Originally posted by Arde92
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Koliseeko e36? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
peränpuslat vaihdettu?, kelkankiinnitykset katottu?. helpommalla tosiaan pääsee kun pudottaa koko paketin alas, saa samalla ruosteet sun muuta tarkistettua. Ei oo mikään paha homma tehdä, mutta en kyllä suosittele parkkipaikalla/pihallakaan tekeen.käsijarru vaijerit suosittelen vetään poikki, ei irtoo sitte mitenkään helposti jos ollu yhdenkin talven paikallaan=suola/vesikylpy tekee äkkiä tehtävänsä. takapöntön kiinnikeisiin suosittelen kans varaan uudetpultit ja mutterit, samoin kun liitoskohtaan=suosiolla ruosteiset pultit poikki, ja joku hyvällä säkällä sorvannu jo valmiiks pyöreiks. Keväällä vaihdan itekkin puslat, nii joku vois tulla kuvaan vähän hommaa, nii sais vaikka tonne faq alueelle tehtyä oman juttunsa:think.
Comment
-
-
Originally posted by Gemmi View Postkäsijarru vaijerit suosittelen vetään poikki, ei irtoo sitte mitenkään helposti jos ollu yhdenkin talven paikallaan=suola/vesikylpy tekee äkkiä tehtävänsä.
Comment
-
-
Originally posted by esa`pentula View PostTähän annan kaikille yksinkertaisen neuvon, joka nopeuttaa työnkulkua. Irroittakaa käsijarruvaijerit käsijarrun päästä (ne pari mutteria pois). Tämän jälkeen vaijerit lähtee vetämällä ja jää napoihin kiinni. Takaisin paikalleen menevät yhtä helposti kuin lähtevät pois, eli ei kannata sitäkään murehtia.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Minkälainen "välys"/jousto on ehjässä tukivarren isossa puslassa? Tarkotan sitä mikä siellä kolosessa (3 pultilla kiinni).
Joustaa hivenen joka suuntaan, mutta tuntuu omaan käteen aika löysälle, mitä vääntöraudalla kampesin. Kumit näytti ehyelle. Jostain kuului takaa satunnaista kolahtelua oikealta puolilta, lähinnä hidastetöyssyissä yms. isommissa. Myös oikean puolen rengas oli hangannu sisäpuolelta hivenen jäljistä päätellen, tämän kuulikin jos oli takapenkillä porukkaa ja ajo töyssystä (luulin aluksi että ottaa kaareen kiinni, mutta ottikin tuo sisäpuoli).
Kaikkihan nuo perän puslat pitäisi uusia takakelkkaa yms. myöten, mutta luulen että jää seuraavalle seisontakaudelle. Samalla perä huoltaa, osien maalaus ja tarvittaesssa korityöt yms.. Nyt jos sais tuon kolahtelun pois.
Toinen asia. Miltä osin M3 alusta eroaa takapään osilta, jos ei lasketa perää tai apurunkoa? Jännä kun on taakse laitettu myös M3 osat, mutta on orkkis "pikkuperä". Mitä tuolla on haettu, jarruja vai jotain muuta? Tukivarressa on se ///M valu, eli tukivarsi/napa on ämmästä, mutta mitä muuta, vai käykö puslat yms. ristiin miedompien mallien kanssa? Myös edessä on M3 evon osat. :thinkEVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostToinen asia. Miltä osin M3 alusta eroaa takapään osilta, jos ei lasketa perää tai apurunkoa? Jännä kun on taakse laitettu myös M3 osat, mutta on orkkis "pikkuperä". Mitä tuolla on haettu, jarruja vai jotain muuta? Tukivarressa on se ///M valu, eli tukivarsi/napa on ämmästä, mutta mitä muuta, vai käykö puslat yms. ristiin miedompien mallien kanssa? Myös edessä on M3 evon osat. :think
Jos haluaa 3,2 version osia niin pitää vaihtaa koko taka-akselisto perineen.
Puslien eroista en osaa sanoa, realoem:stä katselemaan.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Pitääkö jokin, mitä ei näy tässä kuvassa, puslan oikeassa asennossa, eli pyörähtämättä kun rasitus muuttuu?
etu-alatukivarren taaimmainen pusla
Onko kenelläkään näitä käytössä?sigpic
328i Coupe M-Sport -95
Comment
-
-
Takakelkan takimmaiset isot puslat
Eli kysytäämpä vielä kerran onko kukaan vaihtanut taka-akselin takimmaisia isoja korin puslia, sillä tavalla ettei ole koko kelkkaa ja tukivarsia yms. puottanut lattialle? Jos nostaa perän ilmaan ja iskarin alapäät auki, ja aukasee takakelkan kaikki neljä kiinnitystä, nii tipahtaako kelkka ja perä pakettina sen verran alaspäin tukivarsien ja vetarien varaan, että mahtuisi hajottamaan nämä takimmaiset isot puslat ja ujuttamaan powerflexit paikalleen? Tulikohan selvästi-e36 sedan 330i turbo
-e36 touring 340i
Comment
-
-
Originally posted by reijo View PostEli kysytäämpä vielä kerran onko kukaan vaihtanut taka-akselin takimmaisia isoja korin puslia, sillä tavalla ettei ole koko kelkkaa ja tukivarsia yms. puottanut lattialle? Jos nostaa perän ilmaan ja iskarin alapäät auki, ja aukasee takakelkan kaikki neljä kiinnitystä, nii tipahtaako kelkka ja perä pakettina sen verran alaspäin tukivarsien ja vetarien varaan, että mahtuisi hajottamaan nämä takimmaiset isot puslat ja ujuttamaan powerflexit paikalleen? Tulikohan selvästiNyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
-
Originally posted by reijo View PostEli kysytäämpä vielä kerran onko kukaan vaihtanut taka-akselin takimmaisia isoja korin puslia, sillä tavalla ettei ole koko kelkkaa ja tukivarsia yms. puottanut lattialle? Jos nostaa perän ilmaan ja iskarin alapäät auki, ja aukasee takakelkan kaikki neljä kiinnitystä, nii tipahtaako kelkka ja perä pakettina sen verran alaspäin tukivarsien ja vetarien varaan, että mahtuisi hajottamaan nämä takimmaiset isot puslat ja ujuttamaan powerflexit paikalleen? Tulikohan selvästi
pitkittäiset takatukivarret - eivät kanna pystysuuntaista kuormaa
iskarit - yläpään kiinnitys luultavasti rikkoontuu takasillan painosta
kardaani - ei kanna pystysuuntaista kuormaa
jarruletkut ja nopeusanturin johto - rikki menevät nämäkin.
Lisäksi on perkeleellinen työmaa saada ne vanhat puslat irti sieltä auton alta käsin.
Suomeksi, ei mitään järkeä, ota suosiolla taka-akseli irti. Lähtee kumminkin aika nätisti kivana pakettina.BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment
-
-
Pura koko roska pois. ajallisesti +-0 säästetty aika menee puslien kans kiroillessa ja tapellessa.
-Putki
-Kardaani
-käsijarruvaijeri
-Jarrusatulat(iskariin roikkuun)
-Nopeusmittarin johto
-Abs:ien johto(löytyy repsikan puolelta takakelkasta ja samassa "laatikossa" on myös nopeusmittarin johto)
-Tukivarret
-kelkanpultit
Joku saa lisätä jos jotain unohtu, mut abaut toi järjestys. Ei vaikee, mutta aikaa vie ja säästää hermoja. Ja samalla saa ruoste tilanteen kivasti tarkastettua
Comment
-
-
Originally posted by Gemmi View PostPura koko roska pois. ajallisesti +-0 säästetty aika menee puslien kans kiroillessa ja tapellessa.
-Putki
-Kardaani
-käsijarruvaijeri
-Jarrusatulat(iskariin roikkuun)
-Nopeusmittarin johto
-Abs:ien johto(löytyy repsikan puolelta takakelkasta ja samassa "laatikossa" on myös nopeusmittarin johto)
-Tukivarret
-kelkanpultit
Joku saa lisätä jos jotain unohtu, mut abaut toi järjestys. Ei vaikee, mutta aikaa vie ja säästää hermoja. Ja samalla saa ruoste tilanteen kivasti tarkastettua
Kässärinvaijerit kahvasta ja läpiviennit korista irti jos vaan lähtee, joskus tiukassa.
Comment
-
-
Originally posted by reijo View PostEli kysytäämpä vielä kerran onko kukaan vaihtanut taka-akselin takimmaisia isoja korin puslia, sillä tavalla ettei ole koko kelkkaa ja tukivarsia yms. puottanut lattialle? Jos nostaa perän ilmaan ja iskarin alapäät auki, ja aukasee takakelkan kaikki neljä kiinnitystä, nii tipahtaako kelkka ja perä pakettina sen verran alaspäin tukivarsien ja vetarien varaan, että mahtuisi hajottamaan nämä takimmaiset isot puslat ja ujuttamaan powerflexit paikalleen? Tulikohan selvästi
Kelkka tuli hyvin alaspäin eikä mitään rikkoontunut ja powerfleixit nätti asentaa paikalleen
Kelkkahan jää kartaanin sekä etupuslien pulttien varaan hyvin, eikä tarvi irroitella jarruputkia tai käsijarru hommeleita. Myös jos olisi tarvinut olisi ollut helppo vaihtaa perämurikan kaksi takimmaista puslaa, kun ne saa kierretanko patentilla vedettyä kiinni!-e36 sedan 330i turbo
-e36 touring 340i
Comment
-
-
Aaivan, nyt vasta luin tarkasti, kyse oli pelkistä takimmaisista puslista.
Mutta miksei heti kaikkia neljää? Olisihan siihen takakelkkaan ollut nätti tehdä muutakin hipostelua jos sen olisi jumpannut pois auton alta.
Pääasia kuitenkin että remppasi onnistuiBMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment
-
Comment