Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8091
    • Willähde

    #16
    M50b20 -95 koneen vanoksesta. Olis tossa yks todella halpa motti tiedossa ja itse en vanoksen sielunelämästä tiedä hevon helvettiä joten kysyn täältä viisaammilta.
    Myyjä sanoo "vanoksessa jotain häikkää.". Kysyin että mitä häikkää ja vastaus oli: "vanos säätelee imunokkaa ja se on nyt sitten jättäytynyt jälkeen vähän, en tiedä tarkemmin miten se toimii."

    Onko tässä/näissä lauseissa järkeä, ja mitähän tuo mahtaisi tarkoittaa? Onko korjattavissa?
    Kone on irtonaisena ja kuulemma 240tkm ajettu.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Jontsu00
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2011
      • 241
      • Oulu

      #17
      Originally posted by peltone View Post
      M50b20 -95 koneen vanoksesta. Olis tossa yks todella halpa motti tiedossa ja itse en vanoksen sielunelämästä tiedä hevon helvettiä joten kysyn täältä viisaammilta.
      Myyjä sanoo "vanoksessa jotain häikkää.". Kysyin että mitä häikkää ja vastaus oli: "vanos säätelee imunokkaa ja se on nyt sitten jättäytynyt jälkeen vähän, en tiedä tarkemmin miten se toimii."

      Onko tässä/näissä lauseissa järkeä, ja mitähän tuo mahtaisi tarkoittaa? Onko korjattavissa?
      Kone on irtonaisena ja kuulemma 240tkm ajettu.
      No oma veikkaus olisi, että vanoksen männän tiivisteet (o-renkaat) alkaa olemaan vaihtokunnossa. Tällöin vanos ei muuta nokan ajoitusta tarpeeksi nopeasti,koska o-renkaat falskaa ja auto tuntuu tukkoiselta.

      Vanoksen tiivisteet maksaa 40-50€ ulkomailta tilattuna



      Tuosta löytyy ohjeet remontin tekemiseen.
      Huom!
      Remontin pystyy myös tekemään toisellakin tavalla, jossa vanos jätetään mäntineen kiinni nokkaan jolloin noita nokkien lukittamisia ei tarvita ollenkaan. Itse tein omaani vasta tuolla jälkimmäisellä tavalla vanosremontin ja onnistui aika helposti vaikka itsekkin ensimmäistä kertaa koko vanosta tutkin.

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8091
        • Willähde

        #18
        Originally posted by Jontsu00 View Post
        No oma veikkaus olisi, että vanoksen männän tiivisteet (o-renkaat) alkaa olemaan vaihtokunnossa. Tällöin vanos ei muuta nokan ajoitusta tarpeeksi nopeasti,koska o-renkaat falskaa ja auto tuntuu tukkoiselta.

        Vanoksen tiivisteet maksaa 40-50€ ulkomailta tilattuna



        Tuosta löytyy ohjeet remontin tekemiseen.
        Huom!
        Remontin pystyy myös tekemään toisellakin tavalla, jossa vanos jätetään mäntineen kiinni nokkaan jolloin noita nokkien lukittamisia ei tarvita ollenkaan. Itse tein omaani vasta tuolla jälkimmäisellä tavalla vanosremontin ja onnistui aika helposti vaikka itsekkin ensimmäistä kertaa koko vanosta tutkin.
        Tätä mulle vähä mutuiltii tuossa aikasemmin ku vähä kyselin mutta aattelin tarkastaa vielä täältäkin.
        Kiitos tästä
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • ^Sleeper^
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 118
          • Oulu

          #19
          Originally posted by _odin View Post
          Dme rikki koska alkaahan tuossa jo vaihtoehdot loppua?
          Sekin on vaihettu, ja ei ollu mitään vaikutusta.
          - E36 m50b28 turbo

          Comment

          • tommi--fi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 1066
            • Riihimäki

            #20
            Mahtaako tämä kompressori sopia -96 M52 kylkeen?
            Autoon vaihdettu moottori, vanha kompura ja sen kiinnitys täysin erilaiset(vielä vanhassa koneessa kiinni).
            Uusi kone on -97 mallisesta Coupesta, kompressorin jalka näyttäisi sopivan uuteen purkukompressoriin. Neljällä pultilla noista rei'istä läpi.

            Tämä purkulaite on myös ulkomitoiltaan suurempi. Alakautta ilmeisesti helpoin vaihtaa? En ainakaan itse keksinyt miten sen yläkautta saisi sopimaan.



            Vielä tuosta kiinnityksestä. Kuvassa oikeanpuoleisessa reiässä näkyisi olevan syvennys. Vaatiiko jotain erikoista pulttia vai voiko tuon vetäistä tavallisilla kilopulteilla kiinni?

            Kyljessä osanumero 64528391123 Numeron perusteella M50 moottorin kyljestä.
            Auto tai moottoripyörä Virosta?

            Comment

            • mehtojarvi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1518
              • Kymenlaakso

              #21
              Originally posted by Joutti View Post
              Useasti, mutta suuri osa aika lohduttomia. Tosin kyllä niitä hyväkuntoisiakin riittää, mutta yleensä hinta on myös sen mukainen. Jokunen noita tuli koeajettua vuosi takaperin ja osa oli aika surullisen huonossa kunnossa. Eikä hintakaan ollut aina linjassa kunnon kanssa.

              Tietysti jos asennoituu oikein ostaessaan sen nettiauton halvimman M3:n, voi siitä saada kelpo pelin. Halpaa ei välttämättä ole :think

              näimpä,taitaa noissakin olla hinta joittenkin kohdalla huima vain sen takia koska on M3:nen:think vaikka kunto on mitä on..
              E91 325xi vm07
              E60 530xd vm06 stage X

              Comment

              • Jaszka
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 92
                • Maapallo

                #22
                moi

                eikös m sport alusta ole hiaman matalempi kuin normi 36 (328coupe) -97 sen?
                10-20 mm ? voikohan laittaa "normi 36" jouset(motot netistä halvalla)? vai pitääkö esim tällaset http://kauppa.completos.fi/Published...mcode=BNE-2152 ?
                taka renkaat (225/45r17) menevät hieman kaaren sisälle noin sentin
                löysin myös tällaiset http://www.biili.fi/products.php?g1=...&g3=bcb48d&n=2
                Sachs Advantage: BMW M-Technic E36 vakioalustalla
                Soveltuvuus:
                320i, 323i, 325i ja 328i
                6/92 - 98
                onko m-technic alusta sama asia kuin m sport alusta eri nimitys?


                myös ei mennyt päästöistä läpi ja antoi nämä vikakoodit
                37 precat oxygen sensor heater, cyl 4-6
                CA oxygen sensor control limit, cyl 1-3

                toi alempi on varmaan se lambda anturi joka menee pakosarjaan?
                mut mikä toi toine on ja missä sijaitsee?
                Last edited by Jaszka; 22-06-2012, 20:18.
                E36 osaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=253393

                Comment

                • matiasxd
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2010
                  • 190
                  • Joensuu

                  #23
                  meneekö e36 318:sta öljypohja 318iS:n varmasti?

                  realoem:stä katoin nii numerot ainaki samat..

                  kaveri sano että ei kävis mut miten lie on?




                  Comment

                  • tommi--fi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 1066
                    • Riihimäki

                    #24
                    Originally posted by Jaszka View Post
                    moi

                    eikös m sport alusta ole hiaman matalempi kuin normi 36 (328coupe) -97 sen?
                    10-20 mm ? voikohan laittaa "normi 36" jouset(motot netistä halvalla)? vai pitääkö esim tällaset http://kauppa.completos.fi/Published...mcode=BNE-2152 ?
                    taka renkaat (225/45r17) menevät hieman kaaren sisälle noin sentin
                    löysin myös tällaiset http://www.biili.fi/products.php?g1=...&g3=bcb48d&n=2
                    Sachs Advantage: BMW M-Technic E36 vakioalustalla
                    Soveltuvuus:
                    320i, 323i, 325i ja 328i
                    6/92 - 98
                    onko m-technic alusta sama asia kuin m sport alusta eri nimitys?


                    myös ei mennyt päästöistä läpi ja antoi nämä vikakoodit
                    37 precat oxygen sensor heater, cyl 4-6
                    CA oxygen sensor control limit, cyl 1-3

                    toi alempi on varmaan se lambda anturi joka menee pakosarjaan?
                    mut mikä toi toine on ja missä sijaitsee?
                    Oma hatara muistikuva. Coupe 15mm matalempi kun sedan ja M-Sport toiset 15mm

                    M52 lambdat on molemmat pakosarjoissa. (Oliko 328i:ssä kolmas vielä jossain katin lähellä) Tarvikelambdat suosiolla hyllyyn, ainakin foorumi topiccien perusteella.

                    Tilaat ebaysta uudet jouset, H&R vieterit rapean pari sataa. Muutakin löytyy, varmasti motonet vastaavaa ja edullisemmin.
                    Auto tai moottoripyörä Virosta?

                    Comment

                    • bmwe3697
                      Newbiemmer
                      • May 2012
                      • 10
                      • Sipoo

                      #25
                      318i

                      Mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään kun kello + Ulkolämpötila mittarin paneeli lopetti toimintansa?

                      Comment

                      • väiski525
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2010
                        • 2572
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by bmwe3697 View Post
                        Mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään kun kello + Ulkolämpötila mittarin paneeli lopetti toimintansa?
                        katso ekana onko polttimo palanut ajotietokoneesta, itsekkin juuri ihmettelin kun kello hävisi ja oli yksi polttimo kärähtänyt. Tämä siis 18 nappisessa ajotietokoneessa. vai oliko 16 nappia, se isompi kumminkin
                        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                        - MB s205 220cdi -15
                        - Volvo s80 2.5t -07
                        - mb s211 280cdi -08
                        - e46 320i -03
                        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                        - e46 320d Individual "m-sport" -04
                        - e39 525i -01

                        Comment

                        • bmwe3697
                          Newbiemmer
                          • May 2012
                          • 10
                          • Sipoo

                          #27
                          Originally posted by väiski525 View Post
                          katso ekana onko polttimo palanut ajotietokoneesta, itsekkin juuri ihmettelin kun kello hävisi ja oli yksi polttimo kärähtänyt. Tämä siis 18 nappisessa ajotietokoneessa. vai oliko 16 nappia, se isompi kumminkin
                          Siis kello ja lämpötila näkyvivät kyllä mutta himmeinä. Olivat vain pysähtyneet ja kelloa ei voinut säätä eikä mitään muutakaan. Vika lähti kyllä kun otin pistokkeen irti ja annoin olla hetken. Ja molemmat polttimot olivat palaneet?

                          Comment

                          • Juu50
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2012
                            • 300
                            • Kouvola

                            #28
                            Onko olemassa mitään sivua mistä näkisi auton runkonumerolla yms. millä varusteilla auto on lähtenyt tehtaalta? Kun haluaisin varmuuden onko tossa rottelossa lukkoa vai ei, kumminkin tuntuu aina vetävän kahdella pyörällä, vai onko tossa sitten vaan perä niin huonossa kunnossa. Parkkipaikoilla todella ärsyttävä peruuttaa ruudusta pois kun koko auto tärisee ja ravistaa ja pitää mieletöntä meteliä. Tuohon kyllä varmaan auttaa jo pelkkä peräöljyjen vaihto? :think

                            Comment

                            • Saleen
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2005
                              • 327
                              • Hollola

                              #29
                              Originally posted by Juu50 View Post
                              Onko olemassa mitään sivua mistä näkisi auton runkonumerolla yms. millä varusteilla auto on lähtenyt tehtaalta? Kun haluaisin varmuuden onko tossa rottelossa lukkoa vai ei, kumminkin tuntuu aina vetävän kahdella pyörällä, vai onko tossa sitten vaan perä niin huonossa kunnossa. Parkkipaikoilla todella ärsyttävä peruuttaa ruudusta pois kun koko auto tärisee ja ravistaa ja pitää mieletöntä meteliä. Tuohon kyllä varmaan auttaa jo pelkkä peräöljyjen vaihto? :think
                              Ihan BMW.n omilta sivuilta löytyy ainakin:
                              BMW F31 320i M-Sport - 17
                              Mazda 626 gc - 87 (pelastettu museoinnilta)
                              Ex:
                              BMW E39 525ia Touring - 02,VW Passat 3c - 06, Ford Mondeo Ghia - 01, E39 530da touring - 03, E36 328i touring -98,
                              E36 318i touring - 97
                              , E36 323ia sedan - 95, E36 325i sedan - 93, E21 315/318i - 84

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16328
                                • Leppävirta

                                #30
                                Originally posted by Juu50 View Post
                                Onko olemassa mitään sivua mistä näkisi auton runkonumerolla yms. millä varusteilla auto on lähtenyt tehtaalta? Kun haluaisin varmuuden onko tossa rottelossa lukkoa vai ei, kumminkin tuntuu aina vetävän kahdella pyörällä, vai onko tossa sitten vaan perä niin huonossa kunnossa. Parkkipaikoilla todella ärsyttävä peruuttaa ruudusta pois kun koko auto tärisee ja ravistaa ja pitää mieletöntä meteliä. Tuohon kyllä varmaan auttaa jo pelkkä peräöljyjen vaihto? :think
                                Originally posted by Saleen View Post
                                Ihan BMW.n omilta sivuilta löytyy ainakin:
                                http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/acces...catalogue.html
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=231905 tuossa asiaa käsitelty jos ei muuten hoksaa miten se lista aukeaa. Ja tuohan on stickynä tekniikka puolella.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎