Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koliseeko e36? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    En muista vanteen et:ä, mutta se e36/e46 alpinan 9" takavanne ja 265/35 kumi.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      Eessä näyttää jäävän pyörät ihan pystyyn. Takanakin sais n. 1 pintaan camberin. :think
      Pitääpä kattoo mitkä arvot tulee kunhan auton haen. Pyyntö oli että pyörät mahd. pystyyn.

      Edit. Eessä jäi camber -0.04 ja takana on jotain -1.3x (raapii kiinni pystymmässä, varaa olisi vielä. Caster 7-8 välissä.
      Last edited by bemmeri; 19-03-2015, 16:41.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • C'mon_maik
        BTCF Member
        • Sep 2013
        • 73
        • JKL

        Eturenkaiden ulkosyrjät morjestaa nopeesti kun pyörät on noin pystyssä ja varmaankin aurauksella, mutta ilmeisesti tiedät mitä olet tekemässä.
        Bostongrün E36 328i coupe M-sport

        Comment

        • erä-koira
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 542
          • peräkylässä

          mistä johtuu kun eilen vaihoin säädettävän alustan taakse (oli samat jouset kun ennen) mut ihankun ois nyt alkanut paukuttaa vedätykses perää :think voisko johtua että liian pitkät iskarit on tai hakeeko viel jouset paikkoja?
          Last edited by erä-koira; 26-03-2015, 09:36.
          NO FOODS NO FARMS

          Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
          e39 523i vm:97

          Comment

          • onavez
            Bimmer Rookie
            • Apr 2015
            • 87
            • Lappeenranta

            Kertokaapas viisaammat mikä järki noissa powerflex puslissa on ku laittaa ne ohjeen mukaan tasanen pusla koriinpäi niin jää tällänen rako. Eikös toi just rasita noita etupään kiinnikkeitä, kun tuossa on noi pinnapultit eikä paino pääse jakautumaan tasesti koko puslan alueelta, toisin ku taaemmissa puslissa. Onko ihan järjetöntä laittaa etupuolelle noi powerflexit väärinpäin, että pinnapultti jää puslassa olevaan syvennykseen? Tai sitten vaihtaa pinnapultti normipulttiin?
            Last edited by onavez; 02-08-2019, 16:26.
            E60 LCI 530xi -07
            Ex:
            E36 325 -91
            E36 318 -93

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11103
              • Oulu

              Tuohon pulttiin pelkästän se rasitus tulee vakio kumipuslalla. Ei sekään mihinkään koriin ota kiinni. Laita vaan niinkuin ohjeessa lukee.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16442
                • Asikkala

                Originally posted by onavez View Post
                Kertokaapas viisaammat mikä järki noissa powerflex puslissa on ku laittaa ne ohjeen mukaan tasanen pusla koriinpäi niin jää tällänen rako. Eikös toi just rasita noita etupään kiinnikkeitä, kun tuossa on noi pinnapultit eikä paino pääse jakautumaan tasesti koko puslan alueelta, toisin ku taaemmissa puslissa. Onko ihan järjetöntä laittaa etupuolelle noi powerflexit väärinpäin, että pinnapultti jää puslassa olevaan syvennykseen? Tai sitten vaihtaa pinnapultti normipulttiin?
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Tuohon pulttiin pelkästän se rasitus tulee vakio kumipuslalla. Ei sekään mihinkään koriin ota kiinni. Laita vaan niinkuin ohjeessa lukee.
                Minä laitoin tuon ylemmän rikan yläp. ylim. rikan missä sen kok. reikä että tuon pinnapultin mutterikanta sopi sihen reikään, osan paksuus vähän enemmän kuin kannan korkeus ja jätin tuon vakio ylemmän rikan pois. Ei ainakaan ole haitannut mitään ja jää tuo tyhjä tila pois tuosta kiinnityksestä.

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Noissa uretaani puslissahan noiden rikkojen idea on tehdä puslasta "yhtenäinen". Etupäässä on yläpuolellakin rikka tuon pinnapultin "mutteriosan" takia, takana puslan yläpinta ottaa kiinni koriin/vahvikelätkiin, jolloin rikkaa ei tarvitse.
                  Rikkojen tarkoitus on puristaa kasaan/vastakkain noita puslan puolikkaita. Puslassa ylä- ja alapuolella halkaisia on isompi, eli jonkinlainen oleke siellä ja tämä vastaa kiinni takakelkan ylä-/alapintaan, jolloin takakelkan pystysuunnan liike/jousto on hallinnassa. Puslan läpi on holkki joka pitää olakkeiden välin oikeana, jolloin pusla ei litisty liiaksi kasaan puristuen.

                  Nuo ohuet rikat jotka tulee uretaanipuslien mukana, taipuu kuulemma mutkalle, tai "lautasmaiseen" muotoon, juurikin tuon pystyliikkeen takia. Ite laitoin jo suorilta paksummat rikat joka paikkaan, ettei tarviis myöhemmin vaihdella tai korjailla antaununeita rikkoja.

                  Luulisin, että asennuksen helpotuksen takia etupäässä on pinnapultit. Varmasti asennus onnistuisi etupään osalta myös normaaleilla pulteillakin. Mutta kelkan asennus vaikeutuu hieman, kun mikään ei ole ohjaamassa paikoilleen.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • onavez
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2015
                    • 87
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by bemmeri View Post
                    Noissa uretaani puslissahan noiden rikkojen idea on tehdä puslasta "yhtenäinen". Etupäässä on yläpuolellakin rikka tuon pinnapultin "mutteriosan" takia, takana puslan yläpinta ottaa kiinni koriin/vahvikelätkiin, jolloin rikkaa ei tarvitse.
                    Rikkojen tarkoitus on puristaa kasaan/vastakkain noita puslan puolikkaita. Puslassa ylä- ja alapuolella halkaisia on isompi, eli jonkinlainen oleke siellä ja tämä vastaa kiinni takakelkan ylä-/alapintaan, jolloin takakelkan pystysuunnan liike/jousto on hallinnassa. Puslan läpi on holkki joka pitää olakkeiden välin oikeana, jolloin pusla ei litisty liiaksi kasaan puristuen.

                    Nuo ohuet rikat jotka tulee uretaanipuslien mukana, taipuu kuulemma mutkalle, tai "lautasmaiseen" muotoon, juurikin tuon pystyliikkeen takia. Ite laitoin jo suorilta paksummat rikat joka paikkaan, ettei tarviis myöhemmin vaihdella tai korjailla antaununeita rikkoja.

                    Luulisin, että asennuksen helpotuksen takia etupäässä on pinnapultit. Varmasti asennus onnistuisi etupään osalta myös normaaleilla pulteillakin. Mutta kelkan asennus vaikeutuu hieman, kun mikään ei ole ohjaamassa paikoilleen.
                    Kiitokset tästä!
                    E60 LCI 530xi -07
                    Ex:
                    E36 325 -91
                    E36 318 -93

                    Comment

                    • onavez
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2015
                      • 87
                      • Lappeenranta

                      Tänää kävin laittamaa osia paikallee, ja kävin ihmettelemää et miks noissa takakelkan taaemmissa powerfleksien holkeissa on 15mm reikä ja etummaisissa 12mm reikä. Onks tarkotuksella vai käyny tehtaalla käpy? Luulis et 3mm väljä reikä rynkyttää ajaes aivan perkeleesti:think
                      Last edited by onavez; 02-08-2019, 16:26.
                      E60 LCI 530xi -07
                      Ex:
                      E36 325 -91
                      E36 318 -93

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16442
                        • Asikkala

                        Originally posted by onavez View Post
                        Tänää kävin laittamaa osia paikallee, ja kävin ihmettelemää et miks noissa takakelkan taaemmissa powerfleksien holkeissa on 15mm reikä ja etummaisissa 12mm reikä. Onks tarkotuksella vai käyny tehtaalla käpy? Luulis et 3mm väljä reikä rynkyttää ajaes aivan perkeleesti:think
                        Ei se mitään rynkytä jos kiristää pultit. Ja strongflexin puslissa taisi olla sama juttu, helpompi laittaa kelkaa autoon kun ei ole just jämptit ne kaikki neljä pultinreikää.

                        Comment

                        • onavez
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2015
                          • 87
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Ei se mitään rynkytä jos kiristää pultit. Ja strongflexin puslissa taisi olla sama juttu, helpompi laittaa kelkaa autoon kun ei ole just jämptit ne kaikki neljä pultinreikää.
                          Asia kunnossa
                          E60 LCI 530xi -07
                          Ex:
                          E36 325 -91
                          E36 318 -93

                          Comment

                          • Henkkaap
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2012
                            • 100
                            • Espoo

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Ei se mitään rynkytä jos kiristää pultit. Ja strongflexin puslissa taisi olla sama juttu, helpompi laittaa kelkaa autoon kun ei ole just jämptit ne kaikki neljä pultinreikää.
                            Nehän taitaa olla erikokoset muutenkin.. pinnapultti ja se perinteinen. Itekkin tota ihmettelin.

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              Originally posted by Henkkaap View Post
                              Nehän taitaa olla erikokoset muutenkin.. pinnapultti ja se perinteinen. Itekkin tota ihmettelin.
                              Kyllä niissä M12/1.5 kierre molemmissa on.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • la55e
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2014
                                • 39
                                • oulu

                                .....
                                Last edited by la55e; 27-05-2015, 23:58.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎