Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    E36 kysymyksiä ja vastauksia III

    Uutta topikkia pystyyn. Edellinen topic oli täällä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=221437
    Last edited by petrolhead; 19-06-2012, 19:36.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
  • Vane
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 157
    • Tuusula

    #2
    Meneeköhän supersprint catback putkisto e36 323i -98 coupesta -> e36 328i -95 sedaniin?

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6693
      • .......

      #3
      Originally posted by Vane View Post
      Meneeköhän supersprint catback putkisto e36 323i -98 coupesta -> e36 328i -95 sedaniin?
      323i on yhdellä putkella, 328i kahdella.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • mixout
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2011
        • 454
        • Keski-Suomi

        #4
        Niin, oliko jollain omakohtaista kokemusta minkälainen tuo automaagi on luotettavuudeltaan ja kestävyydeltään? Mitä tarkkailla koeajossa? Vuosimallia -95 ja auto 328 farkku. Mittarin mukaan 200tkm, voi olla siis myös 300tkm...
        Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

        Comment

        • LordHamwich
          BTCF Member
          • Feb 2011
          • 436
          • Kuopio-Kuhmo

          #5
          Kytkin pohjassa autoa käynnistäessä ja koneen pamahdettua käyntiin tuntuu polkimessa parin sekunnin ajan melkoista rohinaa. Mistäs tämä oire tuli, muistan lukeneeni samasta ongelmasta mutta en kuollaksenikaan muista että mikä tuon aiheuttaa.
          1997 E39 523i Cosmosschwartz
          sigpic

          Gone with the wind:
          1994 VW Passat 2.0
          1995 E36 323i

          Comment

          • Perlenbacher
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2010
            • 1103
            • Suomi

            #6
            Painelaakeri tekee ainakin. Eli kytkinhommiks menee.

            Comment

            • _odin
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 184
              • Rovaniemi

              #7
              Vikakoodeista

              Eli auto 320 coupe 93 vm lukasin tossa vikakoodit niin anto joka sylinterille ignition koodin/selityksen joten onko tuo mahdollisesti nyt puola vikaa?
              Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

              Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

              Comment

              • LordHamwich
                BTCF Member
                • Feb 2011
                • 436
                • Kuopio-Kuhmo

                #8
                Originally posted by Perlenbacher View Post
                Painelaakeri tekee ainakin. Eli kytkinhommiks menee.
                Ajossa toimii ongelmitta eikä tunnu tai kuulu mitään ylimääräisiä.
                1997 E39 523i Cosmosschwartz
                sigpic

                Gone with the wind:
                1994 VW Passat 2.0
                1995 E36 323i

                Comment

                • ^Sleeper^
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 118
                  • Oulu

                  #9
                  Kyllä tässä rupee usko menemään tuon auton kanssa. Edelleen tyhjäkäynnillä tuntuu,että auto käy liian rikkaalla ja ''putputtaa'' putkesta, kierroksillakin pientä pätkimistä havaittavissa. HC ja happi arvot oli korkealla,kun mittarissa käytettiin kiinni.

                  Nyt on jo siis uusittu:
                  Tulpat
                  Kaks puolaa(loput testattu oskiloskoopilla)
                  Suuttimet+tiivisteet
                  Imusarjan/kaasuläpän tiivisteet.
                  Imupuolelle kaikki letkut.
                  Ilmamassa-mittari.
                  Moottorinohjausboxi
                  Lambda.
                  Venakopan tiivisteet.
                  Täydellinen kansiremppa.
                  Lämpötila anturi
                  nokka-akselin asentotunnistin

                  Lisäksi puristukset oli hyvät ja kaikki johdot ovat ehjiä. Ja pakopuolella tai imupuolella ei ole vuotoja+asentotunnistimet testattu.

                  Voisko hajoamassa oleva bensapumppu tai paineensäädin tehdä tuommosta?
                  Paineet kyllä oli tyhjäkäynnillä 3.0-3.2bar ja kierroksilla 3.0bar,eli eikös nuo vähän matalat ole? Lisäksi auton kun sammuttaa,niin paineet laskee aika nopeasti.
                  - E36 m50b28 turbo

                  Comment

                  • _odin
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2010
                    • 184
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Originally posted by mixout View Post
                    Niin, oliko jollain omakohtaista kokemusta minkälainen tuo automaagi on luotettavuudeltaan ja kestävyydeltään? Mitä tarkkailla koeajossa? Vuosimallia -95 ja auto 328 farkku. Mittarin mukaan 200tkm, voi olla siis myös 300tkm...
                    Hyvin oma ainaki pellaa vaihtaa pehmeästi eikä vingu mistään eikä vikakoodejakaan antanu 320 tuhatta ajettu kaipa nuo luotettavia on
                    Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

                    Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

                    Comment

                    • _odin
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2010
                      • 184
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Originally posted by ^Sleeper^ View Post
                      Kyllä tässä rupee usko menemään tuon auton kanssa. Edelleen tyhjäkäynnillä tuntuu,että auto käy liian rikkaalla ja ''putputtaa'' putkesta, kierroksillakin pientä pätkimistä havaittavissa. HC ja happi arvot oli korkealla,kun mittarissa käytettiin kiinni.

                      Nyt on jo siis uusittu:
                      Tulpat
                      Kaks puolaa(loput testattu oskiloskoopilla)
                      Suuttimet+tiivisteet
                      Imusarjan/kaasuläpän tiivisteet.
                      Imupuolelle kaikki letkut.
                      Ilmamassa-mittari.
                      Moottorinohjausboxi
                      Lambda.
                      Venakopan tiivisteet.
                      Täydellinen kansiremppa.
                      Lämpötila anturi
                      nokka-akselin asentotunnistin

                      Lisäksi puristukset oli hyvät ja kaikki johdot ovat ehjiä. Ja pakopuolella tai imupuolella ei ole vuotoja+asentotunnistimet testattu.

                      Voisko hajoamassa oleva bensapumppu tai paineensäädin tehdä tuommosta?
                      Paineet kyllä oli tyhjäkäynnillä 3.0-3.2bar ja kierroksilla 3.0bar,eli eikös nuo vähän matalat ole? Lisäksi auton kun sammuttaa,niin paineet laskee aika nopeasti.

                      Dme rikki koska alkaahan tuossa jo vaihtoehdot loppua?
                      Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

                      Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

                      Comment

                      • j0n188
                        Newbiemmer
                        • Sep 2011
                        • 2
                        • itä-uusimaa

                        #12
                        Morjesta, kertokaahan kannattaako enää e36 M3:sta ostaa ympärivuotiseen käyttöön vai lahoaako ne pihaan? Voiko ~200t ajetuissa autoissa suuria vikoja olla, tai tietysti niissä vikoja voi olla muutta suuria huoltoja esim.?

                        Comment

                        • _odin
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 184
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Originally posted by j0n188 View Post
                          Morjesta, kertokaahan kannattaako enää e36 M3:sta ostaa ympärivuotiseen käyttöön vai lahoaako ne pihaan? Voiko ~200t ajetuissa autoissa suuria vikoja olla, tai tietysti niissä vikoja voi olla muutta suuria huoltoja esim.?
                          Ovat useasti niin hyvin pidettyjä, että ei pitäisi lahoa paljon esiintyä:think
                          Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

                          Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16371
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by LordHamwich View Post
                            Ajossa toimii ongelmitta eikä tunnu tai kuulu mitään ylimääräisiä.
                            Tämä siksi koska poljin on silloin ylhäällä.

                            Comment

                            • Joutti
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 305
                              • Ummeljoki

                              #15
                              Originally posted by _odin View Post
                              Ovat useasti niin hyvin pidettyjä, että ei pitäisi lahoa paljon esiintyä:think
                              Useasti, mutta suuri osa aika lohduttomia. Tosin kyllä niitä hyväkuntoisiakin riittää, mutta yleensä hinta on myös sen mukainen. Jokunen noita tuli koeajettua vuosi takaperin ja osa oli aika surullisen huonossa kunnossa. Eikä hintakaan ollut aina linjassa kunnon kanssa.

                              Tietysti jos asennoituu oikein ostaessaan sen nettiauton halvimman M3:n, voi siitä saada kelpo pelin. Halpaa ei välttämättä ole :think
                              E36 M3 & E39 530d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎