Originally posted by sullar
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by 4llu- View PostHjelp!
Noniin elikkä, sigun vehkeeseen tein jäähdytinrempan jonka yhteydessä vaihdettiin oikeastaan kaikki lohkosta eteenpäin, (vesipumppu,visko,flekti,termari&koppa,letkut,jääh dytin ymsyms..)
Nyt ihmetystä on herättäntyt tuo visko joka pyörii kokoajan? eli siis aivan ensimmäisestä startista lähtien uudella viskolla, visko pyörii vain kokoajan, voiko muka olla uusi visko heti hajalla?
Toinen ongelma sitten luonnollisesti ilmaaminen, tästä on luettu tarinaa foorumilta ja tein menetelmällä:
- Kone kylmänä, nesteet sisään ja kone käyntiin, auto tasaisella maalla
- Lämppäri puhaltamaan täysillä kuumaa
- Paisarin korkki auki puristelemaan vuoronperään ylä ja alavesiletkua, kuplia tuli kiitettävästi.
Siinä sitten odottelin että kone hieman lämpeni ja jatkoin pumppaamista, ja välillä availin ilmausruuvia mutta sieltä ei tuntunut tulevan mitään
- Kone lämpimänä jatkoin pumppailua, välillä nesteen taso hieman laski ja lisäilin nestettä sitä mukaan
Jatkoin letkujen pumppaamista ja odotin että järjestelmä imaisisi kunnolla nestettä sisäänsä, eikö sen niin pitäisi tehdä? mitään tällaista ei kuitenkaan tapahtunut ja ilmaruuvia avatessa puski ruuvista vaan tajuttomasti höyryä.
Loppujenlopuksi nesteen pinta alkoi vain nousemaan ja välillä tulvi yli paisarista, sitten taas laski hieman, tätä toistui varmaan puolituntia, pumppailua, nesteen laskua ja nousua ja höyryn tulemista ilmausruuvista.
Sitten alkoi lämmötkin jo nousemaan punarajalle joten sammutin moottorin ja sittenhän se perkele imaisikin sitä nestettä oikein kunnolla ja paisari meni aivan tyhjäksi, täytin paisarin ja tyhjeneminen jatkui, imi monta litraa nestettä ja sitten hieman rauhoittui. Missään vaiheessa ei puhaltanut myöskään lämmintä hyttiin.
Mikä tuossa nyt mättää, tuota samaa rumbaa olisi voinut jatkaa koko illan mutta ei siitä nyt tuntunut tulevan lasta eikä paskaa
Joo eli ei muutakuin auton keulaa ilmaan ja puolentoista litran limsa pullo paisuntasäiliön päälle teipillä tiiviisti kiinni, pullo täyteen nestettä ja antaa koneen käydä kokoajan. Ja ei muutakuin letkuja pumppailemaan kovasti... Tämä toimi ainakin isoveljellä kun valahti kaikki nesteet pihalle.. Pullo auttaa sen että vesi on kokoajan niin korkealla ettei pääse hörppäämään mistään ylimääräistä ilmaa... ja käytettiin myös apuna lämpömittaria veden lämmön mittaamisessa jotta tiesi suunnilleen milloin termari aukeaa
Comment
-
-
Originally posted by antssah View PostTänään sit toi oma e36 325iA sano sopimuksen irti.. (taas)
Eli hiukan reippaamasta kiihdytyksestä n.100kmh vauhdeista vaimea rusahdus jonka jälkeen kierrokset tippu 2-3000 eikä reagoinut kaasuun eli moottori varmaan sammu..
Siinä sitten tiensivuun stoppiin ja hetken ihmettelyt ja sitten starttia, no, startti pyörii tyhjää..
Huomenna olis tarkotus syventyä tohon laitokseen mutta osaisko porukka vähän heittää arvioita että mistä lähtee ettiin vikaa..
Auto on siis e36 325 automaattilootalla ja vanoksella.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by grab_ View Postmutta onkohan tommosesta voinu sit jotain muutakin vaurioa syntyä?
ei siinä, kiva "pikku" proggis käyttää kansi pois. Ei itteä huvittais ryhtyä yhen helicoilin takii.Sit uudet yläpään tiivisteet ja pultit.
Last edited by jonardo92; 17-04-2014, 20:48.
Comment
-
-
Originally posted by jonardo92 View PostEn ainakaan saa päähäni muuta vaurio keissii ku et ois tulppa saatu kierrettyä liia syvään) kuin että oikea tulppa menee liian syvään.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostJoka olisikin melkoinen suoritus, ennemmin korkkaa kierteet () kuin että oikea tulppa menee liian syvään.
Comment
-
-
Mistä johtuu että kun kääntyy vasemmalle niin kuuluu oikeelta takaa sellainen kruks kruks ääni, ei ota renkaat kiinni kaariin. Voisko jousi "klonksua" kun perä on säädetty niin alas kuin saa 140mm jousella?
Edit: Eipä mitään ottikin sisäpuolelta kiinni, eikun spaceria..Last edited by JonttuPeke; 20-04-2014, 09:14.F06 640D "M6"
E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Comment
-
-
Originally posted by Bandiitti View PostMulla e36 pyyhkijän rele paskana ni käykö mistään muusta korimallista vai onko kaikkiin erilaiset? Kaverilla olis purussa e34 toukka niin mietein voiskohan siitä sopia kun on uus kovin suolasen hintanen.Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
-
mites e36 kattoluukun saa purettua kun se ei liiku mihinkään suuntaan kun about. 0,5cm. kun eikös se kuulu avata tiettyyn asentoon, että sen saa purettua?Nykynen: Bmw 325i cabriolet 1993 diamondswarts http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3850986
EX: Bmw 330d Touring 2002 Imolarot II
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304659
EX: Bmw 325i sedan 1992
Comment
-
-
Originally posted by Juuso Karimo96 View Postmites e36 kattoluukun saa purettua kun se ei liiku mihinkään suuntaan kun about. 0,5cm. kun eikös se kuulu avata tiettyyn asentoon, että sen saa purettua?F06 640D "M6"
E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Comment
-
-
Juu kiitti linkistä, mutta sanaakaan en ymmärrä
Mutta mites ton verhoilun saa siitä pois edestä?Nykynen: Bmw 325i cabriolet 1993 diamondswarts http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3850986
EX: Bmw 330d Touring 2002 Imolarot II
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304659
EX: Bmw 325i sedan 1992
Comment
-
-
Originally posted by Juuso Karimo96 View PostJuu kiitti linkistä, mutta sanaakaan en ymmärrä
Mutta mites ton verhoilun saa siitä pois edestä?
Comment
-
Comment