toinen ongelma on että ei puhalla lämmintä ilmaa sisälle, autossa puoliautomaatti ilmastointi
ja sitte vielä tuosta ilmauksesta sen verran että mitä helv.. pitääkö näitä ruveta ilmailemaan kun lisää nestettä? no jo on tehty mielenkiitoseks taas..
Pitää ilmailla vaikka litrankin joutuisi lisäämään.
Jos sieltä johonkin nestettä on kadonnu, niin jossain on oltava reikä. Sitäkautta on sit päässy ilmaakin sekaan ja todennäköisesti se muhii jossain koneen takapäätyssä tai lämppärin kennossa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Hemi ainakin sanoi että aina vaikka joutuu sen litrankin lisäämään niin kannattaisi ilmata. että on jo varmasti hieman ilmaa jossain välissä.
No Hemi voi kylä sanoa mitä vua, eipä oo tarvinu ny hetkeen lisätä ku tehtiin iso remppa, mutta ei kylä aiemmin ainakaan vaikuttanu asiaan vaikka lisäsin nestettä ilman ilmausta. Tuskin siitä ilmauksesta haittaakaan on, mutta en kuitenkaan tehnyt sitä ja vehkeet skulas.
Autosta kuuluu kamala naputus sisäpuolelle kylmänä. Kiihtyy kierrosten mukaan. Ulos ei oikeastaan kuule, peittyy koneen kehräykseen eli ilmeisesti tulipellin puolella taikka toisella. Mikä vikana? Ei ole kuitenkaan nostimet tai muut eikä metallinen ääni. Puhaltimen säätö saattaa välillä vaikuttaa ääneen kun rämppää eessuntaas.. Onko siellä muovirattaita tai propelleita mitkä aiheuttaa tälläistä? Ääni häviää/unohtuu ajossa. Ja se auto siis e36 320i -95 touring.
-e30 2d m10b18
EX -e53 X5 3.0D
EX -e39 523i Sedan
EX -e36 325i Coupe
EX -e46 323i Sedan
EX -e36 320i Touring
Ilmailin tuolla pullopatentilla tuon motin vielä varmuudeksi vaikka liikkeessä olivat alipaineella ilmanneet, ehkä 0,5-1dl meni nestettä. Mittasin samalla mitä sain kuskinpuolen suulakkeesta, keskisuulake kiinni ja rulla säädetty punaselle tulemaan tyhjäkäynnillä, ulkona -30c
Autosta kuuluu kamala naputus sisäpuolelle kylmänä. Kiihtyy kierrosten mukaan. Ulos ei oikeastaan kuule, peittyy koneen kehräykseen eli ilmeisesti tulipellin puolella taikka toisella. Mikä vikana? Ei ole kuitenkaan nostimet tai muut eikä metallinen ääni. Puhaltimen säätö saattaa välillä vaikuttaa ääneen kun rämppää eessuntaas.. Onko siellä muovirattaita tai propelleita mitkä aiheuttaa tälläistä? Ääni häviää/unohtuu ajossa. Ja se auto siis e36 320i -95 touring.
Mikä syypäänä kun tuo oma e36 vetää lasit aika hyvään huuruun näin pakkasella? Tai oikeastaan se teki sitä kyllä jo syksyllä. Mitä isommalle laittaa hönkää niin sitä nopeammin se huurustaa. Ainoastaan tuulilasin puhallus vähän auttaa tohon huurustumiseen (tuulilasin osalta, sivulasit jäätyy).
Ilmeisesti se voisi olla tuo raitisilmasuodatin? Kuinka tiheään se tulisi vaihtaa?
Mielestäni ei kyllä pitäisi olla ainakaan mitään vuotoja, ainakaan niin että niitä huomaisi :think
Ja toinen ajankohtainen asia on että mistä lähtä selvittämään ilmastoinnin toimimattomuutta? Toimi vielä kesällä, mutta yhtäkkiä lopetti toimintansa. nyt kun nappia painaa, niin kierrokset vähän heilahtaa, mutta se onkin ainut reaktio mitä tapahtuu. Itse ilmastointi ei lähde hurisemaan.
BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05 Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94
vika: kylmänä, tai pitkän seisomisen jälkeen ei ampumallakaan käyntiin, tarvitaan lisävirtaa ja pitkä/monta starttaus kertaa. silloinkin lupailee ensin pari kertaa ja sitten ku lähtee lähtee "vaivalloisesti" käymään. lämpimällä koneella tätä ongelmaa ei ole.
nyt meinasi jättää tallin pihaan mutta huomasin että kun kaasupoljinta rumputtaa todella nopeaa samaan tahtiin kuin starttaa niin lähti käyntiin 3:lla ja kuin salama kirkkaalta taivaalta 4 läksi mukaan ja kävi todella nätisti.
kristallipallot esiin ja syitä veikkaamaan, mistä lähteä uusimaan?
ps. oli tojotalla ajelu liian helppoa niin ostin tälläisen murheenkryynin
Mikä syypäänä kun tuo oma e36 vetää lasit aika hyvään huuruun näin pakkasella? Tai oikeastaan se teki sitä kyllä jo syksyllä. Mitä isommalle laittaa hönkää niin sitä nopeammin se huurustaa. Ainoastaan tuulilasin puhallus vähän auttaa tohon huurustumiseen (tuulilasin osalta, sivulasit jäätyy).
Ilmeisesti se voisi olla tuo raitisilmasuodatin? Kuinka tiheään se tulisi vaihtaa?
Mielestäni ei kyllä pitäisi olla ainakaan mitään vuotoja, ainakaan niin että niitä huomaisi :think
Ja toinen ajankohtainen asia on että mistä lähtä selvittämään ilmastoinnin toimimattomuutta? Toimi vielä kesällä, mutta yhtäkkiä lopetti toimintansa. nyt kun nappia painaa, niin kierrokset vähän heilahtaa, mutta se onkin ainut reaktio mitä tapahtuu. Itse ilmastointi ei lähde hurisemaan.
Vaihda suodatin tai poista se talven ajaksi.
Ei sen ilmastoinnin kuulu lähteäkään päälle pakkasilla.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Mikä syypäänä kun tuo oma e36 vetää lasit aika hyvään huuruun näin pakkasella? Tai oikeastaan se teki sitä kyllä jo syksyllä. Mitä isommalle laittaa hönkää niin sitä nopeammin se huurustaa. Ainoastaan tuulilasin puhallus vähän auttaa tohon huurustumiseen (tuulilasin osalta, sivulasit jäätyy).
Ilmeisesti se voisi olla tuo raitisilmasuodatin? Kuinka tiheään se tulisi vaihtaa?
Mielestäni ei kyllä pitäisi olla ainakaan mitään vuotoja, ainakaan niin että niitä huomaisi :think
Ja toinen ajankohtainen asia on että mistä lähtä selvittämään ilmastoinnin toimimattomuutta? Toimi vielä kesällä, mutta yhtäkkiä lopetti toimintansa. nyt kun nappia painaa, niin kierrokset vähän heilahtaa, mutta se onkin ainut reaktio mitä tapahtuu. Itse ilmastointi ei lähde hurisemaan.
Itse lähtisin ensimmäisenä vaihtamaan juuri tuon raikkarin. Sitä jos ei ole pitkään aikaan vaihdettu, niin tekee tuon kaltaisia oireita juurikin. Omaankin tuossa vähä aika sitte vaihdoin, ja oli kyllä todella musta se vanha suodatin:
Ja tuohon ilmastointiin, eihän sen kylmällä ilmalla kuuluisi lähteäkkään päälle,koska jos oikein muistan niin pakkasella järjestelmän paine laskee niin alas(?), että kompura ei lähde edes pyörimään. Joku rajalämpötila tähän taisi olla. Korjatkaa joku jos olen väärässä.
Comment