Ruut, kannattaa hetimiten tarkistaa, ettei sytytystulppien syvennyksissä ole öljyä. Jos on, venttiilikopan tiiviste uusiksi. Jollei koloissa ole öljyä, jokin sytytystulppa voi olla pimeänä tai sitten joku sytytyspuolista...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
isoR
Originally posted by coupe320 View Postetsin seartsilla juttua käsijarrun kiristysksestä ja löysinkin pari juttua, ainut vaan ettei multa oikeen onnistu
eli onko automaatissa tuo käkkäri tsydeemi jotenkin erilainen, kun ei löytyny sitä "ruuvia" sieltä pyörän pultin reiästä? eli mitä seuraavaks?
e; 320 cia -92..
Comment
-
Originally posted by isoR View PostJos ei ala suosiolla löytymään niin aika helppo käyttää satula ja levy pois, näkee koko systeemin, ja on helpompi hahmottaa käsijarrun toiminta.
joo suosiolla vaan ne kaks satulan pulttia pois ja levy veke ja sitten säätämään. ite ainakaan ole saanu pultin reijästä säädettyä kunnolla koskaan....
Comment
-
-
Originally posted by coupe320 View Postetsin seartsilla juttua käsijarrun kiristysksestä ja löysinkin pari juttua, ainut vaan ettei multa oikeen onnistu
eli onko automaatissa tuo käkkäri tsydeemi jotenkin erilainen, kun ei löytyny sitä "ruuvia" sieltä pyörän pultin reiästä? eli mitä seuraavaks?
e; 320 cia -92..
Comment
-
-
Originally posted by Lanttu View PostRuut, kannattaa hetimiten tarkistaa, ettei sytytystulppien syvennyksissä ole öljyä. Jos on, venttiilikopan tiiviste uusiksi. Jollei koloissa ole öljyä, jokin sytytystulppa voi olla pimeänä tai sitten joku sytytyspuolista...E46 M3 '01 rata-prokkis
EX: E36 325i '91
Kaikkia audista tojotaan
(nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
+ perseestä perämoottoriin
"Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"
Comment
-
-
Originally posted by Ruut View PostJes mentävä heti tarkasteleen kun pääsee taas talliin.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Java View PostKertokaas nyt viisaammat.
Eli skenaario on semmonen: eräs kaunis päivä auto (316:n, -97) "keitti". Syylärin korkista tavaraa pihalle katsastusaseman pihalla. Siellä en sitä huomannut vaan katsastaja soitti jälkeenpäin että sulla muuten tulee vettä jostain. Ajoin himaan siis ja siellä vasta huomasin että puskee vettä pihalle. Pelti auki ja syylärin korkin tienoo aivan märkä. Myöskin ilmausruuvin kanta oli pompannut pois.
Lisää vettä säiliöön ja pienitoimista ilmaamista. Kone käy hyvin, setelit ei kastu putken päässä, savu on ihan normaalin väristä, öljykorkki normaalin värinen ja lämmöt on kunnossa.
Ajelin pari lenkkiä pihatiellä että sain veden kiertämään, ei mitään ongelmaa. Sitten seuraavana päivänä töihin, jossa pelti auki. Vettä oli säiliössä ja korkkia avatessa painetta tulee pihalle, eli kaikki taas ok. Töistä himaan motonetin kautta ja sieltä uusi syylärin korkki 1.4bar. Kun himaan pääsin, oli auton keula taas aivan märkä. Ilmausruuvi oli kokonaan paskana ja sieltä puskee vettä komeana kaarena kun konetta käytteli. Vettä säiliöön meni taas pari litraa. Taas pientä koekäyttöä pihalla ja välillä vedestä taas katoaa pari litraa humauksessa, lämmöt kokoajan kuitenkin kunnossa.
Auton tuli kauppojen kylkiäisenä kaverilta joka aika hätäseen halus siitä eroon ja siitä oli syylärin korkki paskana niin että se "tappi" ja "kierreosa" oli erillään mutta muuten pysy kyllä siellä kasassa. Oiskohan tässä nyt ollut jotain pikapaikkausta ennen kun auto mulle tullu ja nyt taas alkanut oireilemaan? Autosta putsailin magneettiventtiilin lämppäristä 1kk takaperin ja sillon tuli vettä pihalle mutta mielestäni ilmasin kyllä auton hyvin sen jälkeen ja kuukauden tosiaan pelittänyt. Ei tää nyt mitenkään voi johtua siitä että vettä puuttuu systeemistä litroittain? Tosin sylkeehän se pihalle sitä välillä.
Tuntuu että auto lykkää painetta paisariin, mutta muuten ei kyllä oireet viittaa kansiremonttiin...
Käyn tänään hakemassa tuon ilmausruuvin vielä ja sitten kokeillaan taas uudestaan... Perkele..
1) Kone kylmänä, paisarin korkki auki, kone käyntiin - Tuleeko vettä yli?
Tulee = luultavasti kansi tai tiiviste vika
Ei tule = Vika muualla
2) Kone lämmin / puolilämmin, sammuksissa, varovaisesti avaa paisarinkorkkia, puskeeko nestettä väkisellä yli?
Puskee = ylipainetta, vesipumppu ei joko kierrätä kuten pitää, kansi tai tiiviste viallinen
2.1) Edelleen korkki auki, kone käymään, tuleeko nesteet ulos?
Tulee = mahdollinen ilmalukko tai kannessa halkeama mikä oireilee vasta lämmönvaikutuksesta
Ei tule = tarkista vesipumppu ja kunnon ilmaus auton keula kohti taivasta
Raamattuna en ko. ohjetta käyttäisi, mutta kertaakaan ei ole vielä omalla kohdalla pettänyt.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by tonmppa View Postjoo suosiolla vaan ne kaks satulan pulttia pois ja levy veke ja sitten säätämään. ite ainakaan ole saanu pultin reijästä säädettyä kunnolla koskaan....
joo näin tein ja toiselta puolelta onnistu hyvin, toisella puolella oli sit kiva ylläri eli eihän siellä ollu mitään paloja/jousia yms, paikallaan
noh ei muuta ku tilaamaan osia...
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostEikä muuten tee mirrille sitten yhtään hyvää antaa happea kun jokin tulppa ei sytytä..Muutaman kerran pau pau putkesta ja alkaa lentää epämääräistä sheissee oman aikansa putkesta ulos.E46 M3 '01 rata-prokkis
EX: E36 325i '91
Kaikkia audista tojotaan
(nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
+ perseestä perämoottoriin
"Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"
Comment
-
-
Originally posted by LCN View PostPitäis tohon omaan sigun kiuluun vaihtaa visko keulille. Kumpikohan ystävämme Motonetin tarjoamista on oikea, kolme vai nelipulttinen kiinnitys? Osanumerot motonetin puolella 13-1507 ja 13-1508.
edit: koneena on siis jo m52
Helppo tarkistaa, sormen päällä viskosta kokeilet.
EDIT motonetin vuosilukujen perusteella kolmipulttinen
EDIT lisää Omassa -96 2.5 M52 on neljällä pultilla.Last edited by tommi--fi; 20-07-2010, 16:45.Auto tai moottoripyörä Virosta?
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostNiin.
1) Kone kylmänä, paisarin korkki auki, kone käyntiin - Tuleeko vettä yli?
Tulee = luultavasti kansi tai tiiviste vika
Ei tule = Vika muualla
2) Kone lämmin / puolilämmin, sammuksissa, varovaisesti avaa paisarinkorkkia, puskeeko nestettä väkisellä yli?
Puskee = ylipainetta, vesipumppu ei joko kierrätä kuten pitää, kansi tai tiiviste viallinen
2.1) Edelleen korkki auki, kone käymään, tuleeko nesteet ulos?
Tulee = mahdollinen ilmalukko tai kannessa halkeama mikä oireilee vasta lämmönvaikutuksesta tosin tyhjäkäynnillä ei tule, mutta kun hetken pitää kerroksia niin taas tulee
Ei tule = tarkista vesipumppu ja kunnon ilmaus auton keula kohti taivasta
Laitoin uuden ilmausruuvin paisariin ja tarkastin vedet ja lähdin pienelle rundille. Ekalla rundilla vettä taas katosi, jonka jälkeen lisää tavaraa koneeseen. Uusi rundi ja tallin eteen: vesi ei oo kadonnut mihinkään. Paisarin korkkia avatessa tuli vettä pihalle korkin reunoilta. No vähän vettä lisää ja nokka hinurin grillillä kohti taivasta. Auto käy tyhjäkäynnillä hyvin, ei puske vettä yli korkista oli se sitten kiinni tai auki. Kun kaasuttelee niin ei tule vettä ylös muutakun vähän roiskii kun siitä syylärin reunasta tulee sinne paisariin vesisuihku? vähän myös pinta vajoaa ja nousee taas tasasesti kun kaasuttelee. Sitten annoin kaasua niin että kierrokset on neljässä tonnissa noin 5sec keula tavasta kohden niin vettä tuli sen 5 sekunnin jälkeen pihalle aivan perkeleesti. 1/3 ämpärillistä sai kaataa taas sisään. Pitää vielä illemmalla tutkia vähän lisää...
Comment
-
Comment