Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koliseeko e36? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16442
    • Asikkala

    Originally posted by deemu79 View Post
    Kummat puslat sulle tuli, 80 vai 90 kovuudeltaan? Millainen ero ajomelussa verrattuna kumisiin?
    Täällä on takana joka paikassa strongflexin keltaiset, eipä juuri ero vakioista tuon äänen suhteen.

    Comment

    • MikkoJII
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 1807
      • Lapua

      Originally posted by deemu79 View Post
      Kummat puslat sulle tuli, 80 vai 90 kovuudeltaan? Millainen ero ajomelussa verrattuna kumisiin?
      Mulla on ne 80 puslat. Oon ajanu autolla leimauksen jälkeen n.200km 205/65/15 profiilin kitkoilla ja en kyllä huomannu metelissä mitään ihmeellistä. Autolla oon ajanu viimeksi 2 vuotta sitten aktiivisesti ja nyt alustaan on uusittu kaikki muut paitsi etulaakerit joten vertailu vanhan ja nykyisen kunnon välillä on aika vaikeaa.
      E32 750i 11/89

      Comment

      • deemu79
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 453
        • Helsinki

        Originally posted by jr66 View Post
        Täällä on takana joka paikassa strongflexin keltaiset, eipä juuri ero vakioista tuon äänen suhteen.
        Originally posted by MikkoJII View Post
        Mulla on ne 80 puslat. Oon ajanu autolla leimauksen jälkeen n.200km 205/65/15 profiilin kitkoilla ja en kyllä huomannu metelissä mitään ihmeellistä. Autolla oon ajanu viimeksi 2 vuotta sitten aktiivisesti ja nyt alustaan on uusittu kaikki muut paitsi etulaakerit joten vertailu vanhan ja nykyisen kunnon välillä on aika vaikeaa.
        Ok, hyvä kuulla ettei hirmu eroja. Ittellä just tilaus tulossa Strongflexiltä ni pisti jännittämään et kuin käy
        Otin sit varmuuden vuoksi kaikki suoraan koriin kiinnittyvät puslat pehmeämpiä ja poikittaisten takatukivarsien taas kovempia, kun tulevat apurunkoon kiinni ja myös vakaajille kovat kun niissäkin on 1 pusla "lisää" välillä korista akselistoon.
        sigpic
        328i Coupe M-Sport -95

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          Käytetäänkä Konin sporttien kanssa pohjaanlyöntikumeja ja sitä iskarin suojaa. Takaiskareista siis kyse. Tuo pohjaanlyöntikumin pois jättö arveluttaa. Tuolleen ollu ties kuinka monta vuotta ja iskarit vaikuttaa hyville, muutamaa pintaruostetäppää lukuunottamatta :think

          Varmaan sen taatta jätetty pois, että voi iskaria säätää, kun irroittaa pelkästään alapään.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16442
            • Asikkala

            Originally posted by bemmeri View Post
            Käytetäänkä Konin sporttien kanssa pohjaanlyöntikumeja ja sitä iskarin suojaa. Takaiskareista siis kyse. Tuo pohjaanlyöntikumin pois jättö arveluttaa. Tuolleen ollu ties kuinka monta vuotta ja iskarit vaikuttaa hyville, muutamaa pintaruostetäppää lukuunottamatta :think

            Varmaan sen taatta jätetty pois, että voi iskaria säätää, kun irroittaa pelkästään alapään.
            Itselläni on lyhennetty m-sport alustan kumi. Ja juu, luult. tuon takia puuttuu. Ei minunkaan iskareita säädetä paikallaan vaikka onkin self-desing kumi, ei vaan painu pohjaan.

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              Originally posted by jr66 View Post
              Itselläni on lyhennetty m-sport alustan kumi. Ja juu, luult. tuon takia puuttuu. Ei minunkaan iskareita säädetä paikallaan vaikka onkin self-desing kumi, ei vaan painu pohjaan.
              Ilman pohjaanlyöntikumia menee just niin syvälle että pystyy säätämään yläpäätä irroittamatta. Ei mahtus mitään enää väliin.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16442
                • Asikkala

                Originally posted by bemmeri View Post
                Ilman pohjaanlyöntikumia menee just niin syvälle että pystyy säätämään yläpäätä irroittamatta. Ei mahtus mitään enää väliin.
                Juuri näin.

                Comment

                • e30_M-tech1
                  BTCF Member
                  • Jan 2011
                  • 340
                  • Tampere

                  Raidetanko erot motonetista vai ei??

                  Motonetisa raidetanko on puolet halvempi kun Kl:ssä,mutta onko myös kestoikä puolet lyhkäsempi?
                  Siis kestääkö noi motonetin raidetangot,kellään kokemuksia?:think

                  Pitää koko raidetanko uusia ku ei kierteet aukee ja taitaa olla jeesuksen aikanenkin...
                  Nykyiset:e39 530i & e36 325
                  ---------------------------------------------------
                  Exät:
                  vw golffi
                  e46 328 -00
                  e30 320 -87
                  e30 325 -83
                  e36 325 -91
                  e36 328 -98
                  e30 325 M-tech1 -87

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16442
                    • Asikkala

                    Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                    Motonetisa raidetanko on puolet halvempi kun Kl:ssä,mutta onko myös kestoikä puolet lyhkäsempi?
                    Siis kestääkö noi motonetin raidetangot,kellään kokemuksia?:think

                    Pitää koko raidetanko uusia ku ei kierteet aukee ja taitaa olla jeesuksen aikanenkin...
                    Onko motonetissa 2 eri vaihtoehtoa ? Kalliimpi yleensä jotain merkkitavaraa.

                    Comment

                    • e30_M-tech1
                      BTCF Member
                      • Jan 2011
                      • 340
                      • Tampere

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Onko motonetissa 2 eri vaihtoehtoa ? Kalliimpi yleensä jotain merkkitavaraa.
                      Ei motonetissa on vaan vasen ja oikea.
                      Kl:ssä oikealla tehostimella tai ilman,ja vasen hitusen edullisempi.
                      Nykyiset:e39 530i & e36 325
                      ---------------------------------------------------
                      Exät:
                      vw golffi
                      e46 328 -00
                      e30 320 -87
                      e30 325 -83
                      e36 325 -91
                      e36 328 -98
                      e30 325 M-tech1 -87

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        Eikös tuo perän kelkka asetu oikeaan paikkaan niiden etummaisten pinnapulttien avulla? Ettei tarkemmin tarvii linjailla, tms.

                        Kun etupuoli oli käsikireydessä ja perän keskeltä tunkilla tuki, niin pikkusen toisessa reunassa oli takapulttien reiät holkkiin nähden. Pultit lähti kuitenkin kierteilleen ihan käsin pyörittämällä, eli ei paljoa ollu sivussa.

                        Taidan pikkusen pultteja löysätä ja nitkutella kelkasta, niin varmaan paikkansa ettii. :think
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16442
                          • Asikkala

                          Originally posted by bemmeri View Post
                          Eikös tuo perän kelkka asetu oikeaan paikkaan niiden etummaisten pinnapulttien avulla? Ettei tarkemmin tarvii linjailla, tms.

                          Kun etupuoli oli käsikireydessä ja perän keskeltä tunkilla tuki, niin pikkusen toisessa reunassa oli takapulttien reiät holkkiin nähden. Pultit lähti kuitenkin kierteilleen ihan käsin pyörittämällä, eli ei paljoa ollu sivussa.

                          Taidan pikkusen pultteja löysätä ja nitkutella kelkasta, niin varmaan paikkansa ettii. :think
                          Juu, on kohdallaan jos sormin pultit pyörii.

                          Comment

                          • Sandelsson
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2013
                            • 34
                            • Helsinki

                            Mikä voisi olla kolmekutosessa kun jo vähän pidemmän aikaa on kuulunut etupäästä aina välillä "klonk"-ääni kun rattia kääntää vähänkin enemmän vasemmalle? Ääni tulee myös välillä jos eturenkaat käyvät kuopassa iskareiden paluuvaimennuksen aikana... Ääni ei kuulu jos kääntää rattia kovemmasta vauhdista tai tulee kuoppia, vain n. alle 20kmh. Juuri ollut leima ja siellä ei osattu sanoa mistä tulee, juuri vaihdettu etupäähän tukivarret puslineen, sekä koiranluut. Auto käyttäytyy ajossa kuitenkin normaalisti. Jos jollain olisi tässä jonain päivänä aikaa pk-seudulla kuunnella mistä ääni tulee niin olisin kiitollinen, niin ei tarttisi koko etupään alustaa alkaa uusimaan...

                            Comment

                            • MikkoJII
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 1807
                              • Lapua

                              Originally posted by Sandelsson View Post
                              Mikä voisi olla kolmekutosessa kun jo vähän pidemmän aikaa on kuulunut etupäästä aina välillä "klonk"-ääni kun rattia kääntää vähänkin enemmän vasemmalle? Ääni tulee myös välillä jos eturenkaat käyvät kuopassa iskareiden paluuvaimennuksen aikana... Ääni ei kuulu jos kääntää rattia kovemmasta vauhdista tai tulee kuoppia, vain n. alle 20kmh. Juuri ollut leima ja siellä ei osattu sanoa mistä tulee, juuri vaihdettu etupäähän tukivarret puslineen, sekä koiranluut. Auto käyttäytyy ajossa kuitenkin normaalisti. Jos jollain olisi tässä jonain päivänä aikaa pk-seudulla kuunnella mistä ääni tulee niin olisin kiitollinen, niin ei tarttisi koko etupään alustaa alkaa uusimaan...
                              Veikkaan iskareitten yläpäitä. Mulla tekee tuota kolahtelua kans vaikka on alustassa kaikki uutta. Ei voi käsittää mistä voi johtua kolahtelu. Iskareitten yläpäinä mulla on febi/bilstein valurautataset. Alustalla ajettu vajaa 800 kilsaa. En tiedä mikä muu vois aiheuttaa samanlaista kolahtelua.
                              E32 750i 11/89

                              Comment

                              • M1cc0
                                Newbiemmer
                                • Sep 2014
                                • 3
                                • Oulu

                                Kova kolahdus kiihdyttäessä

                                Kovaa kiihdyttäessä pitävällä alustalla ja vaihtaessa 2 vaihteelle kuulostaa siltä että joku yrittää lekan kanssa tulla pohjasta läpi. Käytin auton katsastuksessa viime viikolla ja ainakin 2 apurungon takimmaista isoa puslaa entiset... Tiettävästi apurungon irroitus edessä joten sama vaihtaa kaikki apurungon puslat kerralla :think Juubilla oli hyvät kuvat ja ohjeet, MUTTA onko apurungon irrottamiseen helpompaa tapaa kuin purkaa koko takapää atomeiksi? Esim lähteekö koko apurunko pyörän tuentojen ja pyörän navan kanssa yhtenä pakettina nätisti lattialle? Jos puran kaiken irti mitä Juubi oli purkanut niin tuntuu että samalla vaihtuisi kaikki puslat mitä auton peräpäästä vain löytyy...

                                Auto on -01 325i e46 joten ilmeisesti ei eroa huomattavasti Juubin ohjeista joissa autona oli -91 325i e36?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎