Pahoittelen täällä mainostamisesta mutta ei kellään olis ylimääräsenä E36 325i Vanoksellisen ilmamassamittaria! kiire!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onko normaalia että kylmemmällä kelillä auto tuntuu helvetin tukkoiselta? En siis tarkoita tällä että kiihdyttelisin voimakkaasti kylmällä koneella vaan sitä että auto tuntuu helvetin raskaalta ja että kaasua pitää painaa huomattavasti enemmän. Pinta kaasulla auto ei jaksa mennä vaan lähtee ns hyytymään jolloin kaasua pitää lisätä. Lämmöt kun nousseet sinisen palkin ylärajaan niin rupeaa toimimaan normaalisti.
Eli onko tämä vika vai ns ominaisuus? Jos kyseessä vika niin kuinka korjata se?
Sitten seuraavanlaista:
Sähkölasit ja kattoluukku pimeni yllättäen. (ikkuna jäi osittain auki).
Eli kysymys kuuluu. Onko näissä 4x sähkölasi versioissa laseille oma rele vai onko se tuo ns Comfort rele missä vika? :think
Eli mistä siis löytyy minulla tuo kyseinen rele mikä ohjaa laseja?
Jos vika kuitenkin on tuossa comfort releessä niin voiko ko rele olla muun värinen kuin tuo ns taivaansininen (tuossa kiulussa ei ollut vaaleansinistä)?
Kiuluna siis e36 sedan ja m50b20.Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Originally posted by toNmbbA View PostOnko normaalia että kylmemmällä kelillä auto tuntuu helvetin tukkoiselta? En siis tarkoita tällä että kiihdyttelisin voimakkaasti kylmällä koneella vaan sitä että auto tuntuu helvetin raskaalta ja että kaasua pitää painaa huomattavasti enemmän. Pinta kaasulla auto ei jaksa mennä vaan lähtee ns hyytymään jolloin kaasua pitää lisätä. Lämmöt kun nousseet sinisen palkin ylärajaan niin rupeaa toimimaan normaalisti.
Eli onko tämä vika vai ns ominaisuus? Jos kyseessä vika niin kuinka korjata se?
Kiuluna siis e36 sedan ja m50b20.
Comment
-
-
E36 323 seisoi 3 päivää ja sunnuntaina startatessa bendix-laite jäi päälle. Ei palautunut millään pois hammaskehältä, ei koputtelemalla tms. Jätin auton talliin ja maanantaina se taas lähti käyntiin muuten normaalisti, paitsi tuo ratas ilmeisesti palautuu hitaasti pois hammaskehältä, surahtaa hetken aikaa juuri kun auto käynnistyy.
Pitäskös tuolla olla joku vaseliini, joka mahdollisesti näillä keleillä jähmettyy? Kannattaako suoraan lähteä hakemaan uutta starttia? Aika ahtaan näköisessä paikassa tuo on, taitaa olla vittumainen homma ruveta itse parkkipaikka olosuhteissa vaihtamaan. Eli vaihtoehdot lienee:
-toivoa että toimii myös jatkossakin, kun kelitkin tästä lämpiää
-vaihtaa startti itse (tai vaihtoehtoisesti putsata ja rasvata bendix-laite)
-viedä auto korjaamolle startin vaihtoon
Kiitos vastauksista! T: TeroE36 323i -95
Ex: E36 328i -96, E30 318iS -90, E39 528i -97, E28 520i -85, E36 320ia -92, E36 328i -96, E34 525tdsa -94, E30 324tdic -90 +10 muun merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by Terominator View PostE36 323 seisoi 3 päivää ja sunnuntaina startatessa bendix-laite jäi päälle. Ei palautunut millään pois hammaskehältä, ei koputtelemalla tms. Jätin auton talliin ja maanantaina se taas lähti käyntiin muuten normaalisti, paitsi tuo ratas ilmeisesti palautuu hitaasti pois hammaskehältä, surahtaa hetken aikaa juuri kun auto käynnistyy.
Pitäskös tuolla olla joku vaseliini, joka mahdollisesti näillä keleillä jähmettyy? Kannattaako suoraan lähteä hakemaan uutta starttia? Aika ahtaan näköisessä paikassa tuo on, taitaa olla vittumainen homma ruveta itse parkkipaikka olosuhteissa vaihtamaan. Eli vaihtoehdot lienee:
-toivoa että toimii myös jatkossakin, kun kelitkin tästä lämpiää
-vaihtaa startti itse (tai vaihtoehtoisesti putsata ja rasvata bendix-laite)
-viedä auto korjaamolle startin vaihtoon
Kiitos vastauksista! T: Tero
Comment
-
-
BMW 320i e36 1991
Meneekö 318is:n perä heittämällä tohon -91vm 320i e36 kiinni? Mitä kaikkea joutuu purkamaan että saa laatikon ja perän vaihdettua?Nykyään
-BMW 5xx e28 turbo projekti -86
-BMW 730ia e38 -94/12 navarraviolet
-BMW e30 m60b40 -84 projekti
-MERCEDES ML 420cdi -07 amg
EX:
-BMW 330xda -e46 -03
-BMW 540ia e39 -97
-BMW 523i e39 -96
-BMW 320i e36 -91
-BMW 318i e30 -88
-BMW 320i e36 -92
-BMW 535i e34 -88
-BMW 320i e36 -92
-BMW 318iA e30 -91
+syrjähyppyjä
Comment
-
-
Originally posted by zeneg View PostOta irti ja putsaa se startti, halvin vaihtoehto.E36 323i -95
Ex: E36 328i -96, E30 318iS -90, E39 528i -97, E28 520i -85, E36 320ia -92, E36 328i -96, E34 525tdsa -94, E30 324tdic -90 +10 muun merkkistä
Comment
-
-
Elikkä perus keskuslukitus säätöä:
Ovet lukkoon-->vähä aikaa lukossa ja nuppi pomppaa takasi ylös.
Takakontin johtosarjaa tutkittu, 2 johtoa oli poikki ja aika huonokuntosia ne muutkin ja korjailtu näköjään ennenki. Liitin tinalla nuo johdot takasi, mutta siltikään ei toimi keskuslukko.
Vänkärinoven keskuslukko pimiänä, ei sano mitään vaikka aikasemmin toimi pelkästään siitä keskuslukko.
Kuskinoven ku aukausee ja jättää auki ja pyöräyttää sen ovessa olevan lukkonsysteemin "kiinni" asentoon ja painaa pilarissa olevan vastakappaleen napin pohjaan ja painaa kuskinovesta nupin alas niin lukot pysyvät alhaalla eli keskuslukitus pelaa oikein. (paitsi vänkärin ovessa ei tapahdu mitään)
ELI
-onko tuo pilarissa oleva nappi nyt se mikrokytkin vai onko se ovessa lukon sisällä?
-Tietääkö joku minkävärinen piuha on vänkärinoveen menevät tuolta takakontin johtonipusta, koska eikös siinä kule just noita keskuslukon piuhoja?
Auto 320i -7/91 M50B20 SedanLast edited by Jontsu00; 22-02-2011, 19:17.
Comment
-
-
Onkos siitä vastuksesta hajua kellään ?
lämppärin etuvastus se ihan normi ei siili :think
Tai jos jollain irrallaan ehjä niin mittaisi siitä arvoja niin vois tarkistaa omasta onko palanu kun ei oo väri vaihtunu eikä haisekaan palaneelle..
eihän vastusta voi hajottaa muu kuin ylijännite ja sitä ei omasta mielestä kovin helposti 5A akkulaturilla saavuteta..E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Originally posted by toNmbbA View PostOnko normaalia että kylmemmällä kelillä auto tuntuu helvetin tukkoiselta? En siis tarkoita tällä että kiihdyttelisin voimakkaasti kylmällä koneella vaan sitä että auto tuntuu helvetin raskaalta ja että kaasua pitää painaa huomattavasti enemmän. Pinta kaasulla auto ei jaksa mennä vaan lähtee ns hyytymään jolloin kaasua pitää lisätä. Lämmöt kun nousseet sinisen palkin ylärajaan niin rupeaa toimimaan normaalisti.
Eli onko tämä vika vai ns ominaisuus? Jos kyseessä vika niin kuinka korjata se?
Sitten seuraavanlaista:
Sähkölasit ja kattoluukku pimeni yllättäen. (ikkuna jäi osittain auki).
Eli kysymys kuuluu. Onko näissä 4x sähkölasi versioissa laseille oma rele vai onko se tuo ns Comfort rele missä vika? :think
Eli mistä siis löytyy minulla tuo kyseinen rele mikä ohjaa laseja?
Jos vika kuitenkin on tuossa comfort releessä niin voiko ko rele olla muun värinen kuin tuo ns taivaansininen (tuossa kiulussa ei ollut vaaleansinistä)?
Kiuluna siis e36 sedan ja m50b20.Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Paljonko tiputtavat vieterit tuossa m43 koneisessa sedanissa on keulilla, kun rekisteriotteessa navasta kaareen 350mm. Pomppasi sen takia leimalta kun oli 10cm pätkä katkennut jousesta, ja uudet pitäisi saada. Menisi kyllä noinkin hienosti, kun ulosjousto on niin lyhyt että jousi on tukevasti paikallaan pyörä ilmassakin. Mutta vaihdetaan nyt, niin näyttää ehjältä ja ei sitten heti tarvii uusia leiman jälkeen hakea.
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostPaljonko tiputtavat vieterit tuossa m43 koneisessa sedanissa on keulilla, kun rekisteriotteessa navasta kaareen 350mm. Pomppasi sen takia leimalta kun oli 10cm pätkä katkennut jousesta, ja uudet pitäisi saada. Menisi kyllä noinkin hienosti, kun ulosjousto on niin lyhyt että jousi on tukevasti paikallaan pyörä ilmassakin. Mutta vaihdetaan nyt, niin näyttää ehjältä ja ei sitten heti tarvii uusia leiman jälkeen hakea.
Comment
-
Comment