Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mikähän vikana kun e36 kaukosäätöinen keskuslukitus ei pelaa? Avaimeen vaihdettu paristot ja yritetty koodata uudelleen, ei toimi. Onko tuolle joku oma rasia jossain? :think Autossa on ollut jälkiasenteinen varashälytin systeemi, mutta poistettu käytöstä kun vanha omistaja otti ja meni pesemään tämän kaukosäätimen pesukoneessa. Oiskohan joku kytkentä mahdollisesti voinut jäädä irti... :think
Keskuslukitus toimii lukosta käytettäessä niin kuin kuuluukin.BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94
Comment
-
-
Mistä mahtaa johtua että ei puhalla lämmintä ilmaa hyttiin ja nostaa lämpöjä helleilmalla (yli 25c)? Vesipumppu alkoi vuotamaan talvella, se vaihettiin jonka jälkeen rupes temppuileen, sen jälkeen vaihettiin termostaatti ja vesiventtiili tarkastettiin ja todettiin toimivaksi. Jäähdytinnesteet ei näytä katoavan minnekkään. Ihanniinku vesi ei vaan lähtis kiertämään.
Ilmalukko?
Kyseessä m41-kone.E39 530d -02 Touring M-Sport
E39 528ia -99 Touring
E36 318Tds -97 Touring
E36 316i -91 Sedan
Comment
-
-
nyt tarttes äkkiä apua!
Meneekö moottorinohjaus johonkin vikatilaan jos lambdan lämmitys ei toimi?
Lähinnä mietin, että kuuluuko lambdan antaa oikeaa signaalia silloin?
Ei viitsis vaihtaa jos anturi onkin ehjä ja lämmitys vain rikki.
Mikä ohjaa lambdan lämmitystä? Onko esim jotai releitä jota vois tarkastaa?
Jos ei lämmitys vaikuta lambdan toimintaan niin vaihdan sitten vielä sen anturin ennen partyjä. :think
Mittasin siis lambdan johdoista ja lämmitykseen ei tullut jännitettä ja signaali oli 0,44V
e36 cab -93 m50
Comment
-
-
Originally posted by Bemarituristi View PostMoi! Kaverin autossa ääntää vanos kovasti, ja mietimme vaihtoehtoja..
Mistä porukat tilanneet vanoksia? Vai mitä tuolle kuuluis tehdäMyyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Mistähän lähtis vikaa ettimään? Kiihdyttäessä vaihdoin kolmoselle, vaihde ei mennyt sisään ja kuului kauhea skriik-ääni jostain. Tämän jälkeen kytkin ja vaihteet tuntuivat oudoilta. Illalla kun lähdin uudestaan ajamaan ensin startti pyöri tyhjää, seuraavalla yrityksellä käynnistyi. Kytkin tuntui todella jäykältä, mutta muuttui suht normaaliksi äkkiä. Kotiin päästyä huomasin, ettei vaihteet meinaa mennä sisään paikoillaan ollessaan, joutui kunnolla runttamaan, että sai pakin päälle, eikä muutkaan vaihteet helpommin menneet.
Ja päivällä taas päätti kierrokset humpata, illalla taas kävi tasaisesti. Nyt pitkän aikaa käynytkin tasaisesti, viimeksi muistaakseni joskus talvella humppas.E36 320i cabrio -96
E46 330i sedan -00
F31 318d -14
Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61
Comment
-
-
Originally posted by World L View PostMistähän lähtis vikaa ettimään? Kiihdyttäessä vaihdoin kolmoselle, vaihde ei mennyt sisään ja kuului kauhea skriik-ääni jostain. Tämän jälkeen kytkin ja vaihteet tuntuivat oudoilta. Illalla kun lähdin uudestaan ajamaan ensin startti pyöri tyhjää, seuraavalla yrityksellä käynnistyi. Kytkin tuntui todella jäykältä, mutta muuttui suht normaaliksi äkkiä. Kotiin päästyä huomasin, ettei vaihteet meinaa mennä sisään paikoillaan ollessaan, joutui kunnolla runttamaan, että sai pakin päälle, eikä muutkaan vaihteet helpommin menneet.
Ja päivällä taas päätti kierrokset humpata, illalla taas kävi tasaisesti. Nyt pitkän aikaa käynytkin tasaisesti, viimeksi muistaakseni joskus talvella humppas.
Humppausongelmat itselläni johtunut viallisesta lambdasta, voi kuitenkin johtua myös ilmamassamittarista (vai ilmamäärämittari? )- tuohon saat varmuuden nippaamalla ilmamassamittarista johdon irti. Jos irroituksen tai kiinnityksen jälkeen hakee vähän aikaa kierroksia, niin boxi vaihtaa vikaohjelmalle/vikaohjelmalta pois. Tämä tarkoittaa siis sitä, että IMM on kunnossa. Jos mitään muutosta et kuule, on IMM todennäköisesti rikki. Imuvuotojen tarkistus kuuluu myös asiaan, eli pienikin reikä kaasuläpän haitariputkessa saattaa aiheuttaa moista ongelmaa. Lambdan viallisuuden voi yrittää tarkistaa lukasemalla vikakoodit. Myös päästömittauksessa hyvällä tsägällä saattaa näkyä siten, että lambda-arvossa ei tapahdu mitään muutosta -> rikki.
Startti-ongelmiin voisi kommentoida joku muu. Onko se nyt sitten solenoidin vai hiilten vika, jos pyörii läpi? :think Omaani ei ole vielä (onneksi) tarvinnut starttia vaihtaa.. *kopkop*
eBaysta saa Boschin alkuperäistä lambda-anturia 90e hintaan. Älä osta tarviketta, ne eivät toimi. Kytkimen työsylinteriksi kannattaa ostaa vaikka Laakkoselta tai KL-Varaosista myös ihan "oikea" varaosa, eikä tarviketta. Itselläni kesti Motonetista hankittu random työsylinteri ehkä 500km ja sillon vitutti. Alkuperäisosa on pari kymppiä kalliimpi, mutta toimii ja kestää.Last edited by kmn; 28-06-2013, 07:38.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by kmn View PostTuossa nyt on varmaan useampi ongelma päällä.. Kytkimeen nyt sen verran, että homma kannattaa aloittaa vaihtamalla kytkimen työsylinteri, tai edes ilmaamalla. Onkohan hajua millon on nesteitä vaihdeltu tuonne, vai onko ikinä? Vaihteiden väkisin survomisella et saa mitään hyvää aikaiseksi, vaan korkeintaan rikot laatikon syncrot.
Humppausongelmat itselläni johtunut viallisesta lambdasta, voi kuitenkin johtua myös ilmamassamittarista (vai ilmamäärämittari? )- tuohon saat varmuuden nippaamalla ilmamassamittarista johdon irti. Jos irroituksen tai kiinnityksen jälkeen hakee vähän aikaa kierroksia, niin boxi vaihtaa vikaohjelmalle/vikaohjelmalta pois. Tämä tarkoittaa siis sitä, että IMM on kunnossa. Jos mitään muutosta et kuule, on IMM todennäköisesti rikki. Imuvuotojen tarkistus kuuluu myös asiaan, eli pienikin reikä kaasuläpän haitariputkessa saattaa aiheuttaa moista ongelmaa. Lambdan viallisuuden voi yrittää tarkistaa lukasemalla vikakoodit. Myös päästömittauksessa hyvällä tsägällä saattaa näkyä siten, että lambda-arvossa ei tapahdu mitään muutosta -> rikki.
Startti-ongelmiin voisi kommentoida joku muu. Onko se nyt sitten solenoidin vai hiilten vika, jos pyörii läpi? :think Omaani ei ole vielä (onneksi) tarvinnut starttia vaihtaa.. *kopkop*
eBaysta saa Boschin alkuperäistä lambda-anturia 90e hintaan. Älä osta tarviketta, ne eivät toimi. Kytkimen työsylinteriksi kannattaa ostaa vaikka Laakkoselta tai KL-Varaosista myös ihan "oikea" varaosa, eikä tarviketta. Itselläni kesti Motonetista hankittu random työsylinteri ehkä 500km ja sillon vitutti. Alkuperäisosa on pari kymppiä kalliimpi, mutta toimii ja kestää.
Humppausta on tapahtunut koko auton omistusajan aina muutaman kuukauden välein. Viime vuonna luettiin vikakoodeja, ei antanut kun imm:n koska olin käyttänyt sen liitintä irti. Nollattiin koodit ja ei tullut enää sen jälkeen. Tulpat ja lambda (bosch) vaihdettiin toissa kesänä ja samalla putsasin icv:n. Myös tehofiltterin nakkasin samalla mäkeen ja hankin orkkiskotelon tilalle. Mikään ei humppausta ole parantanut vielä.
Päästöt on parina vuotena mennyt läpi pienellä polkemisella ja antanut ihan ok arvoja.
Startti temppuili paut viikon talvella, kun oli muutaman viikon seissyt, kun ajelin femmalla. Silloin se tosin vaan napsui. Vaihdellaan se jos enemmän alkaa vittuilemaan, on niin saatanan vittumaisessa paikassa...E36 320i cabrio -96
E46 330i sedan -00
F31 318d -14
Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61
Comment
-
-
Kuinka älyttömästi voimaa sulla siinä on kerta vahvistetut tarviit?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostKuinka älyttömästi voimaa sulla siinä on kerta vahvistetut tarviit?
Vahvistettu perä/kardaani mutta en noista vetareista oo ihan varma, ja aattelin että samalla ny menis nii ei ainakaan mee kieroks.
T. kuudes rengassarja menossa tänä kesänä
Comment
-
-
Originally posted by B200ET View Post250-300.
Vahvistettu perä/kardaani mutta en noista vetareista oo ihan varma, ja aattelin että samalla ny menis nii ei ainakaan mee kieroks.
T. kuudes rengassarja menossa tänä kesänä
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
Comment