Originally posted by jr66
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E36 kysymyksiä ja vastauksia II
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Näinkin ihmeellistä asiaa pitää täällä kysyä...
 
 Mikähä mättää, kun ei meinaa muka tuota alustaa saaha balanssiin millään korkeuden osalta? Aina on joku pää ylempänä tai alempana kuin toinen. Siis samalla akselilla. Eilen olin pudottavinani edestä 1,5cm. Apukuskin puolella pudotus toteutui, mutta kuskin puoli jäi varmaan 7 milliä ylemmäs. Kierrettä molemmilla puolilla saman verran jäljellä...
 
 Nii autona sigun käpi ja alustana TA-Teknixxxxx.Nyt: E39 530DA Touring -98
 
 ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tommosis halpissarjoissa voi olla jo jousissakin valmistuseroja joten vakaaja irti ja katsoo kummaltapuolen kanittaa sitten.Originally posted by Playpig View PostNäinkin ihmeellistä asiaa pitää täällä kysyä...
 
 Mikähä mättää, kun ei meinaa muka tuota alustaa saaha balanssiin millään korkeuden osalta? Aina on joku pää ylempänä tai alempana kuin toinen. Siis samalla akselilla. Eilen olin pudottavinani edestä 1,5cm. Apukuskin puolella pudotus toteutui, mutta kuskin puoli jäi varmaan 7 milliä ylemmäs. Kierrettä molemmilla puolilla saman verran jäljellä...
 
 Nii autona sigun käpi ja alustana TA-Teknixxxxx.
 Pitää saada tietty samalle korkeudelle että vakaajan saa takaisin kiinni.- E90 320i LCI M-sport -09
 - Porsche Boxster 987 2.7 -07
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No nyt noita ärsyttäviä pikkuvikoja alkaa ilmestymään kuin sieniä sateella. Nyt sano 18 nappisen OBC:n Check- nappi itsensä irti. Namiska on ihan tunnoton, eli en siis voi kuitata varoituksia.
 
 Voiko asialle tehdä mitään kotikonstein, vai pitääkö metsästää uusi?
 
 *E: Ja vielä lisää Mitkä kaksi jäähdytysvesiletkua tulevat ilmanputsarinkoteloon ja mikä siellä kotelossa on? Irroitin kotelon ja ennen kuin kerkesin tekemään mitään muuta, murtui tosta kotelosta nippa ja letkusta alkoi valumaan jäähyvettä. Voinko mä liittää ne letkut toisiinsa ilman ongelmia siksi aikaa, kunnes hankin uuden osan tohon koteloon? Mitkä kaksi jäähdytysvesiletkua tulevat ilmanputsarinkoteloon ja mikä siellä kotelossa on? Irroitin kotelon ja ennen kuin kerkesin tekemään mitään muuta, murtui tosta kotelosta nippa ja letkusta alkoi valumaan jäähyvettä. Voinko mä liittää ne letkut toisiinsa ilman ongelmia siksi aikaa, kunnes hankin uuden osan tohon koteloon?
 
 *E: ilmeisesti jää on joku kaasuläpän jäätymiseen liittyvä juttu? Eli voin varmaan ohittaa ton hetkellisesti?Last edited by JanesQ; 17-06-2012, 02:41.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Pura se obc ja kato mikä meni rikki.Originally posted by JanesQ View PostNo nyt noita ärsyttäviä pikkuvikoja alkaa ilmestymään kuin sieniä sateella. Nyt sano 18 nappisen OBC:n Check- nappi itsensä irti. Namiska on ihan tunnoton, eli en siis voi kuitata varoituksia.
 
 Voiko asialle tehdä mitään kotikonstein, vai pitääkö metsästää uusi?
 
 *E: Ja vielä lisää Mitkä kaksi jäähdytysvesiletkua tulevat ilmanputsarinkoteloon ja mikä siellä kotelossa on? Irroitin kotelon ja ennen kuin kerkesin tekemään mitään muuta, murtui tosta kotelosta nippa ja letkusta alkoi valumaan jäähyvettä. Voinko mä liittää ne letkut toisiinsa ilman ongelmia siksi aikaa, kunnes hankin uuden osan tohon koteloon? Mitkä kaksi jäähdytysvesiletkua tulevat ilmanputsarinkoteloon ja mikä siellä kotelossa on? Irroitin kotelon ja ennen kuin kerkesin tekemään mitään muuta, murtui tosta kotelosta nippa ja letkusta alkoi valumaan jäähyvettä. Voinko mä liittää ne letkut toisiinsa ilman ongelmia siksi aikaa, kunnes hankin uuden osan tohon koteloon?
 
 *E: ilmeisesti jää on joku kaasuläpän jäätymiseen liittyvä juttu? Eli voin varmaan ohittaa ton hetkellisesti?
 
 Letkut menee termostaatille joka ohjaa veden kiertoa kaasuläppäkotelossa.
 Laita yhteen vaan ne.Myyn:
 M10/20/52 E30-E36 osia
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Millä metodilla kannattaa toukkaan vaihtaa takajouset? Mahdollisimman pienellä vaivalla tietysti. Jousenpuristimet löytyy, mutta eivät sovinnolla mahdu jousen ympärille.. Ilmeisesti vetarit ja kallistuksenvakaajan irroittamalla onnistuu vaihtaminen?Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
 E91 320i Alpinweiss III
 
 EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II 
 E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto) 
 E36 320i Taxi Schwarz joku?
 E36 318i Touring Hellrot
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei ihan noin vaan jarruletkun kiinnike pitkittäistukivarresta irti, samoin iskarin alapultit ja em. tukivarren etukiinnitys. Jos ei ole mahdottoman pitkä jousi niin napaa alasp. painamalla homma onnistuu, joskus helposti ja joskus pitää ottaa vakaajan päät irti, riippuu tähtien asennosta ym. seikoista, kaveri apuna hommassa ei haittaa mitään, saatta jopa helpottaa vaihtoa.Originally posted by Meizzel1 View PostMillä metodilla kannattaa toukkaan vaihtaa takajouset? Mahdollisimman pienellä vaivalla tietysti. Jousenpuristimet löytyy, mutta eivät sovinnolla mahdu jousen ympärille.. Ilmeisesti vetarit ja kallistuksenvakaajan irroittamalla onnistuu vaihtaminen?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by Meizzel1 View PostMillä metodilla kannattaa toukkaan vaihtaa takajouset? Mahdollisimman pienellä vaivalla tietysti. Jousenpuristimet löytyy, mutta eivät sovinnolla mahdu jousen ympärille.. Ilmeisesti vetarit ja kallistuksenvakaajan irroittamalla onnistuu vaihtaminen?
 Rengas pois ja iskari alapäästä irti. jousi mahtuu tulemaan pois kun painaa vaikka jalalla jarruvelystä alaspäin. Kaveri on hyvä olla mukanaBMW F30 330e 2017
 
 Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
 e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Onkos nuissa E36:ssa peräkontin koristepahveissa jotain eroa?
 Eli kaverilla on E36 M3 coupe ja tarvisi pohjapahvit ja takapenkkiä vasten olevan pahvin, niin uskaltaako ostaa ihan mistä vain coupesta? entäs sedan?Lelu: Supra MKIV TT 6spd JDM
 Käyttis: E91 320DA M-Sport Touring
 Projekti: E34 535 Ac Schnitzer S5 Silhouette
 
 
 ex. E46 318IA Touring, E39 525tds Touring, Civic 1,6 VTEC-e , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i, , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i,
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 kyllä ne minusta on just samanlaiset coupeissa. sedanin osat ei käy.Originally posted by BBBimmer View PostOnkos nuissa E36:ssa peräkontin koristepahveissa jotain eroa?
 Eli kaverilla on E36 M3 coupe ja tarvisi pohjapahvit ja takapenkkiä vasten olevan pahvin, niin uskaltaako ostaa ihan mistä vain coupesta? entäs sedan?BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
 BMW CRUISE BIKE 2017
 TREK POWERFLY 4 2021
 @kukisenjussi instagram
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Laitetaan nyt tännekki, eli 325 e36 nonvanos -92 ei meinaa lähteä käyntiin lämpimällä koneella, Tai lähtee jos heti sammutuksen jälkeen noin 5min sisällä starttaa nii lähtee ekalla. mutta jos käy esim kaupassa jossa menee varttia pitempään niin joutuu sahaamaan 3-5 kertaan 2-4sec sahauksia kaasupolkimen asennosta riippumatta. ja tämä siis vaan jos kone on ajettu lämpimäksi. Voiko olla mahd että olisi moottorin lämpöanturissa ongelma ? tosin lämpömittari toimii moitteetta. tulpat ja suuttimet vaihdettu ja nokka-akselin tunnistin vaihdettu (tosin 200tkm ajetusta autosta) että mikähän ? :think Ja jos on kellään joensuu - savonlinna välillä tuohon käypiä vikakoodiluku laitteita niin privaa vaan tulemaan.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Suuttimet vaihdettu, varmasti vuotamattomat ?Originally posted by >bemari< View PostLaitetaan nyt tännekki, eli 325 e36 nonvanos -92 ei meinaa lähteä käyntiin lämpimällä koneella, Tai lähtee jos heti sammutuksen jälkeen noin 5min sisällä starttaa nii lähtee ekalla. mutta jos käy esim kaupassa jossa menee varttia pitempään niin joutuu sahaamaan 3-5 kertaan 2-4sec sahauksia kaasupolkimen asennosta riippumatta. ja tämä siis vaan jos kone on ajettu lämpimäksi. Voiko olla mahd että olisi moottorin lämpöanturissa ongelma ? tosin lämpömittari toimii moitteetta. tulpat ja suuttimet vaihdettu ja nokka-akselin tunnistin vaihdettu (tosin 200tkm ajetusta autosta) että mikähän ? :think Ja jos on kellään joensuu - savonlinna välillä tuohon käypiä vikakoodiluku laitteita niin privaa vaan tulemaan.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Uskaltaako tommoseen 328i automaattiin lähteä? Miten tuo loota kestää yleensä, mitä vikoja, joutuuko talon myymään remontin osuessa kohdalle? Kilsoja muka 200tkm mutta veikkaan, että ruuvattu osa pois...
 
 edit: vuosimallia 1995
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 noitten osien jälkeen kun vaihdoin niin ei muuttunut miksikään tuo ongelma.. Suuttimet ostin ehjinä ainakin myyjä sanoi kun paikan päällä kävin hakee ne. näkyykös testerissä suuttimien vuodot että ilmottaako se ne jollain koodilla?Originally posted by jr66 View PostSuuttimet vaihdettu, varmasti vuotamattomat ?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Alkaa nyt vähän ajatus loppua tuon oman Bmw e36 320 -91 kanssa... Käynnistäessä kierrokset nousee n. 2000rpm, jossa pysyvät reilun 10sec, jonka jälkeen kierrokset putoaa n.1000rpm, johon sitten myös jäävät. Tullut tutkittua letkut ja liittimet läpi, mutta tuloksetta. Vika ilmeni moottoripesun jälkeen Olisiko kenelläkään ideoita, mitä suraavaksi katsomaan? Olisiko kenelläkään ideoita, mitä suraavaksi katsomaan?
 Comment
Comment