En tiedä miten palasiksi menee kahvan osat. En ole tutkinut. Helpoimmalla vaivalla koittas päästä. Se metalli tanko mikä tulee kiinni ulkokahvaan että aukaisee oven niin se on irti nyt siitä kahva systeemistä kun siitä on se kiinnitys paikka paskana. Eli ovi ei aukea ulkoa. Ja vika siis paikallistettu jo aiemmin mainittuun kun raotin pahvia.
Kohteena Compact niin mietin vaan että käykö tuohon sedanin kahvan osat.
Osaisiko kukaan neuvoo missä mahtaisi olla vika?
Mittaristo tekee välillä semmosia temppuja, että sammuu kesken ajon ja syttyy heti tai sitten jonkin ajan päästä sillon ku sitä huvittaa? Toimii muuten ihan normaalisti mutta tuommosta oireilee välillä?
Auttakaa joku tietämätöntä jos on kokemusta tai tietoa missä mahtaisi olla vika?
Osaisiko kukaan neuvoo missä mahtaisi olla vika?
Mittaristo tekee välillä semmosia temppuja, että sammuu kesken ajon ja syttyy heti tai sitten jonkin ajan päästä sillon ku sitä huvittaa? Toimii muuten ihan normaalisti mutta tuommosta oireilee välillä?
Auttakaa joku tietämätöntä jos on kokemusta tai tietoa missä mahtaisi olla vika?
Autona E36 318i -96
Eräänlainen tyyppivika,eli et ole ainoa E36 omistaja tämän ongelman kanssa. Sen verran osaan sanoa. En muista oliko mikä ratkaisu vai vaihtaa mittaristo. Itse en kuitenkaan ole tarvinnut korjata tuollaista milloinkaan. Eli ei hirveästi apua.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Eräänlainen tyyppivika,eli et ole ainoa E36 omistaja tämän ongelman kanssa. Sen verran osaan sanoa. En muista oliko mikä ratkaisu vai vaihtaa mittaristo. Itse en kuitenkaan ole tarvinnut korjata tuollaista milloinkaan. Eli ei hirveästi apua.
No perhana jospa tuo joku tietäsi vähä tarkemmin Tietäsi edes että mistää alkaa vikaa ehtimään, ku ei ole mitään tietoo mistä tämä vois johtua
Jos en väärin muista niin saattoi liittyä joihinkin mittariston "kylmäjuotoksiin". Toivottavasti en ihan hepreaa tarjoa.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Jos en väärin muista niin saattoi liittyä joihinkin mittariston "kylmäjuotoksiin". Toivottavasti en ihan hepreaa tarjoa.
Siihen tuo voisi vähän viitata koska toimii aina ja sammuu hetkellisesti ja kunnes virta alkaa taas kulkemaan. Vaan perkele että se on vittumaista ruveta ehtimään kylmäjuotosta
Siihen tuo voisi vähän viitata koska toimii aina ja sammuu hetkellisesti ja kunnes virta alkaa taas kulkemaan. Vaan perkele että se on vittumaista ruveta ehtimään kylmäjuotosta
Jees, tämä on tuttu vika maailmalla. Sama myös itselläni ja jotenkin tuntuu että vika on pahentunut selvästi viimeisen puolen vuoden aikana. Toisinaan joutuu vetämään pitkiäkin pätkiä ilman mittaristoa, joka aiheuttaa haittaa jo todella. Kilsoja jäänyt jo enemmänkin pois mittarista + vakkari ei toimi + nopeudesta ainoastaan tuntuma...
Vikaan ei ole löytynyt ulkomaisiltakaan saiteilta apua, monella kuitenkin sama vika. Ainoa keino tällä hetkellä tosiaan vaihtaa koko mittaristo. Kannattaa yrittää hankkia suurinpiirtein samalla kilometrilukemalla oleva mittaristo tilalle ettei ala herjaamaan ja ettei se punainen lamppu lukeman viereen syty. Tietääkö kukaan paljonko tuo sallii virhettä?
Itse olen myös tulkinnut ongelman johtuvan maadoituksesta, ja nimenomaan sen ison sinisen liittimen kohdalla/piirilevyllä. Mittaristo on purettu atomeiksi useaan kertaan ja tarkasteltu niin tarkkaan kuin voi, löytämättä vikaa . Selkeästi kosteudella on vaikutusta. Sateisella kelillä on välillä sellainen disko ettei mitään selkoa...
BMW E30 320i 4d -86, BMW E30 316i 2d Bavaria -89, BMW E36 316i Compact -94, BMW E36 318i Sedan -90, MB W201 190 1.8 Sedan -91, BMW E36 325i Coupe -92, BMW E36 325i Coupe -94, BMW E36 325tds Touring -97, BMW E36 328i Coupe -95, MB W202 C180 1.8 Sedan -94, BMW E36 325tds Sedan -94, BMW E36 316i Compact -94 + Yamaha YZF 600R -98
-------------------------------
BMW E46 316i Sedan -02 + Yamaha XT 350 -98
Jees, tämä on tuttu vika maailmalla. Sama myös itselläni ja jotenkin tuntuu että vika on pahentunut selvästi viimeisen puolen vuoden aikana. Toisinaan joutuu vetämään pitkiäkin pätkiä ilman mittaristoa, joka aiheuttaa haittaa jo todella. Kilsoja jäänyt jo enemmänkin pois mittarista + vakkari ei toimi + nopeudesta ainoastaan tuntuma...
Vikaan ei ole löytynyt ulkomaisiltakaan saiteilta apua, monella kuitenkin sama vika. Ainoa keino tällä hetkellä tosiaan vaihtaa koko mittaristo. Kannattaa yrittää hankkia suurinpiirtein samalla kilometrilukemalla oleva mittaristo tilalle ettei ala herjaamaan ja ettei se punainen lamppu lukeman viereen syty. Tietääkö kukaan paljonko tuo sallii virhettä?
Itse olen myös tulkinnut ongelman johtuvan maadoituksesta, ja nimenomaan sen ison sinisen liittimen kohdalla/piirilevyllä. Mittaristo on purettu atomeiksi useaan kertaan ja tarkasteltu niin tarkkaan kuin voi, löytämättä vikaa . Selkeästi kosteudella on vaikutusta. Sateisella kelillä on välillä sellainen disko ettei mitään selkoa...
Mitä väliä 18 v. autossa jos mittaristossa palaa joku valo ja km. ei täsmää ? Ei se arvo siitä nouse yhtään.
Mitä väliä 18 v. autossa jos mittaristossa palaa joku valo ja km. ei täsmää ? Ei se arvo siitä nouse yhtään.
[ot]
Nämähän nyt on ihan mielipidekysymyksiä.
Jokainen voi itse miettiä miten haluaa autoaan pitää. Omalla kohdalla tykkään siitä, että ei ole mitään vasemmalla kädellä tehtyjä virityksia, kun "sai halvalla ja ei jaksanu tehdä paremmin, kuhan toimii".
Kuten mainittu, jokainen harrastaa tavallaan.
[/ot]
Osaisiko kukaan neuvoo missä mahtaisi olla vika?
Mittaristo tekee välillä semmosia temppuja, että sammuu kesken ajon ja syttyy heti tai sitten jonkin ajan päästä sillon ku sitä huvittaa? Toimii muuten ihan normaalisti mutta tuommosta oireilee välillä?
Auttakaa joku tietämätöntä jos on kokemusta tai tietoa missä mahtaisi olla vika?
Autona E36 318i -96
Juuri hankittu "uusi" mittaristo siskon coupeen ko vian takia. Pahenee tai siis sammuminen tapahtuu kokoajan useammin. Kylmällä kelillä ei läheskään niin paha kun lämpimällä. Kosteus myös edesauttaa vikaa tai tämä taitaa olla ominaisuus näissä enemmän ajetuissa kolomekutosissa.
Juuri hankittu "uusi" mittaristo siskon coupeen ko vian takia. Pahenee tai siis sammuminen tapahtuu kokoajan useammin. Kylmällä kelillä ei läheskään niin paha kun lämpimällä. Kosteus myös edesauttaa vikaa tai tämä taitaa olla ominaisuus näissä enemmän ajetuissa kolomekutosissa.
Siis se ei vissiin auta kun ostaa uusi mittaristo. Ooon huomannu saman että kylmällä kelillä ei ole läheskään niin paha kuin lämpimällä. Vaan jos ostaa uuden mittariston niin eikö sitä voi käyttää jossain, joka osaa ohjelmoida mittaristoon samat lukemat mitä on nyt vanhassakin? ainakin olen kuullut tämmöstä huhua. Ja kavero joutu ostaa omaan 530 uuden mittariston ja se sai kyllä entiset kilometrit siihen. Autolla ajettu nyt 260tkm.
ei pelaa kuskin / keskimmäinen jarruvalo:think sulakkeet ok... mut lampulle asti ei tuu virta kellään ollu samallaista..
Onko tuuninki valot? Olet pyöritelly sitä polttimon kantaa siinä pesässään? Noissa tarvike valoissa se metallinen liuska piiri ja polttimon kannat ei aina oikein jaksa ottaa yhteyksiä.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment