Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    Ruut, kannattaa hetimiten tarkistaa, ettei sytytystulppien syvennyksissä ole öljyä. Jos on, venttiilikopan tiiviste uusiksi. Jollei koloissa ole öljyä, jokin sytytystulppa voi olla pimeänä tai sitten joku sytytyspuolista...

    Comment

    • coupe320
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 417
      • viikkoja tiellä

      etsin seartsilla juttua käsijarrun kiristysksestä ja löysinkin pari juttua, ainut vaan ettei multa oikeen onnistu

      eli onko automaatissa tuo käkkäri tsydeemi jotenkin erilainen, kun ei löytyny sitä "ruuvia" sieltä pyörän pultin reiästä? eli mitä seuraavaks?

      Comment

      • coupe320
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 417
        • viikkoja tiellä

        etsin seartsilla juttua käsijarrun kiristysksestä ja löysinkin pari juttua, ainut vaan ettei multa oikeen onnistu

        eli onko automaatissa tuo käkkäri tsydeemi jotenkin erilainen, kun ei löytyny sitä "ruuvia" sieltä pyörän pultin reiästä? eli mitä seuraavaks?
        e; 320 cia -92..

        Comment

        • Guest's Avatar

          Originally posted by coupe320 View Post
          etsin seartsilla juttua käsijarrun kiristysksestä ja löysinkin pari juttua, ainut vaan ettei multa oikeen onnistu

          eli onko automaatissa tuo käkkäri tsydeemi jotenkin erilainen, kun ei löytyny sitä "ruuvia" sieltä pyörän pultin reiästä? eli mitä seuraavaks?
          e; 320 cia -92..
          Jos ei ala suosiolla löytymään niin aika helppo käyttää satula ja levy pois, näkee koko systeemin, ja on helpompi hahmottaa käsijarrun toiminta.

          Comment

          • tonmppa
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 276
            • nurmijärvi

            Originally posted by isoR View Post
            Jos ei ala suosiolla löytymään niin aika helppo käyttää satula ja levy pois, näkee koko systeemin, ja on helpompi hahmottaa käsijarrun toiminta.

            joo suosiolla vaan ne kaks satulan pulttia pois ja levy veke ja sitten säätämään. ite ainakaan ole saanu pultin reijästä säädettyä kunnolla koskaan....

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16457
              • Asikkala

              Originally posted by coupe320 View Post
              etsin seartsilla juttua käsijarrun kiristysksestä ja löysinkin pari juttua, ainut vaan ettei multa oikeen onnistu

              eli onko automaatissa tuo käkkäri tsydeemi jotenkin erilainen, kun ei löytyny sitä "ruuvia" sieltä pyörän pultin reiästä? eli mitä seuraavaks?
              e; 320 cia -92..
              Ei siellä mitään säätöä ole koska tuollaista 320 cia -92:a ei ole olemassakaan

              Comment

              • Ruut
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 174
                • Jyväskylä

                Originally posted by Lanttu View Post
                Ruut, kannattaa hetimiten tarkistaa, ettei sytytystulppien syvennyksissä ole öljyä. Jos on, venttiilikopan tiiviste uusiksi. Jollei koloissa ole öljyä, jokin sytytystulppa voi olla pimeänä tai sitten joku sytytyspuolista...
                Jes mentävä heti tarkasteleen kun pääsee taas talliin.
                E46 M3 '01 rata-prokkis
                EX: E36 325i '91
                Kaikkia audista tojotaan
                (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
                + perseestä perämoottoriin

                "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  Originally posted by Ruut View Post
                  Jes mentävä heti tarkasteleen kun pääsee taas talliin.
                  Eikä muuten tee mirrille sitten yhtään hyvää antaa happea kun jokin tulppa ei sytytä..Muutaman kerran pau pau putkesta ja alkaa lentää epämääräistä sheissee oman aikansa putkesta ulos.
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    Originally posted by Java View Post
                    Kertokaas nyt viisaammat.

                    Eli skenaario on semmonen: eräs kaunis päivä auto (316:n, -97) "keitti". Syylärin korkista tavaraa pihalle katsastusaseman pihalla. Siellä en sitä huomannut vaan katsastaja soitti jälkeenpäin että sulla muuten tulee vettä jostain. Ajoin himaan siis ja siellä vasta huomasin että puskee vettä pihalle. Pelti auki ja syylärin korkin tienoo aivan märkä. Myöskin ilmausruuvin kanta oli pompannut pois.

                    Lisää vettä säiliöön ja pienitoimista ilmaamista. Kone käy hyvin, setelit ei kastu putken päässä, savu on ihan normaalin väristä, öljykorkki normaalin värinen ja lämmöt on kunnossa.

                    Ajelin pari lenkkiä pihatiellä että sain veden kiertämään, ei mitään ongelmaa. Sitten seuraavana päivänä töihin, jossa pelti auki. Vettä oli säiliössä ja korkkia avatessa painetta tulee pihalle, eli kaikki taas ok. Töistä himaan motonetin kautta ja sieltä uusi syylärin korkki 1.4bar. Kun himaan pääsin, oli auton keula taas aivan märkä. Ilmausruuvi oli kokonaan paskana ja sieltä puskee vettä komeana kaarena kun konetta käytteli. Vettä säiliöön meni taas pari litraa. Taas pientä koekäyttöä pihalla ja välillä vedestä taas katoaa pari litraa humauksessa, lämmöt kokoajan kuitenkin kunnossa.

                    Auton tuli kauppojen kylkiäisenä kaverilta joka aika hätäseen halus siitä eroon ja siitä oli syylärin korkki paskana niin että se "tappi" ja "kierreosa" oli erillään mutta muuten pysy kyllä siellä kasassa. Oiskohan tässä nyt ollut jotain pikapaikkausta ennen kun auto mulle tullu ja nyt taas alkanut oireilemaan? Autosta putsailin magneettiventtiilin lämppäristä 1kk takaperin ja sillon tuli vettä pihalle mutta mielestäni ilmasin kyllä auton hyvin sen jälkeen ja kuukauden tosiaan pelittänyt. Ei tää nyt mitenkään voi johtua siitä että vettä puuttuu systeemistä litroittain? Tosin sylkeehän se pihalle sitä välillä.

                    Tuntuu että auto lykkää painetta paisariin, mutta muuten ei kyllä oireet viittaa kansiremonttiin...

                    Käyn tänään hakemassa tuon ilmausruuvin vielä ja sitten kokeillaan taas uudestaan... Perkele..
                    Niin.

                    1) Kone kylmänä, paisarin korkki auki, kone käyntiin - Tuleeko vettä yli?
                    Tulee = luultavasti kansi tai tiiviste vika
                    Ei tule = Vika muualla

                    2) Kone lämmin / puolilämmin, sammuksissa, varovaisesti avaa paisarinkorkkia, puskeeko nestettä väkisellä yli?
                    Puskee = ylipainetta, vesipumppu ei joko kierrätä kuten pitää, kansi tai tiiviste viallinen

                    2.1) Edelleen korkki auki, kone käymään, tuleeko nesteet ulos?
                    Tulee = mahdollinen ilmalukko tai kannessa halkeama mikä oireilee vasta lämmönvaikutuksesta
                    Ei tule = tarkista vesipumppu ja kunnon ilmaus auton keula kohti taivasta


                    Raamattuna en ko. ohjetta käyttäisi, mutta kertaakaan ei ole vielä omalla kohdalla pettänyt.
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • coupe320
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 417
                      • viikkoja tiellä

                      Originally posted by tonmppa View Post
                      joo suosiolla vaan ne kaks satulan pulttia pois ja levy veke ja sitten säätämään. ite ainakaan ole saanu pultin reijästä säädettyä kunnolla koskaan....

                      joo näin tein ja toiselta puolelta onnistu hyvin, toisella puolella oli sit kiva ylläri eli eihän siellä ollu mitään paloja/jousia yms, paikallaan
                      noh ei muuta ku tilaamaan osia...

                      Comment

                      • Ruut
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 174
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Janzki View Post
                        Eikä muuten tee mirrille sitten yhtään hyvää antaa happea kun jokin tulppa ei sytytä..Muutaman kerran pau pau putkesta ja alkaa lentää epämääräistä sheissee oman aikansa putkesta ulos.
                        Woot woot ?
                        E46 M3 '01 rata-prokkis
                        EX: E36 325i '91
                        Kaikkia audista tojotaan
                        (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
                        + perseestä perämoottoriin

                        "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

                        Comment

                        • ka00z
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1805
                          • Varsinais-Suomi

                          Originally posted by Ruut View Post
                          Woot woot ?
                          Niin että jos annat koneelle kaasua ja yksi tai kaksi jää syttymästä, niin ei tee loppupeleissä hirveän hyvää katalysaattorille ja putkistolle.
                          W124 voll, markalla pidemmälle

                          Comment

                          • LCN
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 529
                            • Kouvola

                            Pitäis tohon omaan sigun kiuluun vaihtaa visko keulille. Kumpikohan ystävämme Motonetin tarjoamista on oikea, kolme vai nelipulttinen kiinnitys? Osanumerot motonetin puolella 13-1507 ja 13-1508.

                            edit: koneena on siis jo m52
                            E36 320i -98 M-Sport
                            Ex: E36 325i -92

                            Comment

                            • tommi--fi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 1066
                              • Riihimäki

                              Originally posted by LCN View Post
                              Pitäis tohon omaan sigun kiuluun vaihtaa visko keulille. Kumpikohan ystävämme Motonetin tarjoamista on oikea, kolme vai nelipulttinen kiinnitys? Osanumerot motonetin puolella 13-1507 ja 13-1508.

                              edit: koneena on siis jo m52
                              Eiköhän se nelipulttinen ole.



                              Helppo tarkistaa, sormen päällä viskosta kokeilet.

                              EDIT motonetin vuosilukujen perusteella kolmipulttinen

                              EDIT lisää Omassa -96 2.5 M52 on neljällä pultilla.
                              Last edited by tommi--fi; 20-07-2010, 16:45.
                              Auto tai moottoripyörä Virosta?

                              Comment

                              • Java
                                Bimmer Rookie
                                • May 2010
                                • 63
                                • Vihti

                                Originally posted by Janzki View Post
                                Niin.

                                1) Kone kylmänä, paisarin korkki auki, kone käyntiin - Tuleeko vettä yli?
                                Tulee = luultavasti kansi tai tiiviste vika
                                Ei tule = Vika muualla

                                2) Kone lämmin / puolilämmin, sammuksissa, varovaisesti avaa paisarinkorkkia, puskeeko nestettä väkisellä yli?
                                Puskee = ylipainetta, vesipumppu ei joko kierrätä kuten pitää, kansi tai tiiviste viallinen
                                2.1) Edelleen korkki auki, kone käymään, tuleeko nesteet ulos?
                                Tulee = mahdollinen ilmalukko tai kannessa halkeama mikä oireilee vasta lämmönvaikutuksesta tosin tyhjäkäynnillä ei tule, mutta kun hetken pitää kerroksia niin taas tulee

                                Ei tule = tarkista vesipumppu ja kunnon ilmaus auton keula kohti taivasta
                                Tässä kutakuinkin oikea suora!
                                Laitoin uuden ilmausruuvin paisariin ja tarkastin vedet ja lähdin pienelle rundille. Ekalla rundilla vettä taas katosi, jonka jälkeen lisää tavaraa koneeseen. Uusi rundi ja tallin eteen: vesi ei oo kadonnut mihinkään. Paisarin korkkia avatessa tuli vettä pihalle korkin reunoilta. No vähän vettä lisää ja nokka hinurin grillillä kohti taivasta. Auto käy tyhjäkäynnillä hyvin, ei puske vettä yli korkista oli se sitten kiinni tai auki. Kun kaasuttelee niin ei tule vettä ylös muutakun vähän roiskii kun siitä syylärin reunasta tulee sinne paisariin vesisuihku? vähän myös pinta vajoaa ja nousee taas tasasesti kun kaasuttelee. Sitten annoin kaasua niin että kierrokset on neljässä tonnissa noin 5sec keula tavasta kohden niin vettä tuli sen 5 sekunnin jälkeen pihalle aivan perkeleesti. 1/3 ämpärillistä sai kaataa taas sisään. Pitää vielä illemmalla tutkia vähän lisää...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎