Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ka00z
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1805
    • Varsinais-Suomi

    Originally posted by Haju69 View Post
    Se nyt lienee tämä http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...rofiltrecover/

    Mutta joka tapauksessa se vaihdetaan konehuoneen puolelta, ilmeisemmin kaivetaan puhaltimen moottori esiin ja sen päädyissä kai sijaitsee.
    Ne on sen pyyhkijöiden ritilän alla. Tulee sieltä kyllä väkivalloin.
    W124 voll, markalla pidemmälle

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16418
      • Asikkala

      Originally posted by JonttuPeke View Post

      Missä muuten tuo raitisilmasuodatin sijaitsee ilmastoimattomassa, kun omaani ei ole varmaan koskaan vaihdettu
      Originally posted by Haju69 View Post
      Se nyt lienee tämä http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...rofiltrecover/

      Mutta joka tapauksessa se vaihdetaan konehuoneen puolelta, ilmeisemmin kaivetaan puhaltimen moottori esiin ja sen päädyissä kai sijaitsee.
      Originally posted by ka00z View Post
      Ne on sen pyyhkijöiden ritilän alla. Tulee sieltä kyllä väkivalloin.
      Mikäli siellä edes on suodattimia, ei ole vakiovaruste.

      Comment

      • ka00z
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1805
        • Varsinais-Suomi

        Originally posted by jr66 View Post
        Mikäli siellä edes on suodattimia, ei ole vakiovaruste.
        Sen huomaa kyllä jos ritilöistä alkaa havusia lennellä...
        W124 voll, markalla pidemmälle

        Comment

        • Römpsä
          BTCF Member
          • Jun 2010
          • 821
          • Jyväskylä

          Originally posted by Römpsä View Post
          Kertokaas viisaat ihmiset mikä on:

          Auto: E36 318is,vm. -94

          Vika: Bensapumppu ei pyöri,eikä tule johdoille jännitettä. Sulake,rele,pumppu ja johdot ehjät. Mittarilla mitattu,ja sulake vaihdettu uuteen,rele vaihdettu uuteen. Maata koitettu eripaikkaan,ja pumppu testattu akusta suoraan virtaa antamalla.
          Meni yhtääkkiä ja jätti auto välille. Lupaili aluks vähä,ja sit ei mitään. Kun auto oli pitkään parkissa,niin pikkusen lupaili kun starttasi,lähti käyntiin kierrokset jotain 500 tai alle ja röpötti ihan hirveesti ja sammu,ja jos kaasua antoi niin het sammui,ja sen jälkeen ei mitään. Sit auto on ollut ihan mykkä. Akkukin on vaihdettu uuteen,kun entinen oli iha sökö.

          Joku ehdotellut kampiakselin asentotunnistinta mutta ite epäilen sitä,kun eihän se voi vaikuttaa bensapumpun jännitteeseen ? Vai olisiko se sit seuraava vaihto operaatio ?

          Autoa tässä nyt laiteltu viikon verran,ja useampi on käynyt ihmettelemässä mutta ei ole saatu autoa käyntiin.
          Toimii nyt.

          Vika oli vissiin semmoinen,että oli hapettunut joku liitin tai jotain,poltettiin vahindossa sulake kun uutta maata vedettiin,ja sit alko toimimaan.
          Bmw F11 520dA Touring -12
          EX:Bmw E61 530dA -04
          EX:Volkswagen Passat 2.0tdi 4-Motion -07
          EX:BMW E46 320d Touring -04
          EX:Bmw E39 525iA Touring -02
          EX:Bmw E46 320d Touring -03
          EX:Bmw E36 318Is Limited Edition Class II -94

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            Mikäs osa on menossa E36 virtalukosta, kun on pari kertaa käynyt niin että autoa käynnistäessä virtalukko pyörähtää "tyhjää"?
            Kun käyttää avainta poissa lukosta niin sen jälkeen toimii taas normaalisti.
            Avaimet on hyvässä kunnossa.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • kmn
              Moderator
              • May 2009
              • 6022
              • Sipoo

              Originally posted by JJT View Post
              Mikäs osa on menossa E36 virtalukosta, kun on pari kertaa käynyt niin että autoa käynnistäessä virtalukko pyörähtää "tyhjää"?
              Kun käyttää avainta poissa lukosta niin sen jälkeen toimii taas normaalisti.
              Avaimet on hyvässä kunnossa.
              Itse patruuna. Uuden saa marmoritiskiltä runkonumerolla ja pitää maksaa tilattaessa. Kannattaa hoitaa kondikseen ajoissa, ettei käy, niinkuin meillä touringin kanssa: lukko pyöri aikansa tyhjää, mutta auto käynnistyi aina lopulta tietyssä asennossa avainta pitäessä esim. Sitten kerranpa kävin niin, että auto ei suostunutkaan sammumaan enää.. Auton stögäys sitten vain ja virtalukon pohjaa irti sitten -25 pakkasessa aseena mini letteri. Sitten rattilukon kiilaus vain ja auto aina avaimella virtalukon pohjasta käyntiin..

              Tuo "läpi pyöriminen" voi johtua kuitenkin myös avaimesta. Itse uusin sekä vara-avaimen, että patruunan. Kyseessä siis jonkunlainen varkaudenesto-ominaisuus käsittääkseni, joka alkaa reistaamaan patruunan/avaimien kulumisesta.. Patruuna ei ole kummonen homma vaihtaa ja juttua löytyy täältä foorumilta enemmänkin!

              EDIT: Ja kuten tuossa totesitkin, avaimet kunnossa -> patruunaa vaihtoon.

              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
              --
              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                Originally posted by kmn View Post
                Itse patruuna. Uuden saa marmoritiskiltä runkonumerolla ja pitää maksaa tilattaessa. Kannattaa hoitaa kondikseen ajoissa, ettei käy, niinkuin meillä touringin kanssa: lukko pyri aikansa tyhjää, mutta auto käynnistyi aina lopulta tietyssä asennossa avainta pitäessä esim. Sitten kerranpa kävin niin, että auto ei suostunutkaan sammumaan enää - virtalukon pohjaa irti sitten -25 pakkasessa aseena mini letteri.

                Tuo "läpi pyöriminen" voi johtua kuitenkin myös avaimesta. Itse uusin sekä vara-avaimen, että patruunan. Kyseessä siis jonkunlainen varkaudenesto-ominaisuus käsittääkseni, joka alkaa reistaamaan patruunan/avaimien kulumisesta.. Patruuna ei ole kummonen homma vaihtaa ja juttua löytyy täältä foorumilta enemmänkin!

                EDIT: Ja kuten tuossa totesitkin, avaimet kunnossa -> patruunaa vaihtoon.
                Ok, kiitos.
                E: Eli riittää tuo osa 5?
                Last edited by JJT; 01-02-2012, 21:06.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • kmn
                  Moderator
                  • May 2009
                  • 6022
                  • Sipoo

                  Originally posted by JJT View Post
                  Ok, kiitos.
                  E: Eli riittää tuo osa 5?
                  Kyllä.

                  Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                  Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                  --
                  Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                  Comment

                  • Affen
                    Newbiemmer
                    • Dec 2009
                    • 17
                    • Suomi

                    E36 323 Coupe alkoi temppuilemaan. Kierrokset jää huutamaan kytkin pohjassa ja ajossa liikkuu kaasuun koskematta. Vakionopeudensäädintä ei ole, tai no, nyt tavallaan on... Tää on siitä jännä et kylmänä toimii ok, mutta kun auto lämpeää normaalilämpöiseksi niin vika alkaa. Ja tää vielä alko aluksi niin että kytkin pohjassa kierrokset nousi ekalla kerrala 2k, sitten 3k ja nyt lähentelevät jo 5k rpm. Kerran tuo ajossa palasi normaaliksi, ihankun olisi sitä ennen tuntunut joku nykäys (?). Voiko ilmamassamäärämittari temppuilla näin, se kun kesällä herjasi satunnaisesti vikakoodia? (Nyt en pääse vikakoodeja lukemaan)

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Affen View Post
                      E36 323 Coupe alkoi temppuilemaan. Kierrokset jää huutamaan kytkin pohjassa ja ajossa liikkuu kaasuun koskematta. Vakionopeudensäädintä ei ole, tai no, nyt tavallaan on... Tää on siitä jännä et kylmänä toimii ok, mutta kun auto lämpeää normaalilämpöiseksi niin vika alkaa. Ja tää vielä alko aluksi niin että kytkin pohjassa kierrokset nousi ekalla kerrala 2k, sitten 3k ja nyt lähentelevät jo 5k rpm. Kerran tuo ajossa palasi normaaliksi, ihankun olisi sitä ennen tuntunut joku nykäys (?). Voiko ilmamassamäärämittari temppuilla näin, se kun kesällä herjasi satunnaisesti vikakoodia? (Nyt en pääse vikakoodeja lukemaan)
                      Olisiko oikein iso imuvuoto.

                      Joku letku risana siis.

                      Comment

                      • HerraHuu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2012
                        • 355
                        • Keski-Suomi

                        e36 puhallin

                        Apuja kaivataan e36 touringin kanssa. Puhallin ei anna lämmintä/kuumaa muutakuin matka-ajossa. Vesipumppu vasta vaihdettu. Ei heitä lämmöt eikä oireile muutenkaan mistään. Pääsenkö pelkällä koneen ilmauksella vai voisiko vika olla jossain muualla?


                        -e30 2d m10b18

                        EX -e53 X5 3.0D
                        EX -e39 523i Sedan
                        EX -e36 325i Coupe
                        EX -e46 323i Sedan
                        EX -e36 320i Touring

                        Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

                        Comment

                        • Jontsu00
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2011
                          • 241
                          • Oulu

                          Originally posted by HerraHuu View Post
                          Apuja kaivataan e36 touringin kanssa. Puhallin ei anna lämmintä/kuumaa muutakuin matka-ajossa. Vesipumppu vasta vaihdettu. Ei heitä lämmöt eikä oireile muutenkaan mistään. Pääsenkö pelkällä koneen ilmauksella vai voisiko vika olla jossain muualla?
                          Eli lämmintä tulee vain, kun antaa kierroksia? Paikallaankin? Ilmastointia onko?

                          Itsellä tekee tuo oma automaatti-ilmastoinnilla oleva toukka ihan samaa, ja teki myös edellinen e36 320i. Tyhjäkäynnillä tulee kylmää ilmaa, ja hetikun on jotain 1500-2000 kierrosta, niin rupeaa tulemaan lämmintä taas.
                          Syylliseksi epäilen vesiventtiiliä, joka sijaitsee imusarjan lähellä jarrutehostimen luona. Venttiilille kun tulee ikää ja kilometrejä, niin se rupeaa helposti jumittamaan, ja tekee juuri tuon tyylistä oiretta.

                          Venttiilin pystyy purkamaan ja puhdistamaan, mutta siinä pitää olla todella tarkkana, koska sen saa myös suht helposti rikki. Toinen mahdollisuus on uusia se. Tuon pystyisi myös huhun mukaan testaamaan sillai, että annat auton olla tyhjäkäynnillä, ja toinen menee hyttiin istumaan. Toinen kaveri paukuttaa vaikka meisselillä venttiiliä, ja jos lämmintä tulee välillä niin syyllinen on venttiili.

                          Ilmastoidussa on kaksoisventtiili, ja ilmastoimattomassa yksi muistaakseni.

                          http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ve_water_hose/ Tuossa autosi tiedoilla, osa 1.
                          Last edited by Jontsu00; 02-02-2012, 08:32.

                          Comment

                          • HerraHuu
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2012
                            • 355
                            • Keski-Suomi

                            Originally posted by Jontsu00 View Post
                            Eli lämmintä tulee vain, kun antaa kierroksia? Paikallaankin? Ilmastointia onko?

                            Paikallaan ollessa ei anna lämmintä, oli kierrokset missä tahansa. Kylä-ajossa antaa lämmintä jos vauhti on kova, kierrosten suuruus ei vaikuttanut ainakaan viime kokemalla. Meinaa olla perkuleen kylmä ajella näillä pakkasilla kun sisälle ei saa edes lehmänhönkäystä.

                            Mikä puhaltimen voimakkuuden säätönupissa oleva alue on ennen 1-2-3-4 asteikkoa?:think Itselläni ei vaikutusta sen asennolla mihinkään, ainoastaan numeeriset puhaltaa.

                            Pitääpäs kurkata tuo venttiili seuraavaksi. Kiitoksia tästä.


                            -e30 2d m10b18

                            EX -e53 X5 3.0D
                            EX -e39 523i Sedan
                            EX -e36 325i Coupe
                            EX -e46 323i Sedan
                            EX -e36 320i Touring

                            Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

                            Comment

                            • dumppi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 4351
                              • sotkamo

                              Originally posted by HerraHuu View Post
                              Paikallaan ollessa ei anna lämmintä, oli kierrokset missä tahansa. Kylä-ajossa antaa lämmintä jos vauhti on kova, kierrosten suuruus ei vaikuttanut ainakaan viime kokemalla. Meinaa olla perkuleen kylmä ajella näillä pakkasilla kun sisälle ei saa edes lehmänhönkäystä.

                              Mikä puhaltimen voimakkuuden säätönupissa oleva alue on ennen 1-2-3-4 asteikkoa?:think Itselläni ei vaikutusta sen asennolla mihinkään, ainoastaan numeeriset puhaltaa.

                              Pitääpäs kurkata tuo venttiili seuraavaksi. Kiitoksia tästä.
                              puhaltaa se silläkin ennen ykköstä olevalla asteikolla.. se vaan on portaaton säätö ns. nollasta ykköseen joten puhallus on tosi heikkoa ja sitä ei kunnolla ees kuule:think

                              kyllä kai se nyt paikoillaankin ollessa lämmintä antaa kun kierroksia ryntäyttää?:think
                              nesteen määrä liian vähänen tai mottorissa ilmaa veikkaan ma
                              Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                              e36 325i coupé R.I.P
                              e30 316 2d
                              e36 318is coupé
                              e36 323i 4d ac schnitzer replica


                              Käyttis: e39 523i 4d
                              Originally posted by rizzo
                              Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                              |Sotkamo Connection|

                              Comment

                              • HerraHuu
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2012
                                • 355
                                • Keski-Suomi

                                Originally posted by dumppi View Post
                                kyllä kai se nyt paikoillaankin ollessa lämmintä antaa kun kierroksia ryntäyttää?:think
                                nesteen määrä liian vähänen tai mottorissa ilmaa veikkaan ma

                                Ei ainakaan viimekerralla antanut lämpöä mutta jos venttiili jumissa / takkuaa sen verran. Kuitenkin auto on aikaisemmin ollut tosi lämmin. Nestettä on tarpeeksi. Ilmauksen tässä suoritan muutenkin niin selviää onko siinä vika, pitää vaan muistaa vaihtaa nuo korkit..


                                -e30 2d m10b18

                                EX -e53 X5 3.0D
                                EX -e39 523i Sedan
                                EX -e36 325i Coupe
                                EX -e46 323i Sedan
                                EX -e36 320i Touring

                                Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎