--fi; 14-07-2010, 19:31.
    Auto tai moottoripyörä Virosta?

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      Kyseisessä autossa on GM IV joten keskuslukon pelkkää boksiaa saa kyllä etsiä - turhaan.
      Korimoduuli elikkä juurikin tuo GM IV ohjaa keskuslukitusta, sisävaloja jne jne.
      Kytkennän mennessä vituilleen, poltat boksin ja sitten onkin kivaa.
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Kaikissa on vakiona 2bar. Bmw myy myös 1.4bar korkkia, en tiedä miksi laittavat uutena kohtuuttoman kovan paineen sallivan korkin. Muissa autoissa riittää pienempikin paine.
        Tuo 1.4bar korkki on tullut "päivityksenä" Bmw:lle jokin aika sitten, vanhoista 2.0bar korkeista on luovuttu vanhemmiten ilmenneiden ongelmia takia..
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          Originally posted by Juhiis View Post
          Joo siis kyllä tuon kehyksen saan irti mutta tuo koko kahva härdelli pitäisi vaihtaa eikä se mahdu tulemaan ulos koska lasin alareuna ottaa vastaan.
          Lasi kiskoilta pulttaamalla irti, samoin oven takapäädyn liukutanko irti ikkunasta ja ovesta, sitten nousee lasi ylös viistoon jolloin kahvan sopii pujottamaan välistä. Irroita samalla koko lukkohärdelli, tulee helpommin ja voi lisätä rasvaa vanhojen kuluneiden tilalle.
          Originally posted by *Mikko View Post
          Asensin viikonloppuna autooni uuden alustasarjan (JOM) puolikkaan eli etutolpat ja nyt ihmetyttää, että mikähän ihmeen paukahtelu sieltä kuuluu rattia käännettäessä.. Hakeekohan jouset paikkaansa vielä, vai mistä se kumahtelu voisi kuulua? Ainakin kuullostaa, että se voisi tulla just jousista. Lienenkö tehnyt jotain väärin vai voiko se kuulua auton tukivarsista, kun ei ole vielä nelipyöräsuuntauksessa käynyt?

          Ja sitten vielä semmoista että jos ensi viikonloppuna kerkeän, niin silloin olis takapään vuoro, eli uudet jouset ja iskarit olisi tarkoitus sinnekin laittaa.. Miten se korjoudensäätöpalikka sinne oikeen tulee, jousen ylä- vai alapäähän ja miten ihmeessä se siinä tulee toimimaan, kun se säätökierrehän osoittaa jokatapauksessa jousta päin..?

          Olisin aika kiitollinen jos saisi asiallisia vastauksia.

          T. Mikko
          Jousilautaset ottavat kiinni iskarin yläpäähän, kääntyy niin eri kulmassa kuin alkuperäinen. Tolpat irti, ja muutama sopivalla halkasijalla oleva prikka väliin ja paukkumisen pitäisi loppua. Joka kerta kun se paukahtaa, pyörähtää se jousi rinkiä siellä.

          Alapuolelle säätöläpyskä.
          Originally posted by tommi--fi View Post
          Mistä lähdetään ensimmäisenä etsimään syytä ilmastoinnin toimimattomuuteen?

          Auto 6/96 valmistettu ja digitaalisella ilmastoinnin paneelilla.
          Ilmastointi on kuukausi sitten täytetty, ainetta meni kaikki 825g, eli tyhjä oli.
          Ollut tyhjänä useamman kuukauden, ilmeisesti ainakin koko viime talven.

          Kompura ja tuuletin lähtee kyllä pyörimään mutta kylmää ei puhalla. Kompuran letkuissakaan ei tunnu mitään tapahtuvan, hyvin voi napata käsin kiinni.

          Kompura ja flekti myös pysähtyy kun ottaa kuivaimesta paineanturin johdon irti.

          Järjestelmän paineita en tiedä kun niitä ei huoltolapussa lukenut. Ne ajattelin alkuun käydä mittaamassa.
          Onko aivan varmaa että se kompura lähtee pyörimään? Elikkä koko kompuran rakenne keulasta katottuna pyörii, eikä vain ainoastaan se hihnapyörä?
          Jos näin niin kompura lienee valmis.
          Originally posted by Java View Post
          Noniin, kellään kokemuksia kun auto päästää syylärin korkista kiehuen / paineella tavaraa pihalle. Auto viel jäähtyy josko kuumana kävis (mittari puolessa välissä). Pitää kylmänä kokeilla jos edelleen puskee niin eikös silloin oo kannentiiviste vaihtokunnossa? Onkos millanen projekti / jotain huomioitavaa?

          Autona siis 316 -97


          Mietin siis että jos mittari kusee pahasti
          Paisarinkorkki voi tosiaan olla finaalissa, tuossa koneessahan on se hienous, että käy 97asteisena, joten varsin kuumana. Eli jos vaikka viskossa tms. on ongelmaa, ei ole keittämiseen paljoa matkaa..

          Kannentiivisteen vaihto, nooh..Kansi pitänee kuitenkin koneistaa..Elikkä on siinä hommaa tiedossa. Pultit pitää uusia, samoin tiivisteet jne. Jako pitää myös saada lukittua paikalleen että saa ajoitettua, ei mikään mahottomuus kun 8v koneesta kyse.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • Behemoth
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 562

            Mistä sais edullisen ja toimivan tehoboxin 325 tdsA:han? 06/1997 on valmistettu.
            E66 730Ld LCI

            ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

            Comment

            • tommi--fi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 1066
              • Riihimäki

              Originally posted by Janzki View Post
              Kyseisessä autossa on GM IV joten keskuslukon pelkkää boksiaa saa kyllä etsiä - turhaan.
              Korimoduuli elikkä juurikin tuo GM IV ohjaa keskuslukitusta, sisävaloja jne jne.
              Kytkennän mennessä vituilleen, poltat boksin ja sitten onkin kivaa.
              Tämä selvisikin jo usean tunnin googletuksella. Keskuslukon liitin löytyi, keskimmäinen boksin etupuolella.
              Toivottavasti nuo ohjeissa annetut kytkentäpaikat on sitten oikein.
              Toinen johto näkyi olevan paikallaan, toinen pitäisi saada jollain tapaa ujutettua liittimen sisään. Ei vaikuttanut olevan purettavissa. +12V puoli ja maajohto tuli jo juoteltua valmiiksi, vilkut ajattelin jättää kytkemättä.

              Eikö siitä sitten boksin vaihdolle selviä vai mitä muuta sieltä hajoaa?

              Originally posted by Janzki View Post
              Onko aivan varmaa että se kompura lähtee pyörimään? Elikkä koko kompuran rakenne keulasta katottuna pyörii, eikä vain ainoastaan se hihnapyörä?
              Jos näin niin kompura lienee valmis.
              Kyllä se kompuran etureuna lähtee pyörimään kun ilmastoinnin laittaa päälle ja vastaavasti sammuu kun laittaa pois päältä. Täytyy nyt vielä tarkemmin tutkia mikä sielläpyörii. Letkuissa ei kuitenkaan mitään tunnu tai kondensoitumista putkissa näy.
              Kierrokset myös heilahtaa kompuran kytkeytyessä. Vai vaikuttaisiko tuulettimen käynnistyminen samoin.

              Kiitos vastauksista.
              Last edited by tommi--fi; 14-07-2010, 21:08.
              Auto tai moottoripyörä Virosta?

              Comment

              • Nisti
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2007
                • 705
                • På Gränsen

                Onkos Meylen tukivarsihilut kestäneet miten e36 keulalla?
                "MURPHY'S LAW"
                "Whatever can go wrong will go wrong,
                and at the worst possible time,
                in the worst possible way"

                Comment

                • MinDBeaT
                  BTCF Member
                  • Jul 2009
                  • 321
                  • Raahe

                  Hmm, mikähän on menny pieleen ku tuosta cupeesta vaihdettiin xenonit pois ja laitettiin halogeenit tilalle, niin nyt se polttaa kokoajan sulakkeen (muistaakseni 37), ja tällöin katoaa vänkärin puolen parkit, mittaristovalot, valojen muistutus summerit yms. Mistähän tota oikosulkua lähtis purkamaan? Xenonien kanssakin oli semmosta häikkää, että ei vänkärin puolen lamppua aina heti sytyttänyt, vaan sisällä kuului semmosta ihme räpsymistä ja ainakin obc sekoili tämän yhteydessä aikalailla. Eli siis pikselit välkkyi ja tekstit hyppi silmille omaan tahtiin.
                  BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
                  Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    Originally posted by tommi--fi View Post
                    Tämä selvisikin jo usean tunnin googletuksella. Keskuslukon liitin löytyi, keskimmäinen boksin etupuolella.
                    Toivottavasti nuo ohjeissa annetut kytkentäpaikat on sitten oikein.
                    Toinen johto näkyi olevan paikallaan, toinen pitäisi saada jollain tapaa ujutettua liittimen sisään. Ei vaikuttanut olevan purettavissa. +12V puoli ja maajohto tuli jo juoteltua valmiiksi, vilkut ajattelin jättää kytkemättä.

                    Eikö siitä sitten boksin vaihdolle selviä vai mitä muuta sieltä hajoaa?



                    Kyllä se kompuran etureuna lähtee pyörimään kun ilmastoinnin laittaa päälle ja vastaavasti sammuu kun laittaa pois päältä. Täytyy nyt vielä tarkemmin tutkia mikä sielläpyörii. Letkuissa ei kuitenkaan mitään tunnu tai kondensoitumista putkissa näy.
                    Kierrokset myös heilahtaa kompuran kytkeytyessä. Vai vaikuttaisiko tuulettimen käynnistyminen samoin.

                    Kiitos vastauksista.
                    Ei varmaan vain ihan heti käsillä sellaista boksia löydy

                    Tuulettimen käynnistyminenkin aiheuttaa heilahdusta kierroksissa, haukkaa meinaan ihan hyvästi virtaa se.
                    Originally posted by Nisti View Post
                    Onkos Meylen tukivarsihilut kestäneet miten e36 keulalla?
                    Samalla tavalla kuin motonetissäkin myytävät, hd kamat sitten erikseen.
                    Originally posted by MinDBeaT View Post
                    Hmm, mikähän on menny pieleen ku tuosta cupeesta vaihdettiin xenonit pois ja laitettiin halogeenit tilalle, niin nyt se polttaa kokoajan sulakkeen (muistaakseni 37), ja tällöin katoaa vänkärin puolen parkit, mittaristovalot, valojen muistutus summerit yms. Mistähän tota oikosulkua lähtis purkamaan? Xenonien kanssakin oli semmosta häikkää, että ei vänkärin puolen lamppua aina heti sytyttänyt, vaan sisällä kuului semmosta ihme räpsymistä ja ainakin obc sekoili tämän yhteydessä aikalailla. Eli siis pikselit välkkyi ja tekstit hyppi silmille omaan tahtiin.
                    Ettei olis jotain releviritystä sinne tehty? Tutki piuhat ja karsi KAIKKI jälkikäteen asennetut piuhat mäelle.
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • esa`pentula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2009
                      • 1390
                      • Tampere

                      Originally posted by MinDBeaT View Post
                      Hmm, mikähän on menny pieleen ku tuosta cupeesta vaihdettiin xenonit pois ja laitettiin halogeenit tilalle, niin nyt se polttaa kokoajan sulakkeen (muistaakseni 37), ja tällöin katoaa vänkärin puolen parkit, mittaristovalot, valojen muistutus summerit yms. Mistähän tota oikosulkua lähtis purkamaan? Xenonien kanssakin oli semmosta häikkää, että ei vänkärin puolen lamppua aina heti sytyttänyt, vaan sisällä kuului semmosta ihme räpsymistä ja ainakin obc sekoili tämän yhteydessä aikalailla. Eli siis pikselit välkkyi ja tekstit hyppi silmille omaan tahtiin.
                      katoppa ettei keskikonsolin tuhkakuppien valojen johdot ota yhteen. vaihtoon ei mitenkään liity, mutta itsellä otti yhteen ja teki samaa. takapoksin johtosarja on toinen arka paikka

                      Comment

                      • däädää
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2010
                        • 756
                        • Tornio

                        Pitäis imuvuoto alkaa paikantamaan :think mitkä yleisimmät kohdat mistä vuotaa tai mistä porukoilla on vuotaneet?

                        Ja M50B25 kone

                        Comment

                        • -MJJ-
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 195
                          • Iisalmi

                          Originally posted by däädää View Post
                          Pitäis imuvuoto alkaa paikantamaan :think mitkä yleisimmät kohdat mistä vuotaa tai mistä porukoilla on vuotaneet?

                          Ja M50B25 kone
                          Otas ekana irti imm ja imusarjan välinen haitari putki ja tutki tarkkaan. Itsellänikin näytti ihan ehyeltä, mutta todellisuudessa jotain muuta.

                          Comment

                          • däädää
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2010
                            • 756
                            • Tornio

                            Originally posted by -MJJ- View Post
                            Otas ekana irti imm ja imusarjan välinen haitari putki ja tutki tarkkaan. Itsellänikin näytti ihan ehyeltä, mutta todellisuudessa jotain muuta.
                            Pitääpä kattoa kun on aikaa.. Mites porukalla ääntää vanos? Itellä se vähän tyhjäkäynnillä koputtelee mutta nopealla googletuksella se ois vähintään normaalia näissä koneissa?

                            Comment

                            • tonmppa
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2009
                              • 276
                              • nurmijärvi

                              nyt se sitten teki mukavat ja jätti välille eilen. e36 m50b25
                              oireet: aluksi teki ensimmäisen 2km jälkeen silleen että nykäs aivan vitusti yhtäkki, tuntu että pää lentää takapenkille. nykäsyjä tuli jotain 3-5kpl 2km matkalla. sitten pääsin motarilla ni yhtäkkiä tehot lähti kokonaan pintakaasulla yritin sievästä päässä vittuu koko motarilta. seuraavassa liittymässä ~5km päässä käyntiääni (tai pakoäänet) kuulosti siltä että se ei käy ku 2-3 pytyllä, aivan hirveä. no pysähdyin , sitten kone rupes tavallaa ite hakemaan optimi kierroksia että pysyy käynnissä, pääsin pari kilsaa nilkuttamalla ja siihen sammu, pari kertaa löin käyntiin mutta käynti ei muuttunu mihinkään. sitten se ei ees yritä enää lähtiä käyntiin (jumissa?) ja hinauksen aikana päästi kaikki bensat imusarjaan ja sieltä ilmansuodatinkotelon kautta pihalla ja hajusta päätellen osan öljyn sekaan alakertaan.
                              no purin venakopan pois, se vaikutti vähän siltä että siellä ei ole öljyä ollu hetkeen ollenkaan, kopan sisä pinta oli aivan tummunu ja kuiva, "nokkien nostot" ei ollu kuitenkaan sinistunu että olisi palaneet tai vastaavaa.

                              niin jos tähän onkelmaan ois jollaki heittää jotaki järkevää vinkkiä että mistä alkaa vikaa paikallistamaan, huomena kuitenkin ois tarkotus vikakoodit lukia, jos sieltä jotaki ilmenis.
                              PS:millä helvetin ilveellä ne kaikki bensat tuli sinne minne ne ei kuulu tulla tuossa vaiheessa???



                              Originally posted by däädää View Post
                              Mites porukalla ääntää vanos? Itellä se vähän tyhjäkäynnillä koputtelee mutta nopealla googletuksella se ois vähintään normaalia näissä koneissa?
                              normaalia ja normaalia, eihän sen kuulu siellä rallatella, eli siellä pitäs parit osat vaihtaa, ei sinänsä kallis tikki. itellä kans rallatteli kuumana aikalailla mutta enää käy koko kone

                              Comment

                              • däädää
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2010
                                • 756
                                • Tornio

                                Originally posted by tonmppa View Post
                                normaalia ja normaalia, eihän sen kuulu siellä rallatella, eli siellä pitäs parit osat vaihtaa, ei sinänsä kallis tikki. itellä kans rallatteli kuumana aikalailla mutta enää käy koko kone
                                Paljonkohan tulis hintaa tuolle työlle? :think Ja mitä sieltä vaihdetaan?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎