memebuy23buy

E36 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Playpig
    replied
    E36 takapyörän laakeriko rikki?

    On takaa oikealta kuulunut jo jonkinaikaa veemäistä kihnutusta. Ääni häviää kun painaa jarrupoljinta hieman, ehkä noin 3 senttiä. Ääni saattaa kadota myös töyssyyn ajon jälkeen hetkeksi. Myös jyrkästi oikealle kaarrettaessa ääni häviää. Pyöränlaakeriko vai joku jarrujuttu? Kaikki levyt, palat ja käsijarrun hilppeet vaihdettu viime syksynä. Ja talvenhan auto seisoikin...

    Leave a comment:


  • World L
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    Eiköhän tässä ole pakosarjan laipasta kyse. Siinä on siis pinnapultit, jonka päässä mutskut. Kakista paras vetää homeiset pinnapultit katki, porata ne helvettiin sieltä ja korvata läpipulteilla.. Jos eivät avaamisen yhteydessä siis katkea..
    Jep, just laippoja tarkotin. Ja läpipulteillahan ne joutu laittamaan. Muistaakseni m8:ssa tais vähän mutterit ahistaa, mutta kaipa noi m6:llaki pysyis.

    Tosiaan joo, laatikon irrotuksessa mitään ihmeellistä huomioitavaa? Viimeks se tuli koneen mukana, mut nyt ei huvita enää keulaa purkaa.

    Ja eikös pakosarjat kuitenkin tule kanteen kiinni, eikä lohkoon?

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by _Pietu_ View Post
    Pakosarjassa kierteet? WHAT? Mites vitussa sen lohkoon sitten kiristät jos siinä pakosarjassa on kierteet?

    ..tossa sunnuntaina 325:stä otin pakosarjan irti ja pinnapultit oli, siis LOHKOSSA on kierteet ja pakosarjassa ihan vuan reiät.
    Eiköhän tässä ole pakosarjan laipasta kyse. Siinä on siis pinnapultit, jonka päässä mutskut. Kakista paras vetää homeiset pinnapultit katki, porata ne helvettiin sieltä ja korvata läpipulteilla.. Jos eivät avaamisen yhteydessä siis katkea..

    Leave a comment:


  • _Pietu_
    replied
    Originally posted by World L View Post
    Oli sitten kytkimen haarukka, mitä työsylinteri painaa, päässyt kääntymään ja rikkonut sylkän. Eihän ton haarukan kuuluis kääntyä? Laatikon tiputus vissiin edessä, ja samalla varmaan pääsee miettimään uutta patenttia putken kiinnitykseen...

    Yleempään vastaten, että kutoskoneissa on ainakin pakosarjoissa kierteet ja 325:sta kun jouduttiin pultit poistamaan poralla, niin eihän sitten uudet kierteet enää osuneetkaan kohalleen...
    Pakosarjassa kierteet? WHAT? Mites vitussa sen kanteen sitten kiristät jos siinä pakosarjassa on kierteet?

    ..tossa sunnuntaina 325:stä otin pakosarjan irti ja pinnapultit oli, siis KANNESSA on kierteet ja pakosarjassa ihan vuan reiät.
    Last edited by _Pietu_; 03-07-2013, 10:07. Reason: typo.. Lohko/kansi

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by mikkomaa View Post
    Eiköhän nuo lyömällä läpi mene, Ainakin bmwfans näyttää että on mutterit takana ja niinhän yleensä muissakin näissä
    Täh? Eikös nyt pakosarjan laipan pultit ole pinnapultit ihan?.. Nimim. useamman noista katkaisseena.

    Leave a comment:


  • _Pietu_
    replied
    Originally posted by Ville--- View Post
    Osaakohan joku sano mikä vika tuossa kolmekutosessa, kun vaihdoin startin niin toimi aluksi ihan oikein nyt ku ajanut 300km niin aina kylmänä pitää sahata melko kauan että lähtee käyntiin lämpimänä lähtee hyvin käyntiin. Ja startin vaihdoin yläkautta jos sillä on jotain merkitystä.
    Kampiakselin asentotunnistin?

    itse omaan e36:een vaihdoin kampi-ja nokka-akselin asentotunnistimet kun oli käynnistysvaikeuksia ja niillä helpotti

    Ja jos kampiakselin asentotunnistinta ei ole vielä vaihdettu, niin kannattaa varautua että SE ON TIUKASSA, omasta se piti moukaroida osina irti kun oli niin hyvin muurautunut kiinni

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    No siis se pyöreä pistoke konehuoneessa. Sieltä ei tavaraa saa pihalle kuin bmw:n omilla softilla, eli nuo android softat on turhia.
    Niin kuin sanottu, kyllä mun autossani on obd pistoke normaalissa paikassa kuskin jalkatilassa. Ja tuntuu toimivankin. Tietysti on myös se pyöreä pistoke konehuoneessa.

    Leave a comment:


  • World L
    replied
    Oli sitten kytkimen haarukka, mitä työsylinteri painaa, päässyt kääntymään ja rikkonut sylkän. Eihän ton haarukan kuuluis kääntyä? Laatikon tiputus vissiin edessä, ja samalla varmaan pääsee miettimään uutta patenttia putken kiinnitykseen...

    Yleempään vastaten, että kutoskoneissa on ainakin pakosarjoissa kierteet ja 325:sta kun jouduttiin pultit poistamaan poralla, niin eihän sitten uudet kierteet enää osuneetkaan kohalleen...

    Leave a comment:


  • mikkomaa
    replied
    Originally posted by Timse View Post
    Onko 318is:ssä pakosarjan ja pakoputken välisessä liitoksessa oleva laippa kierteellinen vai ei. Eli mitä tapahtuu jos katkaisee pultit kun niitä koittaa avata? Saako löytyä läpi vai tuleeko ongelmia? Putkiremppaa tiedossa...
    Eiköhän nuo lyömällä läpi mene, Ainakin bmwfans näyttää että on mutterit takana ja niinhän yleensä muissakin näissä

    Leave a comment:


  • Timse
    replied
    Onko 318is:ssä pakosarjan ja pakoputken välisessä liitoksessa oleva laippa kierteellinen vai ei. Eli mitä tapahtuu jos katkaisee pultit kun niitä koittaa avata? Saako löytyä läpi vai tuleeko ongelmia? Putkiremppaa tiedossa...

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Onko e36:ssa minkäänlaista obd:ta ? Mielestäni ei.
    No siis se pyöreä pistoke konehuoneessa. Sieltä ei tavaraa saa pihalle kuin bmw:n omilla softilla, eli nuo android softat on turhia.

    Leave a comment:


  • Joonas31
    replied
    Originally posted by Joonas31 View Post
    Mikäs mahtaa bemaria vaivata kun ajaa moottorin lämpimäks niin yhtäkkiä alkaa pätkimään ja sammuu? minuutti odottelua ja auto lähtee käyntiin ja toimii taas normaalisti kunnes vähän ajan päästä tekee saman tempun. Välillä kun saa uudestaan käyntiin ei nosta kierroksia kuin pariin tonniin vaikka kaasu ois pohjassa. Kylmänä ei mitään ongelmia. Autona e36 320 ´93

    Elikkä vikakoodit luettu, eikä tullut muuta kuin nakutusanturin koodi. Katti vaihdettu kun oli tukossa, venttiilikopantiiviste ja tulpat vaihdettu vuodon takia ja puolat kokeiltu ja todettu toimiviksi. Ei kai nakutusanturi tuommoista tee?

    Onko kellään tietoa mistä vikaa lähteä etsimään? Korjaamolla sanoivat että kampiakselin asentoanturi voisi olla hajalla?

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Mikäs on kun kierrokset ei laske heti vaan jää ''leijumaan'' n.1200 paikkeille ennenkuin tippuu tyhjäkäynnille. Aina kun saapuu valoihin tai joutuu pyssäilemään, sama toistunut kylmällä sekä lämpösellä koneella.:think

    Leave a comment:


  • nieminennn
    replied
    Moro

    Voisko joku kertoo mistä löytyis halvalla jäähdytin e36 325 bemariin ? Onko järkevää ostaa esim motonetistä semmonen vai onko ne täyttä roskaa ? Ja onkos sen vaihto kui vaikeeta ?

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Onko e36:ssa minkäänlaista obd:ta ? Mielestäni ei.
    Mulla ainakin on. Liitin löytyy ja sitä kautta luetaan ja nollataan koodit. Kyseessä vm 1999 auto.

    Vähän kuvittelin, että olisi ollut pakollinen jo 1996 alkaen, ainakin näillä kulmilla. Voin olla väärässä.

    Leave a comment:

Working...
X