Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arde92
    BTCF Member
    • Aug 2010
    • 1330
    • Lohtaja/keski-pohjanmaa

    Pahoittelen täällä mainostamisesta mutta ei kellään olis ylimääräsenä E36 325i Vanoksellisen ilmamassamittaria! kiire!
    E39 M5 Titansilber<------
    F11 530D Spacegray
    E36 323i M-sport Med Hölsteri
    Ex :E61 525D Lci Carboni
    Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
    Ex :E61 530XD Monacoblau<------
    Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
    Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

    Comment

    • Jebbunen
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 514
      • Pirkkala

      Löytyy mutta toiminnasta ei 100% takuuta :think
      Porsche

      Comment

      • toNmbbA
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2009
        • 2329
        • Espoo

        Onko normaalia että kylmemmällä kelillä auto tuntuu helvetin tukkoiselta? En siis tarkoita tällä että kiihdyttelisin voimakkaasti kylmällä koneella vaan sitä että auto tuntuu helvetin raskaalta ja että kaasua pitää painaa huomattavasti enemmän. Pinta kaasulla auto ei jaksa mennä vaan lähtee ns hyytymään jolloin kaasua pitää lisätä. Lämmöt kun nousseet sinisen palkin ylärajaan niin rupeaa toimimaan normaalisti.

        Eli onko tämä vika vai ns ominaisuus? Jos kyseessä vika niin kuinka korjata se?

        Sitten seuraavanlaista:

        Sähkölasit ja kattoluukku pimeni yllättäen. (ikkuna jäi osittain auki).

        Eli kysymys kuuluu. Onko näissä 4x sähkölasi versioissa laseille oma rele vai onko se tuo ns Comfort rele missä vika? :think

        Eli mistä siis löytyy minulla tuo kyseinen rele mikä ohjaa laseja?

        Jos vika kuitenkin on tuossa comfort releessä niin voiko ko rele olla muun värinen kuin tuo ns taivaansininen (tuossa kiulussa ei ollut vaaleansinistä)?

        Kiuluna siis e36 sedan ja m50b20.
        Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
        Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16458
          • Asikkala

          Originally posted by toNmbbA View Post
          Onko normaalia että kylmemmällä kelillä auto tuntuu helvetin tukkoiselta? En siis tarkoita tällä että kiihdyttelisin voimakkaasti kylmällä koneella vaan sitä että auto tuntuu helvetin raskaalta ja että kaasua pitää painaa huomattavasti enemmän. Pinta kaasulla auto ei jaksa mennä vaan lähtee ns hyytymään jolloin kaasua pitää lisätä. Lämmöt kun nousseet sinisen palkin ylärajaan niin rupeaa toimimaan normaalisti.

          Eli onko tämä vika vai ns ominaisuus? Jos kyseessä vika niin kuinka korjata se?

          Kiuluna siis e36 sedan ja m50b20.
          Näitähän on vähän väliä, kukaan ei ole vikaa kai löytänyt/korjannut. Oma is teki samaa, tosin vain sinisen alueen puoliväliin...

          Comment

          • Terominator
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 134
            • Kangasala

            E36 323 seisoi 3 päivää ja sunnuntaina startatessa bendix-laite jäi päälle. Ei palautunut millään pois hammaskehältä, ei koputtelemalla tms. Jätin auton talliin ja maanantaina se taas lähti käyntiin muuten normaalisti, paitsi tuo ratas ilmeisesti palautuu hitaasti pois hammaskehältä, surahtaa hetken aikaa juuri kun auto käynnistyy.
            Pitäskös tuolla olla joku vaseliini, joka mahdollisesti näillä keleillä jähmettyy? Kannattaako suoraan lähteä hakemaan uutta starttia? Aika ahtaan näköisessä paikassa tuo on, taitaa olla vittumainen homma ruveta itse parkkipaikka olosuhteissa vaihtamaan. Eli vaihtoehdot lienee:
            -toivoa että toimii myös jatkossakin, kun kelitkin tästä lämpiää
            -vaihtaa startti itse (tai vaihtoehtoisesti putsata ja rasvata bendix-laite)
            -viedä auto korjaamolle startin vaihtoon

            Kiitos vastauksista! T: Tero
            E36 323i -95

            Ex: E36 328i -96, E30 318iS -90, E39 528i -97, E28 520i -85, E36 320ia -92, E36 328i -96, E34 525tdsa -94, E30 324tdic -90 +10 muun merkkistä

            Comment

            • zeneg
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 1238
              • Oulu

              Originally posted by Terominator View Post
              E36 323 seisoi 3 päivää ja sunnuntaina startatessa bendix-laite jäi päälle. Ei palautunut millään pois hammaskehältä, ei koputtelemalla tms. Jätin auton talliin ja maanantaina se taas lähti käyntiin muuten normaalisti, paitsi tuo ratas ilmeisesti palautuu hitaasti pois hammaskehältä, surahtaa hetken aikaa juuri kun auto käynnistyy.
              Pitäskös tuolla olla joku vaseliini, joka mahdollisesti näillä keleillä jähmettyy? Kannattaako suoraan lähteä hakemaan uutta starttia? Aika ahtaan näköisessä paikassa tuo on, taitaa olla vittumainen homma ruveta itse parkkipaikka olosuhteissa vaihtamaan. Eli vaihtoehdot lienee:
              -toivoa että toimii myös jatkossakin, kun kelitkin tästä lämpiää
              -vaihtaa startti itse (tai vaihtoehtoisesti putsata ja rasvata bendix-laite)
              -viedä auto korjaamolle startin vaihtoon

              Kiitos vastauksista! T: Tero
              Ota irti ja putsaa se startti, halvin vaihtoehto.

              Comment

              • bmw casis
                BTCF Member
                • Nov 2010
                • 75
                • vantaa

                BMW 320i e36 1991

                Meneekö 318is:n perä heittämällä tohon -91vm 320i e36 kiinni? Mitä kaikkea joutuu purkamaan että saa laatikon ja perän vaihdettua?
                Nykyään
                -BMW 5xx e28 turbo projekti -86
                -BMW 730ia e38 -94/12 navarraviolet
                -BMW e30 m60b40 -84 projekti
                -MERCEDES ML 420cdi -07 amg

                EX:
                -BMW 330xda -e46 -03
                -BMW 540ia e39 -97
                -BMW 523i e39 -96
                -BMW 320i e36 -91
                -BMW 318i e30 -88
                -BMW 320i e36 -92
                -BMW 535i e34 -88
                -BMW 320i e36 -92
                -BMW 318iA e30 -91

                +syrjähyppyjä

                Comment

                • Terominator
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 134
                  • Kangasala

                  Originally posted by zeneg View Post
                  Ota irti ja putsaa se startti, halvin vaihtoehto.
                  Jaahas, pelas taas päivällä, mutta nyt alkuillasta jäi taas päälle. Auto läheisen korjaamon pihassa ja laitetaan kokonaan uus startti nyt kerrasta. Imusarja lienee täytyy purkaa pois tieltä, eikä huvita kylmässä ruveta ittekseen ähertämään, kun puski sopivasti kuumeenkin päälle...
                  E36 323i -95

                  Ex: E36 328i -96, E30 318iS -90, E39 528i -97, E28 520i -85, E36 320ia -92, E36 328i -96, E34 525tdsa -94, E30 324tdic -90 +10 muun merkkistä

                  Comment

                  • JonttuPeke
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 1130
                    • Juuka

                    Pitääkö näissä muuten venttiilinvälykset tarkistella?
                    F06 640D "M6"
                    E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                    Comment

                    • Jontsu00
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2011
                      • 241
                      • Oulu

                      Elikkä perus keskuslukitus säätöä:

                      Ovet lukkoon-->vähä aikaa lukossa ja nuppi pomppaa takasi ylös.

                      Takakontin johtosarjaa tutkittu, 2 johtoa oli poikki ja aika huonokuntosia ne muutkin ja korjailtu näköjään ennenki. Liitin tinalla nuo johdot takasi, mutta siltikään ei toimi keskuslukko.

                      Vänkärinoven keskuslukko pimiänä, ei sano mitään vaikka aikasemmin toimi pelkästään siitä keskuslukko.

                      Kuskinoven ku aukausee ja jättää auki ja pyöräyttää sen ovessa olevan lukkonsysteemin "kiinni" asentoon ja painaa pilarissa olevan vastakappaleen napin pohjaan ja painaa kuskinovesta nupin alas niin lukot pysyvät alhaalla eli keskuslukitus pelaa oikein. (paitsi vänkärin ovessa ei tapahdu mitään)

                      ELI
                      -onko tuo pilarissa oleva nappi nyt se mikrokytkin vai onko se ovessa lukon sisällä?
                      -Tietääkö joku minkävärinen piuha on vänkärinoveen menevät tuolta takakontin johtonipusta, koska eikös siinä kule just noita keskuslukon piuhoja?

                      Auto 320i -7/91 M50B20 Sedan
                      Last edited by Jontsu00; 22-02-2011, 19:17.

                      Comment

                      • Osku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2005
                        • 3324
                        • Kouvola,Pilkanmaa

                        Onkos siitä vastuksesta hajua kellään ?
                        lämppärin etuvastus se ihan normi ei siili :think

                        Tai jos jollain irrallaan ehjä niin mittaisi siitä arvoja niin vois tarkistaa omasta onko palanu kun ei oo väri vaihtunu eikä haisekaan palaneelle..

                        eihän vastusta voi hajottaa muu kuin ylijännite ja sitä ei omasta mielestä kovin helposti 5A akkulaturilla saavuteta..
                        E30 24V 5D "Vakio"

                        Originally posted by ///Make
                        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                        Comment

                        • toNmbbA
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2009
                          • 2329
                          • Espoo

                          Originally posted by toNmbbA View Post
                          Onko normaalia että kylmemmällä kelillä auto tuntuu helvetin tukkoiselta? En siis tarkoita tällä että kiihdyttelisin voimakkaasti kylmällä koneella vaan sitä että auto tuntuu helvetin raskaalta ja että kaasua pitää painaa huomattavasti enemmän. Pinta kaasulla auto ei jaksa mennä vaan lähtee ns hyytymään jolloin kaasua pitää lisätä. Lämmöt kun nousseet sinisen palkin ylärajaan niin rupeaa toimimaan normaalisti.

                          Eli onko tämä vika vai ns ominaisuus? Jos kyseessä vika niin kuinka korjata se?

                          Sitten seuraavanlaista:

                          Sähkölasit ja kattoluukku pimeni yllättäen. (ikkuna jäi osittain auki).

                          Eli kysymys kuuluu. Onko näissä 4x sähkölasi versioissa laseille oma rele vai onko se tuo ns Comfort rele missä vika? :think

                          Eli mistä siis löytyy minulla tuo kyseinen rele mikä ohjaa laseja?

                          Jos vika kuitenkin on tuossa comfort releessä niin voiko ko rele olla muun värinen kuin tuo ns taivaansininen (tuossa kiulussa ei ollut vaaleansinistä)?

                          Kiuluna siis e36 sedan ja m50b20.
                          Itse itseäni lainaten. Eli vikahan löytyi tuosta ns comfort releestä joka tässä tapauksessa oli todella tumman sininen ( nopeasti katsottuna musta ). sieltä oli 1 juotos hieman halennut, juotin uudestaan niin toimii kuin uusi!
                          Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                          Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                          Comment

                          • Micce///M
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2008
                            • 3552
                            • Hämeenlinna

                            Paljonko tiputtavat vieterit tuossa m43 koneisessa sedanissa on keulilla, kun rekisteriotteessa navasta kaareen 350mm. Pomppasi sen takia leimalta kun oli 10cm pätkä katkennut jousesta, ja uudet pitäisi saada. Menisi kyllä noinkin hienosti, kun ulosjousto on niin lyhyt että jousi on tukevasti paikallaan pyörä ilmassakin. Mutta vaihdetaan nyt, niin näyttää ehjältä ja ei sitten heti tarvii uusia leiman jälkeen hakea.

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16458
                              • Asikkala

                              Originally posted by bmw casis View Post
                              Meneekö 318is:n perä heittämällä tohon -91vm 320i e36 kiinni? Mitä kaikkea joutuu purkamaan että saa laatikon ja perän vaihdettua?
                              Menee, sama perä.

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16458
                                • Asikkala

                                Originally posted by Micce///M View Post
                                Paljonko tiputtavat vieterit tuossa m43 koneisessa sedanissa on keulilla, kun rekisteriotteessa navasta kaareen 350mm. Pomppasi sen takia leimalta kun oli 10cm pätkä katkennut jousesta, ja uudet pitäisi saada. Menisi kyllä noinkin hienosti, kun ulosjousto on niin lyhyt että jousi on tukevasti paikallaan pyörä ilmassakin. Mutta vaihdetaan nyt, niin näyttää ehjältä ja ei sitten heti tarvii uusia leiman jälkeen hakea.
                                H&R -40 jousilla mitta edessä on 330 mm. Tuon per. sinulla on -20 jouset :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎