E36 takapyörän laakeriko rikki?
On takaa oikealta kuulunut jo jonkinaikaa veemäistä kihnutusta. Ääni häviää kun painaa jarrupoljinta hieman, ehkä noin 3 senttiä. Ääni saattaa kadota myös töyssyyn ajon jälkeen hetkeksi. Myös jyrkästi oikealle kaarrettaessa ääni häviää. Pyöränlaakeriko vai joku jarrujuttu? Kaikki levyt, palat ja käsijarrun hilppeet vaihdettu viime syksynä. Ja talvenhan auto seisoikin...
E36 kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jep, just laippoja tarkotin. Ja läpipulteillahan ne joutu laittamaan. Muistaakseni m8:ssa tais vähän mutterit ahistaa, mutta kaipa noi m6:llaki pysyis.Originally posted by kmn View PostEiköhän tässä ole pakosarjan laipasta kyse. Siinä on siis pinnapultit, jonka päässä mutskut. Kakista paras vetää homeiset pinnapultit katki, porata ne helvettiin sieltä ja korvata läpipulteilla.. Jos eivät avaamisen yhteydessä siis katkea..
Tosiaan joo, laatikon irrotuksessa mitään ihmeellistä huomioitavaa? Viimeks se tuli koneen mukana, mut nyt ei huvita enää keulaa purkaa.
Ja eikös pakosarjat kuitenkin tule kanteen kiinni, eikä lohkoon?
Leave a comment:
-
Eiköhän tässä ole pakosarjan laipasta kyse. Siinä on siis pinnapultit, jonka päässä mutskut. Kakista paras vetää homeiset pinnapultit katki, porata ne helvettiin sieltä ja korvata läpipulteilla.. Jos eivät avaamisen yhteydessä siis katkea..Originally posted by _Pietu_ View PostPakosarjassa kierteet? WHAT? Mites vitussa sen lohkoon sitten kiristät jos siinä pakosarjassa on kierteet?
..tossa sunnuntaina 325:stä otin pakosarjan irti ja pinnapultit oli, siis LOHKOSSA on kierteet ja pakosarjassa ihan vuan reiät.
Leave a comment:
-
Pakosarjassa kierteet? WHAT? Mites vitussa sen kanteen sitten kiristät jos siinä pakosarjassa on kierteet?Originally posted by World L View PostOli sitten kytkimen haarukka, mitä työsylinteri painaa, päässyt kääntymään ja rikkonut sylkän. Eihän ton haarukan kuuluis kääntyä? Laatikon tiputus vissiin edessä, ja samalla varmaan pääsee miettimään uutta patenttia putken kiinnitykseen...
Yleempään vastaten, että kutoskoneissa on ainakin pakosarjoissa kierteet ja 325:sta kun jouduttiin pultit poistamaan poralla, niin eihän sitten uudet kierteet enää osuneetkaan kohalleen...
..tossa sunnuntaina 325:stä otin pakosarjan irti ja pinnapultit oli, siis KANNESSA on kierteet ja pakosarjassa ihan vuan reiät.
Leave a comment:
-
Kampiakselin asentotunnistin?Originally posted by Ville--- View PostOsaakohan joku sano mikä vika tuossa kolmekutosessa, kun vaihdoin startin niin toimi aluksi ihan oikein nyt ku ajanut 300km niin aina kylmänä pitää sahata melko kauan että lähtee käyntiin lämpimänä lähtee hyvin käyntiin. Ja startin vaihdoin yläkautta jos sillä on jotain merkitystä.
itse omaan e36:een vaihdoin kampi-ja nokka-akselin asentotunnistimet kun oli käynnistysvaikeuksia ja niillä helpotti
Ja jos kampiakselin asentotunnistinta ei ole vielä vaihdettu, niin kannattaa varautua että SE ON TIUKASSA, omasta se piti moukaroida osina irti kun oli niin hyvin muurautunut kiinni
Leave a comment:
-
Niin kuin sanottu, kyllä mun autossani on obd pistoke normaalissa paikassa kuskin jalkatilassa. Ja tuntuu toimivankin. Tietysti on myös se pyöreä pistoke konehuoneessa.Originally posted by Pazi88 View PostNo siis se pyöreä pistoke konehuoneessa. Sieltä ei tavaraa saa pihalle kuin bmw:n omilla softilla, eli nuo android softat on turhia.
Leave a comment:
-
Oli sitten kytkimen haarukka, mitä työsylinteri painaa, päässyt kääntymään ja rikkonut sylkän. Eihän ton haarukan kuuluis kääntyä? Laatikon tiputus vissiin edessä, ja samalla varmaan pääsee miettimään uutta patenttia putken kiinnitykseen...
Yleempään vastaten, että kutoskoneissa on ainakin pakosarjoissa kierteet ja 325:sta kun jouduttiin pultit poistamaan poralla, niin eihän sitten uudet kierteet enää osuneetkaan kohalleen...
Leave a comment:
-
Eiköhän nuo lyömällä läpi mene, Ainakin bmwfans näyttää että on mutterit takana ja niinhän yleensä muissakin näissäOriginally posted by Timse View PostOnko 318is:ssä pakosarjan ja pakoputken välisessä liitoksessa oleva laippa kierteellinen vai ei. Eli mitä tapahtuu jos katkaisee pultit kun niitä koittaa avata? Saako löytyä läpi vai tuleeko ongelmia? Putkiremppaa tiedossa...
Leave a comment:
-
Onko 318is:ssä pakosarjan ja pakoputken välisessä liitoksessa oleva laippa kierteellinen vai ei. Eli mitä tapahtuu jos katkaisee pultit kun niitä koittaa avata? Saako löytyä läpi vai tuleeko ongelmia? Putkiremppaa tiedossa...
Leave a comment:
-
Originally posted by Joonas31 View PostMikäs mahtaa bemaria vaivata kun ajaa moottorin lämpimäks niin yhtäkkiä alkaa pätkimään ja sammuu? minuutti odottelua ja auto lähtee käyntiin ja toimii taas normaalisti kunnes vähän ajan päästä tekee saman tempun. Välillä kun saa uudestaan käyntiin ei nosta kierroksia kuin pariin tonniin vaikka kaasu ois pohjassa. Kylmänä ei mitään ongelmia. Autona e36 320 ´93
Elikkä vikakoodit luettu, eikä tullut muuta kuin nakutusanturin koodi. Katti vaihdettu kun oli tukossa, venttiilikopantiiviste ja tulpat vaihdettu vuodon takia ja puolat kokeiltu ja todettu toimiviksi. Ei kai nakutusanturi tuommoista tee?
Onko kellään tietoa mistä vikaa lähteä etsimään? Korjaamolla sanoivat että kampiakselin asentoanturi voisi olla hajalla?
Leave a comment:
-
Mikäs on kun kierrokset ei laske heti vaan jää ''leijumaan'' n.1200 paikkeille ennenkuin tippuu tyhjäkäynnille. Aina kun saapuu valoihin tai joutuu pyssäilemään, sama toistunut kylmällä sekä lämpösellä koneella.:think
Leave a comment:
-
Moro
Voisko joku kertoo mistä löytyis halvalla jäähdytin e36 325 bemariin ? Onko järkevää ostaa esim motonetistä semmonen vai onko ne täyttä roskaa ? Ja onkos sen vaihto kui vaikeeta ?
Leave a comment:
-
Mulla ainakin on. Liitin löytyy ja sitä kautta luetaan ja nollataan koodit. Kyseessä vm 1999 auto.Originally posted by jr66 View PostOnko e36:ssa minkäänlaista obd:ta ? Mielestäni ei.
Vähän kuvittelin, että olisi ollut pakollinen jo 1996 alkaen, ainakin näillä kulmilla. Voin olla väärässä.
Leave a comment:
Leave a comment: