Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • conna
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 324

    Originally posted by ///saMi View Post
    Osaisko joku sanoa tuleeko e36 323ti compactin uusissa pyörännavoissa laakeri samassa? Marmorilta haettuna
    Originally posted by jr66 View Post
    Tulee, kuten ainakin kaikissa e36 ja e30 malleissa. Laakeria ei edes saa erikseen mistään koska tuo napamateriaali on samalla laakerin ulkokooli, ymmärtääkseni.
    Etunavoissa siis tulee. Taakse pitää tilata erikseen.
    %

    Comment

    • MinDBeaT
      BTCF Member
      • Jul 2009
      • 321
      • Raahe

      Mikähän vikana kun e36 kaukosäätöinen keskuslukitus ei pelaa? Avaimeen vaihdettu paristot ja yritetty koodata uudelleen, ei toimi. Onko tuolle joku oma rasia jossain? :think Autossa on ollut jälkiasenteinen varashälytin systeemi, mutta poistettu käytöstä kun vanha omistaja otti ja meni pesemään tämän kaukosäätimen pesukoneessa. Oiskohan joku kytkentä mahdollisesti voinut jäädä irti... :think

      Keskuslukitus toimii lukosta käytettäessä niin kuin kuuluukin.
      BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
      Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94

      Comment

      • suzuka
        Bimmer Rookie
        • May 2010
        • 56
        • Oulu

        Mistä mahtaa johtua että ei puhalla lämmintä ilmaa hyttiin ja nostaa lämpöjä helleilmalla (yli 25c)? Vesipumppu alkoi vuotamaan talvella, se vaihettiin jonka jälkeen rupes temppuileen, sen jälkeen vaihettiin termostaatti ja vesiventtiili tarkastettiin ja todettiin toimivaksi. Jäähdytinnesteet ei näytä katoavan minnekkään. Ihanniinku vesi ei vaan lähtis kiertämään.

        Ilmalukko?

        Kyseessä m41-kone.
        E39 530d -02 Touring M-Sport
        E39 528ia -99 Touring
        E36 318Tds -97 Touring
        E36 316i -91 Sedan

        Comment

        • baijeri88
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 958
          • Mikkeli

          nyt tarttes äkkiä apua!

          Meneekö moottorinohjaus johonkin vikatilaan jos lambdan lämmitys ei toimi?
          Lähinnä mietin, että kuuluuko lambdan antaa oikeaa signaalia silloin?
          Ei viitsis vaihtaa jos anturi onkin ehjä ja lämmitys vain rikki.
          Mikä ohjaa lambdan lämmitystä? Onko esim jotai releitä jota vois tarkastaa?
          Jos ei lämmitys vaikuta lambdan toimintaan niin vaihdan sitten vielä sen anturin ennen partyjä. :think

          Mittasin siis lambdan johdoista ja lämmitykseen ei tullut jännitettä ja signaali oli 0,44V

          e36 cab -93 m50
          E36 Cab Atlantisblau
          E92 325i


          eX:
          E39 525i, E36 325i
          E34 Sedan Alpinweiss II
          , 316 -87 & 316i -90

          Comment

          • Bimmerniko
            Bimmer Rookie
            • May 2012
            • 107
            • Lappeenranta

            Originally posted by ///saMi View Post
            Onko orkkis ilmanputsari vai jonkinsortin voimafiltteri?
            orkkis tietenkin
            NYT
            f31 320d - 15.
            e30 325 M-look m50 - 83.

            EX
            e36 325i - 93.
            e30 318i - 89.
            e39 525d - 98.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16453
              • Asikkala

              Originally posted by conna View Post
              Etunavoissa siis tulee. Taakse pitää tilata erikseen.
              Juuri näin, oletin automaattisesti että etunavoista kyse.

              Comment

              • Bemarituristi
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2010
                • 238
                • Helsinki

                Moi! Kaverin autossa ääntää vanos kovasti, ja mietimme vaihtoehtoja..
                Mistä porukat tilanneet vanoksia? Vai mitä tuolle kuuluis tehdä

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  Originally posted by Bemarituristi View Post
                  Moi! Kaverin autossa ääntää vanos kovasti, ja mietimme vaihtoehtoja..
                  Mistä porukat tilanneet vanoksia? Vai mitä tuolle kuuluis tehdä
                  Moottori?
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • World L
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2011
                    • 270
                    • Kellokoski

                    Mistähän lähtis vikaa ettimään? Kiihdyttäessä vaihdoin kolmoselle, vaihde ei mennyt sisään ja kuului kauhea skriik-ääni jostain. Tämän jälkeen kytkin ja vaihteet tuntuivat oudoilta. Illalla kun lähdin uudestaan ajamaan ensin startti pyöri tyhjää, seuraavalla yrityksellä käynnistyi. Kytkin tuntui todella jäykältä, mutta muuttui suht normaaliksi äkkiä. Kotiin päästyä huomasin, ettei vaihteet meinaa mennä sisään paikoillaan ollessaan, joutui kunnolla runttamaan, että sai pakin päälle, eikä muutkaan vaihteet helpommin menneet.

                    Ja päivällä taas päätti kierrokset humpata, illalla taas kävi tasaisesti. Nyt pitkän aikaa käynytkin tasaisesti, viimeksi muistaakseni joskus talvella humppas.
                    E36 320i cabrio -96
                    E46 330i sedan -00
                    F31 318d -14

                    Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

                    Comment

                    • kmn
                      Moderator
                      • May 2009
                      • 6022
                      • Sipoo

                      Originally posted by World L View Post
                      Mistähän lähtis vikaa ettimään? Kiihdyttäessä vaihdoin kolmoselle, vaihde ei mennyt sisään ja kuului kauhea skriik-ääni jostain. Tämän jälkeen kytkin ja vaihteet tuntuivat oudoilta. Illalla kun lähdin uudestaan ajamaan ensin startti pyöri tyhjää, seuraavalla yrityksellä käynnistyi. Kytkin tuntui todella jäykältä, mutta muuttui suht normaaliksi äkkiä. Kotiin päästyä huomasin, ettei vaihteet meinaa mennä sisään paikoillaan ollessaan, joutui kunnolla runttamaan, että sai pakin päälle, eikä muutkaan vaihteet helpommin menneet.

                      Ja päivällä taas päätti kierrokset humpata, illalla taas kävi tasaisesti. Nyt pitkän aikaa käynytkin tasaisesti, viimeksi muistaakseni joskus talvella humppas.
                      Tuossa nyt on varmaan useampi ongelma päällä.. Kytkimeen nyt sen verran, että homma kannattaa aloittaa vaihtamalla kytkimen työsylinteri, tai edes ilmaamalla. Onkohan hajua millon on nesteitä vaihdeltu tuonne, vai onko ikinä? Vaihteiden väkisin survomisella et saa mitään hyvää aikaiseksi, vaan korkeintaan rikot laatikon syncrot.

                      Humppausongelmat itselläni johtunut viallisesta lambdasta, voi kuitenkin johtua myös ilmamassamittarista (vai ilmamäärämittari? )- tuohon saat varmuuden nippaamalla ilmamassamittarista johdon irti. Jos irroituksen tai kiinnityksen jälkeen hakee vähän aikaa kierroksia, niin boxi vaihtaa vikaohjelmalle/vikaohjelmalta pois. Tämä tarkoittaa siis sitä, että IMM on kunnossa. Jos mitään muutosta et kuule, on IMM todennäköisesti rikki. Imuvuotojen tarkistus kuuluu myös asiaan, eli pienikin reikä kaasuläpän haitariputkessa saattaa aiheuttaa moista ongelmaa. Lambdan viallisuuden voi yrittää tarkistaa lukasemalla vikakoodit. Myös päästömittauksessa hyvällä tsägällä saattaa näkyä siten, että lambda-arvossa ei tapahdu mitään muutosta -> rikki.

                      Startti-ongelmiin voisi kommentoida joku muu. Onko se nyt sitten solenoidin vai hiilten vika, jos pyörii läpi? :think Omaani ei ole vielä (onneksi) tarvinnut starttia vaihtaa.. *kopkop*

                      eBaysta saa Boschin alkuperäistä lambda-anturia 90e hintaan. Älä osta tarviketta, ne eivät toimi. Kytkimen työsylinteriksi kannattaa ostaa vaikka Laakkoselta tai KL-Varaosista myös ihan "oikea" varaosa, eikä tarviketta. Itselläni kesti Motonetista hankittu random työsylinteri ehkä 500km ja sillon vitutti. Alkuperäisosa on pari kymppiä kalliimpi, mutta toimii ja kestää.
                      Last edited by kmn; 28-06-2013, 07:38.

                      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                      --
                      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                      Comment

                      • World L
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2011
                        • 270
                        • Kellokoski

                        Originally posted by kmn View Post
                        Tuossa nyt on varmaan useampi ongelma päällä.. Kytkimeen nyt sen verran, että homma kannattaa aloittaa vaihtamalla kytkimen työsylinteri, tai edes ilmaamalla. Onkohan hajua millon on nesteitä vaihdeltu tuonne, vai onko ikinä? Vaihteiden väkisin survomisella et saa mitään hyvää aikaiseksi, vaan korkeintaan rikot laatikon syncrot.

                        Humppausongelmat itselläni johtunut viallisesta lambdasta, voi kuitenkin johtua myös ilmamassamittarista (vai ilmamäärämittari? )- tuohon saat varmuuden nippaamalla ilmamassamittarista johdon irti. Jos irroituksen tai kiinnityksen jälkeen hakee vähän aikaa kierroksia, niin boxi vaihtaa vikaohjelmalle/vikaohjelmalta pois. Tämä tarkoittaa siis sitä, että IMM on kunnossa. Jos mitään muutosta et kuule, on IMM todennäköisesti rikki. Imuvuotojen tarkistus kuuluu myös asiaan, eli pienikin reikä kaasuläpän haitariputkessa saattaa aiheuttaa moista ongelmaa. Lambdan viallisuuden voi yrittää tarkistaa lukasemalla vikakoodit. Myös päästömittauksessa hyvällä tsägällä saattaa näkyä siten, että lambda-arvossa ei tapahdu mitään muutosta -> rikki.

                        Startti-ongelmiin voisi kommentoida joku muu. Onko se nyt sitten solenoidin vai hiilten vika, jos pyörii läpi? :think Omaani ei ole vielä (onneksi) tarvinnut starttia vaihtaa.. *kopkop*

                        eBaysta saa Boschin alkuperäistä lambda-anturia 90e hintaan. Älä osta tarviketta, ne eivät toimi. Kytkimen työsylinteriksi kannattaa ostaa vaikka Laakkoselta tai KL-Varaosista myös ihan "oikea" varaosa, eikä tarviketta. Itselläni kesti Motonetista hankittu random työsylinteri ehkä 500km ja sillon vitutti. Alkuperäisosa on pari kymppiä kalliimpi, mutta toimii ja kestää.
                        Työsylinterin vaihdoin viime syksynä motonetin tarvikkeeseen, vanha vuoti pitemmän aikaa, joten ainakin kytkimelle meni tuoreet nesteet, jarruilla pyörii vielä vanhat nesteet (olleet varmaan useamman vuoden...). Täytyy varmaan vaihtaa kunnolliseen.

                        Humppausta on tapahtunut koko auton omistusajan aina muutaman kuukauden välein. Viime vuonna luettiin vikakoodeja, ei antanut kun imm:n koska olin käyttänyt sen liitintä irti. Nollattiin koodit ja ei tullut enää sen jälkeen. Tulpat ja lambda (bosch) vaihdettiin toissa kesänä ja samalla putsasin icv:n. Myös tehofiltterin nakkasin samalla mäkeen ja hankin orkkiskotelon tilalle. Mikään ei humppausta ole parantanut vielä.

                        Päästöt on parina vuotena mennyt läpi pienellä polkemisella ja antanut ihan ok arvoja.

                        Startti temppuili paut viikon talvella, kun oli muutaman viikon seissyt, kun ajelin femmalla. Silloin se tosin vaan napsui. Vaihdellaan se jos enemmän alkaa vittuilemaan, on niin saatanan vittumaisessa paikassa...
                        E36 320i cabrio -96
                        E46 330i sedan -00
                        F31 318d -14

                        Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

                        Comment

                        • B200ET
                          Newbiemmer
                          • Mar 2012
                          • 20
                          • Helsinki

                          325cia -94 otti vähän osumaa kanttarista, oikea takapyörä kääntyi kampperikulmassa auton alle aika reilusti. Tukivarsi varmaan vääntynyt ja vetari pamahti irti. Kysymys: Mistähän saisin uudet vahvistetut vetarit kyseiseen malliin?
                          Suomesta mieluiten.

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11116
                            • Oulu

                            Kuinka älyttömästi voimaa sulla siinä on kerta vahvistetut tarviit?

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • B200ET
                              Newbiemmer
                              • Mar 2012
                              • 20
                              • Helsinki

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Kuinka älyttömästi voimaa sulla siinä on kerta vahvistetut tarviit?
                              250-300.
                              Vahvistettu perä/kardaani mutta en noista vetareista oo ihan varma, ja aattelin että samalla ny menis nii ei ainakaan mee kieroks.
                              T. kuudes rengassarja menossa tänä kesänä

                              Comment

                              • kmn
                                Moderator
                                • May 2009
                                • 6022
                                • Sipoo

                                Originally posted by B200ET View Post
                                250-300.
                                Vahvistettu perä/kardaani mutta en noista vetareista oo ihan varma, ja aattelin että samalla ny menis nii ei ainakaan mee kieroks.
                                T. kuudes rengassarja menossa tänä kesänä
                                Hehah vittu joo.. kaverilla vähän taas realiteetit hakusessa.

                                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                                --
                                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎