Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #76
    Originally posted by Miikkuks View Post
    Hei!

    Elikkäs ystäväni autossa on ongelma ja kävin hieman haistelemassa ja katsomassa missä mättää. Mallina on e36 318i -93vm ja ongelmana puhaltimien jatkuva kuuman ilman puhaltaminen. Autossa siis on tuo "manuaalinen ilmastointi" Puhaltimien nopeussäätö toimii ja kaikista rööreistä tulee sitä kuumaa ilmaa.

    Jonkun verran asiaa löytyi täältä foorumeiltakin vastaavasta ongelmasta ja muutamat olivat puhuneet lämppärin solenoidista, joka voisi olla sökönä. Nyt mietinkin tässä aikani, että millähän nimellä tuota kutsutaan oikeaoppisesti? Onko se tuo möhkylä kuvassa numerolla 6? http://www.realoem.com/bmw/showparts...56&hg=64&fg=40

    Mitäs muuta voisi autosta lähteä tutkiskelemaan? Kytkimien liitäntöjä tai muuta? Säiliöön kurkatessa ainakin totesin, että jäähdytysneste on suhteellisen paskaista ja jotain epämääräistä moskaa lillui pinnalla. Suosittelin kyllä välitöntä nesteiden vaihtoa
    Vesiventtiili, osa 1

    Ohjaa vedenkiertoa kennolla. Voivat olla jumissa tai sitten ei tule ohjausta.
    Kannattaa alkuun mitata, napojen välillä pitää olla 12v kun säätimet on käännetty kylmälle.

    Venttiilille tulee kolme johtoa, yhteen pitää tulla +12v ja kahta muuta ihkr boksi maadoittaa tarpeen mukaan.

    Jos jännite ja ohjausmaa tulee niin mittaa kelat, vastuksen pitää olla n.16-18ohm. Jos em. kunnossa niin karat on jumineet auki.
    Last edited by JJT; 17-05-2011, 21:22.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Miikkuks
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 309
      • Jyväskylä

      #77
      Originally posted by JJT View Post
      Vesiventtiili, osa 1

      Ohjaa vedenkiertoa kennolla. Voivat olla jumissa tai sitten ei tule ohjausta.
      Kannattaa alkuun mitata, napojen välillä pitää olla 12v kun säätimet on käännetty kylmälle.

      Venttiilille tulee kolme johtoa, yhteen pitää tulla +12v ja kahta muuta ihkr boksi maadoittaa tarpeen mukaan.

      Jos jännite ja ohjausmaa tulee niin mittaa kelat, vastuksen pitää olla n.16-18ohm. Jos em. kunnossa niin karat on jumineet auki.
      Kiitoksia neuvoista. Pitää purkaa koko menopeli pillunpäreiksi ni tajuaa paremmin ja näkee fyysisesti asian laidan :think
      E39 528i M sport

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16355
        • Leppävirta

        #78
        Originally posted by Miikkuks View Post
        Kiitoksia neuvoista. Pitää purkaa koko menopeli pillunpäreiksi ni tajuaa paremmin ja näkee fyysisesti asian laidan :think
        Ei tarvitse purkaa koko autoa. Löytyy siitä ohjaustehostimen ja imusarjan välimaastosta tulipellissä kiinni..
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • bmw casis
          BTCF Member
          • Nov 2010
          • 75
          • vantaa

          #79
          Missä vika, ku keskuslukon ohjausboksi vaan naksahtaA mut ovet ei mee lukkoo muuta ku nupeista tai avaimella 1 kerrallaa?
          Nykyään
          -BMW 5xx e28 turbo projekti -86
          -BMW 730ia e38 -94/12 navarraviolet
          -BMW e30 m60b40 -84 projekti
          -MERCEDES ML 420cdi -07 amg

          EX:
          -BMW 330xda -e46 -03
          -BMW 540ia e39 -97
          -BMW 523i e39 -96
          -BMW 320i e36 -91
          -BMW 318i e30 -88
          -BMW 320i e36 -92
          -BMW 535i e34 -88
          -BMW 320i e36 -92
          -BMW 318iA e30 -91

          +syrjähyppyjä

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16453
            • Asikkala

            #80
            Originally posted by Kysymyksiä View Post
            Tere
            Nykysessä koneessa öljyt ja vedet sekaisin m50b20 ei vanos. Auto on ollut alkujaan m52b20 koneella mutta jossain vaiheessa tekniikka vaihdettu. Minkälaisia muutoksia alustaan/jarruihin/voimansiirtoon joutuu tekemään jos autoon lyö m52b28 tekniikan? Oon koettanu asiasta ottaa selvää mutta ei oo saanu kuin pään pyörälle useista eri mielipiteistä. Kiitos vastauksista jo etukäteen.
            Originally posted by JJT View Post
            328i:ssä takana jäähdytetyt levyt, 320i:ssä on pikkuperä, muita eroja loota ja tietysti kardaani sekä vetarit, en tiedä onko takatukivarsissa eroja.
            Realoemistahan nuo erot on helppo katsoa.
            Jarrut: JJT sen jo sanoi, kuten voimansiirronkin, vetarit m52b20 26 mm. M52b28 27 mm.
            Etutukivarret samat, myös takana kelkka + tukivarret on samat.

            Comment

            • JonttuPeke
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 1130
              • Juuka

              #81
              Joutuuko mitä kaikkea purkamaan kun vaihtaa edestä koiranluut, että kannattaako vaihtaa muuta samalla?

              Ja asettuuko nuo tarvike etulokarit kunnolla kiinni, kun vois kuskinpuolen lokarin vaihtaa kun ruostunu läpi ja hitsailtu jo kerran.. Onko teillä muilla ruostunut coupessa ovien alakulmat?
              Last edited by JonttuPeke; 18-05-2011, 09:19.
              F06 640D "M6"
              E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

              Comment

              • matiasxd
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2010
                • 190
                • Joensuu

                #82
                Originally posted by JonttuPeke View Post
                Ja asettuuko nuo tarvike etulokarit kunnolla kiinni, kun vois kuskinpuolen lokarin vaihtaa kun ruostunu läpi ja hitsailtu jo kerran.. Onko teillä muilla ruostunut coupessa ovien alakulmat?

                itellä ainaki mätänetin tarvike lokari istu hyvin

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #83
                  Kaikki on suhteellista, itse en ole törmännyt vielä kertaakaan hyvin istuviin tarvikepelteihin bemareissa mutta jos saa valita niin Klokkerholm tekee suht asiallisia peltejä.
                  Kannattaa jättää kiinavalmisteet ainakin hyllyyn.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #84
                    Tupla.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Affen
                      Newbiemmer
                      • Dec 2009
                      • 17
                      • Suomi

                      #85
                      Mikähän tuli 323 coupe vm-98 kun ajossa nykäsi kerran jonka aikana kierrokset putosi 2000rpm->1000rpm ja samalla katosi alavääntö,sekä käyntiin lähtö huononi, joutuu jonkinaikaa vinguttamaan ja sitten hörähtää, kierrokset seilaa vähän aikaa 500-700rpm mutta sitten alkaa käymään hyvin tyhjäkäyntiä. Ja n. 2000rpm jälkeen lähtee vetämään ihan hyvin?

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16355
                        • Leppävirta

                        #86
                        Originally posted by Affen View Post
                        Mikähän tuli 323 coupe vm-98 kun ajossa nykäsi kerran jonka aikana kierrokset putosi 2000rpm->1000rpm ja samalla katosi alavääntö,sekä käyntiin lähtö huononi, joutuu jonkinaikaa vinguttamaan ja sitten hörähtää, kierrokset seilaa vähän aikaa 500-700rpm mutta sitten alkaa käymään hyvin tyhjäkäyntiä. Ja n. 2000rpm jälkeen lähtee vetämään ihan hyvin?
                        Vikakoodit..?

                        Veikkauksia: Nokka-/kampiakselin asentotunnistin
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • Affen
                          Newbiemmer
                          • Dec 2009
                          • 17
                          • Suomi

                          #87
                          Mulla ei tässä ole laitteita lukea, mutta oli menossa huomenna muutenkin huoltoon, mietin vain tässä et uskaltaako ajaa sinne tuon...

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16355
                            • Leppävirta

                            #88
                            Originally posted by Affen View Post
                            Mulla ei tässä ole laitteita lukea, mutta oli menossa huomenna muutenkin huoltoon, mietin vain tässä et uskaltaako ajaa sinne tuon...
                            jos jompikumpi asentoanturi rikki niin ei se ajoa estä. Ajaisin itse ainakin.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • JonttuPeke
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 1130
                              • Juuka

                              #89
                              Ainiin ja voisko joku laittaa kuvaa sytytyspuolien maadotuksesta, kun ois nyt uudet maadotusjohdot ja haluisin että ois sitten varmasti oikein?
                              F06 640D "M6"
                              E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                #90
                                Kuvaa en löytänyt mutta 3. ja 6.-sylinterien puolilta venttiilikopan kiinnitysruuviin.
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎